Ухвала
від 29.05.2013 по справі 905/314/13-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

У Х В А Л А

по справі про банкрутство

29.05.2013р. Справа № 905/314/13-г

за заявою кредитора (заявника) Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1,

м. Донецьк

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «ШСУ-1», м. Донецьк

про визнання банкрутом

Суддя Лейба М.О.

Представники:

від кредиторів: ОСОБА_3 - за довіреністю

від боржника: не з'явився

від ліквідатора (кредитора): не з'явився

Господарським судом Донецької області ухвалою від 14.01.2013р. за заявою Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1, м. Донецьк порушена справа про банкрутство відсутнього боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «ШСУ-1», м. Донецьк відповідно до ст.52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції Закону від 30.06.1999р. №784-XIV (із змінами та доповненнями); введений мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Постановою суду від 17.01.2013р. боржник визнаний банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура строком на 2 місяці до 17.03.2013р. та ліквідатором призначений ініціюючий кредитор - Фізична особа - підприємець ОСОБА_1, м. Донецьк.

За результатами ліквідаційної процедури ліквідатор надав до суду для затвердження звіт про проведену роботу та ліквідаційний баланс, які призначені до розгляду в судовому засіданні на 29.05.2013р.

В доповнення до поданого звіту, 29.05.2013р. представником ліквідатора для долучення до матеріалів справи надані додаткові документи. Проте, в судове засідання 29.05.2013р. представник ліквідатора не з'явився.

Надані додаткові документи долучені до матеріалів справи.

У випадку не з'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.

Зазначений висновок збігається з правовою позицією Вищого господарського суду України викладеній у інформаційному листі від 15.03.2010р. №01-08/140 «Про деякі питання запобігання зловживанню процесуальними правами у господарському судочинстві».

Відповідно до ч.1 п.11 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції від 22.12.2011р., положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом.

Положення цього Закону, що регулюють продаж майна в провадженні у справі про банкрутство, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом.

Положення цього Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури».

Приймаючи рішення щодо затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута, застосуванню підлягають норми Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції від 30.06.1999р., оскільки ліквідаційну процедуру відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «ШСУ-1», м. Донецьк відкрито 17.01.2013р., тобто до набрання чинності новою редакцією Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Господарський суд, розглянувши в судовому засіданні 29.05.2013р. дані звіту та ліквідаційного балансу, а також додані до них документи, перевіривши наявні матеріали справи, оцінивши подані докази, встановив:

На виконання вимог ст.25 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в ході ліквідаційної процедури ліквідатором проведені заходи, направлені на виявлення майна банкрута та можливих кредиторів.

Ліквідатором письмово повідомлені про визнання боржника банкрутом всі можливі кредитори, а саме: Державна податкова інспекція у Куйбишевському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової інспекції, Куйбишевська районна м. Донецька виконавча дирекція Донецького обласного відділення ФСС з тимчасової втрати працездатності, Донецький міський центр зайнятості, Відділення виконавчої дирекції ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Куйбишевському районі м. Донецька, Управління Пенсійного фонду України в Куйбишевському районі м. Донецька, Донецьке обласне відділення фонду соціального захисту інвалідів.

На адресу ліквідатора надійшли відповіді:

- лист Державної податкової інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби від 06.03.2013р. №5580/10/19-013 про відсутність податкової заборгованості;

- заява Управління Пенсійного фонду України в Куйбишевському районі м. Донецька від 28.02.2013р. №3667/08 про визнання кредитором на суму 13524,64грн;

- заява Відділення виконавчої дирекції ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Куйбишевському районі м. Донецька від 07.03.2013р. №546/05 про визнання грошових вимог на суму 537387,745грн.;

- лист Куйбишевської районної м. Донецька виконавчої дирекції Донецького обласного відділення ФСС з тимчасової втрати працездатності від 26.02.2013р. №01-208 про відсутність заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду;

- лист Донецького міського центру зайнятості від 12.03.2013р. №02/693, про відсутність заборгованості;

- лист Донецького обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів від 05.03.2013р. №06-7/455, в якому зазначено, що ТОВ «ШСУ-1» серед боржників відділення Фонду не обліковується.

Згідно отриманих відповідей з вимогами до боржника звернулися наступні кредитори: Управління Пенсійного фонду України в Куйбишевському районі м. Донецька та Відділення виконавчої дирекції ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Куйбишевському районі м. Донецька.

У відповідності з вимогами ст.32 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» ліквідатором був складений реєстр вимог кредиторів, який доданий до звіту ліквідатора. Відповідно до поданого звіту вимоги кредиторів визнані ліквідатором та включені до реєстру вимог кредиторів у заявлених ними сумах.

З метою встановлення майна та майнових активів, належних підприємству-банкрута ліквідатором направлені запити до управління державної інспекції сільського господарства, управління державної автоінспекції, відділу державної виконавчої служби.

На запити ліквідатора повідомлено наступне:

За даними ВОРЕР УДАІ ГУМВС України в Донецькій області №9/1948 від 05.03.2013р. за підприємством боржника транспортні засоби не зареєстровані.

Згідно електронної бази даних державної інспекції сільського господарства в Донецькій області за ТОВ «ШСУ-1» сільськогосподарська техніка не реєстрована, що підтверджується листом від 14.03.2013р. №05/1182.

Згідно отриманих даних відділу державної виконавчої служби Куйбишевського районного управління юстиції м. Донецька виконавчі документи стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю «ШСУ-1», м. Донецьк відсутні.

Відповідно до абз.2 п.2 ст.26 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» майно банкрута, що є предметом застави, включається до складу ліквідаційної маси.

З метою виявлення можливої застави банкрута ліквідатором отримано витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна інформаційну довідку з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухомого майна.

Відповідно до витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна №40787727 станом на 29.05.2013р., інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №2063247 станом на 05.04.2013р. та інформаційної довідки з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна №2063443 станом на 05.04.2013р. інформація щодо майна банкрута відсутня.

В результаті проведеної роботи встановлено:

Інвентаризаційні данні щодо виявлення майнових активів (основних засобів та матеріальних цінностей) підприємства боржника відсутні, оскільки, як встановлено постановою господарського суду Донецької від 17.01.2013р. про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури керівні органи боржника за місцезнаходженням відсутні.

Разом з тим, в матеріалах справи містяться докази звернення ліквідатора до засновника боржника про передачу печатки, штампів та фінансової документації з метою встановлення наявності або відсутності майнових активів Товариства з обмеженою відповідальністю «ШСУ-1» для подальшого задоволення кредиторських вимог в процесі ліквідації.

Будь-яка бухгалтерська та інша документація щодо фінансово-господарської діяльності боржника, печаті та штампи підприємства боржника ліквідатору передані не були. За результатами виходу за юридичною адресою боржника ліквідатором встановлено факт відсутності керівних органів боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю «ШСУ-1», м. Донецьк за юридичною адресою, що підтверджується актом обстеження місцезнаходження боржника-банкрута від 12.02.2013р.

Надані ліквідатором звіт та ліквідаційний баланс банкрута свідчать про відсутність у банкрута будь-яких майнових активів (основних і оборотних засобів), необхідних для ведення виробничої діяльності та своєчасного погашення грошових зобов'язань та можливості оздоровлення платоспроможності боржника, що підтверджується запитами ліквідатора банкрута та відповідями на них відповідних державних органів, що здійснюють реєстрацію та облік рухомого та нерухомого майна. Майна, що є предметом застави у банкрута не має. Частки, яка б належала банкруту в спільному майні інших осіб не виявлено. Грошові кошти на розрахункових рахунках банкрута відсутні.

За результатами ліквідаційної процедури ліквідатором складено ліквідаційний баланс з непогашеною кредиторською заборгованістю в сумі 590311,85грн.

В зв'язку з відсутністю майнових активів боржника, вимоги кредиторів залишилися незадоволеними та відповідно до приписів п.6 ст.31 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» вважаються погашеними.

Щодо наявного в матеріалах справи клопотання Державної податкової інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби про зупинення провадження по справі, господарський суд зазначає наступне:

Відповідно до частини 2 ст.4 -1 Господарського процесуального кодексу України, провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом з врахуванням вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», норми якого, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами Господарського процесуального кодексу України.

За змістом вказаних нормативних актів господарський суд приймає судові рішення (ухвали, постанови) у межах провадження у справі про банкрутство у випадках та порядку прямо передбачених Законом.

Системний аналіз норм діючого законодавства свідчить, що приписами ст.79 Господарського процесуального кодексу України, які містять вичерпний перелік підстав для зупинення провадження по справі та Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 14.05.1992р. №2343-XII (в редакції Закону від 30.06.1999р. №784-XIV) не передбачено винесення в межах провадження у справі про банкрутство судових рішень про зупинення провадження у справі про банкрутство.

Разом з тим, норми Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» та Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство не може бути визнано господарським судом банкрутом чи ліквідоване за рішенням суду, у зв'язку з необхідністю проведення позапланової документальної перевірки підприємства банкрута податковим органом.

Зазначений висновок збігається з правовою позицією Вищого господарського суду України, викладеній у постанові від 29.03.2012р. по справі №45/30б.

Крім того, матеріали справи №905/314/13-г також містять дані про те, що Державна податкова інспекція була обізнана про здійснення провадження у справі про банкрутство ТОВ «ШСУ-1» починаючи з дня порушення провадження у даній справі. Ухвала про порушення провадження у даній справі була надіслана на адресу Інспекції, про що свідчить штамп канцелярії господарського суду Донецької області на зворотньому боці ухвали.

Протягом здійснення ліквідаційної процедури Державна податкова інспекція у Куйбишевському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби не надала доказів проведення позапланової перевірки підприємства боржника та як наслідок доказів, які свідчили б про встановлення місцезнаходження керівника боржника, документів підприємства та можливість в зв'язку з цим проведення позапланової документальної перевірки підприємства боржника.

Відповідно до ст.75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Ст.78 Податкового кодексу України передбачено, що документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється органами державної податкової служби, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

У свою чергу контролюючі органи, у тому числі орган державної податкової служби, в силу своїх повноважень мають документи фінансової звітності боржника, у тому числі відомості щодо наявності або відсутності у нього майна.

Враховуючи положення Податкового кодексу України, зокрема ст.ст.78 та 82, щодо призначення та строків проведення перевірки, ДПІ у Куйбишевському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби, користуючись наданим їй правом, та на виконання визначених Законом України «Про державну податкову службу в України» завдань, як після отримання ухвали господарського суду про порушення справи про банкрутство, так і після отримання повідомлення ліквідатора беззаперечно мала можливість провести передбачену Податковим кодексом України перевірку.

Аналогічна правова позиція висловлена Вищим господарським судом України у постанові від 04.10.2012р. у справі №5006/42/26б/2012, від 30.10.2012р. у справі №5006/5/5б/2012.

За таких обставин, суд не вбачає встановлених законодавством підстав для зупинення провадження по справі або відмови у затверджені звіту та ліквідаційного балансу, оскільки ліквідатором здійснені усі необхідні заходи у ході ліквідаційної процедури, передбачені Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», щодо повідомлення можливих кредиторів та виявлення майнових активів боржника.

За приписами статті 32 вказаного закону звіт ліквідатора та поданий ним ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх заходів ліквідаційної процедури, повне вжиття ним заходів по виявленню кредиторів та активів боржника за результатом розгляду яких суд приймає рішення про можливість відновлення платоспроможності боржника або його ліквідацію та припинення провадження у справі.

Враховуючи викладене, за результатами розгляду в судовому засіданні звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу суд дійшов висновку, що ліквідатором, відповідно до ст.ст. 22-34 Закону «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», виконані усі необхідні дії по ліквідації банкрута: вжито всіх заходів на пошук, виявлення, повернення майна боржника, здійснено запити щодо виявлення майнових активів до спеціалізованих державних установ, які здійснюють реєстрацію та облік рухомого та нерухомого майна.

Згідно з п.1 ст.32 Закону після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.

До вказаного звіту ліквідатором були додані відповіді на подані ним повідомлення і запити щодо виявлення майна банкрута, що свідчить про належне виконання ним своїх обов'язків як особи, що здійснює ліквідаційну процедуру.

У разі затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому ст.32 вищевказаного закону, господарський суд на підставі ст.40 Закону припиняє провадження у справі про банкрутство боржника.

Оскільки ліквідатором були проведені всі необхідні дії по ліквідації банкрута, заперечень проти затвердження звіту та ліквідаційного балансу до суду подано не було, господарський суд визнає їх такими, що підлягають затвердженню, а підприємство-банкрут -ліквідації, оскільки в силу п.2 ст.32 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи-банкрута.

Відповідно до ч.5 ст.39 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» рішення суду про ліквідацію юридичної особи - банкрута направляється державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи - банкрута для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Керуючись п.1-1 прикінцевих положень Закону України Про внесення змін до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції Закону від 22.12.11 №4212-VI, п.1 ст.5, ст.32, п.6 ст.40, ст.52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 14.05.1992р. №2343-XII (в редакції Закону від 30.06.1999р. №784-XIV), ст.ст.4 -1 , 34, 43, 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

У Х В А Л И В :

Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю «ШСУ-1» (код ЄДРПОУ 32609749), що зареєстровано за адресою: 83049, Донецька область, м. Донецьк, Куйбишевський район, вул. Лебединського, буд. 7).

Ліквідувати юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «ШСУ-1», м. Донецьк (код ЄДРПОУ 32609749).

Провадження по справі №905/314/13-г припинити.

Копію ухвали направити органу, який здійснив державну реєстрацію банкрута, органу державної статистики для виключення підприємства - банкрута з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, власнику, органу державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута, державному реєстратору та органу ДВС.

Суддя М.О. Лейба

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення29.05.2013
Оприлюднено03.06.2013
Номер документу31558789
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/314/13-г

Ухвала від 07.03.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба М.О.

Ухвала від 29.05.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 21.05.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Постанова від 17.01.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба М.О.

Ухвала від 14.01.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні