ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 травня 2013 р. (об 11:14) Справа №2а-13303/12/0170/14
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Цатурян С.О.
за участю представників сторін:
від позивача - Єремєєв Олексій Олегович, паспорт НОМЕР_1, довіреність № 01 від 14.01.2012;
від позивача - Цебер Ігор Васильович, паспорт НОМЕР_2, наказ № 1 від 03.01.2002 року
від відповідача - не з'явився;
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Малого підприємства «Автодель-Сервіс»
до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби
про скасування податкових повідомлень - рішень № 0009572204 від 16.11.2012 року та № 0009542204 від 16.11.2012 року.
Суть спору: Мале підприємство «Автодель-Сервіс» (далі-позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АРК з позовом до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби (далі-відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень № 0009572204 від 16.11.2012 року та № 0009542204 від 16.11.2012 року.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 10.12.2012 року відкрито провадження по справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 22.01.2013 року у справі призначено судово-бухгалтерську експертизу.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 22.01.2013 року провадження у справі зупинено до одержання результатів судово-бухгалтерської експертизи.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 13.05.2013 року провадження у справі поновлено.
У судовому засіданні 21.05.2013 року представники позивача на задоволенні позову наполягали.
У судове засідання 21.05.2013 року представник відповідача не з'явився, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу у відсутність представника відповідача.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши представників позивача, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 1 ч.2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття справи адміністративної юрисдикції, - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ст.ст. 1, 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні"(в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах входять до складу органів державної податкової служби і є органами виконавчої влади.
Основним завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин).
Враховуючи зазначене, відповідач, здійснюючи свої повноваження у спірних відносинах є суб'єктом владних повноважень, спір що виник між сторонами пов'язаний із захистом прав позивача у сфері публічно-правових відносин і є справою адміністративної юрисдикції, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.
Мале підприємство «Автодель-Сервіс» зареєстровано у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 16.10.2000 року, ідентифікаційний код юридичної особи 31103134, місцезнаходження: 95493, Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, 11 км Московського шосе, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 № 437277, довідкою № АА №462232 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (т.с. 1 а.с. 26, 40-41).
Мале підприємство «Автодель-Сервіс» взято на податковий облік в органах державної податкової служби з 27.10.2000 року за № 379-Ж, на час розгляду справи перебуває на податковому обліку Державної податкової інспекції у м. Сімферополі (т.с. 1 а.с. 39).
Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість від 02.11.2000 року № 00782930, індивідуальний податковий номер - 311031301276 (т.с. 1 а.с. 38).
Судом встановлено, що в період з 24.09.2012 року по 28.09.2012 року посадовими особами Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим ДПС, на підставі наказу ДПІ у м. Сімферополі від 19.09.2012 року № 2086 було проведено позапланову документальну невиїзну перевірку МП «Автодель-сервіс» (ЄДРПОУ 31103134) з питань дотримання вимог податкового законодавства при визначенні податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з КП «Альянс» (код ЄДРПОУ 32468182), ПП «Базис Торг» (ЄДРПОУ 36165986), ПП «Севелітстрой» (ЄДРПОУ 35096833), ПП «Кримспецтехнолоджи» (ЄДРПОУ 36693441) за період з 01.07.2009 року по 30.06.2012 року.
За результатами вищенаведеної перевірки було складено акт № 7051/22-8/31103134 від 05.103.2012 року, у якому встановлено:
- порушення п.п. 5.1, п.п. 5.2.1 п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3. ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 року № 334/94-ВР в редакції Закону України від 22.05.1997 року № 283/97-ВР зі змінами та доповненнями, п. 44.1 ст. 44, п. 138.1, п. 138.2, п. 138.6, п. 138.8, п.п. 138.8.1 п. 138.8 статті 138, п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями, в результаті чого донараховано податку на прибуток всього у сумі 242 736 грн., у тому числі по періодах: 3 кв. 2009 р. - 48 706 грн., 4 кв. 2009 р. - 28 366 грн., 1 кв. 2010 р. - 23 515 грн., 2 кв. 2010 р. - 31 376 грн., 3 кв. 2010 р. - 27 623 грн., 4 кв. 2010 р. - 29 498 грн., 1 кв. 2011 р. - 15 085 грн., 2 кв. 2011 р. - 11 379 грн., 3 кв. 2011 р. - 19 731 грн., 4 кв. 2011 р. - 7 457 грн.;
- порушення п.п 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п.п. 7.4.1., п.п. 7.4.5.п. 7.4, п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР від 03.04.1997 року зі змінами та доповненнями, п. 185.1 ст. 185, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI в результаті чого донараховано податку на додану вартість у сумі 196 872 грн., в тому числі по періодах: липень 2009 р. - 21 384 грн., серпень 2009 р. - 12 498 грн., вересень 2009 р. - 5 083 грн., жовтень 2009 р. - 4 430 грн., листопад 2009 р. - 11 793 грн., грудень 2009 р. - 6 470 грн., січень 2010 р. - 6 552 грн., березень 2010 р. - 12 260 грн., квітень 2010 р. - 8 068 грн., травень 2010 р. - 6 095 грн., червень 2010 р. - 10 938 грн., липень 2010 р. - 7 573 грн., серпень 2010 р. - 7 789 грн., вересень 2010 р. - 6 736 грн., жовтень 2010 р. - 7 241 грн., листопад 2010 р. 5 991 грн., грудень 2010 р. - 10 366 грн., січень 2011 р. - 2 142 грн., лютий 2011 р. - 3 124 грн., березень 2011 р. - 6 802 грн., квітень 2011 р. - 1 400 грн., травень 2011 р. - 3 134 грн., червень 2011 р. - 5 361 грн., липень 2011 р. - 7 208 грн., серпень 2011 р. - 6 381 грн., вересень 2011 р. - 3 568 грн., жовтень 2011 р. - 5 348 грн., листопад 2011 р. - 1 137 грн. (т.с. 2 а.с. 69-99).
На підставі зазначеного акту були прийняті податкові повідомлення - рішення № 0009572204 від 16.11.2012 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 290 007,94 грн. у тому числі за основним платежем у сумі 242 736,00 грн., штрафні (фінансові) санкції у сумі 47 271,94 грн.; № 0009542204 від 16.11.2012 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 191 894,00 грн., у тому числі за основним платежем у сумі 157 907,00 грн., штрафні (фінансові) санкції у сумі 33 987,00 грн. (т.с. 1 а.с. 16, 17).
Не погодившись з податковими повідомленнями-рішеннями № 0009572204 та № 0009542204 від 16.11.2013 року позивач оскаржив їх до суду.
В ході розгляду справи судом перевірено правомірність висновків відповідача щодо порушення позивачем вимог податкового законодавства в частині завищення податкового кредиту, податку на прибуток підприємств, та встановлено наступне.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу власних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з п. 1.32 ст. 1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 р. № 334/94ВР (далі - Закон № 334/94), який діяв на час спірних взаємовідносин, господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою. Під безпосередньою участю слід розуміти зазначену діяльність особи через свої постійні представництва, філіали, відділення, інші відокремлені підрозділи, а також через довірену особу, агента або будь-яку іншу особу, яка діє від імені та на користь першої особи.
Відповідно до п. 3.1 ст. 3 Закону № 334/94 об'єктом оподаткування є прибуток, який визначається шляхом зменшення суми скоригованого валового доходу звітного періоду, визначеного згідно з пунктом 4.3 цього Закону на:
суму валових витрат платника податку, визначених статтею 5 цього Закону;
суму амортизаційних відрахувань, нарахованих згідно із статтями 8 і 9 цього Закону.
Відповідно до п. 4.1 ст. 4 Закону № 334/94 валовий доход - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами.
Валовий доход включає: загальні доходи від продажу товарів (робіт, послуг), у тому числі допоміжних та обслуговуючих виробництв, що не мають статусу юридичної особи, а також доходи від продажу цінних паперів, деривативів, іпотечних сертифікатів участі, іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, сертифікатів фондів операцій з нерухомістю (за винятком операцій з їх первинного випуску (розміщення), операцій з їх кінцевого погашення (ліквідації) та операцій з консолідованим іпотечним боргом відповідно до закону) (п.п. 4.1.1. п. 4.1 ст. 4 Закону № 334/94).
Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону № 334/94 валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
Відповідно до п.п. 5.2.1. п. 5.2. ст. 5 зазначеного закону до складу валових витрат включаються: суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.
Відповідно до п.п. 5.3.9.п. 5.3 ст. 5 Закону № 334/94 не включаються до складу валових витрат витрати на виплату винагород або інших видів заохочень пов'язаним з таким платником податку фізичним чи юридичним особам у разі, якщо немає документальних доказів, що таку виплату або заохочення було проведено як компенсацію за фактично надану послугу (відпрацьований час). За наявності зазначених документальних доказів віднесенню до складу валових витрат підлягають фактичні суми виплат (заохочень), але не більші ніж суми, розраховані за звичайними цінами.
Не підлягають віднесенню до складу валових витрат суми збитків платника податку, понесених у зв'язку з продажем товарів (робіт, послуг) або їх обміном за цінами, що нижчі за звичайні, пов'язаним з таким платником податку особам.
У разі коли сума виплат (заохочень) або її частина пов'язаним фізичним особам не визнаються валовими витратами, така сума (або її частина) є базою для нарахування внесків на соціальні заходи, передбачені пунктом 5.7 цієї статті.
Не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів, платник податку має право письмово заявити про це податковому органу та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом з поданням розрахунку податкових зобов'язань звітного періоду. Якщо платник податку не подасть у такий строк письмову заяву та не поновить зазначених документів до закінчення податкового періоду, що настає за звітним, непідтверджені відповідними документами витрати не визнаються валовими витратами і на суму недосплаченого податку нараховується пеня у розмірі облікової ставки Національного банку України, збільшеної в 1,2 рази.
Якщо платник податку поновить зазначені документи у наступних періодах, підтверджені витрати (з урахуванням сплаченої пені) включаються до валових витрат податкового періоду, на який припадає таке поновлення.
Перелік витрат, що не включаються до складу валових надано у п. 3 ст. 3 Закону № 334/94, у тому числі за даним пунктом не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
Згідно з п. 5.11 ст. 5 вищевказаного Закону установлення додаткових обмежень щодо віднесення витрат до складу валових витрат платника податку, крім тих, що зазначені у цьому Законі, не дозволяється.
Витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
У разі якщо платник податку здійснює виробництво товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва за умови, що договорами, укладеними на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапної їх здачі, до витрат звітного податкового періоду включаються витрати, пов'язані з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг у цьому періоді.
Платник податку для визначення об'єкта оподаткування має право на врахування витрат, підтверджених документами, що складені нерезидентами відповідно до правил інших країн. (п.п.138.2 ст. 138 ПК України).
Не включаються до складу витрат: витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів платник податку має право письмово заявити про це органу державної податкової служби та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом із поданням розрахунку податкових зобов'язань за звітний податковий період. Платник податків зобов'язаний відновити втрачені, знищені або зіпсовані документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження такої заяви до органу державної податкової служби, митного органу.
Якщо платник податку поновить зазначені документи в наступних податкових періодах, підтверджені витрати включаються до витрат за податковий період, на який припадає таке поновлення (п.п.139.1.9,п. 139.1 ст. 139 ПК України).
Пунктом 1.7. статті 1 Закону України «Про податок на додану вартість» №168/97-ВР від 03.04.1997 р. (далі Закон № 168) встановлено, що податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.
Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 вищевказаного Закону об'єктом оподаткування є операції платників податку з поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору) для погашення заборгованості заставодавця, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу у користування лізингоотримувачу (орендарю).
Згідно пп.7.4.1. п.7.4. ст.7 Закону №168 податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Якщо у подальшому такі товари (послуги) починають використовуватися в операціях, які не є об'єктом оподаткування згідно зі статтею 3 цього Закону або звільняються від оподаткування згідно зі статтею 5 цього Закону, чи основні фонди переводяться до складу невиробничих фондів, то з метою оподаткування такі товари (послуги), основні фонди вважаються проданими за їх звичайною ціною у податковому періоді, на який припадає початок такого використання або переведення, але не нижче ціни їх придбання (виготовлення, будівництва, спорудження).
Пунктом 7.4.5. п.7.4. ст.7 Закону № 168 встановлено, що не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.
Відповідно до пп. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону №168 податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надаються покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Для операцій, що оподатковуються і звільнені від оподаткування, складаються окремі податкові накладні.
Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом.
Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань.
Платники податку повинні зберігати податкові накладні протягом строку, передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків.
Згідно п.п. 7.2.6. п.7.2. ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» Податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту. Як виняток з цього правила, підставою для нарахування податкового кредиту при поставці товарів (послуг) за готівку чи з розрахунками картками платіжних систем, банківськими або персональними чеками у межах граничної суми, встановленої Національним банком України для готівкових розрахунків, є належним чином оформлений товарний чек, інший платіжний чи розрахунковий документ, що підтверджує прийняття платежу постачальником від отримувача таких товарів (послуг), з визначенням загальної суми такого платежу, суми податку та податкового номера постачальника.
У разі відмови з боку постачальника товарів (послуг) надати податкову накладну або при порушенні ним порядку її заповнення отримувач таких товарів (послуг) має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву зі скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум цього податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку внаслідок придбання таких товарів (послуг).
Отримання такої скарги є підставою для проведення позапланової виїзної перевірки такого постачальника для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з цього податку за такою цивільно-правовою операцією.
Підставою для нарахування податкового кредиту без отримання податкової накладної також є:
транспортний квиток, готельний рахунок або рахунок, який виставляється платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, за винятком тих, в яких форма встановлена міжнародними стандартами;
касові чеки, які містять суму поставлених товарів (послуг), загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера, але без визначення податкового номера постачальника). При цьому з метою такого нарахування загальна сума поставлених товарів (послуг) не може перевищувати 200 гривень за день (без урахування податку на додану вартість).
Відповідно п.п. 7.5. Датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій:
- або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків;
- або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
Згідно п.п.7.2.1.п. 7.2. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну, що має містити зазначені окремими рядками:
а) порядковий номер податкової накладної;
б) дату виписування податкової накладної;
в) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість;
г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);
д) місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість;
е) опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм);
є) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах отримувача;
ж) ціну поставки без врахування податку;
з) ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні;
и) загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.
Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань.
Платники податку повинні зберігати податкові накладні протягом строку, передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків.
Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону.
Розділ V ПК України визначає платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування.
Згідно пункту 185.1 статті 185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; ввезення товарів (супутніх послуг) на митну територію України в митному режимі імпорту або реімпорту (далі - імпорт); вивезення товарів (супутніх послуг) у митному режимі експорту або реекспорту (далі - експорт); з метою оподаткування цим податком до експорту також прирівнюється постачання товарів (супутніх послуг), які перебувають у вільному обігу на території України, до митного режиму магазину безмитної торгівлі, митного складу або спеціальної митної зони, створених згідно з положеннями глав 35 - 37 Митного кодексу України; з метою оподаткування цим податком до імпорту також прирівнюється постачання товарів (супутніх послуг) з-під митного режиму магазину безмитної торгівлі, митного складу або спеціальної митної зони, створених згідно з положеннями глав 35 - 37 Митного кодексу України, для їх подальшого вільного обігу на території України; постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
У п.187.1. ст. 187 ПК України зазначено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 198.1. ст.198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (п. 198.2 ст.198 ПК України).
Згідно з п. 198.3. ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 ст.193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Відповідно до п.200.1. ст.200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
З аналізу вищевказаних норм, суд робить висновок, що для включення суми податку на додану вартість до суми податкового кредиту необхідно дотримання двох умов:
- наявність податкової накладної чи митної декларації,
- придбання або виготовлення товару і послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях в рамках господарської діяльності платника податку; придбання (будівництво, спорудження) (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи) в тому числі з метою використання у виробництві або постачанні товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.
Таким чином, умовами для включення нарахованої (сплаченої) суми ПДВ у склад податкового кредиту є наявність документального підтвердження використання витрат підприємства в його господарської діяльності та наявність належно заповнених податкових накладних.
Відповідно до п.2 ст.3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" № 996 бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться на підприємстві. Фінансова, податкова та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку. Підставою для відображення господарських операцій у бухгалтерському обліку є первинні документи, що фіксують факти здійснення господарських операцій (п.1 ст.9 Закону № 996). Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення (ст.1 Закону № 996). Обов'язкові реквізити первинного документа встановлені п.2 ст.9 Закону № 996. Первинні документи повинні бути складені в момент здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її завершення (п.1. ст.9 Закону № 996).
Відповідно до п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995р., первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Для оподаткування мають значення бухгалтерські документи, що відображають господарські операції та фіксують отриманий прибуток і інші економічні показники господарської діяльності.
Бухгалтерські документі - це сукупність письмових актів, фіксуючих здійснені господарські операції відповідно до вимог законодавства.
Бухгалтерські документи в роботі суб'єкта господарювання служать, як відомо, засобом ведення обліку матеріальних цінностей і грошових коштів. На підставі бухгалтерських документів (документації) контролюється правильність здійсненних операцій, ведеться поточний аналіз виконаної роботи, встановлюються причини господарських порушень, тобто документація виконує контрольно - аналітичні функції.
Правове значення бухгалтерських документів проявляється в тому, що з їх допомогою підтверджується правильність зареєстрованих в обліку фактів. Факт наявності первинного документу не може бути проігнорований контролюючим органом, оскільки тільки аналіз первинних документів може давати об'єктивну картину господарської діяльності і, віддзеркалення її результатів у податковій звітності. Господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою (п.1.32 Закону №334).
Згідно п.1 ст.3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
Відповідно до п.2 ст.3 Господарського кодексу України господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємцями.
Статтею 42 Господарського кодексу України передбачено, що підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Підприємництво здійснюється на основі самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону (ст.44 Господарського кодексу України ).
Судом встановлено, що з 01.07.2009 року по 31.03.2011 року ПП «Севелітстрой» надавало МП «Автодель-сервіс» послуги з придбання, благоустрою території і миття стекол у виробничих приміщеннях.
Згідно з актами приймання виконаних робіт ПП «Севелітстрой» здав, а МП «Автодель-Сервіс» прийняв робіт у період з 01.07.2009 року по 31.03.2011 року на загальну суму 299 318,00 грн., у тому числі ПДВ 49 886,10 грн. (т.с. 1 а.с. 66-68, 77, 79-81, 90-92, 102, 104-106, 115-117, 126-128, 139-141, 150-152).
ПП «Севелітстрой» виписано на ім'я МП «Автодель-Сервіс» податкові накладні № 309 від 21.07.2009 року на загальну суму 55 485,60 грн., у тому числі ПДВ 9 247,60 грн., №365 від 05.08.2009 року на загальну суму 50 500,00 грн., у тому числі ПДВ 8 416,67 грн., № 614 від 29.10.2009 року на загальну суму 26 580,00 грн., у тому числі ПДВ 4 430,00 грн., № 26 від 29.01.2010 р. на загальну суму 18 356,40 грн., у тому числі ПДВ 3 059,40 грн., № 118 від 15.03.2010 року на загальну суму 27 435,60 грн., у тому числі ПДВ 4 572,60 грн., № 357 від 20.04.2010 року на загальну суму 18 360,00 грн., у тому числі ПДВ 3 060,00 грн., № 585 від 22.06.2010 року на загальну суму 43 856,00 грн., у тому числі ПДВ 7 309,33 грн., № 1974 від 20.12.2010 року на загальну суму 28 625,00 грн., у тому числі ПДВ 4 770,83 грн., № 138 від 31.03.2011 року на загальну суму 21 958,00 грн., у тому числі ПДВ 3 659,67 грн. (т.с. 1 а.с. 56-64).
За отримані в період з 15.07.2009 року по 25.05.2011 року послуги МП «Автодель-Сервіс» сплатило на рахунок ПП «Севелітстрой» 299 318,00 грн., у тому числі ПДВ 49 886,10 грн. (т.с. 1 а.с. 162-171).
В період з 01.07.2009 року по 01.03.2010 року ПП «Базис-Торг» поставляв МП «Автодель-сервіс» комплектуючі запчастини для автомобілів.
ПП «Базис-Торг» виписані на ім'я МП «Автодель-Сервіс» видаткові накладні на загальну суму 485 020,19 грн., у тому числі: № 67 від 02.02.2010 року на загальну суму 18 811,88 грн., у тому числі ПДВ 3 135,31 грн., № 997 від 15.12.2009 року на загальну суму 14 256,00 грн., у тому числі ПДВ 2 376,00 грн., № 6 від 04.01.2010 року на загальну суму 20 956,50 грн., у тому числі ПДВ 3 492.75 грн., № РН-0000975 від 01.12.2009 р. на загальну суму 24 562,51 грн., у тому числі ПДВ 4 093,75 грн., № 924 від 03.11.2009 р. на загальну суму 17 600,40 грн., у тому числі ПДВ - 2 933,40 грн., № 912 від 02.11.2009 р. на загальну суму 53 158,00 грн., у тому числі ПДВ 8 859,67 грн., № 862/1 від 01.10.2009 року на загальну суму 19 264,44 грн., у тому числі ПДВ 3 210,74 грн., № 654/1 від 01.09.2009 року на загальну суму 11 235,56 грн., у тому числі ПДВ 1 872,59 грн., № 556 від 03.08.2009 року на загальну суму 24 488,05 грн., у тому числі ПДВ 4 081,34 грн., № 504 від 20.07.2009 року на загальну суму 26 328,00 грн., у тому числі ПДВ 4 388,00 грн., № 460 від 01.07.2009 року на загальну суму 46 486,00 грн., у тому числі ПДВ 7 747,67 грн. (т.с. 2 а.с. 20-33).
ПП «Базис-Торг» виписані на ім'я МП «Автодель-Сервіс» податкові накладні на загальну суму 484 804,19 грн., у тому числі: № 839/1 від 01.07.2010 р. на загальну суму 45 438,41 грн., у тому числі ПДВ 7 573,07 грн., № 1105 від 02.08.2010 року на загальну суму 46 731,32 грн., у тому числі ПДВ 7 788,55 грн., № 555 від 01.06.2010 року на загальну суму 21 755,38 грн., у тому числі ПДВ 3 629,23 грн., № 317/1 від 03.05.2010 р. на загальну суму 36 569,62 грн., у тому числі ПДВ 6 094,94 грн., № 260 від 15.04.2010 року на загальну суму 5 690,40 грн., у тому числі ПДВ 948,40 грн., № 213 від 08.04.2010 року на загальну суму 24 356,80 грн., у тому числі ПДВ 4 059,47 грн., № 150 від 01.03.2010 р. на загальну суму 27 310,92 грн., у тому числі ПДВ 4 551,82 грн., № 67 від 02.02.2010 року на загальну суму 18 811,88 грн., у тому числі ПДВ 3 135,31 грн., № 997 на суму 15.12.2009 року на загальну суму 14 256,00 грн., у тому числі ПДВ 2 37600 грн., № 6 від 04.01.2010 р. на загальну суму 20 740,50 грн., у тому числі ПДВ 3 456,75 грн., № 975 від 01.12.2009 року на загальну суму 24 562,51, у тому числі ПДВ 4 093,785 грн., № 924 від 03.11.2009 р. на загальну суму 17 600,40 грн., у тому числі ПДВ 2 933,40 грн., № 912 від 02.11.2009 року на загальну суму 53 158,00 грн., у тому числі 8 859,67 грн., № 845 від 30.09.2009 року на загальну суму 19 264,44 грн., у тому числі ПДВ 3 210,74 грн., № 654/1 від 01.09.2009 року на загальну суму 11 235,56 грн., у тому числі ПДВ 1 872,59 грн., № 556 від 03.08.2009 року на загальну суму 24 488,05 грн., у тому числі ПДВ 4 081,34 грн., № 504 від 20.07.2009 ркоу на загальну суму 26 328,00 грн., у тому числі ПДВ 4 388,00 грн., № 460 від 01.07.2009 року на загальну суму 46 486,00 грн., у тому числі ПДВ 7 747,67 грн.(т.с. 1 а.с. 234-250, т.с. 2 а.с. 1-9).
За період з 15.07.2009 року по 15.09.2010 року на користь ПП «Базис-Торг» позивачем перераховано 485 020,19 грн., у тому числі ПДВ 80 836,70 грн. (т.с. 2 а.с. 34-60).
Таким чином, факт здійснення господарських операцій МП «Автодель-Сервіс» з контрагентом ПП «Базис-Торг» підтверджується у сумі 485 020,19 грн., у тому числі ПДВ 80 836,70 грн.
Між ПП «Кримспецтехнолоджи» та МП «Автодель-Сервіс» були укладені договори поставки комплектуючих запчастин для автомобілів № 233 від 25.08.2010 року та № 42 від 11.01.2011 року.
ПП «Кримспецтехнолоджи» виписані на ім'я МП «Автодель-Сервіс» видаткові накладні на загальну суму 383 780,26 грн. у тому числі: № 1205 від 02.09.2010 року на загальну суму 40 417,24 грн., у тому числі ПДВ 6 376,21 грн., № 1421 від 01.10.2010 року на загальну суму 43 444,20 грн., у тому числі ПДВ 7 240.70 грн., № 1572 від 01.11.2010 року на загальну суму 35 948,65 грн., у тому числі ПДВ 5 991,44 грн., № 1932 від 01.12.2010 року на загальну суму 25 409,52 грн., у тому числі ПДВ 4 234,92 грн., № 25 від 11.01.2011 року на загальну суму 12 851,29 грн., у тому числі ПДВ 2 141,88 грн., № 200 від 01.02.2011 р. на загальну суму 18 744,00 грн., у тому числі ПДВ 3 124,00 грн., № 454 від 01.03.2011 року на загальну суму 18 849, 44 грн., у тому числі ПДВ 3 141,57 грн., № 700 від 24.04.2011 року на загальну суму 8 399,08 грн., у тому числі ПДВ 1 399,85 грн., № 708 від 03.05.2011 року на загальну суму 18 803,40 грн., у тому числі ПДВ 3 133,90 грн., № 888 від 01.06.2011 року на загальну суму 32 164,97 грн., у тому числі ПДВ 5 360,83 грн., № 1089 від 01.07.2011 року на загальну суму 43 249,26 грн., у тому числі ПДВ 7 208,21 грн., № 1278 від 01.08.2011 року на загальну суму 32 005,36 грн., у тому числі ПДВ 5 334,23 грн., № 1442 від 01.09.2011 року на загальну суму 21 406,80 грн., у тому числі ПДВ 3 576,80 грн., № 1440 від 03.10.2011 року на загальну суму 21 336,72 грн., у тому числі ПДВ 3 556,12 грн., № 1520 від 15.10.20-11 року на загальну суму 10 750,33 грн., у тому числі ПДВ 1 791,72 грн., (т.с. 1 а.с. 193-210).
ПП «Кримспецтехнолоджи» виписані на ім'я МП «Автодель-Сервіс» податкові накладні на загальну суму 383 780,26 грн. у тому числі: № 1205 від 02.09.2010 року на загальну суму 40 417,24 грн., у тому числі ПДВ 6 376,21 грн., № 1421 від 01.10.2010 року на загальну суму 43 444,20 грн., у тому числі ПДВ 7 240,70, № 1572 від 01.11.2010 року на загальну суму 35 948,65 грн., у тому числі ПДВ 5 991,44 грн., № 1932 від 01.12.2010 року на загальну суму 25 409,52 грн., у тому числі ПДВ 4 234,92 грн., № 25 від 11.01.2011 року на загальну суму 12 851,29 грн., у тому числі ПДВ 2 141,88 грн., № 200 від 01.02.2011 року на загальну суму 18 744,00 грн., у тому числі 3 124,00 грн., № 7 від 01.03.2011 року на загальну суму 18 849,44 грн., у тому числі ПДВ 3 141,57 грн., № 82 від 24.04.2011 року на загальну суму 8 399,08 грн., у тому числі 1 399,85 грн., № 3 від 03.05.2011 року на загальну суму 18 803,40 грн., у тому числі ПДВ 3 133,90 грн., № 8 від 01.06.2011 року на загальну суму 32 164,97 грн., у тому числі ПДВ 5 360,83 грн., № 10 від 01.07.2011 року на загальну суму 43 249,26 грн. у тому числі ПДВ 7 208,21 грн., № 8 від 01.08.2011 року на загальну суму 32 005,36 грн., у тому числі ПДВ 5 334,23 грн., № 7 від 01.09.2011 року на загальну суму 21 406,80 грн., у тому числі ПДВ 3 567,80, № 13 від 03.10.2011 року на загальну суму 21 336,72 грн., у тому числі ПДВ 3 556,12 грн., № 40 від 15.10.2011 року на загальну суму 10 750,33 грн., у тому числі ПДВ 1 791,72 грн. ( т.с. 1 а.с. 172-192).
На виконання вимог договорів поставки у період з вересня 2010 року по жовтень 2011 року позивачем було перераховано 383 780,26 грн., у тому числі ПДВ 63 963,38 грн. (т.с. 1 а.с. 211-233).
29.08.2011 р. між КП «Альянс» та МП «Автодель-Сервіс» укладено договір № 1014 про надання послуг з дератизації і дезінсекції.
Згідно актів здачі-прийняття робіт (надання послуг) КП «Альянс» у період з 25.08.2011 року по 22.11.2011 року надало МП «Автодель-Сервіс» послуг з хімобробки приміщень на загальну суму 13 102,00 грн., у тому числі ПДВ 23 183,67 грн.(т.с. 2 а.с. 63, 64).
КП «Альянс» виписано на імя МП «Автодель-сервіс» податкові накладні № 187 від 25.02.2011 року на загальну суму 6 282,00 грн., у тому числі ПДВ 1 047,00 грн., № 178 від 22.11.2011 року на загальну суму 6 820,00 грн., у тому числі ПДВ 1 136,67 грн. (т.с. 2 а.с. 61, 61).
На виконання договору про надання послуг позивачем перераховано на рахунок КП «Альянс» 29.08.2011 року 6 282,00 грн., у тому числі ПДВ 1 047,00 грн., 22.11.2011 року 6 820,00 грн., у тому числі ПДВ 1 136,67 грн. (а.с. 65-66).
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що первинними документами податкового та бухгалтерського обліку МП «Автодель-Сервіс» (видаткові накладні, податкові накладні, акти приймання виконаних робіт, платіжні доручення) підтверджується факт здійснення господарських операцій з поставки, оплати та використання у власній господарській діяльності товарів (робіт, послуг), придбаних у контрагентів, зазначених в акті перевірки, за період з липня 2009 року по листопад 2011 року на загальну суму 1 181 184,45 грн., у тому числі ПДВ 196 834,08 грн., у тому числі: ПП «Севелітстрой» з липня 2009 року по березень 2011 року на суму 299 318,00 грн., у тому числі ПДВ 49 886,33 грн.; ПП «Базис-Торг» з липня 2009 року по серпень 2010 року на суму 484 984,19 грн.,у тому числі ПДВ 80 800,70 грн.; ПП «Кримспецтехнолоджи» з вересня 2009 року по жовтень 2011 року на суму 383 780,26 грн., у тому числі ПДВ 63 963,38 грн.; КП «Альянс» з серпня 2011 року по листопад 2011 року на суму 13 102,00 грн., у тому числі ПДВ 2 183,67 грн.
Таким чином, висновки акту ДПІ у м. Сімферополі № 7051/22-8/31103134 від 05.10.2012 року щодо заниження податку на прибуток на суму 242 736,00 грн. не підтверджуються первинними документами бухгалтерського та податкового обліку, щодо заниження податку на додану вартість в загальній сумі 196 872,00 грн. не підтверджуються первинними документами бухгалтерського та податкового обліку у сумі 196 833,95 грн., і підтверджуються у сумі 36.00 грн.
З урахуванням викладеного, суд вважає, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Також суд зазначає, що згідно з висновком судової економічної експертизи № 19/13 від 26.04.2013 року, призначеної в адміністративній справі № 2а-13303/12/0170/17 за позовом МП "Автодель-Сервіс" до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим ДПС про скасування податкових повідомлень-рішень, висновки за актом ДПІ у м. Сімферополі АРК ДПС від 05.10.2012 року № 7051/22-8/31103134 щодо заниження податку на прибуток за період з 01.07.2009 року по 30.06.2012 року всього у сумі 242 736 грн. у тому числі по періодах: 3 кв. 2009 року на суму 48 706 грн.; 4 кв. 2009 року на суму 28 366 грн.; 1 кв. 2010 року на суму 23 515 грн.; 2 кв. 2010 року на суму 31 376 грн.; 3 кв. 2010 року на суму 27 623 грн.; 4 кв. 2010 рокуна суму 29 498 грн.; 1 кв. 2011 р. на суму 15 085 грн.; 4 кв. 2011 року на суму 7 457 грн. не підтверджуються первинним документами бухгалтерського і податкового обліку Малого підприємства «Автодель-сервіс»; завищення податкового кредиту в деклараціях з податку на додану вартість всього в суму 196 872 грн., у тому числі по взаємовідносинах із контрагентами: КП «Альянс» у сумі 2 184 грн., ПП «Базис Торг» у сумі 80 837 грн., ПП «Севелітстрой» у сумі 49 887 грн., ПП «Кримспецтенхнолоджи» у сумі 63 964 грн. не підтверджуються первинними документами бухгалтерського і податкового обліку Малого підприємства «Автодель-сервіс» у сумі 196 833,95 грн. і підтверджуються у сумі 36,00 грн. по взаємовідносинам із ПП «Базис Торг»; заниження податку на додану вартість за період з 01.07.2009 року по 30.06.2012 року, в тому числі по періодах: липень 2009 р. на суму 21 384 грн., серпень 2009 р. на суму 12 498 грн., вересень 2009 р. на суму 5 083 грн., жовтень 2009 р. на суму 4 430 грн., листопад 2009 р. на суму 11 793 грн., грудень 2009 р. на суму 6 470 грн., січень 2010 р. на суму 6 552 грн., березень 2010 р. на суму 12 260 грн., квітень 2010 р. на суму 8 068 грн., травень 2010 р. на суму 6 095 грн., червень 2010 р. на суму 10 938 грн., липень 2010 р. на суму 7 573 грн., серпень 2010 р. на суму 7 789 грн., вересень 2010 р. на суму 6 736 грн., жовтень 2010 р. на суму 7 241 грн., листопад 2010 р. на суму 5 991 грн., грудень 2010 р. на суму 10 366 грн., січень 2011 р. на суму 2 142 грн., лютий 2011 р. на суму 3 124 грн., березень 2011 р. на суму 6 802 грн., квітень 2011 р. на суму 1 400 грн., травень 2011 р. на суму 3 134 грн., червень 2011 р. на суму 5 361 грн., липень 2011 р. на суму 7 208 грн., серпень 2011 р. на суму 6 381 грн., вересень 2011 р. на суму 3 568 грн., жовтень 2011 р. на суму 5 348 грн., листопад 2011 р. на суму 1 137 грн. не підтверджуються первинними документами бухгалтерського та податкового обліку Малого підприємства «Автодель-сервіс» у сумі 196 833,95 грн., і підтверджуються у сумі 36,00 грн. Штрафні (фінансові) санкції у податкових повідомленнях рішеннях: від 16.11.2012 року № 0009572204 про донарахування податку на прибуток розраховані невірно; від 16.11.2012 року № 0009542204 про донарахування податку на додану вартість розраховані невірно у сумі 33 978,00 грн., і вірно у сумі 9,00 грн. Документами бухгалтерського та податкового обліку Малого підприємства «Автодель-сервіс» підтверджується факт: придбання, використання у власній господарській діяльності товарів (робіт, послуг), суми ПДВ у ціні яких зазначено в акті перевірки; сплата позивачем вартості цих товарів (робіт, послуг) (із податком на додану вартість) контрагентам. ( т.с. 2 а.с. 117-192).
Представники позивача не заперечували проти висновків судової економічної експертизи № 19/13 від 26.04.2013 року, про що надали письмові пояснення.
Суд, на підставі наведеного вище, погоджується з висновком № 19/13 судової економічної експертизи від 26.04.2013 року.
За таких умов, податкові повідомлення-рішення є такими, що прийняті Державною податковою інспекцією в м. Сімферополі АР Крим ДПС протиправно, у зв'язку з чим підлягають скасуванню: № 0009572204 від 16.11.2012 року - у повному обсязі, № 0009542204 від 16.11.2012 року - в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 191 849,00 грн., у тому числі за основним платежем 157 871,00 грн. (157 907,00-36,00=157 871,00), за штрафними (фінансовими) санкціями 33 978,00 грн. ( 33 987,00-9,00=33 978,00).
Відповідно до частини 3 статті 94 КАС України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
У судовому засіданні 21.05.2013 року оголошена вступна та резолютивна частина постанови, згідно зі ст. 160 КАСУ постанова складена у повному обсязі 24.05.2013 року.
Керуючись ст.ст. 94,158-163,167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби № 0009572204 від 16.11.2012 року.
3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби № 0009542204 від 16.11.2012 року в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 191 849,00 грн., у тому числі за основним платежем 157 871,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 33 978,00 грн.
4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Малого підприємства «Автодель-сервіс» (ЄДРПОУ 31103134) витрати зі сплати судового збору у сумі 2 236,00 грн.
5. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя підпис Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2013 |
Оприлюднено | 05.06.2013 |
Номер документу | 31617899 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні