Постанова
від 29.05.2013 по справі 804/5855/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 травня 2013 р. Справа № 804/5855/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Турової О.М.

при секретарі судового засідання: Бідник М.В.

за участю:

представника позивача: Тимохіна І.М.

представника відповідача: Зенкової О.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Кристал" до Управління Пенсійного фонду України в Баглійському районі м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області про визнання протиправною та скасування вимоги та про стягнення надлишково перерахованих коштів,-

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Кристал" звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Баглійському районі м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області, в якому просило визнати протиправною та скасувати вимогу відповідача про сплату боргу по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 25.05.2012р., а також стягнути з відповідача на користь позивача надлишково перераховані грошові кошти в рахунок сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 16000,00грн.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.05.2013 року адміністративний позов Приватного підприємства «Кристал» в частині позовних вимог щодо визнання протиправною та скасування вимоги Управління Пенсійного фонду України в Баглійському районі м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області від 25.05.2012 року було залишено без розгляду у зв'язку із пропуском строку звернення до суду.

Отже судом розглядаються вимоги відносно стягнення з відповідача на користь позивача надлишково перерахованих грошових коштів в рахунок сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 16000,00грн.

В обґрунтування цих вимог позивачем зазначалося, що відповідачем на підставі акту позапланової перевірки позивача було прийнято: рішення №214 від 25.05.2012р. про застосування до Приватного підприємства «Кристал» фінансових санкцій за приховування (заниження) страхувальником сум заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески, у розмірі 25265,12грн.; рішення №215 від 25.05.2012р. про застосування до Приватного підприємства «Кристал» фінансових санкцій за донарахування органом Пенсійного фонду України або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не оплачених страхових внесків у розмірі 8893,32грн. та рішення №220 від 25.05.2012р. про застосування до Приватного підприємства «Кристал» штрафних санкцій за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду України або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску на суму 3678,55грн. За наслідками оскарження вищевказаних рішень відповідача від 25.05.2012р. № 214 та №215 в адміністративному порядку Головне Управління Пенсійного фронду України у Дніпропетровській області скасувало ці рішення. На підставі рішення від 25.05.2012р. №220, яке позивач також вважає протиправним, але не оскаржував його, відповідачем було винесено вимогу від 25.05.2012р. про сплату боргу на загальну суму 12487,47грн. При цьому позивачем ще до скасування вищеозначених рішень було сплачено в рахунок погашення застосованих ними штрафних (фінансових) санкцій 16000,00грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи платіжними дорученнями. Оскільки рішення, на підставі яких позивач сплатив ці кошти, є протиправними та скасованими, позивач просить стягнути з відповідача надлишково перераховані ним кошти.

У судовому засіданні представник позивача підтримав пред'явлений адміністративний позов у повному обсязі та, посилаючись на викладені у ньому доводи, просив повністю його задовольнити.

Відповідач пред'явлений адміністративний позов не визнав, подав на нього письмові заперечення, в яких просив повністю відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що на підставі акту перевірки позивача від 25.05.2012 року № 74 відповідачем 25.05.2012р. були винесені рішення №214, №215 та №220 про застосування до Приватного підприємства «Кристал» фінансових санкцій. При цьому рішення №214 та №215 були скасовані Головним Управлінням Пенсійного фронду України у Дніпропетровській області в процесі їх оскарження позивачем в адміністративному порядку. На підставі рішення №220, яке позивачем оскаржене не було, а, отже, є чинним, відповідачем була винесена вимога від 25.05.2012р. про сплату позивачем боргу у сумі 12487,47грн., яка була особисто отримана позивачем і на разі також є чинною, оскільки позивач її своєчасно не оскаржив. При цьому позивачем ще до скасування рішень №214 та №215 було здійснено сплату застосованих відповідно до цих рішень штрафних (фінансових) санкцій у загальному розмірі 9000,00грн., що підтверджується відповідними платіжними дорученнями. Крім того, позивачем також було сплачено 7000,00грн. в рахунок відшкодування штрафних (фінансових) санкцій, застосованих згідно рішення №220, яке не скасовано. Враховуючи, що рішення №214 та №215 були скасовані Головним Управлінням Пенсійного фонду України у Дніпропетровській області, в подальшому на підставі заяви ПП «Кристал» сплачені страхові внески за цими рішеннями були повернуті позивачу у сумі 8983,36 грн. При цьому 16,64грн. відповідач позивачу не повернув, оскільки на час виплати цих сум на відповідному рахунку, де акумулюються страхові внески, були відсутні кошти, в наявності було лише 8983,36 грн., які позивачу і повернули. Оскільки позивач повторно не звертався, кошти у розмірі 16,64грн. залишились не відшкодованими. При цьому підстав повертати йому 7000,00грн. немає, так як вони сплачені в рахунок штрафних санкцій, застосованих рішенням, що є чинним.

Представник відповідача у судовому засіданні також заперечував проти задоволення позовних вимог, посилаючись на доводи, викладені у письмових запереченнях на позов.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази, проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, суд приходить до висновку, що заявлений адміністративний позов підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, що Приватне підприємство «Кристал» (далі - ПП «Кристал») (код ЄДРПОУ 19305535) згідно свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 04.02.2000р. за № 0405207200010671 як суб'єкт підприємницької діяльності та перебуває на спрощеній системі оподаткування та є платником єдиного податку.

Крім того, позивач перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Баглійському районі м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області (далі - УПФУ в Баглійському районі м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області) як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Також судом встановлено, що за результатами проведеної позапланової перевірки ПП «Кристал» щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів, контроль за нарахуванням та сплатою яких покладено на Пенсійний фонд України, а також достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за період з 01.06.2010 року по 25.05.2012 року, здійсненої Управлінням Пенсійного фонду України в Баглійському районі міста Дніпродзержинська Дніпропетровської області, складений акт від 25.05.2012 року № 74.

Як вбачається з вказаного акту, проведеною перевіркою було встановлено заниження ПП «Кристал» у 2011 році фонду оплати праці, на який нараховується єдиний внесок та з якого утримується єдиний внесок, що є порушенням п.п.1 п.1 ст.7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010р. №2464-VІ (далі - Закон №2464-VІ), заниження єдиного внеску, який нараховується на фонд оплати праці, на загальну суму 8056,02грн. що є порушенням п.5, п.7 ст.8 Закону №2464-VІ, а також заниження ПП «Кристал» у 2010 році фонду оплати праці, на який нараховуються страхові внески та з якого утримуються страхові внески, що є порушенням п.1 ст.19 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003р. №1058-ІV (далі - Закон №1058-ІV), п.п.4.1,4.2 розділу 4 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування від 19.12.2003р. №21-1, зареєстрованої Міністерстві юстиції України 16.01.2004р. за №64/8663 (далі - Інструкція №21-1), та заниження страхових внесків на загальну суму 8893,32грн., що є порушенням п.2 ст.20 Закону №1058-ІV та п.п.5.1.1 п.5.1 р.5 Інструкції №21-1 (а.с.6-32).

Так, відповідно до ч.3 ст.20 Закону №1058-ІV обчислення страхових внесків територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі складених актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму заробітної плати (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески. Обчислення територіальними органами Пенсійного фонду сум страхових внесків за минулі періоди провадиться виходячи з розміру страхового внеску, що діяв на день нарахування виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.

У відповідності до ч.4-ч.6 ст.20 цього Закону сплата страхових внесків здійснюється виключно в грошовій формі шляхом внесення відповідних сум страхових внесків до солідарної системи на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного фонду, а сум страхових внесків до накопичувальної системи пенсійного страхування - на банківський рахунок Накопичувального фонду або на банківський рахунок обраного застрахованою особою недержавного пенсійного фонду - суб'єкта другого рівня системи пенсійного забезпечення. Страхові внески сплачуються страхувальниками шляхом перерахування безготівкових сум з їх банківських рахунків. Страхувальники - фізичні особи, які не мають банківських рахунків, сплачують страхові внески шляхом готівкових розрахунків через банківські установи.

Згідно п.8.1 та п.8.2 Інструкції №21-1стягнення заборгованості із сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості, або застосування штрафних санкцій.

Пунктом 8.2 цієї Інструкції передбачено, що органи Пенсійного фонду надсилають страхувальникам вимогу про сплату недоїмки в таких випадках: а) якщо дані документальних перевірок результатів діяльності страхувальника свідчать про донарахування сум страхових внесків; б) якщо страхувальник має на кінець звітного базового періоду недоїмку зі сплати страхових внесків; в) якщо страхувальник має на кінець звітного періоду борги зі сплати фінансових санкцій (штрафів) та пені. У випадку "а" вимога надсилається одночасно з актом документальної перевірки.

Відповідно до п.9.3 Інструкції №21-1 фінансові санкції за порушення норм законодавства про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування накладаються на страхувальника відповідно до частини дев'ятої статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" у редакції, що діяла до 1 січня 2011 року.

Згідно ч.2 ст.106 Закону №1058-ІV суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій. При цьому відповідно до ч.13 даної статті про нарахування пені та накладення штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій. Суми пені та штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.

Крім того ч.3 ст.25 Закону України № 2464-VI, який набрав чинності з 01.01.2011р., передбачено, що суми недоїмки із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.

При цьому згідно ч.14 ст.25 Закону України № 2464-VI про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску. Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.

Також ч.4 ст.25 вказаного Закону встановлено, що територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення. У разі якщо згоди з органом Пенсійного фонду не досягнуто, платник єдиного внеску зобов'язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти робочих днів з дня надходження рішення відповідного органу Пенсійного фонду або оскаржити вимогу до органу Пенсійного фонду вищого рівня чи в судовому порядку.

Судом встановлено, що на підставі акту перевірки ПП «Кристал» від 25.05.2012 року №74 УПФУ в Баглійському районі міста Дніпродзержинська Дніпропетровської області були винесені наступні рішення:

- рішення №214 від 25.05.2012р. про застосування до ПП «Кристал» фінансових санкцій за приховування (заниження) страхувальником сум заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески, у розмірі 25265,12грн.;

- рішення №215 від 25.05.2012р. про застосування до Приватного підприємства «Кристал» фінансових санкцій за донарахування органом Пенсійного фонду України або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не оплачених страхових внесків у розмірі 8893,32грн.;

- рішення №220 від 25.05.2012р. про застосування до Приватного підприємства «Кристал» штрафних санкцій за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду України або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску на суму 3678,55грн.

Крім того, 25 травня 2012 року відповідачем було винесено дві вимоги про сплату ПП «Кристал» боргу:

- по донарахованим згідно акту перевірки страховим внескам та по застосованим згідно рішень №214 та №215 штрафним (фінансовим санкціям) на загальну суму 42750,44грн. (а.с.94);

- по донарахованому згідно акту перевірки єдиному внеску та по застосованим згідно рішення №220 штрафним (фінансовим санкціям) на загальну суму 12487,47грн. (а.с.39,105)

Як вбачається з матеріалів справи, 25 травня 2012 року ПП «Кристал» було здійснено сплату грошових коштів у загальному розмірі 16000,00грн. в рахунок погашення нарахованого за актом перевірки страхового внеску за 2010 рік та нарахованого за актом перевірки єдиного внеску за 2011рік. При цьому згідно платіжних доручень №496 та №495 від 25.05.2012р. позивач сплатив 9000,00грн. в рахунок погашення страхових внесків, донарахованих за актом перевірки, за 2010 рік (а.с.50,51).

У відповідності до платіжних доручень №497 та №498 від 25.05.2012р. ПП «Кристал» було сплачено 7000,00грн. в рахунок погашення донарахованого за актом перевірки єдиного внеску за 2011 рік.

Разом з тим, судом встановлено, що у червні 2012 року рішення УПФУ в Баглійському районі міста Дніпродзержинська Дніпропетровської області від 25.05.2012р. №124 та №125 були оскаржені ПП «Кристал» до Головного Управління Пенсійного фонду України у Дніпропетровській області.

Рішенням Головного Управління Пенсійного фонду України у Дніпропетровській області від 31 липня 2012 року за №15960/07-28 скарга ПП «Кристал» була задоволена, а рішення УПФУ в Баглійському районі міста Дніпродзержинська Дніпропетровської області від 25.05.2012р. №124 та №125 скасовані (а.с.99-104).

У зв'язку із цим 28.08.2012р. позивач звернувся до УПФУ в Баглійському районі міста Дніпродзержинська Дніпропетровської області з заявою про повернення надміру сплачених страхових внесків.

На підставі заяви ПП «Кристал» страхові внески, сплачені згідно платіжних доручень від 25.05.2012р. №496 та №495, у розмірі 8983,36грн. були повернуті на рахунок позивача, що підтверджується банківською випискою за 11.09.2012р. та не заперечується позивачем (а.с.96).

Як пояснив представник відповідача у судовому засіданні, залишок не повернутих коштів, який склав 16,64грн., одразу видалося неможливим повернути позивачу, оскільки на час його первинного звернення з заявою про повернення надлишково перерахованих коштів на відповідному рахунку, де акумулюються страхові внески, було наявно лише 8983,36грн., які позивачу і повернули. Оскільки повторно позивач з заявою про повернення коштів не звертався, ці кошти так і залишилися невідшкодованими.

При цьому наведене твердження відповідач не відповідає дійсності, оскільки з матеріалів справи вбачається, що 14 грудня 2012 року позивач повторно звертався до відповідача з заявою про повернення надлишково сплачених коштів, однак, листом від 24 грудня 2012 року за вих. № 8803/02-20 рішення УПФУ в Баглійському районі міста Дніпродзержинська Дніпропетровської області повідомило ПП «Кристал», що станом на 24.12.2012р. боргу або переплати зі страхових внесків ПП «Кристал» не має, тому підстави для повернення будь-яких сум зі сплати страхових внесків відсутні (а.с.88,89).

Разом з тим, представник відповідача у судовому засіданні не заперечував щодо того, що кошти у сумі 16,64грн. дійсно залишилися неповернутими позивачу, а у листі від 24 грудня 2012 року за вих. № 8803/02-20 помилково було зазначено, що переплата у ПП «Кристал» по страховим внескам відсутня.

Відтак, вимоги позивача щодо повернення цих коштів є правомірними.

Зокрема ч.13 ст.20 Закону №1058-ІV передбачено, що суми надміру сплачених чи помилково сплачених страхових внесків до солідарної системи повертаються страхувальникам або за їх згодою зараховуються в рахунок майбутніх платежів страхових внесків у порядку і в строки, визначені правлінням Пенсійного фонду.

У відповідності до п.7.1 та п.7.2 Порядку ведення органами Пенсійного фонду України обліку надходження сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів, затвердженого постановою Пенсійного фонду України від 27.09.2010р. №21-2, на органи Пенсійного фонду покладено обов'язок щодо здійснення обліку повернення помилково сплачених сум. Зокрема цими пунктами Порядку встановлено, що облік сплачених сум за платежами, які на певну дату надійшли понад суми, що належать до сплати, визначені як безпосередньо у звітності платника, так і за іншими документами, відображається відповідним органом Пенсійного фонду в картках особових рахунках платників у графі "Переплата". Суми помилково сплачених платежів зараховуються в рахунок майбутніх платежів або повертаються платникам на підставі заяви.

При цьому до 22.10.2010р. питання повернення страхувальникам надмірно сплачених страхових внесків вирішувалось пунктом 11.17 Інструкції №21-1, згідно з якою було передбачено, що суми надміру сплачених чи помилково сплачених страхових внесків та інших платежів повертаються страхувальникам або за їх згодою зараховуються в рахунок майбутніх платежів страхових внесків. Однак, постановою Правління Пенсійного фонду України від 22.10.2010 №25-1 пункт 11.17 та розділ 11 із вказаної Інструкції було виключено, таким чином, порядок повернення надмірно сплачених страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на підзаконному рівні залишився неврегульованим.

Проте скасування пункту 11.17 Інструкції №21-1 не позбавляє страхувальників гарантованого статтею 20 Закону №1058-IV права на повернення або на зарахування в рахунок майбутніх платежів надмірно сплачених страхових внесків.

Повернення коштів помилково або надмірно зарахованих до державного та місцевих бюджетів здійснюється в Порядку, затвердженим наказом Державного казначейства України №226 від 10 грудня 2002 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України №1000/7288 від 25 грудня 2002 року (далі - Порядок №226), який визначає процедури повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, а саме: податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджету, коштів від повернення до бюджетів бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених державою або під державні гарантії (далі - платежі).

Відповідно до пункту 5 Порядку №226 повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету. Подання надається до органу Державного казначейства України за формою, передбаченою відповідними спільними нормативно-правовими актами Державного казначейства України та органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, з питань повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів, або в довільній формі на офіційному бланку установи, за підписом керівника установи або його заступників відповідно до їх компетенції з обов'язковим зазначенням такої інформації: обґрунтування необхідності повернення коштів з бюджету, найменування (П. І. Б.) платника, ідентифікаційного коду за ЄДРПОУ або реєстраційного номера облікової картки платника податків з ДРФО, або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті), суми платежу, що підлягає поверненню, дати та номера розрахункового документа, який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.

Подання в довільній формі надається платником до органу Державного казначейства України разом із його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією розрахункового документа (квитанції, платіжного доручення тощо), який підтверджує перерахування коштів до бюджету.

Заява про повернення коштів з бюджету, яка подається до відповідного органу Державного казначейства України, складається платником у довільній формі з обов'язковим зазначенням такої інформації: причини повернення коштів з бюджету, найменування (П. І. Б.) платника, ідентифікаційного коду за ЄДРПОУ, реєстраційного номера облікової картки платника податків з ДРФО, або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті), адреси та номера контактного телефону, суми платежу, що підлягає поверненню, способу перерахування коштів з бюджету - у безготівковій формі із зазначенням реквізитів рахунку одержувача коштів або готівкою шляхом оформлення чека чи поштовим переказом на адресу, визначену в цій заяві.

Згідно ст.45 Бюджетного кодексу України «Державна казначейська служба України веде бухгалтерський облік усіх надходжень Державного бюджету України та за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету».

З огляду на наведене, поновлення прав позивача у даному випадку має відбуватися шляхом зобов'язання відповідача вжити відповідних заходів щодо повернення йому надмірно перерахованих грошових коштів в рахунок сплати страхових внесків у сумі 16,64грн.

Таким чином, позивачем при заявлені позовних вимог щодо стягнення з відповідача означених вище коштів було обрано неналежний спосіб захисту своїх прав.

Разом з тим, керуючись приписами ч.2 ст.11 та абз.10 ч.2 ст.162 КАС України, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог, оскільки це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів позивача, про захист яких він просить, а спосіб захисту, обраний позивачем, є недостатнім для цього, тому суд зобов'язує відповідача вжити відповідних заходів щодо повернення позивачу надмірно перерахованих грошових коштів в рахунок сплати страхових внесків у сумі 16,64грн., а саме: шляхом направлення подання до Державної казначейської служби України (відповідного району) про повернення надмірно зарахованих до бюджету коштів.

При цьому суд не вбачає підстав для задоволення частини позовних вимог щодо повернення позивачу іншої частини грошових коштів, сплачених ним відповідно до платіжних доручень від 25.05.2012р. №№498,497,496 та 495 у загальному розмірі 15983,36грн.

Так, як було встановлено судом, кошти у розмірі 8983,36грн., сплачені ПП «Кристал» згідно скасованих рішень вже були повернуті позивачу платіжним дорученням №1633, що підтверджується банківською випискою за 11.09.2012р., отже вимоги про стягнення цієї суми є безпідставними та задоволенню не підлягають.

Також задоволенню не підлягають вимоги щодо повернення ПП «Кристал» суми грошових коштів у розмірі 7000,00грн. сплачених останнім відповідно до платіжних доручень від 25.05.2012р. №498 та №497.

Означені кошти були сплачені позивачем в рахунок відшкодування донарахованого згідно актом перевірки єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за 2011 рік та сум штрафних санкцій, застосованих рішенням №220 від 25.05.2012р.

При цьому ані вимога про сплату боргу від 25.052012р. на суму донарахованого згідно акту перевірки єдиного внеску за 2011 рік та на суму штрафних санкцій, застосованих рішенням від 25.05.2012р. №220, ані саме рішення від 25.05.2012р. №220 не є скасованими.

Зокрема рішення від 25.05.2012р. №220 позивачем взагалі оскаржено не було. Навпаки, останнім самостійно було сплачено грошові кошти в рахунок відшкодування застосованих ним санкцій.

Зважаючи на наведене, а також з урахуванням вищеозначених положень ст.25 Закону №2464-VI, суд приходить до висновку, що підстави для задоволення цієї частини позовних вимог відсутні.

Керуючись ст. ст. 122, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Приватного підприємства "Кристал" до Управління Пенсійного фонду України в Баглійському районі м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області про визнання протиправною та скасування вимоги та про стягнення надлишково перерахованих коштів в частині позовних вимог щодо стягнення з Управління Пенсійного фонду України в Баглійському районі м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області на користь Приватного підприємства "Кристал" надлишково перерахованих грошових коштів в рахунок сплати єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 16000,00грн. - задовольнити частково.

Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Баглійському районі міста Дніпродзержинська Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 24615338) повернути Приватному підприємству "Кристал" (код ЄДРПОУ 19305535) суму надмірно перерахованих грошових коштів в рахунок сплати єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі 16 грн. 64 коп. (шістнадцять гривень шістдесят чотири копійки).

В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.

Повний текст постанови виготовлено 03 червня 2013 року.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 цього Кодексу до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя О.М. Турова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.05.2013
Оприлюднено05.06.2013
Номер документу31616006
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/5855/13-а

Ухвала від 06.06.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Постанова від 29.05.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 29.04.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні