Постанова
від 31.05.2013 по справі 815/3782/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

     Справа № 815/3782/13-а ПОСТАНОВА   ІМЕНЕМ УКРАЇНИ           30 травня 2013 року 11 год. 50 хв.                                                                      м. Одеса Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Іванова Е.А. секретар                    Чиженко А.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Одесі адміністративну справу за позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства «Людвік» про стягнення адміністративно-господарських санкцій, ВСТАНОВИВ: Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з позовом у якому просить стягнути з Приватного підприємства «Людвік» на користь Одеського відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2012 році у розмірі 12474,75грн., та пеню у розмірі 79,68 грн. за несвоєчасну сплату санкцій. В судовому засіданні представник Одеського обласного відділення соціального захисту інвалідів  позовні вимоги підтримав повністю, мотивуючи це тим, що відповідач повинен був у 2012 році відповідно до нормативу створити 1 робоче місце для інвалідів, але фактично інвалід пропрацював тільки з січня по травень 2012р. тобто 5-ть місяців, та про наявність вакансій відповідач службу зайнятості не повідомляв, та відповідач фактично визнав, що не створив робочі місця для інвалідів, розрахувавши в звіті форми 10 ПІ за 2012р. суму адміністративно-господарських санкцій у розмірі 1134,07, та яка була ним добровільно сплачена, та під час перевірки було встановлено помилковість розрахунку  ПП середньорічної заробітної плати працівника, а тому просить стягнути різницю, що залишилась несплаченою та суму пені за несвоєчасну сплату решти суми. Представник відповідача позовні вимоги не визнав та пояснив, що ПП «Людвік» повідомляло службу зайнятості про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів на підприємстві по закінченню 2012р. шляхом подачі звіту форми 3-ПН, та створило у 2012 році  робочі місця для інвалідів та повідомляло центр зайнятості про наявність вакантних місць, але до них не спрямовували жодного інваліда, тому їх вина у не працевлаштуванні інвалідів на підприємство відсутня, а з їх боку усі вимоги були виконанні. Щодо зазначення у звіті за 2012 рік про зайнятість і працевлаштування інвалідів форми 10- ПІ суму господарських санкцій та її фактичної сплати, то це було помилково. Вислухавши представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи суд встановив наступні обставини. Протягом 2012 року на ПП «Людвік» середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу становила 34 особи, середньорічна заробітна плата штатного працівника становила 13608,82грн. (а.с.9). Згідно ст. 19 Закону України  "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі Закону) №875 ( в редакції що діяла у 2012р.) установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік. Відповідач 08 лютого 2013р. подав до позивача звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів форми №10-ПІ за 2012 рік з якого вбачається, що протягом звітного року на підприємстві працював один інвалід, та при перевірці було встановлено, що інвалід відпрацював в 2012р. тільки п'ять місяців, тому середньооблікова кількість штатних працівників яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність за звітний рік  становить: 5 міс : 12 міс. = 0,42, що є порушенням ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі Закону) №875. Стаття 20 Закону встановлює, що підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце не зайняте інвалідом. З урахуванням викладеного, позивач правомірно нарахував штрафні санкцій за порушення відповідачем нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2012 році, з розрахунку за одне робоче місце, яке не зайнято інвалідом, та розмір штрафу склав 13608,82 грн. Аналогічну позицію висловив Вищий адміністративний суд України в рішенні по справі №К-37296/10 від 03.05.2012р. Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій ст.19 Закону самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 Закону №875. Сторонами визнається, що ПП «Людвік» самостійно сплатило суму санкцій у розміру 1134,07грн., яку зазначило у звіті по формі №10—ПІ за 2012р. (а.с.7 обор.ст), як то визначає Порядок сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 70, а решта не сплачена до цього часу, а тому відповідно до ст. 72КАС України суд вважає ці обставини доведеними. Відповідно ст. 20 Закону № 875 порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, тому суд погоджується з розрахунком позивача, щодо розміру суми пені - 79,68грн. станом на 17.05.2013р. Щодо здійснення відповідачем необхідних заходів для працевлаштування інвалідів, суд встановив, що відповідачем неналежним чином виконувались вимоги діючого законодавства стосовно даного питання. Відповідно до ч.2 ст.19 Закону України №875 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. Згідно ч. 3,4 ст. 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.    Судом встановлено, що  ПП «Людвік» не подавав до місцевого центру зайнятості у 2012 році жодного звіту по формі № 3-ПН „Про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках", про що свідчить лист Одеського міського центру зайнятості від 25.04.2013р. вих.. 1641, наявний у матеріалах справи, та доказів, що це спростовують, на пропозицію суду надано не було. Суд не погоджується з аргументом відповідача, щодо виконання повністю свого обов'язку шляхом повідомленням в 2013р. центру зайнятості про наявність вільних місць для інвалідів, з посиланням на звіти про наявність вакансій форми №3-ПН станом на 12.02.2013 року, та станом на 28.05.2013р.  так як  з них вбачається, що вони складені в 2013 та містять інформацію про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів саме у 2013р. (наявні у матеріалах справи). Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України «Про зайнятість» №803 від 01.03.1991р. (в редакції діючої до 01.01.2013р.) підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством.      Несвоєчасна реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подання адміністративних даних тягне за собою відповідальність, передбачену законом. Як вбачається з матеріалів справи відповідач не виконав обов'язку створити, належним чином робоче місце  для працевлаштування інвалідів та інформувати щомісячно державну службу зайнятості про вільні робочі місця. Враховуючи те, що в 2012 році у ПП «Людвік» інвалід працював лише п'ять місяців, решта часу місце залишалося вакантним та відповідач не працевлаштував на нього інваліда, а також те, що у 2012 році ПП «Людвік» не подавав до місцевого центру зайнятості жодного звіту по формі № 3-ПН „Про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках", а ті звіти, які наявні в матеріалах справи  містять інформацію про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів саме у 2013р. суд приходить до висновку законності та обґрунтованості позовних вимог та вважає за необхідне їх задовольнити. Керуючись ст.ст. 7-9, 158, 160, 163 КАС України суд, - ПОСТАНОВИВ : Позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства «Людвік» задовольнити. Стягнути з Приватного підприємства «Людвік» (код 22470964) місцезнаходження:м.Одеса вул.Моторна 8В на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2012 році у розмірі 12474,75грн., та пеню у розміру 79,68грн. на рахунок управління ДКС України в Одеській області, банк ГУДКСУ в Одеській області, одержувач ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011 р/р 31215230700007, код ЄДРПОУ 31607526. Постанова набирає законної сили відповідно до ст..254КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом десяти  днів після отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду. Постанова виготовлена в повному обсязі 31.05.2013 року. Суддя                                                                                                     Е.А.Іванов. задоволено      31 травня 2013 року.                                                                                                                                 .

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2013
Оприлюднено31.05.2013
Номер документу31513698
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3782/13-а

Ухвала від 09.07.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 17.06.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 21.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 08.07.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Постанова від 31.05.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні