Ухвала
від 17.09.2013 по справі 801/4569/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 801/4569/13-а

17.09.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Курапової З.І.,

суддів Воробйової С.О. ,

Кобаля М.І.

розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Союзстройтехнологія" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Латинін Ю.А. ) від 27.05.13 у справі № 801/4569/13-а

за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул.Крилова, буд.133, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95001)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Союзстройтехнологія" (вул.Будьоного, буд.32, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95053)

про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Латинін Ю.А.) від 27.05.13 у справі № 801/4569/13-а адміністративний позов Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Союзстройтехнологія" про стягнення, - задоволено частково.

Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Союзстройтехнологія" на користь Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій за 2008рік .

В іншій частині позову відмовлено.

Не погодившись з даним рішенням суду, Товариство з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Союзстройтехнологія" звернувся з апеляційною скаргою до суду, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.05.2013 та прийняти нове рішення по справі.

Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

У судове засідання 17.09.2013 р. представники сторін не з'явилися. Про день, час і місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Колегія суддів, відповідно до приписів ч.4 ст.196 КАС України, вважає за можливе апеляційний розгляд справи без участі не з'явившихся осіб, по наявним у матеріалах справи письмовим доказам.

Відповідно до п. 2 ч.1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Судова колегія, керуючись положеннями п. 2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнала за можливе перейти до письмового провадження по справі.

На підставі та за правилами статті 195, 197 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення з наступних підстав.

Позивач - Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів - звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної республіки Крим до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Союзстройтехнологія", в якому просить стягнути з відповідача 26914,27 грн. пені за несвоєчасну сплату адміністративно-господарської санкції за 2008 рік.

Позовні вимоги мотивовані тим, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне нарахування пені з відповідача.

З матеріалів справи вбачається, що 21.03.2007 року виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим Товариство з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Союзстройтехнологія" зареєстровано юридичною особою, тобто відповідач є суб'єктом господарювання.

Відповідно до звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2008 рік № 2261 від 27.02.09 середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу ТОВ "Підприємство "Союзстройтехнологія"складає 331 особу, тобто згідно частині 1 статті 19 вищевказаного Закону для відповідача встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості 13 робочих місць.

За даними звіту на підприємстві у 2008 році працювало 5 працівників-інвалідів.

Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» № 875-ХІІ від 21.03.1991 року визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до п. 1 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» вбачається, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Судовою колегією встановлено, що відповідач зобов'язаний був сплатити саме до 15.04.2009 року суму адміністративно-господарських санкцій у розмірі 80024,00 грн. за 8 робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих ними.

Матеріали справи свідчать, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Союзстройтехнологія" з порушенням термінів плати у загальної кількості 1441 календарних днів, у період з 25.01.2012 року по 25.03.2012 року сплатило повну суму адміністративно-господарських санкцій до Державного бюджету України у розмірі 80024,00 грн.

Таким чином, відповідачем було порушено терміни сплати адміністративно-господарських санкцій, відповідно чого було нарахована пеня у розмірі 27856,98 грн., у відповідності до п. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», відповідно чого вбачається, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Судовою колегією встановлено, що заборгованість Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Союзстройтехнологія" у розмірі 80024,00 грн. була стягнута відповідно до постанови Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.07.2009 року по справі № 2а-7205/09/1/0170. (а.с. 30-31).

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 08.12.2010 року по справі № 2а-7205/09/1/0170 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Союзстройтехнологія" на зазначену постанову суду першої інстанції було залишено без задоволення, постанову окружного адміністративного суду АР Крим від 14.07.2009 року у справі №2а-7205/09/1/0170 залишено без змін. (а.с. 32-33).

Ухвалою Окружного адміністративного суду АРК від 17.11.2011 року по справі № 2а-7205/09/1/0170 Товариству з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Союзстройтехнологія" було надана розстрочку виконання судового рішення до березня 2013 року, рівними платежами у розмірі 5000 грн. (а.с. 34-35).

Судовою колегією встановлено, що моментом виникнення права у позивача на нарахування пені починається саме з дня виникнення заборгованості до винесення ухвали суду про надана розстрочки виконання судового рішення, таким чином період для розрахування пені відповідача встановлено 946 днів прострочення, таким чином, сума пені, яка підлягає сплаті Товариством з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Союзстройтехнологія" становить 22 704,00 грн.

Також, в апеляційній скарзі відповідач вказує на пропуск строку звернення до суду, а саме зазначає, що відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 258 Цивільного Кодексу України, до вказаних правовідносин встановлюється спеціальна позовна давність в один рік.

Вказані доводи судова колегія вважає неспроможними з огляду на наступне.

Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» встановлено, що до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 року № 223 затверджено Порядок нарахування пені та її сплати, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30.05.2007 року № 552/13819, відповідно який встановлює механізм нарахування пені підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, які використовують найману працю, за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій, передбачених Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні". (надалі - Порядок).

Пунктом 3.4. Порядку встановлено, що нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій по день сплати включно (тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу).

Відповідно до п. 3.6. вбачається, що нарахування пені здійснюється на дату фактичного погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу.

Таким чином, тільки з моменту погашення відповідачем встановленої суми адміністративно-господарських санкцій у позивача виникло право на нарахування пені.

Відповідно до п. 2 ст. 99 Кодексу адміністративного судочинства України вбачається, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог. Для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень щодо справ, зазначених у пункті 5 частини першої статті 183 2 цього Кодексу, встановлюється 15-денний строк, який обчислюється з дня виявлення суб'єктом владних повноважень підстав для звернення до адміністративного суду. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень.

Судовою колегією встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Союзстройтехнологія" адміністративно-господарську санкцію було сплачено в повному обсязі 25.03.2013 року, відповідно чого строк позовної давності почав спливати саме з 25.03.2013 року, і саме з цієї дати у позивача виникло право н нарахування пені.

Повідомлення про нарахування пені від 28.03.2013 року було відправлено рекомендованим листом з поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення. Вказаний лист було отримано відповідачем 29.03.2013 року (а.с10-12).

Таким чином, з урахуванням наведеного, судова колегія встановила, що Кримським республіканським відділенням Фонду соціального захисту інвалідів при зверненні з адміністративним позовом було дотримано строки, встановлені ст. 99 кодексу адміністративного судочинства України.

Судова колегія вважає, що судом першої інстанції повно та об'єктивно досліджені обставини справи та прийнято правильне рішення про задоволення позовних вимог з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч.1 ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, 200, п.1 ч.1 ст. 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Союзстройтехнологія" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.05.13 у справі № 801/4569/13-а - залишити без задоволення

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.05.13 у справі № 801/4569/13-а - залишити без змін

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис З.І.Курапова

Судді підпис С.О. Воробйова

підпис М.І. Кобаль

З оригіналом згідно

Головуючий суддя З.І.Курапова

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2013
Оприлюднено26.09.2013
Номер документу33697137
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/4569/13-а

Ухвала від 24.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

Ухвала від 17.09.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Курапова Зоя Іллівна

Ухвала від 12.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Курапова Зоя Іллівна

Постанова від 27.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні