cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
27 травня 2013 р. 14:50 Справа №801/4569/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі Латиніна Ю.А., при секретарі Захаровій М.В., за участю представника позивача - Бахаревої Н.Ю., представника відповідача - Северненко Д.Л.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство"Союзстройтехнологія"
про стягнення
Суть спору: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство"Союзстройтехнологія" 26914,27 грн. пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій за 2011 рік. Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» зобов'язаний виконувати норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів. Якщо середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, відповідач зобов'язаний сплатити відповідним відділенням фонду адміністративно-господарські санкції, які дорівнюють середньорічній заробітній платі роботодавця за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів та не зайняте ними. Якщо роботодавець на сплачує санкції, нараховується пеня на суму заборгованості у розмірі 120% річних облікової ставки НБУ, яка діяла на момент оплати, нарахованої на всю суму недоїмки за кожний календарний день її прострочення, включаючи день сплати. Приймаючи до уваги, що відповідач у зазначений строк не сплатив адміністративно-господарські санкції, йому нарахована пеня у сумі 26914,27 грн.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позові вимоги, наполягав на їх задоволенні відповідно до підстав та обставин, викладених в адміністративному позові.
Представник відповідача адміністративний позов не визнав, проти задоволення його вимог заперечив, пославшись на виконання своїх дій у межах діючого законодавства.
Розглянув подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Підприємство"Союзстройтехнологія" являється суб'єктом господарювання, юридичною особою, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності.
Відповідно до ст. 43 Конституції України держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю і гарантує рівні можливості для його реалізації. Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991р. №875 зі змінами та доповненнями (далі Закон), передбачені гарантії для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами.
Пунктом 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 N 1434, встановлено, що Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціальної політики і підпорядковується йому.
Згідно з пунктом 9 зазначеного Положення для реалізації покладених на Фонд завдань за погодженням з Мінпраці утворюються територіальні відділення Фонду в межах граничної чисельності його працівників.
Основним завданням Фонду, відповідно до пункту 3 цього Положення є, зокрема контроль за виконанням роботодавцями нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом. Фонд також відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за сплатою роботодавцями адміністративно-господарських санкцій і пені (підпункт 3 пункту 4 зазначеного Положення).
Згідно ст.19 Закону для підприємств, установ і організацій, у томі числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю (далі роботодавці) установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб -у кількості одного робочого місця.
Звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік за формою № 10-ПІ, затвердженою наказом Міністерства праці і соціальної політики України від 10.02.2007р. №42, відповідач повинен був забезпечити у 2008 році працевлаштування інвалідів на 13 робочих місцях, фактично працювало 5 інвалідів.
Відповідач повинен був самостійно до 15.04.2009 сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 80024,00 грн. за 8 робочих міст призначене для працевлаштування інвалідів і не зайнятих інвалідами.
Згідно з ч.1 ст.20 Закону роботодавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним.
Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (далі Порядок), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07р. № 70 адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцями самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону.
Згідно з абз. 2, 3 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).
Суми штрафних санкцій перераховуються підприємствами в дохід державного бюджету на рахунки органів Державного казначейства, а у разі несплати в установлений термін, відділення Фонду соціального захисту інвалідів вживають заходів щодо їх стягнення у судовому порядку, керуючись також Положенням про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 1434 від 26.09.2002, ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України та ст. 124 Конституції України.
Так, дослідивши матеріали справи та наявні докази, суд не погоджується з заявленими позовними вимогами щодо стягнення з відповідача пені за порушення термінів сплати адміністративно- господарських санкцій за 2008р. у розмірі 26 914,27 грн., виходячи з наступного.
З матеріалів справи вбачається, що у відповідача виникла заборгованість зі сплати адміністративно-господарських санкцій за 2008р. у розмірі 80024 грн.
Зазначена заборгованість у розмірі 80024,00 грн. була стягнена відповідно до постанови Окружного адміністративного суду АРК від 14.07.2009 року.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АРК від 17.11.2011 року підприємству була надана розстрочка виконання судового рішення до березня 2013 року, рівними платежами у розмірі 5000 грн.
Судом встановлено, що зазначена Постанова суду від 14.07.2009 року ТОВ "Підприємство"Союзстройтехнологія" виконана у повному обсязі, що підтверджується копіями платіжних доручень у матеріалах справи.
Проте, з вищенаведеного вбачається, що у відповідача виник період для розрахування пені, а саме постанова суду якою стягнена з відповідача 80024,00 грн., була складена 14.07.2009р., а ухвала суду про надана розстрочка виконання судового рішення до березня 2013 року складена 17.11.2011р., так моментом виникнення права на нарахування пені необхідно вважати період з 15.04.2009р. по 16.11.2011р., тобто з дня виникнення заборгованості до винесення ухвали суду про надана розстрочка виконання судового рішення.
Період для розрахування пені відповідача повинен розраховуватися за 946 днів прострочення.
Отже, враховуючи кількість днів прострочення за період з 15.04.2009 року по 16.11.2011 року, сума пені, яка нарахована позивачем складає 22704,00 грн. (ставка Національного банку України до 22.03.2012р -7,75%; розрахунковий розмір пені (коефіцієнт): 7,75 % х120% : 365 = 0,03%; розрахунок суми пені за один день прострочення 80024,00 х 0,03% = 24,00 грн., тому за 946 днів прострочення пеня складає: 24,00 х 946 = 22 704,00 грн.).
У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів сплати пені в сумі 22704,00 грн.
На підставі викладеного суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню в частині стягнення з відповідача заборгованості зі сплати адміністративно-господарської санкції у розмірі 22704,00грн..
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Під час судового засідання, яке відбулось 27.05.2013р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанову складено 30.05.2013 року.
Керуючись ст. ст. 160-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство"Союзстройтехнологія" (95053, м. Сімферополь, вул. Будьоного,32, ЄДРПОУ 30494268, МФО 384436) на користь Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (95001, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Крилова, 133, одержувач: Держбюджет м. Сімферополь, 50070000, банк одержувача: Головне управління Державної казначейської служби України, МФО 824026, ЄДРПО України 38040558; р\р 31215230700002; призначення платежу: *; ЄДРПОУ платника; 50070000; 01; 22704,00 грн. пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій за 2008рік .
В іншій частині позову відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі через Окружний адміністративний суд АР Крим в 10-ти денний строк з дня проголошення (складення в повному обсязі) постанови заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі.
Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то постанова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання особою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апеляційне оскарження.
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, постанова вступає в законну силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Латинін Ю.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2013 |
Оприлюднено | 06.06.2013 |
Номер документу | 31645573 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Курапова Зоя Іллівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Курапова Зоя Іллівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні