Постанова
від 21.05.2013 по справі 825/10/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 825/10/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Соломко І.І.

Суддя-доповідач: Федорова Г. Г.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 травня 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: суддів: секретаря: за участю: Федорової Г.Г., Вівдиченко Т.Р., Ключковича В.Ю., Каленюк О.Ю., представника апелянта - Косовця О.О., представника відповідача - Макаренко Т.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Чернігові Чернігівської області на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 28 січня 2013 року по справі за адміністративним позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Чернігові Чернігівської області до Чернігівської міської дезінфекційної станції про стягнення сум платежів, що підлягають капіталізації, -

ВСТАНОВИВ:

У січні 2013 року Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Чернігові Чернігівської області (далі - позивач) звернулося до Чернігівського окружного адміністративного суду із позовом до Чернігівської міської дезінфекційної станції (далі - відповідач), в якому просило стягнути з Чернігівської міської дезінфекційної станції на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Чернігові Чернігівської області суму платежів, що підлягають капіталізації, у розмірі 192 443,99 грн.

Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 28 січня 2013 року у задоволенні адміністративного позову Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Чернігові Чернігівської області відмовлено.

Позивач, не погоджуючись з прийнятим рішенням суду, звернувся з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржувана постанова суду не відповідає вимогам матеріального та процесуального права, а саме, судом першої інстанції неповно з'ясовано та не доведено обставини, що мають значення для справи, висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв'язку з чим просить постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким задовольнити заявлені позовні вимоги.

Заслухавши в судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, які з'явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає за необхідне апеляційну скаргу задовольнити, а постанову суду першої інстанції -скасувати, виходячи з наступного.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 202 КАС України підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Як вбачається із матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 16.10.2012 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємств було внесено запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення Чернігівської міської дезінфекційної станції.

У зв'язку з чим, 19 листопада 2012 року, позивачем на адресу ліквідаційної комісії Чернігівської міської дезінфекційної станції було направлено претензію за № 1.08/4310 з вимогою визнати кредиторські вимоги відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Чернігові Чернігівської області у розмірі 192 443,99 грн. та включити їх до проміжного ліквідаційного балансу. До зазначеної претензії позивачем було додано розрахунок капіталізації коштів для розрахунку з потерпілим на виробництві.

Листом від 27.11.2012 року за № 01/461 Чернігівська міська дезінфекційна станція відхилила заявлені позивачем кредиторські вимоги.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи колегія суддів зважає на наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» від 23.09.1999року № 1105-ХГУ (далі - Закон № 1105-ХІУ), страхування від нещасного випадку здійснює Фонд соціального страхування від нещасних випадків - некомерційна самоврядна організація, що діє на підставі статуту, який затверджується її правлінням.

Згідно з вимогами частин 1, 5 ст. 18 Закону № 1105-ХГУ, виконавча дирекція Фонду соціального страхування від нещасних випадків є постійно діючим виконавчим органом правління Фонду.

Робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділення в районах і містах обласного значення. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду є юридичними особами, мають самостійні кошториси, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.

Як вбачається з матеріалів справи, відділення Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Чернігові Чернігівської області проводить страхові виплати ОСОБА_7, який отримав виробничу травму під час роботи на Чернігівській міській дезінфекційній станції.

Так, відповідно до акту № 1 про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом від 29.05.2009 року із водієм ОСОБА_7 стався нещасний випадок виробничого характеру, внаслідок чого, згідно акту огляду МСЕК № 001875 від 07.07.2010 року останньому встановлено 55 % втрати професійної працездатності безстроково.

На підставі викладеного, відділенням Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Чернігові Чернігівської області ОСОБА_7 було призначено щомісячну страхову виплату, розмір якої з 01.03.2012 року становить 819,05 грн.

Преамбулою Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» визначено, що страхування від нещасного випадку є самостійним видом загальнообов'язкового державного соціального страхування, за допомогою якого здійснюється соціальний захист, охорона життя та здоров'я громадян у процесі їх трудової діяльності. Крім того, держава гарантує усім застрахованим особам забезпечення прав у страхуванні від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання.

Відповідно до абз. 3 ч. 2 ст. 46 Закону № 1105-XIV, фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснюється за рахунок капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Аналіз зазначених норм дає підстави вважати, що законодавець зобов'язує страхувальника проводити капіталізацію страхових виплат у всіх випадках ліквідації із застосуванням Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України «Про порядок» від 06.05.2000 року № 765 (далі - Порядок).

Згідно пунктів 1, 3 Порядку, капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.

Капіталізація платежів розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.

З матеріалів справи вбачається, що позивач керуючись вимогами Порядку здійснив розрахунок капіталізації платежів щодо ОСОБА_7 з урахуванням необхідності виплати майбутніх платежів. Для визначення необхідних капіталізованих платежів використовував дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, надані Держкомстатом України листом від 25.07.2011 року за № 10/2-16/420.

Згідно розрахунку капіталізації коштів для розрахунку з потерпілим на виробництві сума платежів, які підлягають капіталізації становить 192 443,99 грн.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 112 ЦК України, у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів задовольняються у першу чергу задовольняються вимоги щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом.

Згідно ч. 2 ст. 1205 ЦК України, у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.

Посилання відповідача на п. 3.8 наказу Міністерства охорони здоров'я України від 21.09.2012 року № 76-О «Про ліквідацію бюджетних закладів, установ і організацій, що належать до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України», відповідно до якого Голів ліквідаційних комісій зобов'язано забезпечити здійснення заходів щодо передачі основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів, заборгованостей та документів, зокрема, Чернігівської міської дезінфекційної станції на баланс Головного управління Державної санітарно-епідеміологічної служби України, як на підставу для відмови у задоволенні адміністративного позову, колегія суддів до уваги не приймає, оскільки відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, ліквідація - це одна із форм припинення юридичної особи, яка здійснюється без переходу прав i обов'язків підприємства, що ліквідується, до інших осіб, тобто без правонаступництва.

Тобто, при ліквідації підприємства його права й обов'язки припиняються і Головне управління Державної санітарно-епідеміологічної служби України не є правонаступником Чернігівської міської дезінфекційної станції, а тому колегія суддів приходить до висновку щодо правомірності заявлених позовних вимог, які є обґрунтованими, підтверджуються належними доказами, а відтак є такими, що підлягають до задоволення.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги спростовують висновки суду першої інстанції, а тому вбачаються підстави для скасування постанови Чернігівського окружного адміністративного суду від 28 січня 2013 року та ухвалення нового рішення, яким адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Чернігові Чернігівської області до Чернігівської міської дезінфекційної станції про стягнення сум платежів, що підлягають капіталізації слід задовольнити.

Стягнути з Чернігівської міської дезінфекційної станції (14017, м. Чернігів, вул. Старобілоуська, 15, код ЄДРПОУ 03357205) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Чернігові Чернігівської області суму платежів, що підлягають капіталізації, у розмірі 192 443,99 грн.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Чернігові Чернігівської області на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 28 січня 2013 року - задовольнити.

Постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 28 січня 2013 року - скасувати.

Прийняти нову постанову, якою адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Чернігові Чернігівської області до Чернігівської міської дезінфекційної станції про стягнення сум платежів, що підлягають капіталізації - задовольнити.

Стягнути з Чернігівської міської дезінфекційної станції (14017, м. Чернігів, вул. Старобілоуська, 15, код ЄДРПОУ 03357205) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Чернігові Чернігівської області суму платежів, що підлягають капіталізації, у розмірі 192 443,99 грн.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя: Суддя: Суддя: Г.Г. Федорова Т.Р. Вівдиченко В.Ю. Ключкович Повний текст постанови складено та підписано - 23.05.13р.

Головуючий суддя Федорова Г. Г.

Судді: Вівдиченко Т.Р.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2013
Оприлюднено04.06.2013
Номер документу31598573
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/10/13-а

Постанова від 28.01.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

Ухвала від 27.12.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

Постанова від 21.05.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федорова Г. Г.

Ухвала від 09.01.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні