cpg1251 Копія
Справа № 822/1938/13-а
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 травня 2013 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд у складі колегії суддів - Михайлов О.О. (головуючий), суддів - Салюка П.І. , Тарновецького І.І. , розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Ринку Чемеровецького районного споживчого товариства до Державної інспекції України з контролю за цінами про скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Ринок Чемеровецького районного споживчого товариства звернувся до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області про скасування рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області №031 від 22 лютого 2010 року.
Ухвалою від 25 березня 2013 року суд допустив заміну відповідача по справі на Державну інспекцію України з контролю за цінами.
Представники позивача та відповідача в судове засідання не з'явилися, хоча належним чином були повідомлені про дату, час і місце судового розгляду справи. Від представника позивача та представника відповідача надійшли клопотання про розгляд справи за їхньої відсутності.
На підставі ч.6 ст.128 КАС України справу розглянуто у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що за результатами перевірки Ринку Чемеровецького районного споживчого товариства Державною інспекцією з контролю за цінами в Хмельницькій області складено Акт перевірки, яким встановлено порушення п. 4 Положення про основні вимоги до організації діяльності продовольчих, непродовольчих та змішаних ринків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2009 року №868 "Деякі питання організації діяльності продовольчих, непродовольчих та змішаних ринків"; п.1 розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації від 09.07.2009 року №253/2009-р. "Про встановлення нормативів рентабельності за надання в оренду торгових приміщень (площ), торговельно-технологічного та/або холодильного устаткування в торговельних об'єктах, на ринках з продажу продовольчих та непродовольчих товарів", що призвело до отримання необґрунтованої виручки в сумі 3021,6 грн. при наданні торгівельних площ ринку у користування суб'єктами підприємницької діяльності при торгівлі з контейнерів, кіосків, транспортних засобів, причепів, палаток.
В подальшому, на підставі акта перевірки Державною інспекцією з контролю за цінами в Хмельницькій області прийнято рішення №031 від 22.01.2010 року, яким з позивача в дохід Державного бюджету України вилучено 3021,60 грн. необґрунтовано одержаної виручки та стягнено штраф в сумі 6043,20 грн.
Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 5 травня 2010 року в справі №2-а-2737/10/2270 в задоволенні позову Ринку Чемеровецького районного споживчого товариства до Державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області про скасування рішення відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятою постановою, позивачем було подано апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій позивач просив скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою позов задовольнити.
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 3 березня 2011 року апеляційна скарга Ринку Чемеровецького районного споживчого товариства залишена без задоволення, а постанова Хмельницького окружного адміністративного суду від 5 травня 2010 року в справі №2-а-2737/10/2270 - без змін.
Не погоджуючись із вказаними судовими рішеннями, позивачем було подано касаційну скаргу, в якій просив скасувати вище зазначені рішення та прийняти нове, яким позов задовольнити.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 14 березня 2013 року касаційна скарга Ринку Чемеровецького районного споживчого товариства задоволена частково. Постанова Хмельницького окружного адміністративного суду від 5 травня 2010 року та ухвала Львівського апеляційного адміністративного суду від 3 березня 2011 року у справі №2-а-2737/10/2270 - скасовані, справа направлена на новий розгляд до суду першої інстанції.
Крім того, в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 14 березня 2013 року зазначено, що суди не дали належної оцінки посиланню позивача про те, що Ринком Чемеровецького районного споживчого товариства надаються послуги з утримання торгових місць при торгівлі з контейнерів, кіосків, палаток, транспортних засобів, причепів, палаток та не здаються в оренду торгові приміщення (площі), торговельно-технологічного та/або холодильного устаткування у торговельних об'єктах, на ринках з продажу продовольчих та непродовольчих товарів.
Дослідивши фактичні обставини справи, колегія суддів приходить до висновку, що рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області №031 від 22 лютого 2010 року підлягає скасуванню, враховуючи таке.
Судом встановлено, що позивачем з 1 вересня 2009 року по 1 лютого 2010 року надавалися послуги з утримання торгових місць на ринку, при цьому застосовувався тариф 0,75 грн./кв.м. (фактичні витрати 0,485 грн./кв.м.).
Абзацом 24 п. 12 додатку до Постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" затверджено повноваження Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрації встановлювати:
- граничні розміри плати за послуги, що надаються у торговельних об'єктах, на ринках з продажу продовольчих та непродовольчих товарів;
- граничні рівні цін, нормативи рентабельності (у розмірі не вище 20 відсотків) за надання в оренду торгових приміщень (площ), торговельно-технологічного та/або холодильного устаткування у торговельних об'єктах, на ринках з продажу продовольчих та непродовольчих товарів.
Розпорядженням Хмельницької обласної державної адміністрації №253/2009-р. від 09.07.2009 року встановлено нормативи рентабельності за надання в оренду торгових приміщень (площ), торговельно-технологічного та/або холодильного устаткування в торговельних об'єктах, на ринках з продажу продовольчих та непродовольчих товарів.
Таким чином, чинне законодавство відокремлює поняття плати за послуги та надання в оренду, при цьому застосування нормативів рентабельності послуг, що надаються у торговельних об'єктах, не передбачено.
Враховуючи наведене, Державна інспекція з контролю за цінами в Хмельницькій області неправомірно застосувала до Ринку Чемеровецького районного споживчого товариства адміністративно-господарські санкції.
Згідно ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ст. ст. 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
За таких умов суд вважає, що заявлені вимоги обґрунтовані, підтверджені належними доказами, через що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 7 - 12, 17, 18, 70, 71, 86, 159 - 163 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Ринку Чемеровецького районного споживчого товариства до Державної інспекції України з контролю за цінами про скасування рішення задовольнити.
Скасувати рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області №031 від 22 лютого 2010 року.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Головуючий суддя судді /підпис/ О.О. Михайлов П.І. Салюк І.І. Тарновецький "Згідно з оригіналом" Суддя О.О. Михайлов
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2013 |
Оприлюднено | 05.06.2013 |
Номер документу | 31611973 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Михайлов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні