Постанова
від 22.05.2013 по справі 910/958/13
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"22" травня 2013 р. Справа№ 910/958/13

Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Шипка В.В.

суддів: Верховця А.А.

Сотнікова С.В.

при секретарі Матвєєнко Т.Є.

розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва Державної податкової служби

на постанову господарського суду м. Києва від 20.02.2013р.

у справі № 910/958/13 (суддя Хоменко М.Г.)

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Укренергопром»

про банкрутство

за участю представників:

від апелянта: не з»явились

від заявника: Білан Л.М. - дов. № 21-02/2013/2 від 21.02.2013р.

від ліквідатора: Шаповал А.О. - паспорт НК678586 вид. Новозаводським ВМУ МВС України в Чернігівській області 14.09.1999р.

Постанова приймається 22.05.2013р. у зв»язку з оголошенням в судовому засіданні 24.04.2013р. відповідно до ст. 77 ГПК України перерви.

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія "Укренергопром" звернулось до господарського суду м. Києва з заявою про порушення справи про банкрутство в порядку ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції, чинній на момент порушення справи), посилаючись на свою неспроможність виконати грошові зобов'язання перед кредиторами в сумі 890230,76грн.

Постановою господарського суду м. Києва від 20.02.2013р. у справі № 910/958/13 визнано банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія "Укренергопром" (04070, м.Київ, вул. Волоська,55/57, код ЄДРПОУ 32047280).Відкрито ліквідаційну процедуру. Призначено ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Укренергопром" голову ліквідаційної комісії Шаповала Андрія Олександровича та інше.

Не погоджуючись з прийнятою постановою, Державна податкова інспекція у у Подільському районі м. Києва Державної податкової служби звернулася до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову господарського суду м. Києва від 20.02.2013р. у справі № 910/958/13 та направити справу на новий розгляд.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 29.03.2013р. прийнято апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва Державної податкової служби до провадження та призначено розгляд справи № 910/958/13 на 24.04.2013р.

Через відділ документального забезпечення 23.04.2013р. ліквідатором був поданий відзив на апеляційну скаргу в якому просить суд постанову господарського суду м. Києва від 20.02.2013р. залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Розпорядженням заступника голови Київського апеляційного господарського суду від 24.04.2013р. було внесено зміни до складу колегії суддів.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 24.04.2013р. прийнято апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва Державної податкової служби до провадження.

В судовому засіданні 24.04.201р. відповідно до ст. 77 ГПК України було оголошено перерву до 22.05.2013р.

Встановлено, що в судове засідання 22.05.2013р. представник апелянта не з'явився, причин неявки суду не повідомив. Хоча про час та місце судового засідання повідомлений належним чином.

В судовому засіданні 22.05.2013р. заявник та ліквідатор проти апеляційної скарги заперечували та просили в її задоволенні відмовити.

Обговоривши доводи апеляційної скарги, заслухавши заявника та ліквідатора, дослідивши матеріали справи та перевіривши правильність застосування господарським судом при прийнятті оскарженої постанови норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 41 ГПК України, провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом з врахуванням вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі Закон), норми якого, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами Господарського процесуального кодексу України.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія "Укренергопром" зареєстроване як юридична особа Подільською районною у м. Києві державною адміністрацією 31.05.2002, з присвоєнням ідентифікаційного коду 32047280, місцезнаходженням підприємства є: 04070, м. Київ, вул. Волоська,55/57, основними видами діяльності -будівництво житлових і нежитлових будівель. Згідно з даними статуту установи її засновником і власником є Кудаєв С.М.

08.12.2012р. власником Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Укренергопром" було прийнято рішення про ліквідацію юридичної особи.

Згідно з вказаним рішенням для ліквідації юридичної особи було призначено ліквідаційну комісію у складі : -голови ліквідаційної комісії Шаповала Андрія Олександровича та членів ліквідаційної комісії Кудаєва Сергія Миколайовича і Возного Петра Олександровича.

Відповідно до ч. 1 ст. 105 Цивільного Кодексу України та ч. 1 ст. 34 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" підприємство звернулося до державного реєстратора Печерського району міста Києва для подання документів, потрібних для внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про припинення юридичної особи. .

Відповідно до ч. 4 ст. 105 Цивільного Кодексу України оголошення про припинення підприємства шляхом ліквідації та відомості про ліквідатора були розміщені в друкованому засобі масової інформації, в якому публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється.

17.01.2013р. заявником (боржником) було подано до Державної податкової інспекції у Подільському районі міста Києва заяву про припинення платника податків за формою № 8-ОПП.

З матеріалів справи вбачається, що ліквідатором виявлено, що боржник має кредиторську заборгованість перед : ТОВ "РПФ Алькор"у розмірі 4200грн.; ТОВ "торгівельна група "Восток плюс" у розмірі 35869,83грн.; ПП фірма "Босс" у розмірі 4940,00грн., ТОВ "Нью Девелопмент Лімітед Лоу" у розмірі 258695,98грн.; ТОВ "Спецпідряд Сервіс" у розмірі 131993,10грн.; ТОВ "Універсал Груп Строй" у розмірі 173288,73грн.; ТОВ "Хельса" у розмірі 123738,30грн.; ТОВ "Буд техно плюс" у розмірі 52579,16грн.; ТОВ "Група компаній "Новий дім-1" у розмірі 74539,66грн.; ТОВ "Львівська брама плюс" у розмірі 24426,00грн.; ТОВ "Стерек" у розмірі 5960,00грн. Загальна сума заборгованості становить 890230,76грн. Зазначені грошові вимоги кредитора відображені в бухгалтерському обліку боржника та визнані головою ліквідаційної комісії в повному обсязі.

Даними статуту підприємства стверджується, що у статутному капіталі Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Укренергопром"частка державної власності відсутня.

Після спливу строку для звернення кредиторів з вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Укренергопром", передбаченого ч. 4 ст. 105 Цивільного Кодексу України, ліквідатором складено проміжний ліквідаційний баланс.

Відповідно до ч. 1 ст. 110 Цивільного Кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи , уповноваженого на це установчими документами, в тому числі, у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Згідно з вимогами ч. 3 ст. 110 Цивільного Кодексу України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Частиною 4 ст. 105 Цивільного Кодексу встановлено, що комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється , повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.

Виходячи з ч. 1 ст. 22 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" інформація про проведення державної реєстрації юридичної особи, про прийняття засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом рішення щодо припинення юридичної особи тощо підлягає обов'язковому опублікуванню в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

Згідно зі ст. 1 вказаного Закону спеціалізований друкований засіб масової інформації -видання спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації, в якому відповідно до цього Закону публікуються відомості з Єдиного державного реєстру.

Бюлетень державної реєстрації є єдиним спеціалізованим друкованим засобом масової інформації, в якому обов'язково розміщуються відомості про реєстраційні дії, зокрема, відомості про прийняття засновниками (учасниками) рішення щодо припинення юридичної особи. Таке повідомлення здійснюється за встановленою формою і містить всі передбачені законом обов'язкові реквізити.

Згідно з листом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 14.08.2009 р. № 9786, публікація у Бюлетені державної реєстрації повідомлення про припинення юридичної особи і порядок та строк заявлення кредиторами вимог до неї є належним виконанням вимог ч.4 ст. 105 Цивільного кодексу України.

Відповідно до ч. 1 ст. 111 Цивільного Кодексу України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Частиною 5 ст. 60 Господарського Кодексу України встановлено, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання , який ліквідується і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію на затвердження. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку.

Нормами ч. 1 ст. 22 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд приймає постанову про визнання боржника банкрутом та відкриває ліквідаційну процедуру.

Згідно з ч. 2 ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності в нього ліцензії

Станом на момент вирішення судом питання про визнання боржника банкрутом та перехід до ліквідаційної процедури у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Укренергопром" набрав чинності Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.1992 р. в редакції від 22.12.2011р.

Пунктом 1-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.1992 р. в редакції від 22.12.2011 р. встановлено, що положення цього Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Відповідно до ч.2 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов"язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.

У судовому засіданні 20.02.2013 представник заявника просив призначити ліквідатором по справі голову ліквідаційної комісії Шаповала Андрія Олександровича.

Крім цього, у даному судовому засіданні було розглянуто заяву арбітражного керуючого Гаврилюка Євгена Володимировича про призначення ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Укренергопром".

Оскільки нормами Закону передбачено можливість покладення на голову ліквідаційної комісії обов"язків ліквідатора, суд вважає за можливе задовольнити клопотання заявника стосовно призначення ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Укренергопром" голову ліквідаційної комісії Шаповала Андрія Олександровича.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що місцевий суд дійшов правильного висновку про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

За таких обставин, колегія суддів вважає, що постанова господарського суду Київської області від 20.02.2013р. по даній справі відповідає чинному законодавству, фактичним обставинам та матеріалам справи, підстав для її скасування не вбачається.

Керуючись ст. 99 ст. ст. 101- 105 Господарського процесуального кодексу України, Київський апеляційний господарський суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва Державної податкової служби залишити без задоволення, постанову господарського суду м. Києва у справі № 910/958/13 від 20.02.2013р. залишити без змін.

2. Матеріали справи № 910/958/13 повернути до господарського суду м. Києва.

3. Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого господарського суду України протягом двадцяти днів з дня її прийняття.

Повний текст постанови складено: 24.05.2013р.

Головуючий суддя Шипко В.В.

Судді Верховець А.А.

Сотніков С.В.

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення22.05.2013
Оприлюднено29.05.2013
Номер документу31456971
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/958/13

Ухвала від 25.03.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Постанова від 22.05.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Шипко В.В.

Ухвала від 29.03.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Шипко В.В.

Постанова від 20.02.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хоменко М.Г.

Ухвала від 18.01.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хоменко М.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні