cpg1251
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 квітня 2013 року (10 год. 00 хв.) Справа № 808/2137/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого -судді Авдєєва М.П.,
при секретарі судового засідання Ширшові А.А.,
за участю представників:
позивача - не з'явився;
відповідача - не з'явився;
третьої особи - не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовною заявою Пологівської міжрайонної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби
до Державного сільськогосподарського племінного підприємства шовківництва «Оріхівське»
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Управління Державної казначейської служби України в Оріхівському районі Запорізької області
про стягнення реструктуризованої заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
20.02.2013 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Пологівської міжрайонної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби (далі - позивач або Пологівська МДПІ Запорізької області ДПС) до Державного сільськогосподарського племінного підприємства шовківництва «Оріхівське» (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Управління Державної казначейської служби України в Оріхівському районі Запорізької області (далі - третя особа), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача на користь Державного бюджету суму богу в розмірі 1737 грн. 02 коп.
Позовні вимоги, обґрунтовує тим, що відповідач у 1997 році отримав бюджетну позику у розмірі 1806 грн. 00 коп. Вказана заборгованість була реструктиризована на 8 років та затверджено графік погашення цієї суми. Станом на 01.12.2012 заборгованість відповідача що залишилась неповернутою до державного бюджету є простроченою та складає 1737 грн. 02 коп. яка складається із 1281 грн. 00 коп. основного платежу та пені у розмірі 456 грн. 02 коп.
Ухвалою судді від 28.03.2013 відкрито провадження в адміністративній справі №808/2137/13-а та призначено розгляд на 17.04.2013.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, проте 17.04.2013 надіслав на адресу суду заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.
Представник третьої особи у судове засідання не з'явився, проте 17.04.2013 надіслав до суду пояснення на позов де зазначив, що відповідачем отримано з державного бюджету на зворотній основі у 1997 році відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 04.02.1997 №124 «Про задоволення державних потреб у зерні в 1997 році» бюджетну позичку в розмірі 1806 грн.
Вищевказана заборгованість по бюджетній позичці відповідно до Закону України «Про врегулювання заборгованості по бюджетним позичкам, наданим державним та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства, та реструктуризацію заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) переробних підприємств агропромислового комплексу» була реструктуризована строком на 8 років та був затверджений графік погашення сум заборгованостей, реструктуризованих згідно із розпорядженням Кабінету Міністрів України від 3 квітня 2002 року №186-р до Оріхівському району. Відповідно до затвердженого та узгодженого графіку відповідач повинен був повернути протягом 2004-2011 років 1806 грн. 00 коп., з яких погашено 525 грн. 00 коп.; 08.08.2005 - 200 грн. 00 коп., що підтверджується випискою по рахунку від 08.08.2005; 23.08.2005 - 100 грн. 00 коп., що підтверджується випискою по рахунку від 23.08.2005; 19.05.2011 - 225 грн. 00 коп., що підтверджується випискою по рахунку від 19.05.2011. На сьогоднішній день залишок по заборгованості складає 1737 грн. 02 коп., з них 1281 грн. 00 коп. - основний платіж, 456 грн. 02 коп. - пеня. Просить суд задовольнити позовні вимоги позивача.
Представник відповідача судове засідання не з'явився. Про місце, час та дату судового засідання був повідомлений належним чином. Поштова кореспонденція суду повернулась з відміткою відділення поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання».
Згідно із ч.11 ст.35 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі -КАС України)у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Згідно із ч.1 ст.41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Керуючись приписами ч.11 ст.35, ст.41 КАС України суд розглянув справу на підставі наявних доказів, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
З матеріалів справи та наявних в ній доказів, судом встановлено наступне.
Державне сільськогосподарське племінне підприємство шовківництва «Оріхівське» зареєстровано як юридична особа відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності за юридичною адресою: 70500, Запорізька о область, м. Оріхів, вул. Запорізька, буд. 143.
У 1997 році відповідачем було отримано з державного бюджету на зворотній основі відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України №124 від 04.02.1997 бюджетну позичку у розмірі 1806 грн. 00 коп.
Вищевказана заборгованість по бюджетній позичці відповідно до Закону України від 18.01.2001 року №2237-Ш була реструктуризована строком на 8 років та був затверджений графік погашення цієї заборгованості. Відповідно до затвердженого та узгодженого графіку відповідачу належить повернути протягом 2004-2011 років 1806 грн. 00 коп.
Відповідачем було самостійно сплачено у 2004-2009 - 525 грн. 00 коп., 23.08.2005 - 100 грн. 00 коп., 08.08.2005 - 200 грн. 00 коп., 19.05.2011 - 225 грн. 00 коп.
Відповідно до розрахунку реструктиризованої заборгованості станом на 01.12.2012 за відповідачем обліковується борг за основним платежем у розмірі 1281 грн. 00 коп. та пеня у розмірі 456 грн. 02 коп.
Заборгованість, що залишилась неповернутою до державного бюджету є простроченою і складає 1737 грн. 02 коп.
Відповідачем у добровільному порядку не сплачена реструктуризована заборгованість.
Відповідно до Закону України від 18.01.2001 №2237-111 «Про врегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державними та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності та господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства, та реструктуризацію заборгованості зі сплати податків і зборів переробних підприємств агропромислового комплексу» передбачено провести реструктуризацію на 8 років з виплатою щороку рівними частинами, починаючи з 01 січня 2004 року заборгованості сільськогосподарських підприємств за отриманими ними у 1994-1999 роках бюджетними позичками.
Для забезпечення застосування вищевказаного Закону був затверджений спільним наказом Міністерства аграрної політики України та Міністерства фінансів України від 11.07.2001 року № 207/335 «Порядок визначення переліку підприємств та урегулювання відповідних сум заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства».
Згідно із розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03.04.2002 №186-р «Про врегулювання заборгованості, що підлягають згідно із Законом України «Про врегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державними та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності та господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства, та реструктуризацію заборгованості зі сплати податків і зборів переробних підприємств агропромислового комплексу» були погоджені суми зменшення та реструктуризації заборгованості по кожному сільськогосподарському підприємству області. Вищевказаним розпорядженням Кабінету Міністрів України був визначений термін затвердження Міністерством аграрної політики України та Міністерством фінансів України графіків погашення кожним підприємством сум реструктуризованої заборгованості, починаючи з 01 січня 2004 року.
Наказом Міністерства аграрної політики України від 22.05.2002 №139 «Про затвердження переліку підприємств та сум заборгованості, що підлягають урегулюванню згідно із Законом України» від 18.01.2001 №2237-111 та відповідним наказом Головного управління сільського господарства і продовольства Запорізької обласної державної адміністрації від 04.06.2002 №37 були погоджені суми реструктуризації заборгованості по кожному району та надано право районним державним адміністраціям затвердити кожному підприємству графіки погашення реструктуризованих сум заборгованостей.
Відповідно до ст.21 Закону України «Про державний бюджет на 2009 рік» державна податкова служба визнана органом стягнення простроченої заборгованості за бюджетними позичками. Контроль за поверненням заборгованості за бюджетними позичками (або фінансовою допомогою) здійснюється органами Державного казначейства, які також узгоджували рішення про реструктуризацію заборгованостей з: бюджетними позичками.
Відповідно до пункту 9 статті 17 Бюджетного кодексу України прострочена заборгованість перед Державою, включаючи пеню, стягується органами державної податкової служби, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України. Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості не поширюється.
Пунктом 10 Порядку взаємодії між органами Державного казначейства України та органами державної податкової служби України в процесі виконання державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями, затвердженого спільним наказом Державного казначейства України та Державної податкової адміністрації України від 25.04.2002 №74/194, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.05.2002 за №436/6724, передбачено, що органи Державного казначейства України щомісячно надають відповідним органам державної податкової служби подання щодо простроченої заборгованості перед державним бюджетом за бюджетними позичками та фінансовою допомогою, на суму заборгованості з основного боргу, відсотків та пені, нарахованих на таку заборгованість. Порядок обліку нарахування та погашення пені, що справляється з боржників у зв'язку з несвоєчасним погашенням боргових зобов'язань, встановлено Інструкцією про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 17.12.2010 №953, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.12.2010 за №1350/18645.
Згідно зі статтею 13 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» повернення бюджетних позичок є одним із джерел формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2013 рік у частині кредитування.
Згідно зі ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги Пологівської міжрайонної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби щодо стягнення реструктуризованої заборгованості Державного сільськогосподарського племінного підприємства шовківництва «Оріхівське» у розмірі 1737 грн. 02 коп., обґрунтовані і підлягають задоволенню.
Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 71, 159, 161, 162, 163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити.
2.Стягнути з Державного сільськогосподарського племінного підприємства шовківництва «Оріхівське» (код ЄДРПОУ 00699299) суму боргу у розмірі 1737 (одна тисяча сімсот тридцять сім гривень) 02 коп. на р/р№31236452700211, одержувач УДК в Оріхівському районі (Оріхівський район), 02801383 в установі ГУДКСУ у Запорізькій області, код ЄДРПОУ 38025629, МФО 813015.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя М.П. Авдєєв
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2013 |
Оприлюднено | 07.06.2013 |
Номер документу | 31670816 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Авдєєв Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні