ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Черкаси
30 травня 2013 року Справа № 823/1622/13-а
15 год. 20 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Гайдаш В.А.,
при секретарі - Журавель Т.В.,
за участю:
представника позивача - Прудивус М.А. (за довіреністю),
представника відповідача - Карачун О.П. (за довіреністю),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ігробонус» до Тальнівської міжрайонної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби про визнання дій незаконними та скасування вимоги,
ВСТАНОВИВ:
08.05.2013 р. до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Ігробонус» до Тальнівської міжрайонної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби про визнання дій незаконними та скасування вимоги.
Свій позов позивач мотивує тим, що відповідачем винесено вимогу з порушенням строку давності понад 1095 днів, тому даний борг підлягає списанню.
В судовому засідання представник позивача підтримав адміністративний позов, просив його задовольнити в повному обсязі та просив суд звернути увагу на те, що сума, зазначена в оскаржуваній вимозі, є штрафом за порушення Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та відноситься до адміністративно-господарських санкцій, а не до податкових зобов'язань.
Представник відповідача адміністративний позов не визнала, надала пояснення, аналогічні викладеним у адміністративному позові, просила у задоволенні позову відмовити, та пояснила, що сума, визначена у оскаржуваній вимозі, є штрафом за порушення Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності», а тому сума штрафу є податковим боргом.
В судовому засіданні 30.05.2013р. була оголошена вступна та резолютивна частина постанови.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ігробонус» зареєстроване як юридична особа 16.02.2005 р. Голосіївською районною у місті Києві державною адміністрацією, ідентифікаційний код 31751629, згідно свідоцтва про державну реєстрацію серії А01 №215264 від 02.11.2001 р.
З матеріалів адміністративної справи вбачається, що 07.08.2007р. ДПІ у Тальнівському районі Черкаської області було прийнято податкове рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0000982301/0, яким до ТОВ «Ігробонус» застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 37778 грн. 40 коп.
Зазначене рішення прийнято на підставі акту перевірки від 29.05.2007р. № 017956 щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності.
Перевіркою встановлено факт надання послуги у сфері грального бізнесу на гральному автоматі купюрного типу, а саме: зроблено ставку на гральному автоматі та проведено гру, але не проведено розрахункову операцію через РРО, не роздруковано та не видано відповідний розрахунковий документ (чек). Крім того, перевіркою встановлено факт надання Уманською філією ТОВ «Ігробонус» послуг у сфері грального бізнесу в кіоску «Тютюн» по вул. Леніна, 45, в м. Тальне Черкаської області на дев'яти гральних місцях (6 гральних автоматів купюрного типу та один гральний автомат з трьома гральними місцями монетного типу) з грошовим виграшем без одержання відповідних торгових патентів на кожне гральне місце з 01.12.2006 року по 29.05.2007 року включно.
Згідно розрахунку фінансових санкцій, який було зроблено на підставі акту від 29.05.2007р. № 017956 застосовано штрафні (фінансові) санкції за порушення ст. 5 Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності». На підставі ч.1 ст. 8 Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності» штрафна санкція застосована у сумі 37778 грн. 40 коп.
Дане рішення податкового органу оскаржувалося до Господарського суду Черкаської області. Ухвалою Господарського суду Черкаської області від 03.04.2012 р. позов залишено без розгляду, у зв'язку з тим, що позивач двічі не прибув у призначені судові засідання.
Суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги щодо визнання протиправним та скасування рішення державної податкової інспекції у Тальнівському районі Черкаської області №0000982301/0 від 07.08.2007 р. в частині визначення штрафних санкцій в сумі 37778 грн. 40 коп. як податкового зобов'язання з таких підстав.
Як зазначено в акті від 29.05.2007р., відповідачем здійснювалась перевірка кіоску «Тютюн» по вул. Леніна, 45, в м. Тальне Черкаської області, що належить ТОВ «Ігробонус» Уманська філія.
Таким чином, на час проведення вказаної перевірки позивач не був власником кіоску.
З урахуванням викладеного, суд погоджується з твердженням позивача про неправомірність застосування рішенням №0000982301/0 від 07.08.2007 р. штрафу в розмірі 37778 грн. 40 коп.
Є неправомірним також визначення відповідачем у спірному рішенні суми штрафних санкцій як податкового зобов'язання, виходячи з наступного.
Матеріали справи свідчать, що податкова інспекція, приймаючи рішення щодо визначення податкових зобов'язань ТОВ «Ігробонус» у вигляді штрафних санкцій в сумі 37778 грн. 40 коп. за порушення вимог Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності", керувалася, в тому числі, положеннями Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі Закон №2181).
В даному випадку до спірних правовідносин не можуть застосовуватись положення зазначеного Закону.
Зокрема, частиною 1 преамбули Закону №2181 встановлено, що цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Відповідно до п.п. 1.2, 1.3, 1.5 ст.1 вказаного Закону: податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України; податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання; штрафна санкція (штраф) - плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від суми податкового зобов'язання (без урахування пені та штрафних санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил оподаткування, визначених відповідними законами.
Статтею 2 Закону України "Про систему оподаткування" визначено, що під податком і збором (обов'язковим платежем) до бюджетів та до державних цільових фондів слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування.
Виходячи із змісту частини 1 статті 238 Господарського кодексу України, санкції, передбачені за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, є адміністративно-господарськими санкціями.
Стягнення штрафних (фінансових) санкцій з суб'єкта підприємницької діяльності за порушення Закону України „ Про патентування деяких видів підприємницької діяльності", не пов'язано зі сплатою суб'єктом підприємницької діяльності податків, зборів чи інших обов'язкових платежів, а є окремим видом відповідальності, передбаченої ст.238 ГК України, строки застосування якої передбачено ст. 250 ГК України.
Згідно ст. 250 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків; адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності.
На необхідність прийняття рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій саме до юридичної особи за вчинене її філією правопорушення, наголошується і в листі ДПА України від 30.05.2007 р. N 10785/7/15-0417.
Строки застосування адміністративно-господарських санкцій встановлені статтею 250 Господарського кодексу України, згідно із якою адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.
Суд звертає увагу, що уповноважений орган державної влади при виявленні факту порушення суб'єктом підприємницької діяльності встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, зокрема Закону України „ Про патентування деяких видів підприємницької діяльності", мав дотримуватися наведених положень законодавства, у зв'язку з чим міг прийняти рішення про застосування такого виду адміністративно-господарських санкцій, як фінансові санкції, виключно протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності.
Закінчення будь-якого із встановлених статтею 250 Господарського кодексу України строку виключає застосування таких санкцій до суб'єктів господарювання-юридичних осіб, а Уманська філія позивача не є юридичною особою і відповідно не є суб'єктом господарювання.
Порушення позивачем Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" вчинено у травні 2007 року, акт перевірки, яким зафіксовано вчинене порушення, складений 29.05.2007 р., штрафні (фінансові) санкції застосовані 07.08.2007 р., а податкова вимога сформована 20.11.2011 р., тобто після закінчення зазначених строків.
За таких обставин, відповідач незаконно застосував спірним рішенням до Уманської філії ТОВ «Ігробонус» 37778 грн. 40 коп. штраф за порушення порядку використання торгових патентів.
Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Інших доказів сторони суду не назвали та не надали.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа,)
Керуючись ст. ст. 9, 69-72, 86, 94, 97, 122, ст. ст. 158-163 КАС України, Черкаський окружний адміністративний суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною та скасувати податкову вимогу № 11 від 20 листопада 2012 року, винесену Тальнівською міжрайонною державною податковою інспекцією про сплату до бюджету товариством з обмеженою відповідальністю «Ігробонус» узгодженого податкового боргу по штрафних санкціях за порушення законодавства про патентування, за порушення норм з обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг на загальну суму 37 778 грн. 40 коп.
Стягнути з Державного бюджету України на користь ТОВ «Ігробонус» (03040, м. Київ, просп. 40-ка річчя Жовтня, 94/1, оф.37, ідентифікаційний код 31751629), 377 (триста сімдесят сім) грн. 80 коп. сплаченого судового збору згідно квитанції від 07.05.2013 року № 3797792-1.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку, передбаченому ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.А. Гайдаш
Повний текст постанови виготовлений 03 червня 2013 року
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2013 |
Оприлюднено | 10.06.2013 |
Номер документу | 31698749 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.А. Гайдаш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні