Постанова
від 21.05.2013 по справі 2а-2778/12/0170/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України м. Сімферополь 21 травня 2013 р. (10:50 год.) Справа №2а-2778/12/0170/18 Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого  судді Панова О.І., при секретарі Карпенко Л.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні  адміністративну справу за позовом     Казенного підприємства "Південний еколого-геологічний центр"                 до     Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АРК                     про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, спонукання до виконання певних дій представники сторін: не з'явились. Суть справи: До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим надійшов адміністративний позов Казенного підприємства "Південний еколого-геологічний центр" (далі - Позивач) до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим (далі - Відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0015642301 від 03.03.2012р., №0015632301 від 03.03.2012р. та №0002351701 від 03.03.2012р. Позовні вимоги мотивовані тим, що під час проведення відповідачем планової документальної виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства були неправомірно прийняті оскаржувані рішення. Ухвалами Окружного адміністративного суду АРК від 02.04.2012 року відкрито провадження по справі, закінчене підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду. У судовому засіданні ухвалою суду від 23.05.2012 року по справі призначено судово-економічну експертизу. Ухвалою суду від 23.05.2012 року  провадження у справі було зупинено у зв'язку з призначенням експертизи до одержання результатів експертизи. 14.02.2013 р. на адресу суду від ТОВ "Кримське експертне бюро" надійшов висновок №128/12 судової економічної експертизи по адміністративній справі №2а-2778/12/0170/18. Ухвалою суду від 15.02.2013р. було поновлено провадження в адміністративній справі №2а-2778/12/0170/18 з 05.03.13р. На адресу суду від 21.05.2013р. надійшло від представника позивача клопотання про уточнення позовних вимог, в якому останній просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення рішення від 03.03.2012р. №0015632301 та №0015642301 в частині 54309,42 грн. та стягнути з відповідача витрати понесені на проведення судово-економічної експертизи в розмірі 9501,00 грн. та судовий збір. У судове  засідання 21.05.2013 р. представник позивача не з'явився, повідомлений належним чином про дату, час та  місце розгляду справи. У судове засідання представник відповідача також не з'явився, повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи. Суд вважає можливим розглянути справу за відсутністю представників сторін на підставі наявних в справі  матеріалів, оскільки по справі достатньо доказів для вирішення її по суті. Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази по справі в їх сукупності, суд, -      ВСТАНОВИВ: КП «Південний еколого-геологічний центр» зареєстровано рішенням Виконавчого комітету Сімферопольської міської Ради АР Крим за №18821050001002474 від 12.11.1998. На податковому обліку КП «Південний еколого-геологічний центр» знаходиться в органах ДПІ з 01.05.1996 за №91888. Відповідно до свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 26.08.1997 №100326895, виданого СДПІ у м. Сімферополі, індивідуальний податковий номер - 234503701288. Відповідно до Довідки про включення до ЄДРПОУ видами діяльності КП «Південний еколого-геологічний центр» є: - 74.20.2 Діяльність у сфері геології та геологорозвідування, - 74.20.3 Діяльність у сфері геодезії, гідрографії та гідрометеорології, - 73.10.1 Дослідження і розробки в галузі природничих наук. Місцезнаходження суб'єкта господарювання відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію: 95007 м. Сімферополь, вул. Беспалова, д.47. Державна податкова інспекція в м. Сімферополі АР Крим провела документальну планову виїзну перевірку КП «Південний еколого-геологічний центр» з питань дотримання вимог за період з 01.10.2008 по 30.09.2011, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2008 по 30.09.2011. За результатами перевірки складено акт від 20.02.2012 №194/23-7/23450378. Актом встановлено порушення: п.5.1. ст.5, п.п.11.2.1 п.11.2 ст.11 Закону України від 22.05.1997 №283/97-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств», що в загальній сумі склало 56313 грн., п.4.1 ст.4 п. п. 7.2.3 п.7.2 ст.7, п.п.7.3.1 п.7.3 ст.7, п.7.4.5 п.7.4 ст. Закону України від 03.04.97 №168/97-ВР «Про податку на додану вартість» п.198.6 ст.198, п.201.4 ст.201 Податкового кодексу від 02.12.2010 №2755- І, на загальну суму 72087 грн. На підставі цього акту перевірки ДПІ прийнято податкові повідомлення-рішення від 03.03.2012. Казенним підприємством «Південний еколого-геологічний центр» - КП «Південекогеоцентр») отримані податкові повідомлення-рішення від ДПІ в м. Сімферополі АРК: №0015642301 від 03.03.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток в сумі 45050,00 грн. та штрафні санкції в сумі 11263,00 грн., всього-56313,00 грн.; №0015632301 від 03.03.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість в сумі 58108,00 грн. та штрафу в сумі 13979,00 грн., всього - 72087,00 грн.; №0002351701 від 03.03.2012 року про накладення штрафу в сумі грн., нарахування пені в сумі 25318,30 грн. Перевіряючи обґрунтованість визначення суми завишення грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 56208,71 грн. та суми грошового зобов'язання з податку на  прибуток у розмірі 45050,00 грн. КП «Південний еколого-геологічний центр», суд зазначає наступне. Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно. Тому, вирішуючи справу стосовно позовних вимог позивача щодо скасування податкових повідомлень - рішень, суд зобов'язаний перевірити, чи є правомірними дії відповідача у зв'язку прийняттям таких повідомлень –рішень, якими позивачеві визначені податкові зобов'язання з податку на додану вартість та податку на прибуток та нараховані штрафні санкції. Відповідно до ст. 19 Конституції України  органи державної влади та органи місцевого самоврядування  зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. За результатами проведеної перевірки ДПІ в м. Сімферополі АРК дійшла до висновку про те, що КП «Південний екогеоцентр» порушені, вимоги Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.2004 року №334/94-ВР - збільшено грошове зобов'язання з податку на прибуток в сумі 45050,00 грн. за 4 квартал 2009 року. В акті перевірки від 20.02.2012 року, в якості підстави для нарахування податку на прибуток за 4 квартал 2009 року зазначено, що, на думку податкового органу, підприємством завищено суму валових на 180200,00 грн., а саме: згідно даних додатку 2 «Реєстр кореспонденції рахунків бухгалтерського обліку та показників валових витрат» валові витрати по ряд.04.1 за період з 01.10.2009 року по 31.12.2009 склали 483894,00 грн., а в Декларації з податку на прибуток - 664094,00 гривен. Судом встановлено, що валові витрати показників у рядку 04.1 Декларацій «витрати на придбання товарів (робіт, послуг), крім визначених у 04.11» за період 4 квартал 2009 року складає 664177 грн. Валові витрати сформовані відповідно до ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» №283/97-ВР від 22.05.1997 зі змінами та доповненнями та зазначені господарські операції знайшли своє відображення в бухгалтерському обліку підприємства в жовтні 2009 р. такими проводками: Дт 20,28 Кт 631 на суму 66774,84 грн., Дт 203 Кт 631 на суму 58266,70 грн., Дт 23,91,92 Кт 631 на суму 5759,27 грн., Дт 20 Кт 631 на суму 311,75 грн., отже загалом на суму 131112,56 грн.; в листопаді 2009 р. такими проводками: Дт 20,28 Кт 631 на суму 96296,72 грн., Дт 203 Кт 631 на суму 73513,74 грн., Дт 23,91,92 Кт 631 на суму 7326,83 грн., Дт 20 Кт 631 на суму1729,86 грн., отже загалом на суму 178867,15 грн.; в грудні 2009 р. такими проводками: Дт 20,28 Кт 631 на суму 312678,60 грн., Дт 203 Кт 631 на суму 33130,09 грн., Дт 23,91,92 Кт 631 на суму 23423,10 грн., Дт 20 Кт 631 на суму 139,75 грн., отже загалом на суму 354196,96 грн.; за 4 квартал 2009 р. такими проводками: Дт 20,28 Кт 631 на суму 475750,16 грн., Дт 203 Кт 631 на суму 164910,53 грн., Дт 23,91,92 Кт 631 на суму 21334,62 грн., Дт 20 Кт 631 на суму 2181,36 грн., отже загалом на суму 664176,67 грн. Отже, розбіжність з актом перевірки у сумі 180280,00 грн. у сторону збільшення валових витрат, утворилось за рахунок того, що в акті перевірки не враховані первинні документи оформлені у відповідності з чинним законодавством. Так, формування валових витрат суб'єкта господарювання по даним бухгалтерського обліку здійснювалось у відповідності з чинним законодавством. Відповідно до п.5.1 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» №283/97-ВР від 22.05.1997 валові витрати виробництва та обігу - сума  будь-яких    витрат    платника    податку   у    грошовій,    матеріальній    або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності. Згідно з п.п.5.2.1 п. 5.2 ст.5 Закону до складу валових витрат відносяться суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) впродовж звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, зокрема витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, встановлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті» Відповідно до п. п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку. Підпунктом п .п. 11.2.1 п. 11.2 ст. 11 цього Закону датою збільшення валових витрат виробництва (обігу) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата списання коштів з банківських рахунків платника податку на оплату товарів (робіт, послуг), а в разі їх придбання за готівку - день їх видачі з каси платника податку; або дата оприбуткування платником податку товарів, а для робіт (послуг) -дата фактичного отримання платником податку результатів робіт (послуг). Поняття господарської діяльності наведено у п. 1.32 ст. 1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» № 283/97-ВР, в силу якого господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою. Під безпосередньою участю слід розуміти зазначену діяльність особи через свої постійні представництва, філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, а також через довірену особу, агента або будь-яку іншу особу, яка діє від імені і на користь першої особи». Таким чином, судом вбачається, що висновки Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим, викладені в акті перевірки №194/23-7/23450378 від 20.02.2012, про завищення валових витрат у сумі 180280 грн., та не донарахування податкового зобов'язання по податку на прибуток в сумі 45050,00 грн. документами первинного бухгалтерського та податкового обліку КП «Південний еколого-геологічний центр» не підтверджені. Стосовно заниження позивачем податку на додану вартість у розмірі 56208,71 грн., суд вказує наступне. За результатами проведеної перевірки ДПІ в м. Сімферополі АРК дійшла до висновку про те, що КП «Південекогеоцентр» порушені вимоги Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року №168/97-ВР, Податкового кодексу України - збільшено грошове зобов'язання з податку на додану вартість на 58108,00 грн. В акті перевірки зазначено, про завищення КП «Південекогеоцентр» податкового кредиту в розмірі 56682,00 грн. у зв'язку з віднесенням до складу податкового кредиту сум, які не підтверджені податковими накладними (податкові зобов'язання постачальників відсутні - їх перелік наведений на стор.50-51 акту перевірки). Відповідно до висновків ДПІ, КП «Південекогеоцентр» порушені вимоги п.4.1 ст.4, пп.7.2.3 .2 пп.7.3.1 п.7.3, пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», п. 198.6 ст.198, п.201.4 ст.201 Податкового кодексу України. Як вбачається, з акту перевірки, що в порушення Закону України від 03.04.1997 №168/97-ВР «Про податок на додану вартість» підприємством не донараховано податкове зобов'язання з ПДВ у липні 2010 року на суму 1426 (відповідно податкових накладних №245 від 31.07.2010 на суму ПДВ 1440 грн., №246 від 31.07.2010 на суму ПДВ 12703,33 грн. податкове зобов'язання по контрагенту ТОВ «Севіл» ЄДРПОУ 33429139, іпн 334291301052 повинні складати 14143,33 грн., а у додатку №5 до податкової декларації з ПДВ по ряд.33 відображена сума ПДВ у розмірі 12717,73 грн., відхилення складає 1425,60 грн. Судом встановлено відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2010 року встановлено, що по контрагенту ТОВ «Севіл» ЄДРПОУ 33429139, іпн 334291301052 відображено податкове зобов'язання на суму обсягу поставки 63588,67 грн. та суму ПДВ 12717,73 грн. У липні 2010 року податкове зобов'язання КП «Південний еколого-геологічний центр» по контрагенту ТОВ «Севіл» згідно податкових накладних № 245 від 31.07.2010 на суму ПДВ 1440,00 грн., та № 246 від 31.07.2010 на суму ПДВ 12703,33 грн. складає суму ПДВ 14143,33 грн. Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2010 року КП «Південний еколого-геологічний центр» відображено податкове зобов'язання по контрагенту ТОВ «Севіл» у сумі ПДВ 12703,33 грн. (рядок №33 розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів Додаток №5 до податкової декларації з податку на додану вартість). Таким чином, заниження податкового зобов'язання з ПДВ КП «Південний еколого-геологічний центр» у липни 2010 року на суму 1426,00 грн. нормативно та наданими документами підтверджується. Як вбачається з акту перевірки від 20.02.2012 №194/23-7/23450378, що визначення податкового кредиту за період з 01.10.2008 по 30.09.2011 встановлено його завишення усього у сумі 56 682 грн., у т.ч.: за жовтень 2008 - 1046 грн., листопад 2008 - 1244 грн., грудень 2008 - 15204 грн., січень 2009 - 1379 грн., лютий 2009 - 933 грн., червень 2009 - 14747 грн., липень 2009 - 3369 грн., серпень 2009 - 3765 грн., вересень 2009 - 4097 грн., грудень 2009 - 1058 грн., квітень 2010 - 1171 грн., липень 2010 - 924 грн., серпень 2010 грн. - 919 грн., жовтень 2010 - 2015 грн., листопад 2010 - 1462 грн., травень 2011 - 2197 грн., серпень 2011 - 1152 грн. Тобто, на думку ДПІ, КП «Південний еколого-геологічний центр» включило до складу податкового кредиту ПДВ, які не підтверджені податковими накладними (податкові зобов'язання постачальників відсутні) по наступним контрагентам: ПП "торгбуд-М", ПАТ "Крименерго", ТОВ "Листоргбуд", Підприємство "Віра", ПП "Знікор", "ТОВ "Крєол Крим", ПАТ по газопостачанню та газифікації "Кримгаз" та інших на загальну суму 72126,57 грн. за період жовтень 2008р. по серпень 2011 р. Таким чином, ДПІ вважає, що встановлено завишення податкового кредиту КП «Південний еколого-геологічний центр» у розмірі 56682,00 грн. Відомість дослідження податкового кредиту КП «Південний еколого-геологічний центр» у розрізі контрагентів, відображених в акті за період грудень 2008, січень 2009 року, червень 2009 року, липень 2009 року, серпень 2009, вересень 2009 року. Податкові накладні, суми сплаченого (нарахованого) податку, за якими підприємство включило до складу податкового кредиту за період грудень 2008 (податкові накладні від АП "Кримтепокоммунєнерго" "258/85 від 30.12.2008 р., №255/85 від 25.12.2008 р., №242/85 від 08.12.2008 р., №239/85 від 04.12.2008 р., від ПП "Торгбуд-М" №331 від 25.12.2008 р., №322 від 08.12.2008 р., №330 від 25.12.2008 р., №321 від 03.02.2008 р. на загальну  суму 37258,20 грн. у т.ч. ПДВ - 6209,70 грн.), січень 2009 року (податкові накладні від ПАТ "Крименерго" №10/5701/110/629 від 15.01.2009 р., №10/571/110/2575 від 31.01.2009 р. на загальну суму 14044,94 грн. у т.ч. ПДВ - 2340,82), червень 2009 року (податкові накладні від ТОВ "Севпродукт" №350 від 02.06.2009 р., №364/2 від 05.06.2009 р., №364/1 від 05.06.2009 р., №371/1 від 08.06.2009 р., №371/2 від 08.06.2009 р., №391/1 від 11.06.2009 р., №391/2 від 11.06.2009 р., №440 від 12.06.2009 р., №405 від 13.06.2009 р., №406 від 16.06.2009 р., №419 від 19.06.2009 р., №432 від 22.06.2009 р., №447/2 від 26.06.2009 р., №447/1 від 26.06.2009 р., №509 від 29.06.2009 р. на загальну суму 79330,72 у т.ч. ПДВ - 13221,80 грн.), липень 2009 року (податкові накладні від ПП "Зінкор" №227 від 06.07.2009 р., №185 від 01.06.2009 р., №237 від 23.07.2009 р., №226 від 03.07.2009 р., від Підприємства "Віра" №395 від 09.07.2009 р., №394 від 09.07.2009 р., від ТОВ "Листоргбуд" №43 від 24.07.2009 р. на загальну суму 22316,00 грн. у т.ч. ПДВ - 3719,33 грн.), серпень 2009 (податкові накладні від ТОВ "Олді- Сімферополь" №1384 від 26.08.2009 р., від ТОВ "Листоргбуд" №87 від 14.08.2009 р., №86 від 07.08.2009 р., №92 від 20.08.2009 р. на загальну суму 22590,14 у т.ч. ПДВ - 3765,02 грн.), вересень 2009 року (податкові накладні від ПАТ "Крименерго" №5728/45 від 21.08.2009 р., №6610/45 від 29.09.2009 р., №573/045 від 29.09.2009 р., №574/045 від 29.09.2009 р., №6421/45 від 21.09.2009 р. на загальну суму 27323,27 грн. у т.ч. ПДВ - 4553,87 грн.), серпень 2011 року (податкові накладні від ПАТ по газопостачанню та газифікації Кримгаз №60/004 від 03.08.2011 р., №73/004 від 04.08.2011 р., №439/004 від 29.07.2011 р. на загальну суму 19842,78 у т.ч. ПДВ - 3307,13 грн.) на загальну суму 42700,19 грн., оформлені згідно з вимогами Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР від 03.04.1997 та надійшли до підприємства у відповідних періодах, що підтверджується записами у реєстрі отриманих податкових накладних . Таким чином, завищення податкового кредиту КП «Південний еколого-геологічний центр» за період грудень 2008 року, січень 2009, червень 2009 року, липень 2009 року, серпень 2009, вересень 2009 року, серпень 2011 на загальну суму ПДВ 42700,19 грн. первинними документами бухгалтерського і податкового обліку позивача не підтверджено. У відповідності з п.7.4.1. Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 № 168/97-ВР податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: -          придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; -          придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду. 7.4.5. Не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту)». Заповнення податковою накладною регламентоване п. 7.2. Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР від 03.04.1997: Податкові накладні - є звітними податковими документами та одночасно розрахунковими, що підтверджують правомірність включення платником податку сум ПДВ до податкового кредиту. Відповідно п. 7.2.6. Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР від 03.04.1997 «Підставою для нарахування податкового кредиту без отримання податкової накладної також є: транспортний квиток, готельний рахунок або рахунок, який виставляється платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, за винятком тих, в яких форма встановлена міжнародними стандартами; касові чеки, які містять суму поставлених товарів (послуг), загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера, але без визначення податкового номера постачальника). При цьому з метою такого нарахування загальна сума поставлених товарів (послуг) не може перевищувати 200 гривень за день (без урахування податку на додану вартість)». Судом відповідно до звітів про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт працівникам КП «Південний еколого-геологічний центр» за жовтень 2008 року, листопад 2008 року, грудень 2008, лютий 2009 року, грудень 2009 року, квітень 2010 року, липень 2010 року, серпень 2010 року, листопад 2010 року, травень 2011 року, встановлено, що сума ПДВ за касовими чеками складає 10637,29 грн. Таким чином, суд робить висновок про те, що податковий кредит КП «Південний еколого-геологічний центр» по касовим чекам за жовтень 2008 року, листопад 2008 року, грудень 2008, лютий 2009 року грудень 2009 року, квітень 2010 року, липень 2010 року, серпень 2010 року, листопад 2010 року, травень 2011 року підтверджено у сумі 10637,29 грн. Завищення податкового кредиту КП «Південний еколого-геологічний центр» за період жовтень 2008 року, листопад 2008 року, грудень 2008, лютий 2009 року грудень 2009 року, квітень 2010 року, липень 2010 року, серпень 2010 року, листопад 2010 року, травень 2011 року підтверджено у сумі 473,29 грн., не підтверджено на загальну суму 10637,29 грн. нормативно та документами бухгалтерського і податкового обліку. Під час дослідження судом реєстрів отриманих та виданих податкових накладних та додатків № 5 до декларацій з податку на додану вартість за жовтень 2010 року, травень 2011 року КП «Південний еколого-геологічний центр» встановлено, що в реєстрах та додатках не відображені податкові накладні та не включені до складу податкового кредиту суми ПДВ від наступних підприємств: ПАТ «Крименерго», ТОВ «Креол Крим». Таким чином, в реєстрах КП «Південний еколого-геологічний центр» за період жовтень 2010 року, травень 2011 року не відображені податкові накладні та не включено до складу податкового кредиту суми ПДВ на загальну суму ПДВ 2871.23 грн. Отже, висновки викладені в акті Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим від 20.02.2012 року №194/23-7/23450378, стосовно завишення податкового кредиту на загальну суму 56208,71 грн.(42700,19 грн. + 10637,29 грн. + 2871,23 грн.) матеріалами справи не підтверджено. Так, суд зазначає, що завишення     податкового     кредиту     на     загальну    суму  473,29  грн. підтверджується. Заниження податкового зобов'язання з ПДВ позивачем  у липні 2010 року на суму 1426,00 грн. підтверджується Таким чином, суд робить висновок про те, що завишення від'ємного значення різниці між сумою зобов'язань та податкового кредиту на загальну суму 56208,71 грн. матеріалами справи не підтверджено. Відхилення з актом перевірки від 20.02.2012 року №194/23-7/23450378 у сумі 56208,71 грн. (56208,71 = 58108,00 грн. - 1426,00 грн. - 473,29 грн.) утворилося за рахунок того, що перевіряючими не прийняті податкові накладні, та касові чеки оформлені згідно з чинним законодавством. Висновки Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим. викладені в акті перевірки №194/23-7/23450378 від 20.02.2012 про: - не донарахування податкового зобов'язання по податку на прибуток в сумі 45050,00 грн. документами первинного бухгалтерського та податкового обліку Казенного підприємства «Південний еколого-геологічний центр» не підтверджено. - не донарахування податкового зобов'язання по податку на додану вартість в сумі 56208,71 грн. документами первинного бухгалтерського та податкового обліку Казенного підприємства «Південний еколого-геологічний центр» не підтверджено, в сумі 1899,29 грн. підтверджено. Як вбачається судом із матеріалів справи, на підставі акту перевірки Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим від 20.02.2012 року №194/23-7/23450378 «Про результати документальної планової виїзної перевірки Казенного підприємства «Південний еколого-геологічний центр», з питань дотримання вимог за період з 01.10.2008 року по 30.09.2011, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2008 по 30.09.201 винесені податкові повідомлення-рішення: - №0015642301 від 03.03.2012 про збільшення грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємства у розмірі 45050 грн. за основним платежем, та 11263 грн. за штрафними санкціями, всього 56313 грн. Згідно з п. 14.1.265 Податкового кодексу України 02.12.2010, № 2755-VI штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Судом встановлено, що висновки, викладені акті Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим від 20.02.2012 року №194/23-7/23450378 стосовно заниження валового доходу у сумі 180282 грн., та не донарахування податкового зобов'язання по податку на прибуток в сумі 45050,00 грн. матеріалами справи  не підтверджуються. Таким чином, у зв'язку з відсутністю суми податкового зобов'язання, яке стягується з платника податків при порушенні ним правил оподаткування, штрафні санкції по акту Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим від 20.02.2012 р. №194/23-7/23450378 з податку на прибуток підприємства у розмірі 45050 грн. за основним платежем, та 11263 грн. за штрафними санкціями, всього 56313 грн. відсутні. - №0015632301 від 03.03.2012 про збільшення грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 58108 грн. за основним платежем, та 13979 грн. за штрафними санкціями, всього 72087 грн. Згідно з п. 14.1.265 Податкового кодексу України 02.12.2010, № 2755-VI штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності. У зв'язку з тим, що завишення від'ємного значення різниці між сумою зобов'язань та податкового кредиту на загальну суму 56208,71 грн. первинними документами бухгалтерського і податкового обліку позивача не підтверджено, штрафні санкції по акту Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим від 20.02.2012 року №194/23-7/23450378 нараховані не обґрунтовано та не вірно. Також, судово-економічною експертизою відповідно до висновку №128/12 від 14.02.2013 р. ТОВ "Кримське експертне бюро" було зроблено такий висновок: 1.Висновки Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим, викладені в акті перевірки №194/23-7/23450378 від 20.02.2012 про: не донарахування податкового зобов'язання з податку на прибуток в сумі 45050,00 грн. документами первинного бухгалтерського та податкового обліку Казенного підприємства «Південний еколого-геологічний центр» не підтверджено. не донарахування податкового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 56208,71 грн. документами первинного бухгалтерського та податкового обліку Казенного підприємства «Південний еколого-геологічний центр» не підтверджено, в сумі 1899,29 грн. підтверджено. 2. Штрафні санкції у податкових повідомленнях-рішеннях №0015642301 від 03.03.2012 №0015622301 від 03.03.2012 нараховані не обґрунтовано. Отже, викладені обставини судом також підтверджуються висновком судової економічної експертизи, яку суд вважає повною та обґрунтованою і приймає у якості доказу по справі. Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Приймаючи до уваги зазначене вище, суд вважає податкові повідомлення-рішення відповідача від 03.03.2012 р. №0015632301 та №0015642301 в частині донарахування податку на додану вартість у сумі 56208,71 грн. та нарахування штрафних санкцій у сумі 19748,00 грн., не можуть бути визнані такими, що прийняті на підставі та відповідно до діючого законодавства, добросовісно та безсторонньо, тому позовні вимоги є правомірними, обґрунтованими і підлягають задоволенню. Згідно з п. 3 ст. 87 КАС України до витрат, пов'язаних з розглядом справи належать: витрати на правову допомогу; витрати сторін та їхніх представників, що пов'язані із прибуттям до суду; витрати, пов'язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів та проведенням судових експертиз; витрати, пов'язані з проведенням огляду доказів на місці та вчинення інших дій,  необхідних для розгляду справи. Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь  сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України. Відповідно до листа Вищого адміністративного суду України від 21.11.2011 року № 2135/11/13-11у резолютивній частині судового рішення слід зазначати обов'язок органу Державної казначейської служби України стягнути судові витрати із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень –відповідача. На підставі викладеного, керуючись ст.ст.  160-163 КАС України, суд      ПОСТАНОВИВ: 1. Адміністративний позов задовольнити. 2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення – рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі в АРК від 03.03.2012р. №0015632301 та №0015642301 в частині донарахування податку на додану вартість у сумі 56208,71 грн. та нарахування штрафних санкцій у сумі 19748,00 грн. 3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Казенного підприємства "Південний еколого-геологічний центр" (ЄДРПОУ 23450378) судові витрати, шляхом їх безспірного списання із рахунку Державної податкової інспекції в м. Сімферополі в АРК, в рахунок відшкодування понесених витрат зі сплати судового збору у розмірі 1542,28 грн. та з проведення судової експертизи у розмірі 9501,00 грн. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.    Суддя                        Панов О.І.                                                                                                          

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення21.05.2013
Оприлюднено10.06.2013
Номер документу31699739
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2778/12/0170/18

Ухвала від 30.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 26.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Ухвала від 22.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Ухвала від 23.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Панов О.І.

Ухвала від 14.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Панов О.І.

Постанова від 21.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Панов О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні