УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 травня 2013 року Справа № 171549/12/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі :
головуючої - судді Большакової О.О.,
суддів Макарика В.Я., Судової- Хомюк Н.М. ,
з участю секретаря судових засідань Балабух Ю.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Личаківському районі міста Львова на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2012 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «База спецтехніки» до Державної податкової інспекції у Личаківському районі м.Львова про скасування податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В :
ТОВ «База спецтехніки» звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова (далі по тексту ДПІ у Личаківському районі м. Львова) про скасування податкового повідомлення-рішення від 17.02.2012 року № 0000582320, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість на суму 15 334,34 грн., у тому числі за основним платежем -15 333,34 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями -1 грн..
В обґрунтування позовних вимог посилається на безпідставність висновків податкового органу, викладених в акті перевірки від 07.02.2012 р. № 74/23-2/05424041, про неправомірність віднесення до податкового кредиту по податку на додану вартість вартості товарно-матеріальних цінностей, придбаних підприємством у ПП «Опт-Бест», у зв'язку із відсутністю у контрагента основних засобів, відсутністю складів та трудових ресурсів, порушенням ним норм податкового законодавства та укладення угод без мети настання реальних наслідків. Позивач вказав, що дійсність господарських операцій підтверджується первинними документами, оформленими відповідно до вимог чинного законодавства.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2012 року адміністративний позов задоволено повністю, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби від 17 лютого 2012 року № 0000582320.
Не погоджуючись з цим судовим рішенням, його оскаржила ДПІ у Личаківському районі м. Львова, подавши апеляційну скаргу, в якій вказала, що оскаржувана постанова суду суперечить нормам матеріального та процесуального законодавства. Вважає спірне податкове повідомлення-рішення законним, оскільки перевіркою було встановлено, що господарські операції позивача з придбання у ПП «Опт Бест» товару насправді не відбулись, так як це підприємство має ознаки фіктивності й правочини укладені без мети їх реального виконання, а лише для надання податкової вигоди третім особам. Заявлений позивачем податковий кредит з податку на додану вартість в сумі 15333,34 грн не підтверджено належною первинною документацією. Апелянт вважає, що донарахування позивачу податку на додану вартість та штрафних санкцій за порушення норм чинного законодавства повністю відповідає вимогам чинного законодавства.
Представник апелянта в судовому засіданні вимоги апеляційної скарги підтримав та дав аналогічні пояснення. Просив суд скасувати постанову Львівського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2012 року та прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Представник позивача в судове засідання не з»явився, будучи належним чином повідомленим про час та місце слухання справи, що не перешкоджає судовому розгляду.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника апелянта, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ДПІ у Личаківському районі м. Львова проведено позапланову виїзну перевірку ТзОВ «База спецтехніки» з питань взаємовідносин з ПП «Опт-Бест»в період з 01.10.2012 року по 30.09.2011 року на виконання постанови заступника начальника ВРКС СВ ПМ ДПА у Кіровоградській області від 30.11.2011 року.
Згідно акту перевірки від 07.02.2012 р. № 74/23-2/05424041 встановлено порушення ТзДВ «База спецтехніки» ст. 203, ст. 205, ст. 206 Цивільного кодексу України, пп. 198.1, пп.198.3 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ, в результаті чого завищено податковий кредит на суму 15 333,34 грн., в тому числі за перший квартал 2011 року в сумі 4 333,34 грн. та за другий квартал 2011 року в сумі 11 000 грн..
На підставі цього акту ДПІ у Личаківському районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення від 17.02.2012 року № 0000582320, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість на суму 15 334,34 грн., у тому числі за основним платежем -15 333,34 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями -1 грн.
Підставою для прийняття спірних податкових повідомлень-рішень стали висновки податкового органу про неправомірність включення до складу податкового кредиту коштів по оплаті придбаних позивачем товарно-матеріальних цінностей від ПП «Опт Бест», витрати по яких здійснено без фактичного придбання товарно-матеріальних цінностей у зв'язку з нікчемністю правочинів, укладених з вказаним контрагентом.
Розглянувши спір, суд першої інстанції визнав це податкове повідомлення-рішення протиправним, оскільки відповідач при його прийнятті порушив вимоги Податкового кодексу України .
Колегія суддів вважає, що такі висновки суду першої інстанції є правильними, оскільки ґрунтуються на фактичних обставинах справи та відповідають вимогам чинного законодавства, з огляду на таке.
Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно з пунктом 78.1 статті 78 ПК України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється, зокрема, якщо отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні (підп. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 ПК України).
Пунктом 86.9 статті 86 ПК України (у редакції, яка була чинною на момент виникнення спірних правовідносин та діяла до прийняття Закону України від 20 листопада 2012 року №5503-VІ) було встановлено, що у разі, якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність.
Судом встановлено, що позапланова виїзна перевірка ТзОВ «База спецтехніки»(код ЄДРПОУ 05424041) з питань взаємовідносин з ПП «Опт-Бест»в період з 01.10.2012 року по 30.09.2011 року була проведена ДПІ у Личаківському районі м. Львова згідно із підпунктом 78.1.11 пункту 78.1 ст.78 Податкового кодексу України, на виконання постанови заступника начальника ВРКС СВ ПМ ДПА у Кіровоградській області від 30.11.2011 року.
Як вбачається з наявної в матеріалах справи копії постанови, така винесена відповідно до ст. 130 КПК України у зв'язку з розслідуванням слідчим відділом податкової міліції ДПА в Кіровоградській області кримінальної справи № 80-1283 порушеної прокуратурою Кіровоградської області відносно голови ФГ «Рубас» (код ЄДРПОУ 34596475, м. Світловодськ) ОСОБА_2 за ознаками злочинів, передбачених ч. 1 ст. 366, ч. 5 ст. 191 КК України (а.с. 49-52).
Оскільки, діючим законодавством передбачено заборону прийняття повідомлення-рішення до винесення судом рішення у кримінальній справі, у межах якої проводилась перевірка, оскаржуване податкове повідомлення-рішення, яке було прийнято за результатами проведення перевірки позивача в межах розслідування кримінальної справи, до дня набрання вироком (постановою) законної сили прямо суперечить вимогам пункту 86.9 статті 89 Податкового кодексу України, в редакції чинній на момент прийняття спірного рішення.
З огляду на зазначене, податкове повідомлення-рішення від 17 лютого 2012 року прийнято відповідачем всупереч приписам п.86.9 ст.86 Податкового кодексу України, є протиправним, у зв'язку з чим підлягає скасуванню.
На підставі викладеного та приймаючи до уваги те, що судом першої інстанції ухвалено судове рішення з дотриманням норм матеріального права, висновки суду відповідають фактичним обставинам справи, підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від від 27 вересня 2012 року немає.
Керуючись ст. 94, ч.3 ст.160, ст.ст.195, 196, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 254 КАС України,
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Личаківському районі міста Львова відхилити.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2012 року у адміністративній справі № 2 а- 7296/12/1370 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення.
Касаційна скарга на судове рішення подається відповідно до статті 212 КАС України протягом двадцяти днів до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий судя О.О. Большакова
Судді В.Я.Макарик
Н.М. Судова-Хомюк
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2013 |
Оприлюднено | 12.06.2013 |
Номер документу | 31759895 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Большакова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні