Ухвала
від 28.05.2013 по справі 2а-6872/11/0170/18
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 2а-6872/11/0170/18

28.05.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Мунтян О.І.,

суддів Шереніна Ю.Л. ,

Дугаренко О.В.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Панов О.І.) від 29.01.13 у справі № 2а-6872/11/0170/18

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Основа-Крим" (вул. Промислова, 16 А, м.Бахчисарай, Автономна Республіка Крим, 98400)

до Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі АР Крим Державної податкової служби (вул. Сімферопольська, 3, м.Бахчисарай, Автономна Республіка Крим,98403)

про визнання протиправним та скасування наказу та податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 29.01.2013 року позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Основа-Крим" до Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу та податкового повідомлення-рішення - задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі АР Крим від 27.05.2011 р. №0000581502.

В решті позовних вимог відмовлено.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Основа-Крим" 1,70 грн. судових витрат шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача.

На зазначене судове рішення від відповідача надійшла апеляційна скарга, в якій ставиться питання про його скасування та ухвалення нового рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити.

Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

У судове засідання 28.05.2013 року сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи сповіщені належно.

Згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.

Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що посадовими особами відповідача було проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ «Основа-Крим» (ЄДРПОУ 35372980) з питань повноти нарахування податку на додану вартість за грудень 2010 р., січень 2011 р. по взаємовідносинах з ТОВ «СФК-Промстройторг» ЄДРПОУ 35736431 та за лютий 2011 р. по взаємовідносинах з ТОВ «Торгова компанія «Велес-Груп» ЄДРПОУ 37220026.

За результатами перевірки складено акт від 17.05.2011 р. №113/15-02/35372980, за висновками якого встановлені порушення:

- п.1.4, п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п.4.1 ст.4, п.п. 7.2.3, п. 7.2, п.п.7.3.1 п. 7.3, п.п. 7.4. 1 п. 7.4, п.п. 7.4.5 п. 7.4 п.п. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону України від 03.04.97р. №168/97-ВР "Про податок на додану вартість" (із змінами та доповненнями) встановлено завищення податкового кредиту з ПДВ за грудень 2010р. у сумі 28239,00 грн., що призвело до заниження податкового зобов'язання по рядку 27 на загальну суму 28239,00 грн.;

- п.п. "а" п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 198.3, п. 198.2, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ (із змінами та доповненнями) встановлено завищення податкового кредиту з ПДВ за січень 2011р. у сумі 18333,00 грн., за лютий 2011р. у сумі 4218,00 грн., що призвело до заниження податкового зобов'язання по рядку 27 на загальну суму 22551,00 грн. (січень 2011р. - 18333,00 грн., лютий 2011- 4218,00 грн.)

27.05.2011 р. на підставі висновків Акту ДПІ прийняла податкове повідомлення-рішення №0000581502 щодо визначення (донарахування) податкового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 57 851,75 грн., у т.ч. 50790,00 грн. основного зобов'язання та 7 061,75 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Перевіряючи доводи апеляційної скарги, відповідність висновків суду першої інстанції матеріалам справи, судовою колегією встановлено наступне.

«Сумнівність» господарських операцій ТОВ «Основа-Крим» з ТОВ «СФК-Промстройторг» ДПІ обґрунтовує тим, що станом на 29.04.2011 р. до ЄДР внесено запис про відсутність ТОВ «СФК-Промстройторг» за місцезнаходженням, а 17.03.2011 р. анульоване його свідоцтво платника ПДВ, крім того за даними акту перевірки №1830/15-2 від 03.03.2011 р. ДПІ у м. Сімферополі АР Крим визнано недійсними податкові зобов'язання та податковий кредит ТОВ «СФК-Промстройторг» за грудень 2010 р., а згідно довідки №330/15-2 від 22.03.2011 ДПІ у м. Сімферополі визнала недійсними податкові зобов'язання та податковий кредит ТОВ «СФК-Промстройторг» за січень 2011 р. у зв'язку з тим, що «оскільки у ТОВ «СФК-Промстройторг» відсутні трудові ресурси, складські приміщення, виробничі потужності для здійснення будь-якого виду діяльності, вбачається проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, не мають реального товарного характеру».

За висновком ДПІ в результаті завищення податкового кредиту на 50 790,00 грн. за грудень 2010 р. - лютий 2011 р. ТОВ «Основа-Крим» занизило ПДВ до сплати в бюджет за грудень 2010 р. - лютий 2011 р. на 50 790,00 грн.

10.08.2010 р. ТОВ «Основа-Крим» уклало з ТОВ «СФК-Промстройторг» договір субпідряду №20 на виконання будівельних робіт за об'єктом «Рекреаційний комплекс за адресою: АРК, м. Алупка, Дворцове шосе, 34».

В грудні 2010 р. ТОВ «СФК-Промстройторг» на підставі договору субпідряду №20 від 10.08.2010 р. виконало будівельні роботи з улаштування монолітних з/б стін (бетон М 300, розмір заповнювача 5-10 мм.) по об'єкту «Комбінований ростверк» будівництва «Рекреаційного комплексу за адресою: АРК, м. Алупка, Дворцове шосе, 34» на суму 169 434,00 грн., у т.ч. ПДВ 28239,00 грн., та передало їх результати на користь ТОВ «Основа-Крим», що підтверджується первинним документом - актом приймання виконаних будівельних робіт від 15.12.2010 р. б/н за формою КБ-2в (додаток №3).

Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення (ст.1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" №996 від 16.07.1999р. (далі - Закон №996)).

Первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади (п.2.7. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене Наказом міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88 (далі - Положення №88)).

Форма первинного документа КБ-2в затверджена Наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 04.12.2009 р. №554 та рекомендована до використання листом того самого Міністерства №12/19-2-9/11-5008.

Господарська операція з отримання ТОВ «Основа-Крим» результатів будівельних робіт вартістю 169434,00 грн., у т.ч. ПДВ 28239,00 грн., від ТОВ «СФК-Промстройторг» відображена в бухгалтерському обліку ТОВ «Основа-Крим» в грудні 2010 р. за кредитом бухгалтерського субрахунку №631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками та підрядниками» в кореспонденції з дебетом: бухгалтерського рахунку №84 «Інші операційні витрати» в сумі 141 195,00 грн.; бухгалтерського субрахунку №6441 «Податковий кредит» в сумі 28 239,00 грн.

В оплату будівельних робіт, що виконані ТОВ «СФК-Промстройторг», ТОВ «Основа-Крим» в грудні 2010 р. перерахувало вказаному постачальнику грошові кошти в безготівковій формі у сумі 169 434,00 грн., у т.ч. ПДВ 28 239,00 грн., з призначенням платежу «Оплата за будівельно-монтажні роботи», що підтверджується платіжними дорученнями з відміткою банку.

Господарська операція з оплати ТОВ «Основа-Крим» результатів будівельних робіт у сумі 169434,00 грн., у т.ч. ПДВ 28239,00 грн., на користь ТОВ «СФК-Промстройторг» відображена в бухгалтерському обліку ТОВ «Основа-Крим» в грудні 2010 р. за дебетом бухгалтерського субрахунку №631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками та підрядниками» в кореспонденції з кредитом бухгалтерського субрахунку №311 «Поточні рахунки в національній валюті».

Виконання робіт в цілях оподаткування є «поставкою послуг» відповідно до п.1.4. ст.1 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997р. №168/97-ВР (далі - Закон №168)).

Операції платника з поставки послуг на території України є об'єктом оподаткування ПДВ відповідно до п.п.3.1.1 п.3.1. ст. 3 Закону №168.

Постачальник (ТОВ «СФК-Промстройторг») був платником ПДВ в грудні 2010 р. (Свідоцтво платника ПДВ видано -11.02.2010 р., анульовано 17.03.2011 р. за даними довідки ДПІ в м. Сімферополі №330/15-2 від 22.03.2011 р.).

Поставка вказаних послуг здійснена за адресою: АР Крим, м. Алупка, Дворцове шосе, 34.

Таким чином, операції з виконання ТОВ «СФК-Промстройторг» робіт на об'єкті за адресою: АР Крим, м. Алупка, Дворцове шосе, 34 в грудні 2010 р. на підставі договору субпідряду №20 від 10.08.2010 р. є об'єктом оподаткування ПДВ.

В грудні 2010 р. за датою зарахування від покупця (ТОВ «Основа-Крим») коштів в оплату за будівельно-монтажні роботи в сумі 169 434,00 грн., у т.ч. ПДВ 28 239,00 грн., у постачальника (ТОВ «СФК-Промстройторг») відповідно до п.п.7.3.1 п.7.3. ст.7 Закону №168 виникли податкові зобов'язання з ПДВ в сумі 28239,00 грн. (додаток №2).

За датою виникнення податкових зобов'язань постачальник (ТОВ «СФК-Промстройторг») склав податкові накладні на суму ПДВ 28239,00 грн.

Постачальник ТОВ «СФК-Промстройторг» (ІПН 357364301097) мав право на складання податкових накладних у грудні 2010 р., так як за даними довідки ДПІ в м. Сімферополі №330/15-2 від 22.03.2011 р. був зареєстрованим платником ПДВ на момент складання податкових накладних (свідоцтво платника ПДВ видано - 11.02.2010 р., анульовано 17.03.2011 р.).

Вказані податкові накладні на суму ПДВ 28239,00 грн. містять усі обов'язкові реквізити, передбачені п.п.7.2.1. п.7.2. ст.7 Закону №168.

В грудні 2010 р. постачальник (ТОВ «СФК-Промстройторг») надав покупцю (ТОВ «Основа-Крим») податкові накладні на суму ПДВ 28 239,00 грн, а саме податкова накладна №120903 від 09.12.2010р. на суму 100000,00 грн. у т. ПДВ - 16666,67 грн. та податкова накладна №121503 від 15.12.2010р. на суму 69434,00 грн. у т.ч. ПДВ - 11572,33 грн.

Покупець (ТОВ «Основа-Крим») отримав вказані податкові накладні на суму ПДВ 28 239,00 грн. відобразив їх у розділі І «Отримані податкові накладні» реєстру ПН.

В грудні 2010 р. за датою списання коштів в оплату будівельних робіт у покупця (ТОВ «Основа-Крим») виникло право на податковий кредит у сумі 28 239,00 грн., про що свідчать платіжні доручення №822 від 09.12.2010р. на 100000,00 грн. у т. ПДВ - 16666,67 грн. та №826 від 15.12.2010р. на суму 69434,00 грн. у т.ч. ПДВ - 11572,33 грн.

На підставі зазначених податкових накладних, отриманих від ТОВ «СФК-Промстройторг» у грудні 2010 р., ТОВ «Основа-Крим» нарахувало податковий кредит у сумі 28239,00 грн. відобразило його у декларації з ПДВ за грудень 2010 р.

ПДВ в сумі 28239,00 грн., включений ТОВ «Основа-Крим» до складу податкового кредиту за грудень 2010 р., є таким, що відповідає вимогам п.п.7.4.1. п.7.4. ст.7. Закону №168, так як сплачений по операціях придбання ТОВ «Основа-Крим» субпідрядних робіт з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності ТОВ «Основа-Крим», а саме з метою подальшої поставки вказаних субпідрядних робіт замовнику - ТОВ «Інтерстар-Ресурс-Сервіс».

Таким чином, документами бухгалтерського та податкового обліку та звітності ТОВ «Основа-Крим» у повному обсязі підтверджується обґрунтованість нарахування ТОВ «Основа-Крим» в грудні 2010 р. податкового кредиту в сумі 28239,00 грн. по операціях придбання у ТОВ «СФК-Промстройторг» субпідрядних робіт по об'єкту за адресою: АР Крим, м. Алупка, Дворцове шосе, 34.

Також, матеріалами справи підтверджується використання субпідрядних робіт вартістю 169434,00 грн. у т.ч. ПДВ 28239,00 грн., що придбані у ТОВ «СФК-Промстройторг» в грудні 2010 р.

Так, 12.11.2010 р. ТОВ «Основа-Крим» (підрядник) уклало з ТОВ «Інтерстар-Ресурс-Сервіс» договір підряду №29 від 12.11.2010 р. на здійснення робіт з будівництва комбінованого ростверку №5.3, №5.3д на об'єкті: Рекреаційний комплекс в АРК, м. Алупка, Дворцове шосе, 34.

Для виконання будівельних робіт по об'єкту «Комбінований ростверк рекреаційного комплексу в АРК, м. Алупка, Дворцове шосе, 34» ТОВ «Основа-Крим» залучило субпідрядника - ТОВ «СФК-Промстройторг».

В грудні 2010 р. ТОВ «СФК-Промстройторг» виконало будівельні роботи з улаштування монолітних з/б стін по об'єкту «Комбінований ростверк №5.3.» будівництва «Рекреаційного комплексу за адресою: АРК, м. Алупка, Дворцове шосе, 34» на суму 169434,00 грн., у т.ч. ПДВ 28239,00 грн., та передало їх результати на користь ТОВ «Основа-Крим», що підтверджується первинним документом - актом приймання виконаних будівельних робіт від 15.12.2010 р. б/н за формою КБ-2в.

В свою чергу ТОВ «Основа-Крим» в грудні 2010 р. передало результати вказаних будівельних робіт з улаштування монолітних з/б стін по об'єкту «Комбінований ростверк №5.3.» будівництва «Рекреаційного комплексу за адресою: АРК, м. Алупка, Дворцове шосе, 34» на користь замовника - ТОВ «Інтерстар-Ресурс-Сервіс» за узгодженою вартістю 622 256,00 грн., у т.ч. ПДВ 103709,00 грн., що підтверджується первинними документами - актами приймання виконаних будівельних робіт.

Таким чином, субпідрядні роботи вартістю 169434,00 грн. з ПДВ, були придбані ТОВ «Основа-Крим» у ТОВ «СФК-Промстройторг» в грудні 2010 р. з метою використання у межах господарської діяльності та отримання доходу у сумі 622 256,00 грн. з ПДВ.

05.01.2011 р. ТОВ «Основа-Крим» уклало з ТОВ «СФК-Промстройторг» договір субпідряду №20/01/11 на виконання робіт по будівництву притискних пліт комбінованого ростверку №5.1,5.2,5.3 на об'єкті «Рекреаційний комплекс» за адресою: АР Крим, м.Алупка, Дворцове шосе, 34.

В січні 2011 р. ТОВ «СФК-Промстройторг» на підставі договору субпідряду №20/01/11 від 05.01.2011 р. виконало роботи по улаштуванню монолітних притискних пліт комбінованого ростверку №5.1,5.2,5.3 на об'єкті «Рекреаційний комплекс» за адресою: АР Крим, м. Алупка, Дворцове шосе, 34, на суму 110000,00 грн., у т.ч. ПДВ 18333,34 грн., та передало їх результати на користь ТОВ «Основа-Крим», що підтверджується первинним документом - актом приймання виконаних будівельних робіт від 31.01.2011 р. б/н за формою КБ-2в.

Статтею 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено, що бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Згідно п.1.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення.

Статтею 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено, що господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Відповідно до положень ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку. Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на перше число кожного місяця.

Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи.

Абзацом 4 ч. 1 ст. 174 Господарського кодексу України встановлено, що господарські зобов'язання можуть виникати з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Господарська операція з отримання ТОВ «Основа-Крим» результатів будівельних робіт вартістю 110000,00 грн., у т.ч. ПДВ 18333,34 грн., від ТОВ «СФК-Промстройторг» відображена в бухгалтерському обліку ТОВ «Основа-Крим» в січні 2011 р. за кредитом бухгалтерського субрахунку №631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками та підрядниками» в кореспонденції з дебетом: бухгалтерського рахунку №84 «Інші операційні витрати» в сумі 91666,66 грн.; бухгалтерського субрахунку №6441 «Податковий кредит» в сумі 18333,34 грн.

В оплату будівельних робіт, виконаних ТОВ «СФК-Промстройторг», ТОВ «Основа-Крим» в січні 2011 р. перерахувало вказаному постачальнику грошові кошти в безготівковій формі у сумі 110000,00 грн., у т.ч. ПДВ 18333,34 грн., з призначенням платежу «Оплата за будівельно-монтажні роботи», що підтверджується платіжними дорученнями з відміткою банку, а саме платіжне доручення №8 від 05.01.2011р. на суму 30000,00 грн. у т.ч. ПДВ - 5000,00 грн., платіжне доручення №34 від 19.01.2011р. на суму 40000,00 грн. у т.ч. ПДВ - 6666,67 грн. та платіжне доручення №61 від 31.01.2011р. на суму 40000,00 грн. у т.ч. ПДВ - 6666,67 грн.

Господарська операція з оплати ТОВ «Основа-Крим» результатів будівельних робіт у сумі 110000,00 грн., у т.ч. ПДВ 18333,34 грн., на користь ТОВ «СФК-Промстройторг» відображена в бухгалтерському обліку ТОВ «Основа-Крим» в січні 2011 р. за дебетом бухгалтерського субрахунку №631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками та підрядниками» в кореспонденції з кредитом бухгалтерського субрахунку №311 «Поточні рахунки в національній валюті».

Постачальник (ТОВ «СФК-Промстройторг») був платником ПДВ в січні 2011 р. (Свідоцтво платника ПДВ видано -11.02.2010 р., анульовано 17.03.2011 р. заданими довідки ДПІ в м. Сімферополі №330/15-2 від 22.03.2011 р.).

Операції з виконання ТОВ «СФК-Промстройторг» робіт на об'єкті за адресою: АР Крим, м. Алупка, Дворцове шосе, 34 в січні 2011 р. на підставі договору субпідряду №20/01/11 від 05.01.2011 р. є об'єктом оподаткування ПДВ.

В січні 2011 р. за датою зарахування від замовника (ТОВ «Основа-Крим») коштів в сумі 110000,00 грн. (у т.ч. 18333,34 грн. ПДВ) в оплату послуг, що підлягають постачанню, у виконавця (ТОВ «СФК-Промстройторг») виникли податкові зобов'язання з ПДВ в сумі 18333,34 грн.

За датою виникнення податкових зобов'язань з ПДВ в сумі 18333,34 грн. виконавець (ТОВ «СФК-Промстройторг») склав податкові накладні на суму ПДВ 18333,34 грн. по операціях постачання послуг будівництва вартістю 110000,00 грн. з ПДВ, а саме податкова накладна № 2 від 05.1.2011р. на суму 30000,00 грн. ут.ч. ПДВ - 5000,00 грн., податкова накладна №22 від 19.01.2011р. на суму 40000,00 грн. у т.ч ПДВ - 6666,67 грн. та податкова накладна №40 від 31.01.2011р. на суму 40000,00 грн. у т.ч ПДВ - 6666,67 грн.

Постачальник ТОВ «СФК-Промстройторг» (ІПН 357364301097) мав право на складання податкових накладних у січні 2011 р., так як за даними довідки ДПІ в м. Сімферополі №330/15-2 від 22.03.2011 р. був зареєстрованим платником ПДВ на момент складання податкових накладних (свідоцтво платника ПДВ видано 11.02.2010 р., анульовано 17.03.2011 р.).

Податкові накладні на суму ПДВ 18333,34 грн. складені за формою, затвердженою Наказом ДПС України №969, та містять обов'язкові реквізити, передбачені п.201.1. ст.201 ПКУ.

В січні 2011 р. постачальник (ТОВ «СФК-Промстройторг») надав замовнику (ТОВ «Основа-Крим») податкові накладні на суму ПДВ 18333,34 грн., а покупець (ТОВ «Основа-Крим») отримав та відобразив їх у розділі II «Отримані податкові накладні» реєстру ПН.

В січні 2011 р. за датою списання коштів на оплату послуг у ТОВ «Основа-Крим» виникло право на віднесення ПДВ у сумі 18333,34 грн. до податкового кредиту.

На підставі отриманих від постачальника (ТОВ «СФК-Промстройторг») податкових накладних ТОВ «Основа-Крим» в січні 2011 р. нарахувало ПДВ, що відноситься до податкового кредиту в сумі 18333,34 грн., та відповідно до п.200.1. ст.200., п.201.14., 201.15. ст.201. ПКУ відобразило його у податковій декларації з ПДВ за січень 2011 р..

ПДВ в сумі 18333,34 грн. включений в податковий кредит ТОВ «Основа-Крим» у межах строку давності, встановленого п.198.6. ст.198. ПКУ (365 днів з дати складання податкової накладної).

ПДВ, включений ТОВ «Основа-Крим» в податковий кредит за січень 2011 р. в сумі 18333,34 грн., нарахований у зв'язку з придбанням субпідрядних робіт результати яких в подальшому були поставлені замовнику - ТОВ «Інтерстар-Ресурс-Сервіс».

Таким чином, документами бухгалтерського та податкового обліку та звітності ТОВ «Основа-Крим» у повному обсязі підтверджується обґрунтованість нарахування ТОВ «Основа-Крим» в січні 2011 р. податкового кредиту в сумі 18333,34 грн. по операціях придбання у ТОВ «СФК-Промстройторг» субпідрядних робіт по об'єкту за адресою: АР Крим, м. Алупка, Дворцове шосе, 34.

Також, матеріалами справи підтверджується використання субпідрядних робіт вартістю 110000,00 грн., у т.ч. ПДВ 18333,34 грн., що придбані у ТОВ «СФК-Промстройторг» в січні 2011 р.

У межах основної економічної діяльності ТОВ «Основа-Крим» (підрядник) уклало господарські договори з наступними замовниками:

- з СП «Основа-Солсиф» укладений договір підряду №10 від 01.07.2010 р. на здійснення будівельно-монтажних робіт по улаштуванню комбінованого ростверку №5.1 на об'єкті: Рекреаційний комплекс в м. Алупка, Дворцове шосе, 34;

- з ТОВ «Інтерстар-Ресурс-Сервіс» укладений договір підряду №28 від 20.09.2010 р. на здійснення робіт з будівництва комбінованого ростверку №5.2 на об'єкті: Рекреаційний комплекс в м. Алупка, Дворцове шосе, 34;

- з ТОВ «Інтерстар-Ресурс-Сервіс» укладений договір підряду №29 від 12.11.2010 р. на здійснення робіт з будівництва комбінованого ростверку №5.3, №5.3д на об'єкті: Рекреаційний комплекс в АРК, м. Алупка, Дворцове шосе, 34. Для виконання будівельних робіт по об'єктам «Комбінований ростверк 5.1,5.2,5.3 рекреаційного комплексу в АРК, м. Алупка, Дворцове шосе, 34» ТОВ «Основа-Крим» відповідно до п.1 ст.838 ЦКУ залучило субпідрядника - ТОВ «СФК-Промстройторг».

В січні 2011 р. ТОВ «СФК-Промстройторг» виконало роботи по улаштуванню монолітних притискних пліт комбінованого ростверку №5.1,5.2,5.3 на об'єкті «Рекреаційний комплекс» за адресою: АР Крим, м. Алупка, Дворцове шосе, 34, на суму 110000,00 грн., у т.ч. ПДВ 18333,34 грн., та передало їх результати на користь ТОВ «Основа-Крим», що підтверджується первинним документом - актом приймання виконаних будівельних робіт від 31.01.2011 р. б/н за формою КБ-2в.

В свою чергу ТОВ «Основа-Крим» в січні 2011 р. передало результати вказаних будівельних робіт по улаштуванню монолітних притискних пліт комбінованого ростверку №5.1,5.2,5.3 на об'єкті «Рекреаційний комплекс» за адресою: АР Крим, м. Алупка, Дворцове шосе, 34» на користь замовників - ТОВ «Інтерстар-Ресурс-Сервіс» та СП «Основа-Солсиф» за узгодженою вартістю 356011,20 грн., у т.ч. ПДВ 59334,20 грн., що підтверджується первинними документами - актами приймання виконаних будівельних робіт.

Таким чином, субпідрядні роботи вартістю 110000,00 грн. з ПДВ, були придбані ТОВ «Основа-Крим» у ТОВ «СФК-Промстройторг» в січні 2011 р. з метою використання у межах господарської діяльності та отриманням доходу у сумі 356011,20 грн. з ПДВ.

28 лютого 2011 р. ТОВ «Основа-Крим» отримало від ТОВ «Торгова компанія «Велес-Груп» будівельні матеріали вартістю 25309,44 грн. у т.ч. ПДВ 4218,24 грн., що підтверджується первинним документом - накладною на отримання ТМЦ №ВС-0000145 від 28.02.2011 р., яка підписана представниками продавця та отримувача та завірена печатками сторін.

Господарська операція з отримання ТОВ «Основа-Крим» будівельних матеріалів вартістю 25309,44 грн., у т.ч. ПДВ 4218,24 грн., від ТОВ «Торгова компанія «Велес-Груп» відображена в бухгалтерському обліку ТОВ «Основа-Крим» в лютому 2011 р. за кредитом бухгалтерського субрахунку №631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками та підрядниками» в кореспонденції з дебетом: бухгалтерського субрахунку №205 «Будівельні матеріали» в сумі 21091,20 грн.; бухгалтерського субрахунку №6441 «Податковий кредит» в сумі 4218,24 грн.

В оплату отриманих від ТОВ «Торгова компанія «Велес-Груп» будівельних матеріалів ТОВ «Основа-Крим» в березні 2011 р. перерахувало вказаному постачальнику грошові кошти в безготівковій формі у сумі 25309,44 грн., у т.ч. ПДВ 4218,24 грн. з призначенням платежу «Оплата за матеріали», що підтверджується платіжним дорученням з відміткою банку №132 від 09.03.2011р. на суму 25309,44 грн. у т.ч. ПДВ - 4218,24 грн.

Господарська операція з оплати ТОВ «Основа-Крим» будівельних матеріалів на суму 25309,44 грн., у т.ч. ПДВ 4218,24 грн., на користь ТОВ «Торгова компанія «Велес-Груп» відображена в бухгалтерському обліку ТОВ «Основа-Крим» в березні 2011 р. за дебетом бухгалтерського субрахунку №631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками та підрядниками» в кореспонденції з кредитом бухгалтерського субрахунку №311 «Поточні рахунки в національній валюті».

Постачальник (ТОВ «Торгова компанія «Велес-Груп») був платником ПДВ в лютому 2011 р. (Свідоцтво платника ПДВ №100304363 анульовано тільки 04.03.2011 р. за даними листа Могилів-Подільської ОДПІ №4646/7/15 від 06.04.2011 р.

Таким чином, операції з постачання ТОВ «Торгова компанія «Велес-Груп» товарів ТОВ «Основа-Крим» в лютому 2011 р. є об'єктом оподаткування ПДВ.

В лютому 2011 р. за датою відвантаження покупцю (ТОВ «Основа-Крим») товарів вартістю 25309,44 грн. (у т.ч. 4218,24 грн. ПДВ), у постачальника (ТОВ «Торгова компанія «Велес-Груп») виникли податкові зобов'язання з ПДВ в сумі 4218,24 грн.

За датою виникнення податкових зобов'язань з ПДВ в сумі 4218,24 грн. постачальник (ТОВ «Торгова компанія «Велес-Груп») склав податкову накладну №90 на суму ПДВ 4218,24 грн. по операціях постачання товарів вартістю 25309,44 грн. з ПДВ.

Постачальник ТОВ «Торгова компанія «Велес-Груп» (ІПН 372200202124) мав право на складання податкових накладних у лютому 2011 р., так як за даними листа Могилів-Подільської ОДПІ №4646/7/15 від 06.04.2011 р. був зареєстрованим платником ПДВ на момент складання податкових накладних (свідоцтво платника ПДВ №100304363 анульовано тільки 04.03.2011 р.).

Податкова накладна №90 на суму ПДВ 4218,24 грн. складена за формою, затвердженою Наказом ДПС України №969, та містить обов'язкові реквізити передбачені п.201.1. ст.201 ПКУ.

В лютому 2011 р. постачальник (ТОВ «Торгова компанія «Велес-Груп») надав покупцю (ТОВ «Основа-Крим») податкову накладну №90 на суму ПДВ 4218,24 грн., а покупець (ТОВ «Основа-Крим») отримав та відобразив її у розділі II «Отримані податкові накладні» реєстру ПН.

В лютому 2011 р. за датою отримання товарів, що підтверджено податковою накладною, у ТОВ «Основа-Крим» виникло право на віднесення ПДВ у сумі 4218,24 грн. до податкового кредиту.

На підставі отриманої від постачальника (ТОВ «Торгова компанія «Велес-Груп») податкової накладної №90 ТОВ «Основа-Крим» в лютому 2011 р. нарахувало ПДВ, що відноситься до податкового кредиту в сумі 4218,24 грн., та відобразило його у податковій декларації з ПДВ за лютий 2011 р.

ПДВ в сумі 4218,24 грн. включений в податковий кредит ТОВ «Основа-Крим» у межах строку давності, встановленого п. 198.6. ст.198. ПКУ (365 днів з дати складання податкової накладної).

ПДВ, включений ТОВ «Основа-Крим» в податковий кредит за лютий 2011 р. в сумі 4218,24 грн., нарахований у зв'язку з придбанням будівельних матеріалів, які в подальшому були використанні для виконання робіт по замовленню ТОВ «Інтерстар-Ресурс-Сервіс».

Таким чином, документами бухгалтерського та податкового обліку та звітності ТОВ «Основа-Крим» у повному обсязі підтверджується обґрунтованість нарахування ТОВ «Основа-Крим» в лютому 2011 р. податкового кредиту в сумі 4218,24 грн. по операціях придбання у ТОВ «Торгова компанія «Велес-Груп» будівельних матеріалів.

Також, матеріалами справи підтверджується використання будівельних матеріалів вартістю 25309,44 грн., у т.ч. ПДВ 4218,24 грн., що придбані у ТОВ «Торгова компанія «Велес-Груп» в лютому 2011 р.

28 лютого 2011 р. ТОВ «Основа-Крим» отримало від ТОВ «ТК «Велес-Груп» будівельні матеріали вартістю 25309,44 грн., у т.ч. ПДВ 4218,24 грн., що підтверджується первинним документом - накладною на отримання ТМЦ №ВС-0000145 від 28.02.2011 р., яка підписана представниками продавця та отримувача та завірена печатками сторін.

Номенклатурою вказаних будівельних матеріалів згідно накладної №ВС-0000145 від 28.02.2011 р. є: ізоліт (0.5) обсягом 520 кв.м.; Геотекстиль (32) обсягом 780 кв.м.

Вказані будівельні матеріали були оприбутковані ТОВ «Основа-Крим» в лютому 2011 р. та послідовно списані на матеріальні витрати, що відображено в матеріальних звітах за: лютий 2011 р. ізоліт (0.5) обсягом 53,0 кв.м. та геотекстиль (32) обсягом 53,0 кв.м.; березень 2011 р. ізоліт (0.5) обсягом 90,0 кв.м. та геотекстиль (32) обсягом 727,0 кв.м.; квітень 2011 р. ізоліт (0.5) обсягом 377,0 кв.м.

Списання вказаних матеріалів відбувалося при виконанні робіт з інженерного захисту території, розташованої за адресою: м. Алупка, Дворцове шосе 34 (ростверк) по замовленню ТОВ «Інтерстар-Ресурс-Сервіс» за договором №29 від 12.11.2010 р., що підтверджується актами виконаних робіт та відомостями ресурсів до них.

Вартість, за якою ізоліт (0.5) обсягом 520 кв.м. та геотекстиль (32) обсягом 780 кв.м. були включені до актів виконаних робіт, підписаних замовником ТОВ «Інтерстар-Ресурс-Сервіс», складає 26 106,00 грн. з ПДВ, що на 796,56 грн. з ПДВ більше, ніж вартість їх придбання у ТОВ «ТК «Велес-Груп» (26 106-25 309,44).

Отже, операція з придбання та подальшого використання будівельних матеріалів вартістю 25 309,44 грн. з ПДВ є для ТОВ «Основа-Крим» прибутковою та безпосередньо пов'язана з основною економічною діяльністю ТОВ «Основа-Крим» - будівництвом будівель.

Крім того, вищевказані доводи не можуть бути підставою для висновків про завищення ТОВ «Основа-Крим» податкового кредиту за грудень 2010 р. - лютий 2011 р. на 50790,00 грн. по операціях придбання товарів та послуг від ТОВ «СФК-Промстройторг» та ТОВ «ТК «Велес-Груп» виходячи з наступного.

Отримання ТОВ «Основа-Крим» будівельних робіт та матеріалів від ТОВ «СФК-Промстройторг» та ТОВ «ТК «Велес-Груп» в грудні 2010 р. - лютому 2011 р. підтверджено первинними документами - прибутковою накладною та актами приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в .

Таким чином, первинними документами бухгалтерського обліку ТОВ «Основа-Крим» підтверджується здійснення господарських операцій з придбання будівельних матеріалів та робіт у ТОВ «СФК-Промстройторг» та ТОВ «ТК «Велес-Груп» в грудні 2010 р. - лютому 2011 р.

Також, документально підтверджено, що будівельні матеріали та роботи, придбані ТОВ «Основа-Крим» у ТОВ «СФК-Промстройторг» та ТОВ «ТК «Велес-Груп» в грудні 2010 р. - лютому 2011 р., були використані у господарській діяльності ТОВ «Основа-Крим», що також є підтвердженням реальності операцій з придбання будівельних матеріалів та робіт.

На момент вчинення господарських операцій з ТОВ «Основа-Крим» вказані постачальники були зареєстровані платниками ПДВ згідно даних офіційного сайту ДПА України та були включені до ЄДРПОУ.

Акт перевірки ДПІ вказує, що податкові зобов'язання ТОВ «СФК-Промстройторг» за грудень 2010 р. та січень 2011 р. визнані недійсними, податкова звітність ТОВ «ТК «Велес-Груп» з ПДВ за лютий 2011 р. не прийнята.

Акт перевірки не містіть відомостей про порушення норм податкового законодавства з боку ТОВ «Основа-Крим».

Більш того, у ТОВ «Основа-Крим» відсутній обов'язок та право перевіряти кількість робітників, наявність транспорту, складських приміщень та інших необоротних активів ТОВ «СФК-Промстройторг», а відтак відсутня залежність правомірності формування податкового кредиту ТОВ «Основа-Крим» від наявності вказаних параметрів у його постачальників.

Згідно з п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7.4 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. №168/97-ВР із змінами та доповненнями (далі - Закон № 168, який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Якщо у подальшому такі товари (послуги) починають використовуватися в операціях, які не є об'єктом оподаткування згідно зі статтею 3 цього Закону або звільняються від оподаткування згідно зі статтею 5 цього Закону, чи основні фонди переводяться до складу невиробничих фондів, то з метою оподаткування такі товари (послуги), основні фонди вважаються проданими за їх звичайною ціною у податковому періоді, на який припадає початок такого використання або переведення, але не нижче ціни їх придбання (виготовлення, будівництва, спорудження).

Відповідно до п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону № 168 не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.

Для банківських установ при одержані ними права власності на заставлене майно з метою подальшого продажу таке право зберігається до моменту продажу такого заставленого майна.

Пунктом 57.5.1 п.7.5 ст. 5 Закону №168 визначено, що дата здійснення першої з подій:

або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків;

або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).

Відповідно до п. 185.1 ст. 185 ПК України, об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку, зокрема, з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Порядок формування податкового кредиту визначено ст. 198 Податкового кодексу України.

Пункт 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України визначає, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

В силу п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Пунктом 198.3 ст. 198 даного Кодексу визначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

В силу п. 198.6 ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати виписки податкової накладної.

Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів \ послуг (п. 201.4 ст. 201 ПК України).

Податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця. Органи державної податкової служби за даними реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, наданих в електронному вигляді, повідомляють платника податку про наявність у такому реєстрі розбіжностей з даними контрагентів. При цьому платник податку протягом 10 днів після отримання такого повідомлення має право уточнити податкові зобов'язання без застосування штрафних санкцій, передбачених розділом 11 цього Кодексу (п. 201.6 ст. 201 ПК України).

Згідно п. 201.7 ПК України, податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Як зазначено у п. 201.8 ст. 201 Податкового кодексу України, право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

В силу п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Як зазначено у п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України, реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку.

При цьому, в силу п. 184.5 ст. 185 Податкового кодексу України з моменту анулювання реєстрації особи як платника податку така особа позбавляється права на віднесення сум податку до податкового кредиту, виписку податкових накладних.

Дослідивши наявні у справі податкові накладні, встановлено, що вони містять всі необхідні реквізити, передбачені ст. 201.1 ПК України та Порядком заповнення податкової накладної, затвердженим наказом ДПА України № 969 від 21.12.2010р, а саме: порядковий номер податкової накладної; дату виписування податкової накладної; повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах юридичної особи - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця); місцезнаходження юридичної особи - продавця; повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах юридичної особи - покупця (отримувача) товарів/послуг; опис (номенклатуру) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; ціну постачання без урахування податку; ставку податку та відповідну суму податку в цифровому значенні; загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; вид цивільно-правового договору.

Відповідно до 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом (п. 200.2).

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) період (п. 200.3).

Враховуючи вищевикладене, висновки Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі АР Крим, викладені в акті невиїзної документальної позапланової перевірки №113/15-02/35372980 від 17.05.2011 р. документами первинного бухгалтерського та податкового обліку ТОВ «Основа-Крим» не підтверджені.

Крім того, висновком судово-економічної експертизи №186/11 від 17.12.2012 р. встановлено:

- Документами бухгалтерського та податкового обліку та звітності ТОВ «Основа-Крим» у повному обсязі не підтверджуються висновки ДПІ у Бахчисарайському районі АР Крим за актом перевірки №113/15-02/35372980 від 17.05.2011 р. щодо завищення ТОВ «Основа-Крим» податкового кредиту на 50 790,00 грн. та відповідно заниження зобов'язань по сплаті до бюджету ПДВ в сумі 50790,00 грн. за грудень 2010 р. - лютий 2011 р.

- Документами бухгалтерського та податкового обліку та звітності ТОВ «Основа-Крим» у повному обсязі підтверджується, що податковий кредит з ПДВ в сумі 50 790.00 грн.. нарахований за грудень 2010 р. - лютий 2011 р. по операціях з придбання товарів (послуг) загальною вартістю 304743,44 грн. у ТОВ «СФК-Промстройторг» та ТОВ «ТК«Велес- Груп », визначений ТОВ «Основа-Крим» вірно та обґрунтовано.

- Документами бухгалтерського та податкового обліку та звітності ТОВ «Основа-Крим» у повному обсязі підтверджується здійснення ТОВ «Основа-Крим» господарських операцій з придбання товарів та робіт загальною вартістю 304743,44 грн. з ПДВ у ТОВ «СФК-Промстройторг» і ТОВ «ТК«Велес- Груп » за грудень 2010р. -лютий 2011р., по яких ТОВ «Основа-Крим» нарахувало податковий кредит в сумі 50790,00 грн. за грудень 2010р. - лютий 2011р.

- Документами бухгалтерського та податкового обліку та звітності ТОВ «Основа-Крим» у повному обсязі підтверджується, що товари та роботи загальною вартістю 304743,44 грн. з ПДВ, придбані у ТОВ «СФК-Промстройторг»і ТОВ «ТК«Велес- Груп »за грудень 2010р. -лютий 2011р., були у повному обсязі використані у господарській діяльності ТОВ «Основа-Крим».

Крім того, вимоги позивача щодо визнання протиправним та скасування наказу ДПІ у бахчисарайському районі АР Крим №216 від 19.04.2011р. встановлено наступне.

Оскаржуваний наказ відповідача №216 від 19.04.2011 р. є актом індивідуальної дії, а відтак застосовується одноразово та вичерпує свою дію фактом виконання.

Крім того, у разі закінчення строку, встановленого у акті індивідуальної дії, в даному випадку для зобов'язання ДПІ провести невиїзну документальну перевірку, такий акт індивідуальної дії не породжує правових наслідків.

Як вбачається з наказу №216 від 19.04.2011 року відповідачу наказано було провести перевірку з 29.04.2011р. по 10.05.2011 р.

Відтак на момент розгляду справи зазначений наказ відповідача є таким, що вичерпав свою дію в часі, а відтак відсутні підстави для його скасування.

Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів погоджується з правильним висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.

На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись частиною третьою статті 24, частиною першою статті 195, статтями 196,197, пунктом 1 частини першої статті 198, статтею 200, пунктом 1 частини першої статті 205, статтями 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Панов О.І.) від 29.01.13 у справі № 2а-6872/11/0170/18- залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Панов О.І.) від 29.01.13 у справі № 2а-6872/11/0170/18- залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис О.І. Мунтян

Судді підпис Ю.Л.Шеренін

підпис О.В.Дугаренко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.І. Мунтян

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.05.2013
Оприлюднено11.06.2013
Номер документу31710905
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6872/11/0170/18

Ухвала від 26.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 20.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Панов О.І.

Ухвала від 28.05.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Мунтян Ольга Іванівна

Ухвала від 22.03.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Мунтян Ольга Іванівна

Постанова від 29.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Панов О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні