ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 травня 2013 р. (о 17:13) Справа №2а-13296/11/0170/14
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Цатурян С.О.
за участю представників сторін:
від позивача - Єловська Г.М., НОМЕР_1, довіреність № 41/01-10 від 18.02.2013 року;
від позивача - Жукова О.І., НОМЕР_2, довіреність № 41/01-10 від 18.02.2013 року;
від відповідача - не з'явився;
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Кримського республіканського підприємства «Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Саки»
до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції в АРК
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень № 0001491502, №0001501502 від 13.10.2011 року.
Суть спору: Кримське республіканське підприємство «Водопровідно-каналізаційне господарство м. Саки» (далі-позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АРК з позовом до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції в АРК (далі-відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень: №0001491502 від 13.10.2011 року про нарахування штрафу за несвоєчасне перерахування податку на додану вартість за актом перевірки № 1040/15-02/03347678 від 04.10.2011 року в сумі 26 915,72 грн., № 0001501502 від 13.10.2011 року про нарахування штрафу за несвоєчасне перерахування податку на додану вартість за актом перевірки № 1040/15-02/03347678 від 04.10.2011 року в сумі 48 902,00 грн.
Суддею Окружного адміністративного суду АР Крим Александровим О.Ю. ухвалами від 27.10.2011 року відкрито провадження по справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.12.2011 року адміністративний позов Кримського республіканського підприємства «Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Саки» до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим в частині визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення № 0001501502 від 13.10.2011 року про нарахування штрафу за несвоєчасне перерахування ПДВ за актом перевірки № 1040/15-02/03347678 від 04.10.2011 року на суму 24 541,00 грн. залишено без розгляду, у зв'язку з його відкликанням представником позивача.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 11.10.2012 року призначено по справі судово-економічну експертизу та зупинено провадження у справі.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 05.06.2012 року провадження у справі поновлено.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 31.07.2012 року призначено по справі судово-економічну експертизу та зупинено провадження у справі.
Відповідно до розпорядження Окружного адміністративного суду за № 214 від 19.03.2013 року щодо призначення повторного автоматичного розподілу справ, у зв'язку з переведенням з посади судді Окружного адміністративного суду АР Крим Александрова О.Ю. на роботу на посаду судді Окружного адміністративного суду м. Севастополя призначений інший склад суду.
Згідно до ч.2 статті 26 КАС України, у разі неможливості продовження розгляду адміністративної справи одним із суддів до розгляду залучається інший суддя, який визначається в порядку, встановленому частиною третьою ст. 15-1 КАС України. Якщо нового суддю залучено під час судового розгляду, судовий розгляд адміністративної справи починається спочатку.
Враховуючи те, що суддю Александрова Олександра Юрійовича переведено з посади судді Окружного адміністративного суду АР Крим на посаду судді окружного адміністративного суду м. Севастополя, та це робить неможливим розгляд адміністративної справи, протоколом розподілу справи між суддями від 19.03.2013 року адміністративну справу № 2а-13296/11/0170/16 було передано на розгляд судді Окружного адміністративного суду АР Крим Кірєєву Д.В. з присвоєнням номеру справи 2а-13296/11/0170/14.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 20.03.2013 року справу прийнято до провадження суддею Окружного адміністративного суду АР Крим Кірєєвим Д.В.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 22.04.2013 року провадження у справі поновлено.
У судовому засіданні 21.05.2013 року представники позивача на задоволенні позову наполягали.
У судове засідання 21.05.2013 року представник відповідача не з'явився, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу у відсутність представника відповідача.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши представників позивача, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 1 ч.2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття справи адміністративної юрисдикції, - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ст.ст. 1, 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах входять до складу органів державної податкової служби і є органами виконавчої влади.
Основним завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин).
Враховуючи зазначене, відповідач, здійснюючи свої повноваження у спірних відносинах є суб'єктом владних повноважень, спір що виник між сторонами пов'язаний із захистом прав позивача у сфері публічно-правових відносин і є справою адміністративної юрисдикції, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.
Кримське республіканське підприємство «Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Саки» зареєстровано у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Сакської міської ради АР Крим 14.11.1995 року, ідентифікаційний код юридичної особи 03347678, місцезнаходження: 96500, Автономна Республіка Крим, м. Саки, вул. Промишленна, буд. 9, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А01 № 038408, довідкою № 54-01-26-52/205 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (т.с. 1 а.с. 34-35).
Кримське республіканське підприємство «Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Саки» взято на податковий облік в органах державної податкової служби з 27.11.1995 року.
Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість від 03.09.1997 року № 100064410, індивідуальний податковий номер - 033476701082.
Судом встановлено, що 04.10.2011 року посадовими особами проведено перевірку з питання своєчасності сплати погоджених сум податкових зобов'язань з ПДВ за червень 2011 року-вересень 2011 року КРП «ВПВКГ м. Саки» - 03347678.
За результатами перевірки складено акт № 1040/15-02/03347678 від 04.10.2011 року, за висновками якого встановлено що КРП «ВП ВКГ м. Саки» порушило терміни сплати суми податкового зобов'язання з ПДВ (т.с. 1 а.с. 8-9).
На підставі зазначеного акту перевірки відповідачем 13.10.2011 року прийняті податкові повідомлення - рішення: № 0001491502, яким зобов'язано позивача за затримку на 30 календарних днів сплатити штраф у розмірі 26 915,72 грн., № 0001501502, яким зобов'язано позивача за затримку на 59 календарних днів сплатити штраф у розмірі 48 902,00 грн.
Не погодившись з зазначеними податковими повідомленнями - рішеннями позивач оскаржив їх до суду.
Перевіряючи обґрунтованість прийняття оскаржуваного податкового повідомлення - рішення, судом встановлено наступне.
В акті перевірки відповідач зазначив, що КРП «ВПВКГ м. Саки» порушило терміни сплати суми податкового зобов'язання з ПДВ, у тому числі:
- по декларації № 9003995762 від 17.06.2011 року при терміні сплати 30.06.2011 року сума боргу 946,34 грн. сплачена 30.08.2011 року;
- по уточнюючому документу № 9004414255 від 30.06.2011 року при терміні сплати 30.06.2011 року сума боргу 49 201,66 грн. і 20 798,34 грн. сплачена відповідно 30.08.2011 року і 31.08.2011 року;
- по уточнюючому документу № 9004523027 від 07.07.2011 року сума нарахувань складає 30 000,00 грн., при терміні сплати 07.07.2011 року сума боргу 30 000,00 грн. сплачена 31.08.2011 року платіжним дорученням №871. Кількість днів затримки - 55;
- по декларації № 9004846582 від 18.07.2011 сума нарахувань складає 214 510,00 грн., при терміні сплати 30.07.2011 року сума боргу 99 727,34 грн. сплачена 30.07.2011 року (кількість днів затримки - 32), сума боргу 66 950,00 грн. - 02.09.2011 року (кількість днів затримки - 34), сума боргу 40 170,00 грн. - 05.09.2011 року (кількість днів затримки - 37), сума боргу 7 662,66 грн. - 27.09.2011 року (кількість днів затримки - 39). Всього сума боргу 214 510,00 грн., сплачено платіжними дорученнями № 870, 908, 909, 1006;
- по декларації № 9006833775 від 18.08.2011 року сума нарахувань складає 213 148,00 грн., при терміні сплати 30.08.2011 року сума боргу 79 090,04 грн. сплачена 27.09.2011 року (кількість днів затримки - 28), сума боргу 134 057,96 грн. - 29.09.2011 року (кількість днів затримки - 30). Всього сума боргу 213 148,00 грн., сплачено платіжними дорученнями № 1006, 1013;
- по уточнюючому документу № 9007292239 від 02.09.2011 року сума нарахувань складає 65 000,00 грн., при терміні сплати 02.09.2011 року сума боргу 13 671,15 грн. сплачена 31.08.2011 року (кількість днів затримки - 27), сума боргу 42 338,00 грн. - 30.09.2011 року (кількість днів затримки - 28). Частково сплачено боргу 56 009,15 грн., платіжні доручення 1013, 1015.
З акту слідує, що сплата суми податкового зобов'язання, зазначеного платником податків у податкової декларації здійснюється протягом десяти календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.
У порушення п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України КРП «ВПВКГ м. Саки» своєчасно не сплатило суму податкових зобов'язань з ПДВ.
Згідно з п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755- VI (зі змінами та доповненнями) податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Відповідно до п. 50.1. ст. 50 ПК України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені.
Платник податків, який самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний, за винятком випадків, установлених пунктом 50.2 цієї статті:
а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку;
б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання з цього податку;
Пунктом 54.1. ст. 54 ПК України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
За пунктом 57.1. ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з п. 202.1. ст. 202 ПК України звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал, з урахуванням таких особливостей:
а) якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця;
б) якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.
Відповідно до п. 203.1 ст. 203 ПК України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації ( п. 203.2 ст. 203 ПК України).
Згідно з п. 1.7 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої Постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року N22 кошти з рахунків клієнтів банки списують лише за дорученнями власників цих рахунків (включаючи договірне списання коштів згідно з главою 6 цієї Інструкції) або на підставі розрахункових документів стягувачів згідно з главами 5 та 12 цієї Інструкції.
Відповідно до п. 3.8 вищевказаної Інструкції реквізит "Призначення платежу" платіжного доручення заповнюється платником так, щоб надавати повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється перерахування коштів отримувачу. Повноту інформації визначає платник з урахуванням вимог законодавства України.
Платник відповідає за дані, що зазначені в реквізиті платіжного доручення «Призначення платежу». Банк перевіряє заповнення цього реквізиту на відповідність вимогам, викладеним у цій главі, лише за зовнішніми ознаками.
Відповідно до п.2 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" № 996 бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться на підприємстві. Фінансова, податкова та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку. Підставою для відображення господарських операцій у бухгалтерському обліку є первинні документи, що фіксують факти здійснення господарських операцій (п.1 ст.9 Закону № 996). Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення (ст.1 Закону № 996). Обов'язкові реквізити первинного документа встановлені п.2 ст.9 Закону № 996. Первинні документи повинні бути складені в момент здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її завершення (п.1. ст.9 Закону № 996).
Відповідно до п.2.4. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку затвердженого наказом. Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року N 88 первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Судом встановлено, що згідно з уточнюючим документом КРП «ВПВКГ м. Саки» за квітень 2011 року № 9004523027 від 07.07.2011 року (т.1 а.с.13-14) сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового періоду) з урахуванням уточнень складає 30 000,00 грн. (рядок 25 декларації), сума штрафу - 900,00 грн., всього - 30 900,00 грн.
Згідно з декларацією з податку на додану вартість за червень 2011 року № 9004846582 від 18.07.2011 року (т.1 а.с.10-11), сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового періоду) складає 214 510,00 грн. (рядок 25 декларації).
Згідно з декларацією з податку на додану вартість за липень 2011 року № 9006833775 від 18.08.2011 року (т.1 а.с.16-17), сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового періоду) складає 213 148,00 грн. (рядок 25 декларації).
Згідно з уточнюючим документом за листопад 2010 року № 9007292239 від 02.09.2011 року (т.1 а.с:19-20) сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового періоду) з урахуванням уточнень складає 65 000,00 грн. (рядок 25 декларації), сума штрафу - 1 950,00 грн., всього 66 950,00 грн.
Отже, податкове зобов'язання, самостійно визначене КРП «ВПВКГ м. Саки» у зазначених податкових деклараціях та уточнюючих розрахунках, згідно з п. 54.1 ст. 54 ПК Украъни, вважається узгодженим.
Таким чином, граничний термін сплати суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість КРП «ВПВКГ м. Саки», які визначені у вказаних податкових деклараціях та уточнюючих розрахунках є:
- по уточнюючому документу за квітень 2011 року № 9004523027 від 07.07.2011 року (т. 1 а.с.13)-07.07.2011 року;
- по декларації за червень 2011 року № 9004846582 від 18.07.2011 року (т.1 а.с. 10)-29.07.2011 року;
- по декларації за липень 2011 року № 9006863775 від 18.08.2011 року (т.1 а.с.16)-30.08.2011 року;
- по уточнюючому документу за листопад 2010 року № 9007292239 від 02.09.2011 року (т.1 а.с.19) -02.09.2011 року.
Згідно з платіжними дорученнями, КРП «ВПВКГ м. Саки» було перераховано грошових коштів в рахунок сплати зобов'язань з податку на додану вартість (т.1 а.с.23-24, 26, 29, 30, 32):
- платіжне доручення № 674 від 07.07.11 р. в сумі 30 900,00 грн., з призначенням платежу «ПДВ по уточнюючому розрахунку за квітень 2011р.»;
- платіжне доручення № 792 від 05.08.11 р. в сумі 214 510,00 грн., з призначенням платежу «ПДВ за червень 2011р.»;
- платіжне доручення № 868 від 30.08.11 р. в сумі 50 148,00 грн., з призначенням платежу «ПДВ за липень 2011р.»;
- платіжне доручення № 871 від 31.08.11 р. в сумі 61 000,00 грн., з призначенням платежу «ПДВ за липень 2011р.»;
- платіжне доручення № 870 від 31.08.11 р. в сумі 102 000,00 грн. з призначенням платежу «ПДВ за липень 2011р.»;
- платіжне доручення № 908 від 02.09.11 р. в сумі 66 950,00 грн. з призначенням платежу «ПДВ по уточнюючому розрахунку за листопад 2010р.».
За даними особового рахунку КРП «ВПВКГ м. Саки» за період з 07.07.2011 року по 02.09.2011 року суми сплати податку на додану вартість по вище зазначеним платіжним дорученням відображені (т.1 а.с.45-46).
Таким чином, кількість днів прострочення оплати податкового зобов'язання з податку на додану вартість КРП «ВПВКГ м. Саки» складає: за декларацією з податку на додану вартість за червень 2011 року № 9004846582 від 18.07.2011 року - 7 днів, сума простроченого зобов'язання 214 510,00 грн.; за декларацією з податку на додану вартість за липень 2011 року № 9006863775 від 18.08.2011 року - 1 день, сума простроченого зобов'язання 163 000,00 грн.
За уточнюючим документом за квітень 2011 року № 9004523027 від 07.07.2011 року, декларацією з податку на додану вартість № 9006863775 від 18.08.2011 року на суму 50 148,00 грн., уточнюючим документом за листопад 2010 року № 9007292239 від 02.09.2011 року прострочення оплати податкового зобов'язання з податку на додану вартість немає.
Згідно з даними особового рахунку сплачені КРП «ВПВКГ м. Саки» суми грошового зобов'язання по вище наведеним деклараціям та уточнюючим документам були розподілені наступним чином (т.1 а.с.45-46, 82-83):
- по уточнюючому документу за квітень 2011 року - сума 30 000,00 грн. була зарахована Сакською ОДПІ в сплату боргу по податковому повідомленню- рішенню № 0000822301 від 30.12.2010 року та декларації № 9006093101 від 17.01.2011 року, в сплату боргу по пені;
- по декларації за червень 2011 року - сума 214 510,00 грн. була зарахована Сакською ОДПІ в сплату боргу по декларації № 9003447018 від 19.05.2011 року та декларації № 9003995762 від 17.06.2011 року, в сплату боргу по пені;
- по декларації за липень 2011 року - сума 213 148,00 грн. була зарахована Сакською ОДПІ в сплату боргу по декларації № 9003995762 від 17.06.2011 року, по уточнюючому документу № 9004414255 від 29.06.2011 року, уточнюючому документу № 9004414255 від 30.06.2011 року, по повідомленню- рішенню № 0000761502 від 16.06.2011 року, по уточнюючому документу № 9004523027 від 07.07.2011 року, по декларації № 9004846582 від 18.07.2011 року, в сплату боргу по пені;
- по уточнюючому документу за листопад 2010 року - сума 65 000,00 грн. була зарахована Сакською ОДПІ в сплату боргу по декларації № 9004846582 від 18.07.2011 року.
На підставі наведеного, дані Акту перевірки Сакської ОДПІ № 1040/15- 02/03347678 від 04.10.2011 щодо несвоєчасності оплати КРП «ВПВКГ м. Саки» податкових зобов'язань зазначених в акті, а саме відносно кількості днів прострочення в оплаті, та суми простроченого зобов'язання на підставі: - податкового повідомлення-рішення № 0001501502 від 13.10.2011 року: не підтверджуються по уточнюючому документу за квітень 2011 року № 9004523027 від 07.07.2011 року. Зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 30 000,00 грн. оплачене до бюджету платіжним дорученням № 674 від 07.07.2011 року, заборгованість відсутня; підтверджуються по декларації за червень 2011 року № 9004846582 від 18.07.2011 року у сумі боргу 214 510,00 грн. Зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 214 510,00 грн. оплачене до бюджету платіжним дорученням № 792 від 05.08.2011 року, порушення строків сплати складає 7 днів, сума боргу 214 510,00 грн.
- податкового повідомлення-рішення № 0001491502 від 13.10.2011 року: не підтверджуються по декларації за липень 2011 року № 9006863775 від 18.08.2011 року. Зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 213 148,00 грн. оплачене до бюджету платіжним дорученням № 686 від 30.08.2011 року в сумі 50 148,00 грн. Сума боргу 163 000,00 грн. сплачена до бюджету платіжними дорученнями №871 від 31.08.2011 року в сумі 61 000,00 грн., № 870 від 31.08.2011 року в сумі 102 000,00 грн., порушення строків сплати складає 1 день; не підтверджуються по уточнюючому документу за листопад 2010 року № 9007292239 від 02.09.2011 року. Зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 65 000,00 грн. оплачене до бюджету платіжним дорученням № 908 від 02.09.2011 року, заборгованість відсутня.
Також суд зазначає, що згідно з висновком судової економічної експертизи № 1808 від 29.03.2013 року по адміністративній справі № 2а-13296/11/0170/16 за позовом Кримського республіканського підприємства «Виробниче підприємство водопровідно- каналізаційного господарства м. Саки» до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції в АРК про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень та поясненнями, даними у судовому засіданні експертом ОСОБА_4, Згідно з наданими на дослідження документами бухгалтерського та податкового обліку наявність податкового боргу з податку на додану вартість КРП «ВПВКГ м. Саки» з урахуванням таких судових рішень, що встановлюють факти своєчасності виконання КРП «ВПВКГ м. Саки» податкових зобов'язань за конкретні податкові періоди до 01.01.2011р.:
Січень - грудень 2010 р.:
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 09.12.2010 р. по справі № 2а-9803/10/17/0170;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.02.2011 по справі № 2а-15028/10/15/0170;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 25.01.2011 по справі № 2а-13863/10/11/0170;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 03.02.2011 по справі № 2а-534/11/17/0170;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 19.04.2011 по справі № 2а-3608/11/0170/25;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 05.10.10 по справі № 2а-6811/10/10/0170;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 02.08.2011 по справі № 2а-6082/11/0170/22;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 04.08.2011 по справі № 2а-7631/11/0170/12;
Січень - грудень 2009 р.:
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 02.06.2010 по справі № 2а-12226/09/5/0170;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 18.05.2010 по справі № 2а-13 746/09/5/0170;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 06.04.2009 по справі № 2а-7368/08/2;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 26.07.2010 по справі № 2а-5120/10/14/0170;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 05.10.10 по справі № 2а-6811/10/10/0170;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 09.09.2010 по справі № 2а-7996/10/11/0170;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 13.04.2010 по справі № 2а-2696/10/7/0170;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 09.12.2010 по справі № 2а-9803/10/17/0170;
Січень - грудень 2008 р.:
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 10.03.2009 по справі № 2а-3528/08/4;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 02.06.2010 по справі № 2а-12226/09/5/0170;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 10.12.2009 по справі № 2а-4677/08/08/10;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.09.2009 по справі № 2а-183/09/8/0170;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 06.04.2009 по справі № 2а-7368/08/2/0170;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 09.06.2009 по справі № 2а-4411/09/2/0170;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.10.2008 по справі № 2а-6534/09/10/0170;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 27.10.2009 по справі № 2а-8055/09/8/0170;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 10.12.2009 по справі № 2а-8823/09/10/0170;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 15.02.2010 по справі № 2а-10040/09/12/0170;
- Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 10.12.2009 по справі № 2а-8823/09/10/0170,
в сумі 248 960,63 грн. на 01.01.2011 року, в сумі 589 642,90 грн. на 07.07.2011 року, в сумі 529 863,69 грн. на 05.08.2011 року, в сумі 318 459,34 грн. на 30.08.2011 року, в сумі 481 459,34 грн. на 31.08.2011 року, в сумі 327 932,66 грн. на 02.09.2011 року, не підтверджується.
Згідно з наданими на дослідження документами бухгалтерського та податкового обліку сума податкового боргу з податку на додану вартість (без врахування нарахування пені та штрафних санкції) КРП «ВПВКГ м. Саки», з урахуванням вище зазначених постанов суду, склала: станом на 01.01.2011 року - 158 969,99 грн. (сто п'ятдесят вісім тисяч дев'ятсот шістдесят дев'ять грн. 99 коп.); станом на 07.07.2011 року - 342 161,28 грн. (триста сорок дві тисячі сто шістдесят одна грн. 28 коп.); станом на 30.07.2011 року - 313 635,28 грн. (триста тринадцять тисяч шістсот тридцять п'ять грн. 28 коп.); станом на 05.08.2011 року - 274 930,28 грн. (двісті сімдесят чотири тисячі дев'ятсот тридцять грн. 28 коп.); станом на 30.08.2011 року - 60 421,28 грн. (шістдесят тисяч чотириста двадцять одна грн. 28 коп.); станом на 31.08.2011 року - 223 421,28 грн. (двісті двадцять три тисячі чотириста двадцять одна грн. 28 коп.); станом на 02.09.2011 року - 60 421,28 грн. (шістдесят тисяч чотириста двадцять одна грн. 28 коп.). Дані Акту перевірки Сакської ОДПІ № 1040/15-02/03347678 від 04.10.2011 щодо несвоєчасності оплати податкових зобов'язань зазначених в акті, а саме відносно кількості днів прострочення в оплаті, та суми простроченого зобов'язання на підставі:
- податкового повідомлення-рішення № 0001501502 від 13.10.2011 р.: не підтверджуються по уточнюючому документу за квітень 2011 року № 9004523027 від 07.07.2011 року. Зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 30 000,00 грн. оплачене до бюджету платіжним дорученням № 674 від 07.07.2011 року, заборгованість відсутня; підтверджуються по декларації за червень 2011 року № 9004846582 від 18.07.2011 року у частині суми боргу 214 510,00 грн. Зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 214 510,00 грн. оплачене до бюджету платіжним дорученням № 792 від 05.08.2011 року, порушення строків сплати складає 7 днів, сума боргу 214 510,00 грн.;
- податкового повідомлення-рішення № 0001491502 від 13.10.2011 не підтверджуються по декларації за липень 2011 року № 9006863775 від 18.08.2011 року. Зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 213 148,00 грн. оплачене до бюджету платіжним дорученням № 686 від 30.08.2011 року в сумі 50 148,00 грн. Сума боргу 163 000,00 грн. сплачена до бюджету платіжними дорученнями №871 від 31.08.2011 року в сумі 61 000,00 грн., № 870 від 31.08.2011 року в сумі 102 000,00 грн., порушення строків сплати складає 1 день; не підтверджуються по уточнюючому документу за листопад 2010 року № 9007292239 від 02.09.2011 року. Зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 65 000,00 грн. оплачене до бюджету платіжним дорученням № 908 від 02.09.2011 року, заборгованість відсутня.
Суд погоджується з вищевказаним висновком судової економічної експертизи № 1808 від 29.03.2013 року та поясненнями експерта ОСОБА_4, наданими у судовому засіданні щодо своєчасності оплати позивачем податкових зобов'язань з податку на додану вартість.
За таких умов, податкові повідомлення-рішення від 13.10.2011 року № 0001501502 в частині нарахування штрафу з податку на додану вартість в сумі 24 361,00 грн., № 0001491502 є такими, що прийняті Сакською об'єднаною державною податковою інспекцією в АРК протиправно, у зв'язку з чим підлягають скасуванню.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
В судовому засіданні 21.05.2013 року оголошено вступну і резолютивну частини постанови, постанову у повному обсязі складено 23.05.2013 року.
Керуючись статтями 94, 158-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Сакської об'єднаної державної податкової інспекції в АРК від 13.10.2011 року № 0001501502 в частині нарахування штрафу з податку на додану вартість в сумі 24 361,00 грн.
3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Сакської об'єднаної державної податкової інспекції в АРК від 13.10.2011 року № 0001491502.
4. Стягнути на користь Кримського республіканського підприємства "Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Саки" з Державного бюджету України витрати по сплаті судового збору у розмірі 3,40 гривень, шляхом списання органами Державного казначейства з відповідних рахунків відповідача.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя підпис Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2013 |
Оприлюднено | 12.06.2013 |
Номер документу | 31756943 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні