Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 червня 2013 року Справа №811/1735/13-а
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Момонт Г.М., розглянув у порядку письмового провадження в м. Кіровограді адміністративну справу
за позовом : Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1
до відповідача : Світловодської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби
про зобов'язання вчинити певні дії.
Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернувся з позовом до Світловодської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області державної податкової служби про зобов'язання Світловодську об'єднану державну податкову інспекцію Кіровоградської області Державної податкової служби відновити в АІС «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» податкові зобов'язання в сумі 305 415,64 грн. та податкового кредиту в сумі 303 351,13 грн. з податку на додану вартість задекларованих ФОП ОСОБА_1 за лютий, березень 2012 року в розрізі суб'єктів господарювання, що були відкориговані на підставі акту від 25.09.2012 року №302/1700-2705901630 «Про результати проведення зустрічної звірки ФОП ОСОБА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Техноальянс трейд ЛТД», код за ЄДРПОУ 37877487, їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.02.2012 р. по 31.03.2012 р.».
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що податковим органом безпідставно згідно з актом перевірки №302/1700-2705901630 від 25.09.2012 р. здійснено коригування показників податкових зобов'язань у сумі 305 415,64 грн. та податкового кредиту в сумі 303 351,13 грн. відображених ФОП ОСОБА_1 у декларації з ПДВ за лютий, березень 2012 р.
Відповідачем до суду подано заперечення на позовну заяву відповідно до змісту якого, позов ним не визнається у повному обсязі, оскільки позивачем безпідставно сформовано податкові зобов'язання в сумі 305 415,64 грн. та податковий кредит у сумі 303 351,13 грн. на підставі нікчемного правочину з ТОВ «Техноальянс трейд ЛТД».
Представник позивача в судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги з підстав, зазначених у позовній заяві. Представник відповідача в судове засідання не з'явився, до суду надійшла заява про розгляд справи без його участі у порядку письмового провадження (а.с.30).
10 червня 2013 року представником позивача подано клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження (а.с.34).
На підставі усної ухвали прийнятої 10.06.2013 р. та занесеної до журналу судового засідання, подальший розгляд справи проведено в порядку письмового провадження у відповідності до ч.4 ст.122 КАС України.
Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,
ВСТАНОВИВ:
25 вересня 2012 року посадовою особою Світловодської ОДПІ Кіровоградської області ДПС проведено зустрічну звірку ФОП ОСОБА_1 щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Техноальянс трейд ЛТД», їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.02.2012 р. по 31.03.2012 р., за наслідками якої складено акт №302/1700-2705901630 від 25.09.2012 р., яким, зокрема, встановлено відсутність ознак реальності вчинення господарських операцій з ТОВ «Техноальянс трейд ЛТД» та ПАТ «Київський маргариновий завод» (в частині об'єкту оподаткування податку на додану вартість) за лютий, березень 2012 року на суму податкового кредиту 303 351,13 грн. (ТОВ «Техноальянс трейд ЛТД») та податкових зобов'язань на суму 305 415,64 грн. (ПАТ «Київський маргариновий завод»), у тому числі:
- за лютий 2012 року: в частині податкового кредиту на суму 303 351,13 грн., в частині податкових зобов'язань на суму 43 019,70 грн.;
- за березень 2012 року в частині податкових зобов'язань на суму 262 395,94 грн. (а.с.8-15).
Відповідно до п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Із огляду на викладене, беручи до уваги ст.ст.54, 58 Податкового кодексу України, висновки зустрічної звірки не можуть бути підставою для визначення податковим органом платнику податків грошового зобов'язання та винесення податкових повідомлень-рішень.
Зі змісту акту №302/1700-2705901630 від 25.09.2012 р. судом встановлено, що фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 у декларації з податку на додану вартість за лютий 2012 р. задекларовано податкове зобов'язання в розмірі 43 019,70 грн. за взаємовідносинами з ПАТ «Київський маргариновий завод» та податковий кредит у розмірі 303 351,13 грн. за взаємовідносинами з ТОВ «Техноальянс трейд ЛТД», а також у декларації з податку на додану вартість за березень 2012 р. задекларовано податкове зобов'язання в сумі 262 395,94 грн. за взаємовідносинами з ПАТ «Київський маргариновий завод» (а.с.13-14).
У матеріалах справи міститься роздруківка Детальної інформації по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України, зі змісту якої встановлено, що податковим органом на підставі акту перевірки №302/1700-2705901630 від 25.09.2012 р. проведено корегування показників податкових зобов'язань в сумі 305 415,64 грн. за взаємовідносинами з ПАТ «Київський маргариновий завод» та податкового кредиту в сумі 303 351,13 грн. за взаємовідносинами з ТОВ «Техноальянс трейд ЛТД» задекларованих фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 у податкових деклараціях з ПДВ за лютий та березень 2012 р. (а.с.24-29).
Світловодською ОДПІ Кіровоградської області ДПС листом №1031/10/17022 від 22.02.2013 р. підтверджено факт коригування податковим органом на підставі акту перевірки №302/1700-2705901630 від 25.09.2012 р. у підсистемі ІС «Аудит» податкових зобов'язань та податкового кредиту за відповідний період по операціям, які мають ознаки нікчемності та є нікчемними по ланцюгу до «вигодонабувача» (а.с.16).
У відповідності до п.71.1 ст.71 Податкового кодексу України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності державної податкової служби - комплекс заходів із збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання органами державної податкової служби покладених на них функцій та завдань.
Відповідно до п.74.1 ст.74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби.
Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Згідно з п.74.2 ст.74 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
Зі змісту п.1.1 Методичних рекомендацій щодо взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України «Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів» від 18.04.2008 р. №266 (далі - Методичні рекомендації) вбачається, що вони запроваджуються в органах державної податкової служби (далі - орган ДПС) з метою удосконалення адміністрування податку на додану вартість, руйнування схем мінімізації податкових зобов'язань, ліквідації віртуального податкового кредиту з податку на додану вартість, повноти декларування податкових зобов'язань та забезпечення своєчасності відшкодування податку на додану вартість в умовах запровадження системи подвійного контролю перевірки податкової звітності з податку на додану вартість та подання платниками податку на додану вартість розшифровок податкового кредиту та податкових зобов'язань у розрізі контрагентів.
Відповідно до п.1.3 Методичних рекомендацій для реалізації Методичних рекомендацій створені такі програмні продукти:
- система формування та подання до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку податкової звітності в електронному вигляді щодо ведення обліку розшифрування податкового кредиту та податкових зобов'язань у розрізі контрагентів;
- система приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності щодо проведення автоматизованого контролю податкової декларації з податку на додану вартість на районному рівні;
- система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України.
Згідно з п.2.14 Методичних рекомендацій інформація податкової звітності з ПДВ, надіслана до центральної бази даних податкової звітності, підлягає розподілу відповідно до вимог Методичних рекомендацій щодо порядку розподілу платників податків за категоріями уваги та співставленню засобами системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПА України.
Зі змісту п.2.15 Методичних рекомендацій вбачається, що результатом автоматизованого співставлення даних податкової звітності з податку на додану вартість є розподіл платників ПДВ за наявності операцій з контрагентами у поданій ними податковій звітності за такими категоріями: нульова, перша та друга категорії. Результати автоматизованого співставлення даних податкової звітності з податку на додану вартість та проведений за ними розподіл платників ПДВ за категоріями враховуються при визначенні категорії уваги суб'єкта господарювання.
Таким чином, «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» є інформаційною базою обробки та використання податкової інформації, а результати її опрацювання використовуються в своїй діяльності органами державної податкової служби.
З огляду на викладене, суд погоджується з позицією позивача стосовно того, що самостійна зміна відповідачем задекларованих показників у АІС «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» порушує його права та інтереси, оскільки декларуючи податкові зобов'язання та податковий кредит платник податків має право, щоб задекларовані ним показники відповідали показникам відображеним в електронній базі податкової звітності.
Більш того, суд зауважує, що невідповідність показників податкового кредиту та податкових зобов'язань, задекларованих позивачем у деклараціях з ПДВ показникам відображеним в електронній базі податкової звітності може мати негативні наслідки як для самого платника податків, так і для його контрагентів.
У відповідності до п.4.9, 5.1, 5.4 Методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, затверджених наказом ДПС України від 14.06.2012 р. №516, за відсутності зауважень до оформлення податкової звітності вона реєструється, а дані податкової звітності вносяться до електронної бази районного рівня. Обробка та занесення інформації до електронних баз виконується підрозділом приймання та обробки податкової звітності, у разі відсутності зазначеного підрозділу - підрозділами, на які покладено цю функцію. За відповідність інформації у базах податкової звітності даним податкових документів, наданих платником податків на паперових (електронних) носіях, несуть відповідальність підрозділи, що приймають податкову звітність.
Із системного аналізу зазначених норм вбачається, що обов'язок платника податків щодо подання податкової декларації за звітний період кореспондується з обов'язком податкового органу щодо прийняття такої декларації та, у випадку відсутності зауважень до її оформлення, відображення показників декларації у відповідних базах податкової звітності. При цьому, до електронної бази податкової звітності органу ДПС посадовими особами податкового органу вносяться задекларовані показники податкового кредиту та податкових зобов'язань конкретного платника податків.
Таким чином, показники АІС «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» формуються податковим органом на підставі даних задекларованих платниками податків у податкових декларацій з ПДВ та повинні їм відповідати.
Судом встановлено, що Методичними рекомендаціями визначено підстави за наявності яких, податковий орган має право вносити зміни до електронної бази податкової звітності органу ДПС, що відображається в «Детальній інформації по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України».
Так, згідно з п.2.19 Методичних рекомендацій у разі виявлення працівником підрозділів оподаткування юридичних, фізичних осіб під час проведення камеральної перевірки податкової звітності помилок, допущених працівником підрозділу ведення та захисту податкової звітності при введенні податкової звітності до електронної бази податкової звітності з паперового носія така інформація передається до підрозділу ведення та захисту податкової звітності, шляхом направлення службової записки, з метою усунення помилки.
Відповідно до п.2.21 Методичних рекомендацій підсумки перевірок за результатами автоматизованого співставлення податкової звітності з ПДВ на центральному рівні відображаються в додатку до акта перевірки (камеральної, документальної невиїзної, планової, позапланової перевірки) або довідки у розрізі періодів та операцій з одним контрагентом та фіксуються в АС «Аудит». По мірі підписання актів перевірки та узгодження податкових зобов'язань, визначених податковим повідомленням-рішенням, прийнятим за результатами таких перевірок, уточнюються результати автоматизованого співставлення на центральному рівні податкової звітності з ПДВ за поданням підрозділу, яким завершено процедуру такого узгодження та яким прийнято таке повідомлення-рішення.
У відповідності до п.2.22 Методичних рекомендацій у разі якщо результати такої перевірки оскаржуються платником у адміністративному порядку, мотивувальна частина рішення про результати розгляду скарг платників, яка змінює суми ПДВ, визначені за результатами перевірки, складається у розрізі періодів, операцій з одним контрагентом та сум ПДВ. Підрозділ апеляції передає структурному підрозділу, що здійснював перевірку платника ПДВ, копію рішення, прийнятого за розглядом скарги платника податків, для підготовки податкових повідомлень-рішень та реєстрації (фіксуються) в АС «Аудит».
Згідно з п.2.23 Методичних рекомендацій у разі якщо результати такої перевірки оскаржуються платником у судовому порядку, юридичний підрозділ передає структурному підрозділу, що здійснював перевірку платника, копії рішень судових органів, якими змінено суми ПДВ, визначені за результатами перевірки. Структурний підрозділ, що здійснював перевірку платника ПДВ, на наступний день після отримання вказаних рішень складає Довідку про зміну результатів перевірки платника ПДВ за наслідками оскарження у судовому порядку у розрізі періодів, операцій з одним контрагентом і сум ПДВ та реєструє в АС «Аудит».
Отже відповідно до змісту Методичних рекомендацій вбачається, що підставами для здійснення коригування посадовими особами податкового органу є встановлення факту допущення працівником податкового органу помилок при введенні до електронної бази податкової звітності інформації із податкової звітності на паперових носіях; узгоджене податкове повідомлення-рішення та рішення суду, яким змінено суми ПДВ.
При цьому акт зустрічної звірки не є підставою для коригування в електронній базі даних податкової звітності задекларованих платником податків, так як і не може бути підставою для винесення податковим органом податкових повідомлень-рішень.
На підставі викладеного суд приходить до висновку, що Світловодською об'єднаною державною податковою інспекцією Кіровоградської області Державної податкової служби безпідставно в автоматизованій інформаційній системі «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» згідно з актом №302/1700-2705901630 від 25.09.2012 р. проведено корегування показників задекларованих позивачем у деклараціях з ПДВ за лютий та березень 2012 року, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Згідно з п.п.3 п.9 розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання.
У відповідності до викладеного, сплачений позивачем судовий збір у розмірі 34,41 грн. підлягає присудженню з Державного бюджету України шляхом його безспірного списання Державною казначейською службою у Кіровоградській області із рахунка Світловодської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
2. Зобов'язати Світловодську об'єднану державну податкову інспекцію Кіровоградської області Державної податкової служби відновити в автоматизованій інформаційній системі «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» показники податкових зобов'язань у сумі 305 415,64 грн. та податкового кредиту в сумі 303 351,13 грн. з податку на додану вартість задекларовані фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 у лютому та березні 2012 року в розрізі контрагентів, що були відкориговані на підставі акту «Про результати проведення зустрічної звірки ФОП ОСОБА_1, рнокпп НОМЕР_1, щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків Товариство з обмеженою відповідальністю «Техноальянс трейд ЛТД», код за ЄДРПОУ 37877487, їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.02.2012 по 31.03.2012» №302/1700-2705901630 від 25.09.2012 року.
Зобов'язати Державну казначейську службу у Кіровоградській області стягнути на користь фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, рнокпп НОМЕР_1 (27501, АДРЕСА_1) судові витрати у сумі 34,41 грн. (тридцять чотири грн. 41 коп.) із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунку Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови у повному обсязі.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Г.М. Момонт
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2013 |
Оприлюднено | 12.06.2013 |
Номер документу | 31751254 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.М. Момонт
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні