Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-1837/12/0170/19
29.05.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Омельченка В. А.,
суддів Дадінської Т.В. ,
Дудкіної Т.М.
при секретарі судового засідання Карпової І.І.
за участю сторін:
представник позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма "Кінг"- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
представник відповідача, Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби - Жукова Ольга Миколаївна, довіреність № 18/10.1 від 14.02.13
представник відповідача, Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців Сімферопольської міської ради - не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
розглянувши матеріали справи № 2а-1837/12/0170/19 за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кузнякова С.Ю. ) від 20.04.12
до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби (вул. М. Залки, 1/9, Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95053)
Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців Сімферопольської міської ради (пр-т. Кірова, буд.52,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95000)
про визнання протиправним дій, спонукання до виконання певних дій, визнання протиправним та скасування рішення
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 20.04.12 адміністративний позов задоволено частково.
Зобов'язано Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб та фізичних осіб підприємців Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради виключити Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю Фірму "Кінг"(код ЄДРПОУ 31220743) від 15.09.2011р. № 8821440011006680.
Зобов'язано Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб та фізичних осіб підприємців Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради виключити з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис від 30.09.2011р. №18821430014006680 щодо відсутності юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю Фірми "Кінг"(код ЄДРПОУ 31220743) - за адресою - 95017, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Скрипниченко/51-й Армії, будинок 30/13.
Скасовано рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби про анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми "Кінг", що викладено в ЕСТІ про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість № 495/15-2 від 9.09.2011р.
Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма "Кінг"((код ЄДРПОУ 31220743)) судовий збір у розмірі 32,18 грн.
В задоволенні іншої частини позову - відмовлено.
Не погодившись із зазначеною постановою суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 20.04.12 року та прийняти нове рішення по справі, яким у задоволені позову відмовити.
Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права. А саме, відповідач посилається на те, що позивач за юридичною адресою не знаходиться, рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, яке оформлено актом, є законним, а підстави для його скасування відсутні.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 16.11.2012 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби.
Представник позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма "Кінг", представник відповідача - Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців Сімферопольської міської ради в судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце судового розгляду сповіщені належним чином та своєчасно.
Чинне законодавство не обмежує коло представників осіб, які беруть участь у справі, при апеляційному розгляді адміністративної справи.
Крім того, згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
При викладених обставинах, враховуючи те, що представник позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма "Кінг", представник відповідача - Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців Сімферопольської міської ради викликалися в судове засідання, але в суд не з'явилися, суд вважає можливим розглянути справу у їх відсутності.
На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу, судова колегія встановила наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма "Кінг" (код ЄДРПОУ 31220743) зареєстровано Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 22.11.2000р. як юридична особа, про що свідчіть Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 635013, в якому зазначено місцезнаходження юридичної особи: 95017, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Скрипниченко/51-й Армії, б. 30/13 (а.с. 15), як платник податків перебуває на обліку у ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС, має індивідуальний податковий номер 312207401282, та з 05.12.2000р. є платником податку на додану вартість.
Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма "Кінг" являється суб'єктом господарювання, юридичною особою, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності.
19.09.2011 року ДПІ в м. Сімферополі АР Крим було прийнято рішення про анулювання свідоцтва про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість - Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми "Кінг" про реєстрацію платника ПДВ відповідно до абз. "ж"п.п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI, оформлене актом № № 495/15-2 від 19.09.2011р. (а.с.10).
У наведеному акті зазначено, що комісією, створеною відповідно до наказу ДПІ в м. Сімферополі від 27.01.2011р. № 205, було встановлено, що по платнику податків ТОВ Фірма "Кінг" до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, що підтверджено відомостями з ЄДР № 18821440011006680 від 15.09.2011р. (а.с.10-11).
Також в рішенні відображено, що, як встановлено комісією, платник подає податкові декларації з ПДВ протягом періоду з вересня 2010р. до серпня 2011р. (включно) з показниками, які свідчать про наявність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, та має за останні 12 календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій 76259 грн.; податкова заборгованість з ПДВ на дату складання рішення відсутня.
У зв'язку з наявністю у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, відповідно до п.п. "ж"п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI зі змінами та доповненнями, ТОВ Фірма "Кінг" 19.09.2011р. було анульовано реєстрацію платника ПДВ.
Судова колегія, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Вичерпний перелік підстав анулювання реєстрації платника податку на додану вартість встановлений Податковим кодексом України.
Зокрема, відповідно до п.п. "ж" п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, що кореспондується також з положеннями розділу V Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 22.12.10р. №978 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2010 р. за N 1400/18695, чинного на момент прийняття спірного рішення.
Підставою для анулювання реєстрації платника податку за вказаною нормою є виключно наявність запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Згідно з п.п. 5.1, 5.3 розділу V Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість податкові органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав, про що податковий орган приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ
При цьому, в силу п. 5.2 даного Положення рішення про анулювання реєстрації за ініціативою податкового органу приймаються за наявності відповідних підтверджуючих документів (відомостей).
Такими документами, зокрема, є повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу) (п.п. 5.2.11).
Судова колегія зазначає, що підставою для прийняття оскаржуваного рішення стало внесення державним реєстратором запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
В рішенні № 495/15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість - Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми "Кінг" як на факт відсутності чи неможливості установити місцезнаходження є посилання на повідомлення № 3142/26-31 від 05.08.2011р.
В результаті чого складено повідомлення форми №18-ОПП № 898/29-0 від 06.08.2011р. про відсутність юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми "Кінг" за місцезнаходженням, яке направлено державному реєстратору виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим.
Згідно з пунктом 12.5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 р. №979 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30.12.2010 р. за №1439/18734), якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. №18-ОПП (додаток 21) для вжиття заходів, передбачених частиною восьмою статті 19 Закону. Копія повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків. Про направлення такого повідомлення вноситься запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. №19-ОПП (додаток 22).
Згідно з пунктом 1.3 Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 17.05.2010 року №336 (далі - Положення) виконавцем запиту щодо встановлення місцезнаходження платника податків є працівники підрозділів податкової міліції, які здійснюють заходи із встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків.
В пункті 1.4 Положення вказано, що визначення (місця проживання фізичної особи) та (місцезнаходження юридичної особи) вживаються відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15 травня 2003 року №755-IV.
Проаналізувавши вказане Положення суд встановив, що після отримання зазначеного запиту підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію підрозділом податкової міліції заходів для встановлення місцезнаходження платника податків (пункт 4.1.1 Положення) повинен:
- обов'язково здійснити вихід за адресою платника податків і у разі незнаходження за адресою платника податків, якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт) (п.4.2 Положення);
- у разі встановлення, що засновники та посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю платника податків -передати керівнику органу ДПС службову записку та матеріали (п.4.2 Положення);
- за даними адресного бюро МВД України встановити місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом п.4.3 Положення), за встановленими адресами здійснити виїзди та опитати засновників і керівників платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом -п.4.5 Положення);
- за необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків (п.4.4 Положення);
- проводяться інші заходи, які не суперечать чинному законодавству, з метою встановлення місцезнаходження платника податків; кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом - пункти 4.7, 4.8 Положення).
Пунктом 4.12 вказаного Положення встановлено, що запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків вважається виконаним, якщо:
- місцезнаходження платника податків встановлено, що підтверджено виходом на відповідну адресу та оформлено документально;
- встановлено, що платник податків зареєстрований на осіб, які не пов'язані з утворенням та господарською діяльності платника податків, та вжито всіх заходів, передбачених п.4.13 розділу IV Положення.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В порядку передбаченому ст.71 КАС України, відповідачем - ДПІ в м. Сімферополі АР Крим ДПС не надано жодних доказів вжиття заходів для встановлення місцезнаходження позивача.
Згідно з договором купівлі-продажу від 01.07.2002р., укладеним між ТОВ "Фінком" та ТОВ Фірмою "Кінг", продавець -ТОВ "Фінком" продає, а покупець ТОВ Фірма "Кінг" покупає нежитлові приміщення, розташовані по вул. Скрипниченко/51-й Армії, 30/13 в м. Сімферополі. В матеріалах справи також наявний акт приймання-передачі нежитлових приміщень від 09.07.2002р. на виконання вказаного договору. В матеріалах справи відсутні відомості про визнання вказаного договору недійсним та/або його невиконання сторонами договору, про наявність таких доказі не повідомлено і відповідачами під час розгляду справи.
Судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, що в зв'язку з відсутністю результатів заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи ТОВ Фірма "Кінг", підстав для прийняття рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. №18-ОПП відповідно до вимог п. 12.5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 р. №979 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30.12.2010 р. за №1439/18734) у відповідача не було.
Згідно з договором купівлі-продажу від 01.07.2002р., укладеним між ТОВ "Фінком" та ТОВ Фірмою "Кінг", продавець -ТОВ "Фінком" продає, а покупець ТОВ Фірма "Кінг" покупає нежитлові приміщення, розташовані по вул. Скрипниченко/51-й Армії, 30/13 в м. Сімферополі. В матеріалах справи також наявний акт приймання-передачі нежитлових приміщень від 09.07.2002р. на виконання вказаного договору. В матеріалах справи відсутні відомості про визнання вказаного договору недійсним та/або його невиконання сторонами договору, про наявність таких доказі не повідомлено і відповідачами під час розгляду справи.
Крім того, як свідчить текст рішення від 19.09.2011р. № 495/15-2 про анулювання реєстрації платника податків - ТОВ Фірма "Кінг", позивачем подавались декларації з ПДВ за періоди з вересня 2010р. до серпня 2011р. включно.
Відповідно до вимог пп.49.18.1 ст.49 Податкового кодексу України (надалі -ПК) податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Пунктом 202.1 статті 202 ПК встановлено, що звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал.
Враховуючи, що на час прийняття рішення 19.09.2011р., граничний строк подачі декларації з ПДВ за вересень 2011р. не настав, суд робить висновок про виконання позивачем, свої обов'язку як платника податків, передбаченого п.п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового Кодексу України.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 року №755-IV (надалі станом на дату виникнення спірних відносин -Закон №755).
Відповідно до ст.1 Закону №755 державний реєстратор - посадова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган); місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).
Згідно ч.1 ст.4 Закону №755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Відповідно до частини 1 статті 17 Закону №755 відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Частиною 5 ст.17 Закону №755 встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться також відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.
Відповідно до приписів ст.18, 19 Закону №755 відомості про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу вносить до Єдиного державного реєстру державний реєстратор.
Згідно ч. 11 ст.19 Закону № 755 юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відповідно до ч.12 ст.19 Закону № 755 у разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки. У разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
В силу ч. 14 ст. 19 Закону у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Якщо державному реєстратору повернуто поштового відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Як свідчать матеріали справи, оскільки ТОВ Фірма "Кінг" було зареєстровано як юридична особа 22.11.2000р., термін подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу становить з 22 листопада по 22 грудня щороку.
В матеріалах справи є повідомлення Державного реєстратора виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим Лачина О.В. від 11.08.2011р. на юридичну адресу позивача: 95017, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Скрипниченко/51-й Армії, б. 30/13, про необхідність надання Державному реєстратору картки підтвердження реєстраційних відомостей у зв'язку з отриманням від державної податкової адміністрації повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходження.
15.09.2011р. державним реєстратором виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу № 18821440011006680 від 15.09.2011р.
Відповідно до п. 116 Правил надання послуг поштового зв'язку затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 р. №270 (надалі в редакції станом на час виникнення спірних відносин - Правила №270) у разі неможливості вручення одержувачам поштові відправлення, внутрішні поштові перекази зберігаються об'єктом поштового зв'язку місця призначення протягом одного місяця з дня їх надходження, відправлення. Невручені одержувачам або відправникам поштові відправлення, поштові перекази зберігаються об'єктом поштового зв'язку протягом строку, визначеного цими Правилами. Після закінчення встановленого строку зберігання поштові відправлення вважаються такими, що не вручені.
Як свідчать матеріали справи вказане вище повідомлення Державного реєстратора від 11.08.2011р. було направлено на адресу позивача рекомендованою кореспонденцією 20.08.2011р, але конверт було повернуто відправнику 22.09.2011р. відділенням поштового з відміткою на довідці про причини повернення "за закінченням терміну зберігання". Дата направлення 20.08.2011р. та дата повернення 22.09.2011р. підтверджується поштовим штемпелем на конверті.
Таким чином, доказів отримання даного повідомлення позивачем по справі, що свідчило б про його обізнаність щодо необхідності надання реєстраційної картки на підтвердження відомостей про юридичну особу, матеріали справи не містять.
Отже, на час внесення державним реєстратором виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу № 18821440011006680 від 15.09.2011р., доказів отримання позивачем повідомлення Державного реєстратора Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим Лачина О.В. від 11.08.2011р. про необхідність надати картки підтвердження реєстраційних відомостей у Державного реєстратора не було, оскільки конверт повернувся 22.09.2011р., відповідно до поштового штемпелю на конверті.
За таких підстав, судова колегія приходить до висновку, що Державним реєстратором не було дотримано порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу -ТОВ Фірму "Кінг", які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Згідно з пунктом 68.1 статті 68 розділу II Кодексу орган державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців не пізніше наступного робочого дня з дати державної реєстрації такої особи, державної реєстрації припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, внесення будь-яких інших записів до ЄДР повинен передати відповідному органу державної податкової служби повідомлення та відомості з реєстраційної картки про вчинення реєстраційних дій, передбачених Законом.
Крім того, відповідно до пунктів 2.2, 2.3 розділу 2 Порядку взаємодії суб'єктів інформаційного обміну щодо надання та використання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, затвердженого наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету статистики України від 07.12.2005 N 121/560/406 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.12.2005 за N 1523/11803, Держпідприємництво України, державний реєстратор протягом дня, але не пізніше 10 год. 00 хв. наступного робочого дня, передає з бази даних ЄДР суб'єктам інформаційного обміну повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, що надходять до цієї бази від державних реєстраторів (у тому числі про внесення до ЄДР запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу).
Як зазначає відповідач та це підтверджується матеріалами справи ДПІ в м. Сімферополі АРК від Державного реєстратора року були отримані відомості з ЄДР щодо юридичної особи - ТОВ Фірми "Кінг", відповідно до яких 15.09.2011р до Єдиного державного реєстру внесено інформацію щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу за № 18821440011006680.
Проте, наведені вище обставини є підставою для скасування рішення ДПІ в м. Сімферополі АР Крим № 495/15-2 від 19.09.2011р. про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма "Кінг".
В силу п.п. 5.6.1 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 07.11.2011 N 1394 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 листопада 2011 р. за N 1369/20107, підставою для внесення до Реєстру запису про відміну анулювання реєстрації, що відбулась за ініціативою податкового органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення податкового органу про відміну анулювання реєстрації та скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.
Рішення із копіями відповідних документів направляються до центрального органу державної податкової служби для розгляду та внесення відповідних змін до Реєстру.
В силу п.п. 5.6.2 даного Положення у разі відміни рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, податковий орган видає платнику ПДВ нове Свідоцтво (за новим номером) замість старого Свідоцтва на підставі реєстраційної заяви з позначкою "Перереєстрація" та рішення про відміну анулювання реєстрації. При цьому дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а датою початку дії нового Свідоцтва та датою анулювання старого Свідоцтва є дата внесення відповідного запису до Реєстру.
З цього слідує, що скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість означає, що таке анулювання фактично не відбулося та вказує на відсутність підстав для застосування наслідків, передбачених п. 184.7 ст. 184 Податкового кодексу України.
На підставі викладеного, судова колегія приходить до висновку про безпідставність доводів апеляційної скарги з підстав їх спростування матеріалами справи та встановленими обставинами, доводи відповідача про обґрунтованість його рішення про анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми "Кінг", що викладено в ЕСТІ про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість № 495/15-2 від 9.09.2011р. є необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.
Керуючись ст. 195; ст. 196; п.1 ч.1 ст. 198; ст. 200; п.1 ч.1 ст. 205; ст. 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 20.04.12 у справі № 2а-1837/12/0170/19 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 03 червня 2013 р.
Головуючий суддя підпис В.А.Омельченко
Судді підпис Т.В. Дадінська
підпис Т.М. Дудкіна
З оригіналом згідно
Головуючий суддя В.А.Омельченко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2013 |
Оприлюднено | 04.06.2013 |
Номер документу | 31588960 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні