Постанова
від 14.05.2013 по справі 805/2785/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 травня 2013 р. Справа № 805/2785/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Троянова О.В., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом:

Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (м. Донецьк)

до

Закритого акціонерного товариства «Макіївський хлібокомбінат» (м. Донецьк)

про

стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів,

ВСТАНОВИВ:

04 березня 2013 року Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся Донецького окружного адміністративного суду до Закритого акціонерного товариства «Макіївський хлібокомбінат» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.

Представник позивача через відділ діловодства та документообігу Донецького окружного адміністративного суду надав заяву у якій просив розглянути адміністративну справу без його участі у письмовому провадженні.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Проти задоволення адміністративного позову заперечував та надав письмові заперечення, відповідно до яких заперечував проти задоволення адміністративного позову.

Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що при перевірці Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було встановлено, що відповідачем порушені вимоги ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п. 1 гл. 7 Розд. V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Комісії від 19.12.2006 року № 1591, а саме відповідачем не була розміщена у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярна річна інформація емітента за 2011 р. в установлені законодавством строки. Так, позивач відмічає, що опублікування регулярної річної інформації емітента в офіційному друкованому виданні здійснюється не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. На підставі п. 8, п. 14 ст. 8, ст.ст. 9, 11, 12 Закону № 448, 5 Р. ІІ, п.п. 1, 4 Р. VII, Р. ХVІІІ «Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій» позивачем було прийнято постанови № 381-ДО-1-Е, № 382-ДО-1-Е, № 383-ДО-1-Е від 13 серпня 2012 року про накладення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів за порушення ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок». Позивач просив стягнути з відповідача фінансові санкції у загальному розмірі 5100,00 грн., оскільки відповідачем у встановлений 15 денний строк вони не сплачені.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 07.03.2013 р. позивачу відмовлено у задоволенні клопотання щодо звільнення його від сплати судового збору та відстрочено сплату судового збору по справі за позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Макіївський хлібокомбінат» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів до набрання судовим рішенням законної сили.

Суд, перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до преамбули Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» цей Закон визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Згідно зі ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

У відповідності до ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Статтею 6 цього Закону встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Таким чином, позивач - Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, є суб'єктом владних повноважень та здійснює у даних правовідносинах повноваження, надані йому Законом.

Відповідач - Закрите акціонерне товариство «Макіївський хлібокомбінат», є юридичною особою (код ЄДРПОУ 30381477).

Відповідно до акту позивача від 01 серпня 2012 року № 383-ДО-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, встановлено, що Закритим акціонерним товариством «Макіївський хлібокомбінат» не надано до Комісії регулярну річну інформацію емітента за 2011 р. в порушення вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Комісії від 19.12.2006 року № 1591, згідно яких подання до Комісії річної інформації здійснюється не пізніше 1 червня року, наступного за звітним. Відповідач для підписання акту 01 серпня 2012 року до Комісії не з'явився.

Актом позивача від 01 серпня 2012 року №382-ДО-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, встановлено, що Закритим акціонерним товариством «Макіївський хлібокомбінат» не опубліковано в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації емітента за 2011 р. в порушення вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Комісії від 19.12.2006 року № 1591, згідно яких опублікування в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації здійснюється не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Відповідач для підписання акту 01 серпня 2012 року до Комісії не з'явився.

Актом позивача від 01 серпня 2012 року №381-ДО-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, встановлено, що Закритим акціонерним товариством «Макіївський хлібокомбінат» не розміщено в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації емітента за 2011 р. в порушення вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Комісії від 19.12.2006 року № 1591, згідно яких розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації емітента здійснюється не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Відповідач для підписання акту 01 серпня 2012 року до Комісії не з'явився

Постановами про розгляд справи про порушення на ринку цінних паперів від 01.08.2012 року призначено розгляд справи про правопорушення на 13.08.2012 року, проте керівник або інший представник юридичної особи на розгляд справи не з'явився.

Пунктом 14 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно з абз. 1 п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Емітент цінних паперів (далі - емітент) - держава в особі уповноваженого органу, юридична особа і у випадках, передбачених законодавством, фізична особа відповідно до ст. 2 Закону України "Про цінні папери і фондову біржу".

Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, яке затверджено рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р. № 97/13364 (далі -Положення) регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Комісії.

Вимоги щодо розкриття регулярної річної інформації емітентами встановлені в розділі V Положення. Главою 1 якого встановлено, що емітенти цінних паперів зобов'язанні розкривати регулярну річну інформацію у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу.

Відповідно до п.1 гл.7 розділу 5 «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів» розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:

- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Відповідно до п. 6 гл. 7 розд. V Положення до складу річної інформації, що подається до Комісії, додається(ються) копія(ї) протоколу(олів) загальних зборів емітента, що проводились у звітному році.

Копія протоколу повинна бути прошнурована, пронумерована та скріплена відбитком печатки емітента та підписом керівника емітента. На зворотному боці останньої сторінки копії протоколу робиться такий напис: "Прошнуровано, пронумеровано та скріплено відбитком печатки емітента та підписом керівника емітента (кількість) сторінок".

У разі, якщо загальні збори емітента не проводились або не відбулись, до річної інформації має бути додана довідка, складена у довільній формі з поясненням причин. Довідка засвідчується підписом керівника емітента та відбитком печатки емітента.

Річна інформація про емітента є відкритою і підлягає оприлюдненню емітентом у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів.

Примірник офіційного друкованого видання, в якому опубліковано річну інформацію про емітента, він (емітент) надсилає до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку встановлені порушення, допущені відповідачем, у зв`язку з чим було прийнято постанови від 13.08.2012 р.:

- № 383-ДО-1-Е про накладення штрафної санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме: відповідачем не надано до Комісії регулярну річну інформацію емітента за 2011 рік, якою до відповідача застосовано фінансову санкцію у розмірі 1700,00 грн.;

- № 382-ДО-1-Е про накладення штрафної санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме: відповідачем не опубліковано у офіційному друкованому виданні регулярну річну інформацію емітента за 2011 рік, якою до відповідача застосовано фінансову санкцію у розмірі 1700,00 грн.;

- № 381-ДО-1-Е про накладення штрафної санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме відповідачем не розміщено в загальнодоступній базі даних Комісії регулярну річну інформацію емітента за 2011 рік, якою до відповідача застосовано фінансову санкцію у розмірі 1700,00 грн.

Вищенаведені постанови відповідають вимогам Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 11.12.2007 року за № 2272, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12.02.2008 року за № 120/14811.

Частиною 2 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ч. 3 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»).

У відповідності до розд. XVIII вищевказаних Правил штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови.

Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету.

Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії).

У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Як встановлено судом, постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів в судовому порядку не скасовані та відповідачем у встановлений законом строк не було сплачено суму фінансової санкції.

Щодо посилання відповідача на оскарження постанов № 381-ДО-1, № 382-ДО-1, № 383-ДО-1 від 13.08.2013 року, суд зазначає, що за адміністративними позовами відносно оскарження постанов № 381-ДО-1, № 382-ДО-1 від 13.08.2013 року провадження не були відкриті, а адміністративні позови були повернуті на адресу позивача. За адміністративним позовом відносно оскарження постанови № 383-ДО-1 від 13.08.2012 року позовна заява була залишена без розгляду.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.п. 2, 3, 4 ч. 2 ст. 129 Конституції України, основними засадами судочинства є рівність усіх учасників судового процесу перед законом та судом, забезпечення доведеності вини, змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Оскільки відповідачем сума санкції у добровільному порядку та у встановлений строк не сплачена, позивач правомірно, в межах повноважень та у спосіб, визначений Законом, звернувся до адміністративного суду з позовною заявою про стягнення такої суми.

Враховуючи приведені норми законодавства України та обставини справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

За приписами частини 2 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Відповідно частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Суд зазначає, що статтею 5 Закону України «Про судовий збір» визначено вичерпний перелік осіб, які звільнені від сплати судового збору. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, а також її територіальні управління у даному переліку не значаться. Аналогічна правова позиція викладена в Ухвалі Донецького апеляційного адміністративного суду від 15.03.2013 року по справі №805/1368/13-а.

Аналізуючи вищевикладені норми, суд дійшов висновку про стягнення судового збору у розмірі 114,70 грн. з Донбаського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, оскільки судові витрати, що виникли, не пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Керуючись ст.ст. 11, 17, 18, 94, 158 - 163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Макіївський хлібокомбінат» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Макіївський хлібокомбінат» на користь Державного бюджету України фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 5100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 коп.

Стягнути з Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на користь Державного бюджету Калінінського району м. Донецька (р/р 31217206784005 в ГУ ДКСУ у Донецькій області, ЄДРПОУ 38034015, МФО 834016, код платежу 22030001 призначення платежу «суд.збір за поз. ДТУ НКЦПФР до ЗАТ БАФ, Донецький окружний адміністративний суд код 35099148») судовий збір у розмірі 114 (сто чотирнадцять) грн. 70 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Троянова О.В.

Дата ухвалення рішення14.05.2013
Оприлюднено31.05.2013
Номер документу31470390
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2785/13-а

Ухвала від 14.05.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Троянова О.В.

Постанова від 14.05.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Троянова О.В.

Ухвала від 07.03.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Троянова О.В.

Ухвала від 09.04.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Троянова О.В.

Ухвала від 07.03.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Троянова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні