Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 801/3017/13-а
05.06.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Санакоєвої М.А.,
суддів Іщенко Г.М. ,
Цикуренка А.С.
секретар судового засідання Даніліна К.В.
за участю сторін:
представник відповідача - Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби- Лук'янець Олена Юріївна, довіреність № 27/10.25 від 25.04.13
розглянувши апеляційну скаргу Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Дудін С.О. ) від 08.04.13 у справі № 801/3017/13-а
до Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби (вул. Бєлова, 2,Мирне,Сімферопольський район, Автономна Республіка Крим,97503)
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 08.04.13 позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Південний Торговельний Дім Катран" до Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задоволені.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби № 00000817.2 від 13.02.2013 р.
Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Південний Торговельний Дім Катран" (97518, вул. Фрунзе, б. 23, с. Софіївка, Сімферопольський район, АР Крим, код ЄГРПОУ 32316017) 114,70 грн. (сто чотирнадцять гривень сімдесят копійок) судового збору, шляхом безспірного списання з рахунку суб'єкта владних повноважень - Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби (97503, віл. Белова, 2а, с. Мирне, Сімферопольський район, АР Крим).
Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 08.04.13 та прийняти нове рішення.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
В судовому засіданні 05.06.13 представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги з підстав, зазначених в ній.
Представник позивача не з'явився, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно.
Згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, підтверджується матеріалами справи, що з 25.01.2013 р. по 31.01.2013 р. Сімферопольською МДПІ ДПС АР Крим ДПС було проведено позапланову невиїзну перевірку ТОВ "Південний Торговельний Дім Катран" (ЄДРПОУ 32316017) з питань ухилення податковим агентом від оподаткування виплаченої (нарахованої) найманим особам заробітної плати за період з 01.01.2011 р. по 31.12.2012 р.
За результатами перевірки був складений акт № 181/172/32316017 від 01.02.2013 р., яким встановлені порушення ТОВ "Південний Торговельний Дім Катран":
1) абз. "а", "б", "г" п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу - підприємством до Сімферопольської МДПІ ДПС АР Крим ДПС податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку та сум утриманого з них податку (форми № 1-ДФ) за 3 квартал 2011 р., 4 квартал 2011 р., 1 квартал 2012 р. наданий не у повному обсязі;
2) п.п. 164.2.1 п. 164.2 ст. 164, п.п. 168.1.1, 168.1.2 п. 168.1 ст. 168 та п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу України, внаслідок чого за період з 01.08.2011 р. по 16.02.2012 р. донараховано податку з (на) доходів фізичних осіб по ставці 15% у загальній сумі 2314,65 грн., в тому числі за серпень 2011 р. в сумі 367,65 грн., за вересень 2011 р. в сумі 367,65 грн., за жовтень 2011 р. в сумі 367,65 грн., за листопад 2011 р. в сумі 367,65 грн., за грудень 2011 р. в сумі 358,43 грн., за січень 2012 р. в сумі 351,67 грн., за лютий 2012 р. в сумі 133,95 грн.
Матеріалами справи підтверджується, що згідно наказу № 11 від 01.08.2011 р., громадянка ОСОБА_5 була прийнята на посаду зав. складом з 01.08.2011 р. на 0,5 ставки з окладом штатного розкладу, а відповідно до наказу № 5 від 16.02.2012 р. - була звільнена по власному бажанню з цієї посади.
У вказаному акті перевірки також зазначено, що в грудні 2012 р. до Сімферопольської МДПІ ДПС АР Крим ДПС надійшла скарга від громадянки ОСОБА_5 (вх. № 4563/7 від 29.12.2012 р.), згідно якої встановлено, що її заробітна плата на ТОВ "Південний Торговельний Дім Катран" складала 3000,00 грн. на місяць, але в відомостях на виплату заробітної плати ОСОБА_5 розписувалась лише за мінімальну заробітну плату.
Перевіркою було встановлено, що ОСОБА_5 працювала зав. складом на ТОВ "Південний Торговельний Дім Катран" з 01.08.2011 р. по 16.02.2012 р. та отримала заробітну плату в цей період у загальній сумі - 19500,00 грн., в тому числі за серпень 2011 р. в сумі 3000,00 грн., за вересень 2011 р. в сумі 3000,00 грн., за жовтень 2011 р. в сумі 3000,00 грн., за листопад 2011 р. в сумі 3000,00 грн., за грудень 2011 р. в сумі 3000,00 грн., за січень 2012 р. в сумі 3000,00 грн., за лютий 2012 р. в сумі 1500,00 грн., однак, позивач занижував розмір заробітної плати у податкових розрахунках сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку та сум утриманих з них податків.
Висновки Сімферопольської МДПІ ДПС АР Крим ДПС щодо заниження ТОВ "Південний Торговельний Дім Катран" розміру заробітної плати у Податкових розрахунках сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку у загальній сумі - 19500,00 грн. та сум утриманого з них податку з доходів фізичних осіб по ставці 15% у загальній сумі 2314,65 грн. за період з 01.08.2011 р. по 16.02.2012 р. ґрунтуються на підставі пояснень ОСОБА_5, викладених у скарзі до Сімферопольської МДПІ ДПС АР Крим ДПС (вх.. № 4563/7 від 29.12.2012 р.), яка, до того ж, не зазначена в п. 2.7 акта перевірки серед переліку документів, використаних при перевірці.
За результатом проведеної перевірки, 13.02.2013 р. відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 13.02.2013 р. № 00000817.2 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб у загальній сумі 3403,31 грн., у тому числі 2314,65 грн. - за основним платежем, 1088,66 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями.
Перевіряючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень щодо прийняття податкового повідомлення - рішення, судова колегія зазначає наступне.
Порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) до бюджету податку на доходи фізичних осіб визначений статтею 168 Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України, податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу. Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом.
Згідно з п. 164.1 ст. 164 ПК України, базою оподаткування є загальний оподатковуваний дохід, з урахуванням особливостей, визначених цим розділом. Загальний оподатковуваний дохід - будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду. Загальний оподатковуваний дохід складається з доходів, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання), доходів, які оподатковуються у складі загального річного оподатковуваного доходу, та доходів, які оподатковуються за іншими правилами, визначеними цим Кодексом. Загальний місячний оподатковуваний дохід складається із суми оподатковуваних доходів, нарахованих (виплачених, наданих) протягом такого звітного податкового місяця.
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту) (п.п.164.2.1 п. 164.2 ст. 164 ПК України).
В матеріалах справи містяться табелі обліку робочого часу та розрахунково-платіжних відомостей, з яких вбачається, що працівнику ОСОБА_5 були нараховані наступні суми заробітної плати: - серпень 2011 року - 670,00 грн. (сума податку на доходи фізичних осіб - 96,88 грн.); - вересень 2011 року - 670,00 грн. (сума ПДФО - 96,88 грн.); - жовтень 2011 року - 670,00 грн. (сума ПДФО - 96,88 грн.); - листопад 2011 року - 670,00 грн. (сума ПДФО - 96,88 грн.); - грудень 2011 року - 745,00 грн. (сума ПДФО - 107,73 грн.); - січень 2012 року - 800,00 грн. (сума ПДФО - 115,68 грн.); - лютий 2012 року - 740,82 грн. (сума ПДФО - 107,12 грн.).
Виплата ОСОБА_5 заробітної плати відповідно до нарахованих сум (за вирахуванням податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску) підтверджується наявними в матеріалах справи відомостями на виплату грошей.
Згідно наданих позивачем податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку та сум утриманого з них податку (форма №1ДФ), суми утриманого та перерахованого ПДФО за ОСОБА_5 складають: - 3 кв. 2011 р. - 193,76 грн.; - 4 кв. 2011 р. - 301,49 грн.; - 1 кв. 2012 р. - 222,80 грн.
З урахуванням викладеного, судова колегія вважає безпідставними висновки відповідача про невключення Товариством з обмеженою відповідальністю "Південний торговельний дім "Катран" до розрахунків №1ДФ всіх виплачених ОСОБА_5 грошових коштів, оскільки вищевказані суми повністю відповідають первинним бухгалтерським документам позивача.
Положеннями п.п.75.1.2 п.75.1 ст. 75 ПК України, документальні перевірки проводяться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Поняття "податкова інформація" визначено в п.п. 14.1.171. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України, в якому зазначено, що термін "податкова інформація" вживається у значенні, визначеному Законом України "Про інформацію".
Відповідно до ст. 16 Закону України "Про інформацію", податкова інформація - це сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Статті 72 "Збір податкової інформації" та 73 "Отримання податкової інформації органами державної податкової служби" Податкового кодексу України визначають джерела та порядок отримання податкової інформації, проте вказані статті не містять посилання на таке джерело інформації як пояснювальні, доповідні записки, заяви чи скарги тощо.
З огляду на зазначене, судова колегія вважає вірним висновок суду першої інстанції, що висновок податкового органу про заниження позивачем суми грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб був зроблений без належної перевірки фактичних обставин справи.
Матеріалами справи підтверджено, що позивач здійснював податковий облік відповідно до вимог чинного законодавства, а тому висновок податкової інспекції щодо заниження податку на доходи фізичних осіб у загальній сумі 2314,65 грн. за період з 01.08.2011 р. по 16.02.2012 р. та відповідно застосування штрафних санкцій у розмірі 25% суми нарахованого податкового зобов'язання, є протиправним та необґрунтованими.
Відповідно до ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, відповідачем у акті перевірки № 181/17.2/32316017 від 01.02.2013 р. не наведені первинні або інші документи, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку, що підтверджують наявність порушень податкового, валютного та іншого законодавства з боку позивача, що суперечить вимогам п. 6 Розділу I та абз. 2, п.п. 5.2 п. 5 Розділу II Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства.
З урахуванням викладеного, судова колегія дійшла висновку про недоведеність відповідачем достатніх доказів необґрунтованості позовних вимог, у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, оскільки не суперечать вимогам діючого законодавства та підтверджені матеріалами справи.
Зважаючи на наведене, колегія суддів дійшла висновку, що правова оцінка, яку дав суд першої інстанції обставинам справи, не суперечить чинному законодавству.
Судове рішення не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
Згідно статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198,205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 08.04.13 у справі № 801/3017/13-а - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 06 червня 2013 р.
Головуючий суддя підпис М.А.Санакоєва
Судді підпис Г.М. Іщенко
підпис А.С. Цикуренко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя М.А.Санакоєва
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2013 |
Оприлюднено | 07.06.2013 |
Номер документу | 31666575 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дудін С.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дудін С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні