Постанова
від 27.05.2013 по справі 919/31/13-г
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 травня 2013 року Справа № 919/31/13-г

Севастопольський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Євдокімова І.В.,

суддів Котлярової О.Л.,

Воронцової Н.В.,

Представники сторін не з`явились.

розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва Державної податкової служби

на постанову господарського суду міста Севастополя (суддя Архипенко О.М.) від 19 березня 2013 року у справі № 919/31/13-г

за заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Укртранслідер" (пр. Перемоги, 44,Севастополь,99046)

ліквідатор Козловський О.Є (вул.Котельникова, 12, кв.60 м.Київ, 03115)

головне Управління юстиції у м.Севастополі (вул.4-та Бастіонна, 3, м.Севастополь, 99011)

Державний реєстратор Нахімовської районної державної адміністрації м.Севастополя (вул.Р.Люксембург, 50, м.Севастополь, 99011)

відділ Державної виконавчої служби Нахімовського районного управління юстиції м.Севастополя (пл.Ластова, 3, м.Севастополь, 99001)

Державна податкова інспекція у Нахімовському районі м.Севастополя (вул.Героїв Севастополя, 74, м.Севастополь, 99001)

Державна податкова інспекція у Оболонському районі м.Києва (просп.Героїв Сталінграда)

про визнання банкрутом боржника, що ліквідується власником

ВСТАНОВИВ :

03.01.2013 товариство з обмеженою відповідальністю «Укртранслідер» (Боржник, Товариство) звернулось до господарського суду міста Севастополя із заявою про порушення провадження у справі про своє банкрутство у порядку, передбаченому статтею 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (в редакції, чинній до 19.01.2013; далі - Закон № 2343).

Ухвалою суду першої інстанції від 08.01.2013 заяву Боржника прийнято до розгляду, порушено провадження у справі за спрощеною процедурою та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Постановою господарського суду міста Севастополя від 19 березня 2013 року визнано товариство з обмеженою відповідальністю "Укртранслідер" банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру товариства з обмеженою відповідальністю "Укртранслідер" строком на 6 місяців; ліквідатором товариства з обмеженою відповідальністю "Укртранслідер" призначено голову ліквідаційної комісії - Козловського Олега Євгеновича.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, Державна податкова інспекція у Оболонському районі міста Києва звернулась до Севастопольського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, у якій просить постанову господарського суду міста Севастополя від 19 березня 2013 року скасувати та припинити провадження у справі.

Апеляційну скаргу мотивовано посиланням на порушення судом першої інстанції стеттей 104, 105, 110, 111 Цивільного кодексу України, статті 60 Господарського кодексу України, статті 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

В судове засідання, яке було призначене на 27.05.2013 учасники провадження у справі про банкрутство не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомленні належним чином.

Стаття 22 Господарського процесуального кодексу України зобов'язує сторони добросовісно користуватись належними їм процесуальними правами. Оскільки явка в судове засідання представників сторін - це право, а не обов'язок, справа може розглядатись без їх участі, якщо нез'явлення цих представників не перешкоджає вирішенню спору.

З врахуванням наявних у справі доказів, визнавши їх достатніми для прийняття рішення у справі, судова колегія визнала можливим розглянути справу за відсутністю представників сторін, які не з'явилися.

Повторно розглянувши справу в порядку статті 101 Господарського процесуального кодексу України, судова колегія встановила такі обставини.

21.01.2013 на адресу суду надійшло клопотання представника Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва Державної податкової служби про зупинення провадження у справі для проведення позапланової перевірки Боржника.

Вказане клопотання було відхилено судом першої інстанції за безпідставністю, оскільки чинне господарське процесуальне законодавство та законодавство про банкрутство не передбачають можливості зупинення провадження у справі про банкрутство, з підстави, зазначеної органом державної податкової служби у своїй заяві.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Укртранслідер» (ідентифікаційний код 34892078) зареєстровано 05.02.2007 як юридична особа (запис № 1 069 102 0000 020199). Місцезнаходженням Товариства згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є: 99046, м. Севастополь, проспект Перемоги, 44.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 110 Цивільного кодексу України, юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом (частина третя статті 110 Цивільного кодексу України ).

Статтею 105 Цивільного кодексу України унормовано, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до цього Кодексу. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи може бути покладено на орган управління юридичної особи. З моменту призначення комісії до неї переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Комісія виступає в суді від імені юридичної особи, яка припиняється. Комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи. Комісія вживає усіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи.

Пунктом 9.1 та підпунктом «и» пункту 9.7 статуту товариства з обмеженою відповідальністю «Укртранслідер» встановлено, що вищим органом управління Товариства є Загальні збори Учасників Товариства, до компетенції яких, зокрема, відноситься прийняття рішень про припинення діяльності Товариства, призначення ліквідаційної комісії, затвердження ліквідаційного балансу.

Як вбачається з матеріалів справи, 30.08.2012 загальними зборами учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Укртранслідер» було прийнято рішення про припинення діяльності Товариства шляхом його ліквідації. Цим же рішенням: ліквідатором Товариства призначено його директора - Козловського Олега Євгеновича; встановлено двомісячний строк пред'явлення кредиторами вимог до Товариства з дня публікації повідомлення про ліквідацію; визначено порядок ліквідації Товариства, що відображено у протоколі №6 від 30.08.2012.

На виконання вказаного рішення вищого органу управління Товариства та наведених вище вимог чинного законодавства Боржник: письмово повідомив державного реєстратора Нахімовської районної державної адміністрації України у місті Севастополі про припинення юридичної особи; в офіційному спеціалізованому друкованому засобі масової інформації - Бюлетені державної реєстрації від 28.09.2012 №226(26) опублікував оголошення про ліквідацію Товариства.

За заявою боржника, інформація про прийняте ним рішення про припинення товариства з обмеженою відповідальністю «Укртранслідер» шляхом його ліквідації внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що підтверджується, зокрема, витягом з цього реєстру від 30.11.2012 № 081784.

З метою виконання вимог частини четвертої статті 105 ЦК України ліквідаційною комісією Боржника про припинення юридичної особи були письмово повідомлені відомі кредитори, а також повідомлені Державна податкова інспекція у Оболонському районі м. Києва за формою № 8-ОПП (29.10.2012) та відповідні фонди.

Протягом строку, встановленого для заявлення кредиторами своїх вимог до Боржника, на адресу товариства з обмеженою відповідальністю «Укртранслідер» надійшла вимога-претензія товариства з обмеженою відповідальністю «Укрбуд-Союз» на суму 272922,47 грн.

Відповідно до вимог частини восьмої статті 111 ЦК України ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Так, після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційною комісією складений проміжний ліквідаційний баланс Боржника станом на 03.12.2012, який затверджений рішенням загальних зборів учасників Товариства, оформленим протоколом № 7 від 03.12.2012.

Цим же рішенням вищого органу управління Боржника визнано кредиторські вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Укрбуд-Союз» в розмірі 272922,47 грн і встановлена неспроможність товариства щодо їх задоволення, оскільки у Боржника відсутнє будь-яке майно та грошові кошти, що можуть бути використані для погашення наявної заборгованості.

Частиною п'ятою статті 7 Закону № 2343 унормовано, що боржник зобов'язаний звернутися в місячний строк до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство, якщо при ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі.

Аналогічно, згідно з частиною першою статті 51 Закону № 2343, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Частиною другою статті 51 Закону №2343 встановлено, що за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності в нього ліцензії.

Вивчивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, відповідність висновків суду обставинам справи, судова колегія не вбачає наявності підстав для скасування постанови суду першої інстанції, у зв'язку з наступним.

Відповідно до пункту 78. 4 статті 78. Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Тобто, лише наказ про проведення перевірки є підставою для надання Заявником документів для проведення перевірки податковим органом та початку такої перевірки взагалі.

Крім того, строк перевірки, встановлений пунктом 82.1 статті 82 Податкового кодексу України становить 10 днів, тому при можливості податковий орган мав можливість спланувати та провести перевірку таким чином щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють органи державної податкової служби, були сформовані і отримані ліквідатором не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.

Орган податкової служби вправі звернутися до ліквідатора боржника та провести позапланову перевірку його господарської діяльності, а у випадку відмови ліквідатора, як керівника боржника, надати необхідні документи для перевірки суб'єкта господарювання, орган податкової служби вправі оскаржити дії ліквідатора до суду у справі про банкрутство. Зазначене підтверджується також і судовою практикою, зокрема Постановою Вищого господарського суду України від 17 квітня 2013 року у справі № 29/5005/6761/2012 (в додатках до Відзиву на Апеляційну скаргу).

ТОВ «Укртранслідер» звернулося з заявою про порушення справи про банкрутство до суду ще в січні місяці 2013 року, а оскаржувану постанову було прийнято судом в квітні 2013 року. Таким чином, до моменту визнання Заявника банкрутом та подання заяви за формою 8-ОПП до ДПІ в Оболонському районі м. Києва минуло 6 місяців, протягом яких орган державної податкової служби не вчинив жодних дій, спрямованих на проведення перевірки платника податків.

Крім того, слід зазначити, що положення законодавства про банкрутство не ставлять можливості визнання боржника банкрутом в залежність від проведення органами ДПІ обов'язкової позапланової перевірки в порядку, передбаченому статтею 78 Податкового кодексу України. При цьому, здійснення ліквідаційної процедури ліквідатором не може бути перешкодою податковому органу у виконанні ним його повноважень на предмет позапланової перевірки боржника та не доводить порушення прав податкового органу на проведення податкової перевірки згідно з нормами податкового законодавства, який був належно повідомлений про самоліквідацію боржника шляхом надіслання йому відповідної заяви за формою 8-ОПП від 05.09.2012.

Слід також зазначити, що в постанові Вищого господарського суду України № 25/5005/10862/2012 від 16.04.2013 судовою колегією, зокрема, встановлено, що обов'язкова перевірка проміжного ліквідаційного балансу податковими органами, відповідно до частини п`ятої статті 60 Господарського кодексу України, не передбачена.

З огляду на викладене, при апеляційному перегляді справи доводи апеляційної скарги не знайшли своє підтвердження, а тому не має підстав для скасування постанови суду першої інстанції.

Керуючись статтями 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва Державної податкової служби на постанову господарського суду міста Севастополя від 19 березня 2013 року у справі № 919/31/13-г залишити без задоволення.

2. Постанову господарського суду міста Севастополя від 19 березня 2013 року у справі № 919/31/13-г залишити без змін.

Головуючий суддя І.В. Євдокімов

Судді О.Л. Котлярова

Н.В. Воронцова

Розсилка:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Укртранслідер" (пр. Перемоги, 44,Севастополь,99046)

ліквідатор Козловський О.Є (вул.Котельникова, 12, кв.60 м.Київ, 03115)

головне Управління юстиції у м.Севастополі (вул.4-та Бастіонна, 3, м.Севастополь, 99011)

Державний реєстратор Нахімовської районної державної адміністрації м.Севастополя (вул.Р.Люксембург, 50, м.Севастополь, 99011)

відділ Державної виконавчої служби Нахімовського районного управління юстиції м.Севастополя (пл.Ластова, 3, м.Севастополь, 99001)

Державна податкова інспекція у Нахімовському районі м.Севастополя (вул.Героїв Севастополя, 74, м.Севастополь, 99001)

Державна податкова інспекція у Оболонському районі м.Києва

(просп.Героїв Сталінграда, 58)

СудСевастопольський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення27.05.2013
Оприлюднено04.06.2013
Номер документу31556270
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —919/31/13-г

Ухвала від 26.02.2014

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Архипенко Олександр Михайлович

Ухвала від 19.02.2014

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Архипенко Олександр Михайлович

Ухвала від 22.10.2013

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Архипенко Олександр Михайлович

Постанова від 31.07.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Коваленко В.М.

Ухвала від 15.07.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Коваленко В.М.

Постанова від 27.05.2013

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Євдокімов Ігор Вячеславович

Ухвала від 13.05.2013

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Євдокімов Ігор Вячеславович

Ухвала від 13.05.2013

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Євдокімов Ігор Вячеславович

Ухвала від 13.05.2013

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Євдокімов Ігор Вячеславович

Ухвала від 16.04.2013

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Євдокімов Ігор Вячеславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні