ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
16 травня 2013 року 08:34 № 826/5866/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва, у складі: судді Добрянської Я.І., секретаря судового засідання Корніюк А.В., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Алден Консалтинг» до відповідача Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва провизнання протиправними дій щодо складання запиту від 05.04.2013 р. № 4340/10/2280, визнання протиправним запиту від 05.04.2013 р. № 4340/10/2280, визнання протиправними дій щодо направлення запиту від 05.04.2013 р. № 4340/10/2280 за участю представників сторін:
від позивача: Черненко В.А. (довіреність № б/н від 19.01.2013 р.)
від відповідача: Єзута К.С. (довіреність № 1583/9/10-009 від 01.04.2013 р.)
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, в судовому засіданні 16.05.2013 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Алден Консалтинг» звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до відповідача Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва про визнання протиправними дій щодо складання запиту від 05.04.2013 р. № 4340/10/2280, визнання протиправним запиту від 05.04.2013 р. № 4340/10/2280, визнання протиправними дій щодо направлення запиту від 05.04.2013 р. № 4340/10/2280
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 24.04.2013 р. суддею Добрянською Я.І. було відкрито провадження у справі № 826/5866/13-а та призначено справу до судового розгляду на 16.05.2013 р.
В судовому засіданні 16.05.2013 р. представник позивача позовні вимоги підтримав та в судових дебатах просив суд:
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва щодо складання запиту від 05.04.2013 р. № 4340/10/2280;
- визнати протиправним запит Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва від 05.04.2013 р. № 4340/10/2280;
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва щодо направлення запиту від 05.04.2013 р. № 4340/10/2280;
- стягнути на користь позивача понесені судові витрати.
В обґрунтування заявлених позовних вимог представник позивача послався на те, що у податкового органу не було законодавчо визначених підстав для складання та надіслання позивачу оскаржуваного запиту від 05.04.2013 р. № 4340/10/2280 про надання письмових пояснень та їх документального підтвердження щодо взаємовідносин із контрагентами ТОВ «Укр.-Імперіал ЛТД» (код ЄДРПОУ 37745689) та ТОВ «Кміс-Торгмаш МК» (377400366), а отже такий запит, на думку позивача, є протиправним.
Відповідачем були подані письмові заперечення проти позову, та в судовому засіданні 16.05.2013 р. представник відповідача проти задоволення позовних вимог також заперечив, зазначивши, що Державною податковою інспекцією у Голосіївському районі м. Києва ДПС було у повній відповідності до вимог чинного податкового законодавства, а саме відповідно до п.п. 16.1.5 п. 16.1 ст. 16, п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 та у зв'язку з наявністю підстав, визначених п.1 ч. 3 п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VІ, та п. 12 «Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1245, враховуючи п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України та на виконання п. 3 Указу Президента України від 22.06.2000 року № 813/2000 «Про додаткові заходи щодо посилення боротьби з приховуванням неоподаткованих доходів, одержаних незаконним шляхом», було складено та направлено на адресу позивача оскаржуваний запит від 05.04.2013 р. № 4340/10/2280 про подання податкової інформації та її документального підтвердження, щодо підтвердження взаємовідносин з контрагентами ТОВ «Укр.-Імперіал ЛТД» (код ЄДРПОУ 37745689) та ТОВ «Кміс-Торгмаш МК» (377400366), оскільки за наслідками отриманого Акта ДПІ у Дарницькому районі м. Києва ДПС від 27.11.2012 року № 880/2240/37745689 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання «Укр.-Імперіал ЛТД» (37745689) за період діяльності з 23.06.2011 року по 31.10.2012 року та Акта ДПІ у Солом'янському районі м. Києва ДПС від 29.05.2012 року № 318/22-03/37740366 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Кміс-Торгмаш МК» (377403066) щодо підтвердження господарських відносин з постачальниками та покупцями за період з 01.01.2012 року по 31.01.2012 року, податковим органом було виявлено факти, які свідчать про порушення такими платниками податків (контрагентами позивача) податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
15.04.2013 року Товариство з обмеженою відповідальність «Алден Консалтинг» отримало від Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва запит від 05.04.2013 р. № 4340/10/2280.
Згідно даного запиту відповідач, на підставі п.п. 16.1.6 п. 16.1 ст.16, п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 та п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, пропонує позивачу протягом 10 робочих днів від дня отримання запиту, надати письмові пояснення та їх документальне підтвердження щодо проведених взаємовідносин із:
- ТОВ «Укр.-Імперіал ЛТД» за період 01.09.2011 р. - 30.09.2011 р.;
- ТОВ «Кміс-Торгмаш МК» за період 01.01.2012 р. - 31.01.2012 р.
Однак, вважаючи такий запит Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва запит від 05.04.2013 р. № 4340/10/2280 - протиправним, з підстав його складання податковим органом без законодавчо визначених на те підстав, позивач оскаржив в судовому порядку до Оружного адміністративного суду дії податкового органу щодо складення та скерування йому такого запиту.
Дослідивши наявні у справі докази, проаналізувавши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, Окружний адміністративний суд м. Києва дійшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог позивача, зважаючи зокрема на наступне.
Згідно з п. 3 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу» від 04.12.1990 р. № 509-ХІІ (із змінами та доповненнями), державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції: контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.
Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
У відповідності до вимог ст. 19 Конституції України органи державної влади (в даному випадку податкової служби) та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право: проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
Пунктом 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України визначено, що органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові: виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до абз. 3 п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених Податковим кодексом України.
Статтею 78 Податкового кодексу України визначений порядок проведення документальних позапланових перевірок. Так, підставою для проведення документальної позапланової перевірки може бути підстава, якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Згідно ч. 1 та п. 1 ч. 3 п. 73.3 ст. 73 ПК України, органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Так, як підтверджується наявними матеріалами справи, відповідачем було отримано Акт ДПІ у Дарницькому районі м. Києва ДПС від 27.11.2012 року № 880/2240/37745689 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання «Укр.-Імперіал ЛТД» (37745689), контрагента позивача, за період діяльності з 23.06.2011 року по 31.10.2012 року та Акт ДПІ у Солом'янському районі м. Києва ДПС від 29.05.2012 року № 318/22-03/37740366 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Кміс-Торгмаш МК» (377403066), контрагента позивача, щодо підтвердження господарських відносин з постачальниками та покупцями за період з 01.01.2012 року по 31.01.2012 року, в яких податковими органами було виявлено факти, які свідчать про порушення такими платниками податків (контрагентами позивача) податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Зважаючи на наявні в матеріалах справи докази, та враховуючи вимоги наведеного вище чинного податкового законодавства, суд вважає, що відповідачем було правомірно (у відповідності до вимог чинного законодавства), а саме відповідно до п.п. 16.1.5 п. 16.1 ст. 16, п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 та у зв'язку з наявністю підстав, визначених п.1 ч. 3 п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VІ, та п. 12 «Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1245, враховуючи п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України та на виконання п. 3 Указу Президента України від 22.06.2000 року № 813/2000 «Про додаткові заходи щодо посилення боротьби з приховуванням неоподаткованих доходів, одержаних незаконним шляхом», складено та направлено на адресу позивача оскаржуваний запит від 05.04.2013 р. № 4340/10/2280 про подання податкової інформації та її документального підтвердження, щодо підтвердження взаємовідносин з контрагентами ТОВ «Укр.-Імперіал ЛТД» (код ЄДРПОУ 37745689) та ТОВ «Кміс-Торгмаш МК» (377400366), оскільки за наслідками отриманого Акта ДПІ у Дарницькому районі м. Києва ДПС від 27.11.2012 року № 880/2240/37745689 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання «Укр.-Імперіал ЛТД» (37745689) за період діяльності з 23.06.2011 року по 31.10.2012 року та Акта ДПІ у Солом'янському районі м. Києва ДПС від 29.05.2012 року № 318/22-03/37740366 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Кміс-Торгмаш МК» (377403066) щодо підтвердження господарських відносин з постачальниками та покупцями за період з 01.01.2012 року по 31.01.2012 року, податковим органом було виявлено факти, які свідчать про порушення такими платниками податків (контрагентами позивача) податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Належне отримання ТОВ «Алден Консалтинг» зазначеного обов'язкового письмового запиту від податкового органу, ні в позовній заяві, ні представником позивача в судовому засіданні не заперечувалося.
Таким чином, складання та направлення запиту щодо отримання інформації про взаємовідносини ТОВ «Алден Консалтинг» з контрагентами було здійснено відповідачем із врахуванням норм чинного законодавства, а відповідно, жодних процесуальних правопорушень зі сторони податкових інспекторів-ревізорів в даному випадку вчинено не було.
Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач, як суб'єкт владних повноважень, довів правомірність вчинених ним дій щодо складення та скерування позивачу оскаржуваного запиту від 05.04.2013 р. № 4340/10/2280.
Натомість позивач не надав суду допустимих доказів на підтвердження протиправності дій відповідача щодо складення та скерування позивачу оскаржуваного запиту від 05.04.2013 р. № 4340/10/2280.
Враховуючи вищенаведене в сукупності, та керуючись ст.ст. 2, 71, 86, 94, 97, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. В адміністративному позові відмовити.
Строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя: Я.І. Добрянська
Дата складання та підписання в повному обсязі постанови 21.05.2013 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2013 |
Оприлюднено | 28.05.2013 |
Номер документу | 31436467 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні