Ухвала
від 02.07.2013 по справі 826/4718/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/4718/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Клочкова Н.В. Суддя-доповідач: Троян Н.М.

У Х В А Л А

Іменем України

02 липня 2013 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Троян Н.М.,

суддів - Твердохліб В.А., Костюк Л.О.

при секретарі - Синициній К.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі м.Києва Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 27 травня 2013 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Технокомрезерв» до Державної податкової інспекції у Печерському районі м.Києва Державної податкової служби про визнання протиправними дій,-

ВСТАНОВИЛА:

ТОВ «Технокомрезерв» звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі м.Києва Державної податкової служби про визнання протиправними дій.

Постановою Окружного адміністративного суду м.Києва від 27 травня 2013 року позовні вимоги задоволено повністю.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 27 травня 2013 року, прийняти нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ "Технокомрезерв" зареєстровано 22.01.2009 року Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією за ідентифікаційним номером 36303038 (Т.1, арк. 25).

Згідно свідоцтва про реєстрацію платника податків на додану вартість № 100169990 від 05.02.2009 р. індивідуальний податковий номер Товариства з обмеженою відповідальністю "Технокомрезерв" був 363030326555 (Т.1, арк.27).

Судом першої інстанції встановлено, що 21 січня 2013 року ДПІ у Печерському районі міста Києва складено Акт № 231/22-8/36303038 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Технокомрезерв" щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01.01.2010 року по 31.12.2012 року (на підставі п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України). При цьому також встановлено, що письмового запиту про подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами до ТОВ «Технокомрезерв» не направлявся.

Звірка проводилася лише на підставі інформації з наявних в інспекції інформаційних баз вибірковим методом, що суперечить визначенню зустрічної звірки, якою в першу чергу передбачено співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання.

Згідно ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи повинні діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Порядок та умови проведення перевірок визначаються Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК).

Податковим кодексом України передбачено проведення зустрічних звірок (п.73.5 ст.73 ПК України) та камеральних, документальних (планових або позапланових; виїзних або невиїзних) та фактичних перевірок (ст.75 ПК України), які передбачають дотримання певної процедури їх проведення.

Згідно п. 73.5 ст.73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Згідно із Методичними рекомендаціями щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженими Наказом Державної податкової адміністрації від 22.04.2011 р. № 236 (далі - Методичні рекомендації), при організації та проведенні зустрічних звірок необхідно керуватись вимогами Податкового кодексу України (далі - Кодекс), Закону України від 04.12.90 р. N 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні", постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1232 "Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок", постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1245 "Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом" та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1232 від 27.12.2010 р. (далі -Порядок), зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку (п. 4 Порядку).

Згідно із п.9, п.10 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1245, органи державної податкової служби мають право звернутися до суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та документального підтвердження такої інформації. В окремих випадках зазначений запит може надсилатися з використанням засобів телекомунікаційного зв'язку з накладенням електронного цифрового підпису органу державної податкової служби.

Запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу.

У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.

Пунктом 73.5 ст.73 Податкового кодексу України встановлено,що за результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Як встановлено судом першої інстанції, відповідачем проведено звірку, за результатами якої складено Акт №231/22-8/36303038 про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Технокомрезерв», а не довідку, як передбачено законодавством.

Отже, на підставі викладеного колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що звірка призначена та проведена відповідачем протиправно, тому позовні вимоги в частині оскарження дій щодо її проведення підлягають задоволенню, крім того в зв'язку з тим, що відповідачем проведено звірку, за результатами якої складено Акт №231/22-8/36303038 про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Технокомрезерв», а не довідку, як передбачено законодавством, тому колегія суддів апеляційної інстанції також погоджується з висновком суду першої інстанції, що і в цій частині позовні вимоги підлягають задоволенню.

Згідно з ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про задоволення позовних вимог, тому підстави для скасування рішення відсутні. Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, колегія суддів,-

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі м.Києва Державної податкової служби залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 27 травня 2013 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, передбачені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя: Троян Н.М.

Судді: Твердохліб В.А.

Костюк Л.О.

Головуючий суддя Троян Н.М.

Судді: Твердохліб В.А.

Костюк Л.О.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2013
Оприлюднено09.07.2013
Номер документу32260999
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/4718/13-а

Ухвала від 04.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 24.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 23.06.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 14.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 12.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 02.07.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Троян Н.М.

Постанова від 27.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 04.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні