Постанова
від 29.05.2013 по справі 826/5960/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 Вн. №27/120

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

29 травня 2013 року 10:30 № 826/5960/13-а

за позовом Приватного підприємства "Київенергопроект" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області про визнання незаконною та скасування Постанови №3-2203/2 від 22.03.2013 Суддя О.В.Головань

Секретар О.С.Макаренко

Представники:

Від позивача: Єрьоменко А.В. - керівник, Єрьоменко О.П. - п/к (дов. від 22.04.13 р.), Циркунов В.В. - п/к (дов. від 22.04.13 р.)

Від відповідача: Майданик О.О. - п/к (дов. від 03.01.13 р.)

Обставини справи:

Позовні вимоги заявлені про визнання незаконною та скасування постанови №3-2203/2 від 22.03.13 р. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

В судовому засіданні 29.05.13 р. оголошено резолютивну частину постанови про задоволення позовних вимог.

Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Згідно наказу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області від 08.01.13 р. №03-"ОД", направлення на проведення позапланової перевірки від 01.03.13 р. №434.13/09/02 головним державним інспектором Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області здійснено позапланову перевірку на об'єкті - газопостачання житлового мікрорайону №28 та 28А (І-ша черга) в м. Бориспіль Київської області (забудовник: ТОВ "Прометей 2012", Київська область, м. Бориспіль, вул. Запорізька, 10, код ЄДРПОУ 38193926 №27/10-2502/1/ДУ від 25.02.13 р.), за результатами якої 06.03.13 р. складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Згідно акту перевірки встановлено, що на земельній ділянці на території м. Бориспіль Київської області, яка надана Бориспільською міською радою в строкове платне користування ТОВ "Прометей 2012" на період будівництва газопроводу на підставі договору суперфіцію від 18.09.12 р. №1, на час проведення перевірки будівельні роботи не розпочато.

Згідно листа ПП "Київенергопроект" №52 від 14.08.12 р. проектований газопровід відноситься до класу відповідальності СС1 (згідно ДБН В.1.2-14-2009) та категорії ІІ (згідно ДБН А.2.2-3-2004 п. 5.1, табл. 1).

На газопостачання житлового мікрорайону №28 та №28А (І-ша черга) в м. Бориспіль Приватним підприємством "Київенергопром" (ліцензія серії АВ №596641 від 08.11.11 р., директор - Єрьоменко Андрій Валерійович) розроблено Робочий проект відповідно до завдання на проектування, затвердженого замовником - гр. ОСОБА_6 Та Технічних умов на газопостачання житлового мікрорайону №28 (І-ша черга), виданих ПАТ "Київоблгаз" №119-3 від 29.02.12 р.

Наказ про затвердження проектно-кошторисної документації ТОВ "Прометей-2012" №1 від 14.08.12 р. Позитивний висновок експертизи ДП "Український центр підтвердження відповідності "Промбезпека" Держгірпромнагляду України 12.В №80.3-1.1.23-0496 "Щодо відповідності робочого Проекту "Газопостачання мікрорайону №28 та 28А вимогам нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки". Проектування здійснено ПП "Київенергопроект" без отримання містобудівних умов та обмежень в установленому законом порядку.

Під час перевірки достовірності даних, наведених в Декларації про початок виконання будівельних робіт (вх. №7/10-2502/1/ДЦ від 25.02.13 р.), виявлено недостовірні відомості в частині надання інформації щодо містобудівних умов та обмежень, а саме: в Декларації вказано, що об'єкт відноситься до Переліку об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються з посиланням на п. 22 наказу Мінрегіонбуду №109 від 07.07.11 р. "Про затвердження переліку об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються", а згідно вказаного пункту містобудівні обмеження не потрібні для будівництва лінійних інженерних магістралей, мереж та споруд за межами населених пунктів, газопровід проектується в межах населеного пункту м. Бориспіль. Також в Декларації вказано, що проектна документація затверджена замовником - ТОВ "Прометей 2012" (наказ ТОВ "Прометей 2012" №1 від 14.08.12 р.), а фактично замовником Проекту являється гр. ОСОБА_6, що являється недостатніми відомостями.

Вказане є порушенням ст. 29, 31, 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Акт перевірки підписаний директором ПП "Київенергопроект" з зауваженнями.

За результатами перевірки 07.03.13 р. Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області винесено припис №С-0703/2 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, у якому міститься вимога усунути виявлені порушення до 01.08.13 р., а також протокол №2-Л-3-0703/2 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, у якому зафіксовано виявлене порушення та призначено розгляд справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

22.02.13 р. Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області винесено постанову №3-2203/2 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою на ПП "Київенергопроект" накладено штраф у розмірі 103 230 грн. на підставі аб. 2 ч. 1 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".

Позивач - Приватне підприємство "Київенергопроект" - вважає вказану постанову незаконною та просить її скасувати з таких підстав.

Постанова №3-2203/2 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.03.13 р. відправлена позивачу поштою 11.04.13 р. згідно відмітки на постанові, і оскаржена позивачем 23.04.13 р., в межах місячного строку згідно ч.5 ст. 99 КАС України.

Щодо незаконності постанови по суті позивач зазначає, що згідно п. 4 наказу Мінрегіонбуду №109 від 07.07.11 р. "Про затвердження переліку об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються" містобудівні умови та обмеження не надаються на проектування влаштування, в тому числі, систем газопостачання.

Тобто, роботи по проектуванню газопостачання житлового мікрорайону №28 та 28А (І-ша черга) в м. Бориспіль звільнені чинним законодавством України від отримання містобудівних умов та обмежень.

В додаткових поясненнях позивач зазначає, що будівництво індивідуальних житлових будинків на території мікрорайонів №28 та №2-А ведеться на підставі Генерального плану м. Бориспіль, розробленого УДНДІПМ "ДІПРОМІСТО" та затвердженого Бориспільською міською радою 11.05.07 р. №1339-17-У. В розділі "Інженерне облаштування" висвітлено джерела забезпечення нових житлових масивів індивідуальної житлової забудови, в тому числі, газопостачанням згідно інформації, наданої виконавчим комітетом Бориспільської міської ради в листі від 21.03.13 р. №12031-1097.

Відповідач - Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області - проти задоволення позовних вимог заперечив; письмових пояснень не надав.

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.

Згідно аб. 2 ч. 1 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" суб'єкти містобудування, які здійснюють проектування об'єктів , експертизу проектів будівництва, несуть відповідальність у вигляді штрафу за передачу замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об'єкті будівництва, розробленої з порушенням вимог законодавства, містобудівної документації , вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі за нестворення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, незабезпечення приладами обліку води і теплової енергії, а також за заниження категорії складності об'єкта будівництва:

проектна організація - у розмірі дев'яноста мінімальних заробітних плат;

експертна організація - у розмірі вісімнадцяти мінімальних заробітних плат.

В даному випадку згідно матеріалів справи та пояснень представників сторін відсутні підстави для висновку про наявність вказаного порушення у діях Приватного підприємства "Київенергопроект" щодо розроблення робочого проекту "Газопостачання житлового мікрорайону №28 та 28А (І-ша черга) в м. Бориспіль", а саме.

Згідно ст. 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі.

Перелік об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.

Відповідний перелік затверджено наказом Мінрегіонбуду №109 від 07.07.11 р. "Про затвердження переліку об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються".

Згідно п. 4 Переліку зазначено влаштування систем опалення, вентиляції, водопостачання, водовідведення, газопостачання (включаючи спеціальне), силових та слабкострумових систем, які забезпечують потребу основного функціонального призначення будівель і споруд.

До вказаного положення цілком очевидно входить робочий проект Приватного підприємства "Київенергопроект" "Газопостачання житлового мікрорайону №28 та 28А (І-ша черга) в м. Бориспіль", що був предметом перевірки.

Посилання в акті перевірки на декларацію про початок виконання будівельних робіт (вх. №7/10-2502/1/ДЦ від 25.02.13 р.) замовника, в якій міститься посилання на п. 22 Переліку об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються з посиланням на п. 22 наказу Мінрегіонбуду №109 від 07.07.11 р., як на підставу висновку про порушення позивачем вимог ст. 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", не може бути прийняте до уваги, оскільки при прийнятті рішення про притягнення особи до відповідальності за порушення містобудівного законодавства, необхідно приймати до уваги всі положення Переліку об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються.

Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано; безсторонньо; добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно.

В даному випадку оскаржувана постанова винесена на порушення принципу обґрунтованості, що є підставою для визнання її незаконною та скасування.

На підставі вищевикладеного, ст. 160-163, 186 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Визнати незаконною та скасувати постанову Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області №3-2203/2 від 22.03.13 р. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

3. Стягнути з державного бюджету України на користь Приватного підприємства "Київенергопроект" судовий збір у розмірі 1032,3 грн.

4. Постанова може бути оскаржена в порядку ст. 186 КАС України.

Суддя О.В. Головань

Повний текст постанови

виготовлено і підписано 30.05.13 р.

Дата ухвалення рішення29.05.2013
Оприлюднено30.05.2013
Номер документу31501261
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5960/13-а

Ухвала від 28.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 01.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 17.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Постанова від 27.11.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Міщук М.С.

Постанова від 29.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 25.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні