ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
27 травня 2013 року 09 год. 25 хв. № 826/4644/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: Головуючого - судді Дегтярьової О.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва Державної податкової служби до Приватного підприємства «Лінкос Міх» про стягнення податкового боргу в сумі 462 943, 00 грн., - В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулася Державна податкова інспекція у Голосіївському районі міста Києва Державної податкової служби (далі - ДПІ у Голосіївському районі м. Києва, Позивач) з позовом до Приватного підприємства «Лінкос Міх» (далі - ПП «Лінкос Міх», Відповідач) про стягнення податкового боргу в сумі 462 943, 00 грн.
В обґрунтування своїх позовних вимог Позивач посилався на те, що Відповідач має заборгованість перед державним бюджетом по податку на додану вартість на суму 462 943, 00 грн., яка виникла у зв'язку з несплатою ПП «Лінкос Міх» сум узгоджених грошових зобов'язань, визначених йому податковою інспекцією за результатами проведення документальної перевірки.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 16 квітня 2013 року було відкрито скорочене провадження в адміністративній справі № 826/4644/13-а.
Надіслана на адресу Відповідача рекомендованим листом № 0688895 0 копія вказаної ухвали була повернута до суду разом поштовим відправленням, в якому зазначено причину його невручення «за закінченням встановленого строку зберігання».
Станом на 27 травня 2013 року до суду будь-які відомості про зміну місцезнаходження Відповідача не надходили.
Частиною четвертою ст. 33 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик надсилається юридичним особам за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Таким чином, вважається, що Відповідач належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі, а також про його права та обов'язки, зокрема про право надати свої заперечення проти позову або заяву про визнання позову.
Згідно з ч. 4 ст. 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України справа в порядку скороченого провадження розглядається суддею одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
З огляду на викладене, справа розглядається в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі доказів.
Розглянувши подані Позивачем документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для розгляду справи в порядку скороченого провадження та прийняття рішення по справі, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі з огляду на наступне.
ПП «Лінкос Міх» (ідентифікаційний код 36885371) зареєстроване як юридична особа 20 січня 2010 року Голосіївською районною у м. Києві державною адміністрацією, та починаючи з 21 січня 2010 року перебуває на податковому обліку в ДПІ у Голосіївському районі м. Києва як платник податків.
08 листопада 2010 року працівником ДПІ у Голосіївському районі м. Києва була проведена невиїзна документальна перевірки ПП «Лінкос Міх» (ідентифікаційний код 36885371) з питань формування податкового кредиту по податку на додану вартість за період з 01.03.2010р. по 30.04.2010р., за результатами якої складений акт від 08.11.2010р. за № 915/1-23-20-36885371. В ході проведення такої перевірок Позивачем встановлене порушення Відповідачем норм пп. 7.2.3 п. 7.2, пп. 7.4.1, пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. № 168/97-ВР, що призвело до заниження підприємством податку на додану вартість на загальну суму 308 596, 00 грн. за звітні періоди березень-квітень 2010 року, внаслідок чого Відповідачу нарахована сума грошового зобов'язання в розмірі 462 894, 00 грн. (в т.ч. 308 596, 00 грн. - основного платежу, 154 298, 00 грн. - штрафна санкція) згідно податкового повідомлення-рішення (форми «Р») від 18.11.2010р. за № 0000942320/0.
Крім того 01 червня 2011 року податкова інспекція визначила Відповідачу штраф в розмірі 170, 00 грн. згідно податкового повідомлення-рішення (форми «Р») за № 00020311510 (підстава акт камеральної перевірки від 20.05.2011р. № 1174/1520/225, порушення норм пп. 49.18.1 пп. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України), яке не було вручене ПП «Лінкос Міх» органом пошти, що підтверджується довідкою відділу зв'язку на відповідному поштовому відправленні (копія якого наявна в матеріалах справи).
Доказів оскарження зазначених податкових повідомлень-рішень в адміністративному або судовому порядку та сплати сум донарахованого грошових зобов'язань з податку на додану вартість суду не надано.
Починаючи з 01 січня 2011 року спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює, зокрема, порядок сплати грошових зобов'язань (податкових зобов'язань і штрафних (фінансових) санкцій) юридичних або фізичних осіб до бюджетів з податків і зборів, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами за порушення податкового законодавства, та, одночасно, визначає процедуру оскарження рішень, дій органів стягнення на момент виникнення спірних правовідносин є Податковий кодекс України.
Податковим зобов'язанням в розумінні Податкового кодексу України (далі - ПК України) визначається сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).
У відповідності до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 цього Кодексу «грошове зобов'язання платника податків» - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно п. 57.3 ст. 57 зазначеного Кодексу у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
В силу пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання набуває статусу податкового боргу.
З огляду на те, що доказів оскарження податкових повідомлень-рішень від 18.11.2010р. за № 0000942320/0 та від 01.06.2011р. № 0009311520 в судовому або адміністративному порядку, а також доказів сплати Відповідачем сум грошових зобов'язань, визначених згідно цих податкових повідомлень-рішень, суду не надано, вказані суми визнаються податковим боргом.
ДПІ у Печерському районі м. Києва виставила ПП «Лінкос Міх» першу податкову вимогу № 1/11927 від 13.12.2010р. на суму податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 462 774, 70 грн. Вказана податкова вимога не була вручена Відповідачу податковим органом при виході за місцезнаходження останнього, внаслідок чого Позивачем складені акт від 21.01.2011р. б/н про незнаходження за юридичною адресою та акт від 21.01.2011р. № 119 про неможливість вручення податкової вимоги, а тому в силу пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (який діяв на момент виставлення податкової вимоги) та п. 58.3 ст. 58 ПК України (діяв на момент складання Актів від 21.01.2011р.) податкова вимога № 1/11927 від 13.12.2010р. вважається такою, що надіслана (вручена) Відповідачу.
ПК України виставлення другої податкової вимоги в разі не відкликання (в т.ч. у зв'язку з погашенням суми податкового боргу) попередньої податкової вимоги, сформованої у відповідності до норм Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ не передбачено.
Доказів оскарження цієї податкової вимоги в адміністративному або судовому порядку суду не надано.
На день розгляду справи судом податковий борг в заявленій до стягнення сумі відповідно до даних витягів з облікової картки платника податків ПП «Лінкос Міх» по податку на додану вартість станом на 31 грудня 2010 року, 31 грудня 2011 року, 31 грудня 2012 року та 24 травня 2013 року та повідомлення ДПІ про грошові зобов'язання та податковий борг від 24.05.2013р. № 1547/19-01 залишається непогашеним.
Доказів погашення заявленої суми податкового боргу чи звернення до органу державної податкової служби із заявами про розстрочення/відстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу до суду не надано.
Органами уповноваженими здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, згідно з п. 41.5 ст. 41 ПК України, є виключно органи державної податкової служби.
Підпунктом 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 ПК України передбачено, що органи державної податкової служби мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Зокрема, підпунктом 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 ПК України передбачено право органів державної податкової служби звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами (п. 87.2 п. 87.1 ст. 87 ПК України).
Орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (п. 95.1 ст. 95 ПК України).
Згідно з підпунктом 95.2 ст. 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.3 ст. 95 ПК України).
Беручи до уваги вищевикладені положення законодавства та встановлені по справі обставини, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.
Відповідно до положень ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись ст. 2, ст. 9, ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 183 2 , ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва Державної податкової служби задовольнити.
2. Стягнути з Приватного підприємства «Лінкос Міх» (місцезнаходження: 03150, м. Київ, вул. Горького, буд. 97, ідентифікаційний код 36885371) до Державного бюджету України суму податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 462 943 (чотириста шістдесят дві тисячі дев'ятсот сорок три) грн.
Постанова підлягає негайному виконанню згідно з ч. 1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням порядку обчислення строку для подання апеляційної скарги, встановленого в ч. 8 ст. 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Дегтярьова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2013 |
Оприлюднено | 05.06.2013 |
Номер документу | 31619571 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Дегтярьова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні