Постанова
від 24.05.2013 по справі 814/819/13-а
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Миколаївський окружний адміністративний суд вул. Заводська, 11, м. Миколаїв, 54001 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв

24 травня 2013 року 14:20 справа № 814/819/13-а

Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Марич Є. В. розглянув у порядку письмового провадження справу за

адміністративним позовомЖовтневої міжрайонної державної податкової інспекції Миколаївської області Державної податкової служби, вул. Торгова, 63 А, м. Миколаїв, 54050 до Зеленогайської сільської ради, вул. Комсомольська, 2, с. Зелений Гай, Жовтневий район, Миколаївська область, 57250

простягнення податкового боргу в сумі 2 040,00 грн

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Жовтнева міжрайонна державна податкова інспекція Миколаївської області Державної податкової служби, звернувся до суду з позовом до відповідача, Зеленогайської сільської ради, про стягнення податкового боргу в сумі 2 040,00 грн.

Позов обґрунтовано тим, що відповідач є засновником КП ЖКП "Надія", яке має податковий борг у сумі 2 040,00 грн; на підставі Податкового кодексу України позивач має право звернутися до суду з позовом про звернення стягнення податкового боргу з державного органу, в управлінні якого перебуває таке комунальне підприємство або його майно, тобто з Зеленогайської сільської ради.

Позивач в судове засідання не з'явився, надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся повісткою про виклик.

Заперечення відповідача обґрунтовані тим, що було прийнято рішення про ліквідацію КП ЖКП "Надія", про що повідомлено державного реєстратора та надіслано до податкової інспекції заяву про припинення господарської діяльності КП ЖКП "Надія".

З врахуванням положень частини 4 та 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України справа вирішується в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.

Суд розглянув подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, врахував пояснення відповідача, об'єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, і встановив наступне.

Зеленогайська сільська рада зареєстрована Жовтневою районною державною адміністрацією Миколаївської області 21.05.1997 за № 15111200000000436 (арк. справи 7).

На підставі рішення Зеленогайської сільської ради № 9 від 10.04.2002 засноване Житлово-комунальне підприємство "Надія", яке є власністю Зеленогайської територіальної громади та платником податків і зборів відповідно до законодавства, про що свідчить Статут (арк. справи 34-37).

Актом камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток ЖКП "Надія" від 07.09.2012 № 630/15-31997709 встановлено порушення підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України шляхом невчасного подання розрахунку частини чистого прибутку, що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями за І квартал, І півріччя 2012 року (арк. справи 12-13).

За наслідками акта перевірки було прийнято податкове повідомлення-рішення форми "Р" № 0021931501 від 01.10.2012 про визначення суми грошового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 2040 грн (арк. справи 15). Проте рішення повернулося до відправника без вручення адресату (зворотній бік арк. справи 15).

Таким чином податковий борг відповідача складає 2040, 00 грн, що підтверджується розрахунком, зворотнім боком облікової картки платника (арк. справи 19, 18).

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункт 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).

Орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.1, 95.2 статті 95 Податкового кодексу України).

На виконання зазначеного вище на адресу ЖКП "Надія" була надіслана податкова вимога форми "Ю" від 11.01.2012 № 14 на суму 327, 56 грн (арк. справи 16). Проте вимога повернулася до відправника без вручення адресату (зворотній бік арк. справи 16).

При цьому, за приписами частини 3 пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення .

Згідно із пунктом 59.5 статті 59 Податкового Кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надсилання (вручення) податкової вимоги.

Статтею 96 Податкового кодексу України регулюється порядок погашення податкового боргу державних підприємств, які не підлягають приватизації, та комунальних підприємств.

Так, у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків (пункт 96.1 статті 96 Податкового кодексу України).

Матеріали справи містять акт опису майна ЖКП "Надія" № 152 від 08.08.2012, складений податковим керуючим, в якому до майна, яке вноситься у податкову заставу, було включено "Інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому вартістю 837, 56 грн" (арк. справи 42).

На виконання пункту 96.1 статті 96 Податкового кодексу України позивач надіслав на адресу голови Зеленогайської сільської ради звернення за № 11787/9/19-012 від 30.11.2012, яке адресат отримав 06.12.2012, що підтверджується рекомендованим поштовим відправлення із зворотною розпискою про його одержання (арк. справи 10-11).

За приписами пункту 96.3. статті 96 96 Податкового кодексу України відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 цієї статті рішень надсилається органу державної податкової служби протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення. У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.

Протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення позивач відповідь не отримав, тому звернувся до суду з позовною заявою.

Стосовно заперечення відповідача щодо того, що 31.01.2011 Зеленогайською сільською радою прийнято рішення про ліквідацію ЖКП "Надія" та створення комісії по ліквідації суд зазначає наступне. Порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації регулюється статтею 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15 травня 2003 року N 755-IV. Так, юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи. Для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати або надіслати державному реєстратору документи, серед яких, зокрема: акт ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом; довідка відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості по податках, зборах.

Станом на час розгляду справи ЖКП "Надія" має податковий борг, крім того, матеріали справи містять відомості з ЄДР, в яких зазначено, що підприємство перебуває в стані припинення підприємницької діяльності. Таким чином, комунальне підприємство не ліквідовано.

Відповідно до статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

За приписами пункту 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідач своїм правом не скористався, станом на день розгляду справи доказів погашення боргу суду не подав.

Як наслідок, позовні вимоги обґрунтовані, підтверджуються матеріалами справи та їх належить задовольнити.

Судові витрати по справі відсутні.

Керуючись статтями 11, 71, 128, 158 - 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Зеленогайської сільської ради (вул. Комсомольська, 2, с. Зелений Гай, Жовтневий район, Миколаївська область, 57250, код за ЄДРПОУ 03368505) на користь Держави податковий борг у сумі 2040, 00 грн (дві тисячі сорок гривень 00 коп.).

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови суду.

Суддя Є. В. Марич

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.05.2013
Оприлюднено11.06.2013
Номер документу31706926
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/819/13-а

Постанова від 24.05.2013

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Марич Є. В.

Ухвала від 18.03.2013

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Марич Є. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні