Постанова
від 29.05.2013 по справі 827/690/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

Копія

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

29 травня 2013 року Справа № 827/690/13-а

Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі:

головуючого судді - Прохорчук О.В.;

секретар судового засідання - Олійник С.О.,

за участю:

позивача - ОСОБА_1, паспорт серії НОМЕР_1, виданий 13.10.2005,

представника позивача - ОСОБА_2, договір б/н від 02.04.2013,

відповідача - державного реєстратора Гагарінської районної державної адміністрації у місті Севастополі Красільнікової Р.В. - не з'явився,

відповідача - державного реєстратора Гагарінської районної державної адміністрації у місті Севастополі Лазарєвої К.О. - не з'явився,

представника третьої особи - Обслуговуючого кооперативу "Яхт-клуб "Козача бухта" - не з'явився,

представника третьої особи - Обслуговуючого кооперативу "Яхт-клуб "Козача бухта нова" - Плешаков Олексій Сергійович, довіреність б/н від 07.03.2013,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в місті Севастополі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до державного реєстратора Гагарінської районної державної адміністрації міста Севастополя Красільнікової Руслани Вікторівни, державного реєстратора Гагарінської районної державної адміністрації у місті Севастополі Лазарєвої Кристини Олександрівни, треті особи: Обслуговуючий кооператив "Яхт-клуб "Козача бухта", Обслуговуючий кооператив "Яхт-клуб "Козача бухта нова", про визнання дій незаконними та скасування реєстраційних записів,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з адміністративним позовом до державного реєстратора Гагарінської районної державної адміністрації міста Севастополя Красільнікової Р.В., державного реєстратора Гагарінської районної державної адміністрації у місті Севастополі Лазарєвої Кристини Олександрівни про: визнання незаконними дій державного реєстратора по здійсненню 19.12.2012 реєстраційного запису № 10761070007003051 та його скасування; визнання незаконними дій державного реєстратора по здійсненню 26.12.2012 реєстраційного запису № 10761070008003051 та його скасування.

Позовні вимоги мотивовані тим, що при здійсненні оскаржуваних дій з внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців стосовно зміни керівника та місцезнаходженння Обслуговуючого кооперативу "Яхт-клуб "Козача бухта", відповідачами порушено процедуру здійснення реєстраційних дій, яка встановлена Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 13.03.2013 відкрито провадження в адміністративній справі.

Іншою ухвалою суду від 13.03.2013 залучені до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Обслуговуючий кооператив "Яхт-клуб "Козача бухта", на стороні відповідача - Обслуговуючий кооператив "Яхт-клуб "Козача бухта нова".

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 14.03.2013 закінчено підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду.

Позивач та його представник у судових засіданнях позовні вимоги підтримали у повному обсязі, наполягали на задоволенні позову.

Представник третьої особи Обслуговуючого кооперативу "Яхт-клуб "Козача бухта нова" проти задоволення позову заперечував з підстав, викладених у письмовому відзиві на позов.

Відповідачі в судові засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надіслали заперечення на позов, в яких просили у задоволенні позову відмовити, розглянути справу за їх відсутністю.

Третя особа - Обслуговуючий кооператив "Яхт-клуб "Козача бухта" явку уповноваженого представника в судові засідання не забезпечила, про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином, про причини ненаправлення представника суд не повідомила.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення позивача, представників позивача та третьої особи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про задоволення позову з наступних підстав.

Судом встановлено, що згідно з випискою з протоколу позачергових загальних зборів членів Обслуговуючого кооперативу "Яхт-клуб "Козача бухта" від 18.04.2012 ОСОБА_1 обраний головою Обслуговуючого кооперативу "Яхт-клуб "Козача бухта".

11.03.2013 членам Обслуговуючого кооперативу "Яхт-клуб "Козача бухта" стало відомо, що у період часу з 19.12.2012 по 29.01.2013 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців були внесені зміни, зокрема: 19.12.2012 державним реєстратором Гагарінської районної державної адміністрації у місті Севастополі Красільніковою Р.В. здійснено запис № 10761070007003051 про зміну керівника Обслуговуючого кооперативу "Яхт-клуб "Козача бухта"; 26.12.2012 державним реєстратором Гагарінської районної державної адміністрації у місті Севастополі Лазаревою К.О. здійснено запис № 10761070008003051 про зміну місцезнаходження кооперативу; 25.01.2013 державним реєстратором Святошинської районної у місті Києві державної адміністрації Осиповичем І.В. здійснено запис № 10721680009028380 про втрату оригіналів установчих документів; 29.01.2013 державним реєстратором Святошинської районної у місті Києві державної адміністрації Осиповичем І.В. здійснено запис № 10721050010028380 про зміну найменування кооперативу на Обслуговуючий кооператив "Яхт-клуб "Козача бухта нова".

Протоколом чергового загального збору членів Обслуговуючого кооперативу "Яхт-клуб "Козача бухта" № 03/13 від 11.03.2013 вирішено уповноважити ОСОБА_1 звернутися до Окружного адміністративного суду з позовом про визнання незаконними змін, внесених державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на підставі підроблених документів.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з преамбулою Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" цей Закон регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців.

Відповідно до частин 1, 2 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною місцезнаходження та/або найменування юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення таких змін.

Статтею 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" встановлені вимоги до оформлення документів, які подаються державному реєстратору. Зокрема, документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються поштовим відправленням або електронним документом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою.

Реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору поштовим відправленням, справжність підпису заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинна бути нотаріально засвідчена.

Підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів повинен бути засвідчений відповідною посадовою особою в установленому порядку.

Установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними державними органами.

Внесення змін до установчих документів юридичної особи оформляється окремим додатком або викладенням установчих документів у новій редакції. На титульній сторінці додатка до установчих документів юридичної особи робиться відмітка про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною відповідних установчих документів.

З документів, поданих для проведення державної реєстрації на паперових носіях державним реєстратором, обов'язково виготовляється електронна копія шляхом сканування.

У судовому засіданні встановлено, що 12.12.2012 на загальних зборах членів Обслуговуючого кооперативу "Яхт-клуб "Козача бухта" було вирішено обрати головою кооперативу Якубова О.О. з 13.12.2012 (протокол № 1-12/12/12).

19.12.2012 державному реєстратору Красільніковій Р.В. за описом була надана заповнена реєстраційна картка на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, рішення уповноваженого органу правління про зміну керівника та документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи. Вказана реєстраційна картка заповнена 19.12.2012 та підписана ОСОБА_10

Разом із зазначеною реєстраційною карткою ОСОБА_10 наданий протокол № 1-12/12/12 від 12.12.2012, а також довіреність від 17.01.2012, якою Обслуговуючий кооператив "Яхт-клуб "Козача бухта" в особі голови Якубова О.О. уповноважує ОСОБА_10 бути представником довірителя, зокрема, у державних адміністраціях міста Севастополя.

21.12.2012 на загальних зборах членів Обслуговуючого кооперативу "Яхт-клуб "Козача бухта" було вирішено змінити місцезнаходження кооперативу з "99045, місто Севастополь, вулиця Рєпіна, 15, офіс 3" на "03148, місто Київ, вулиця Картвелішвілі, 7/2".

26.12.2012 державному реєстратору Лазарєвій К.О. за описом була надана заповнена реєстраційна картка на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, копія квитанції, виданої банком (за публікацією) та документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи. Вказана реєстраційна картка заповнена 26.12.2012 та підписана ОСОБА_10

Як вбачається з матеріалів справи, в якості документу, що засвідчує повноваження уповноваженої особи, державному реєстратору було також надано довіреність від 17.01.2012, якою Обслуговуючий кооператив "Яхт-клуб "Козача бухта" в особі голови Якубова О.О. уповноважує ОСОБА_10 бути представником довірителя, зокрема, у державних адміністраціях міста Севастополя.

Згідно з частиною 2 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до частини 6 статті 19 вказаного Закону державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо: документи подані не за місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, встановленим частинами першою - п'ятою статті 8 цього Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подані особою, яка не має відповідних повноважень.

Проте, судом встановлено, що державними реєстраторами Гагарінської районної державної адміністрації у місті Севастополі не були належним чином перевірені повноваження особи, яка звернулась до них 21.12.2012 та 26.12.2012 для внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, оскільки довіреність на ім'я ОСОБА_10 була видана та підписана Якубовим О.О. як головою Обслуговуючого кооперативу "Яхт-клуб "Козача бухта" 17.01.2012, тоді як головою він був обраний тільки з 13.12.2012.

Судом не приймаються до уваги доводи представника третьої особи про те, що у вказаній довіреності допущено технічну описку у даті видачі та замість "17 січня 2012 року" слід читати "17 грудня 2012 року", оскільки заява про виправлення цієї описки надіслана до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Гагарінської районної державної адміністрації міста Севастополя 12.04.2013, тобто після вчинення оскаржуваних реєстраційних дій, під час розгляду справи у суді.

Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Проте, вказаний обов'язок відповідачами не виконаний, правомірність оскаржуваних реєстраційних дій суду не доведено.

Отже, оскільки документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, були подані особою, яка не мала відповідних повноважень, суд визнає незаконними дії державного реєстратора Гагарінської районної державної адміністрації у місті Севастополі Красільнікової Р.В. по здійсненню 19.12.2012 реєстраційного запису № 1076107000700305 та дії державного реєстратора Гагарінської районної державної адміністрації у місті Севастополі Лазарєвої К.О. по здійсненню 26.12.2012 реєстраційного запису № 10761070008003051 та скасовує зазначені реєстраційні записи.

З урахуванням викладеного позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись статтями 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати незаконними дії державного реєстратора Гагарінської районної державної адміністрації у місті Севастополі Красільнікової Р.В. по здійсненню 19.12.2012 реєстраційного запису № 10761070007003051 та скасувати реєстраційний запис державного реєстратора Гагарінської районної державної адміністрації у місті Севастополі Красільнікової Р.В. № 10761070007003051 від 19.12.2012.

3. Визнати незаконними дії державного реєстратора Гагарінської районної державної адміністрації у місті Севастополі Лазарєвої К.О. по здійсненню 26.12.2012 реєстраційного запису № 10761070008003051 та скасувати реєстраційний запис державного реєстратора Гагарінської районної державної адміністрації у місті Севастополі Лазарєвої К.О. № 10761070008003051 від 26.12.2012.

4. Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 (99018, АДРЕСА_1) витрати по сплаті судового збору у розмірі 34,41 грн. (тридцять чотири гривні сорок одна копійка).

Постанова може бути оскаржена у строки і порядку, встановлені частинами першою, другою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя підпис О.В. Прохорчук

Постанову складено та підписано в порядку частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України 03 червня 2013 року.

З оригіналом згідно.

Постанова не набрала законної сили.

Суддя О.В. Прохорчук

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення29.05.2013
Оприлюднено13.06.2013
Номер документу31779592
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/690/13-а

Ухвала від 17.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 21.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 09.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 22.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 29.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Ухвала від 29.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Ухвала від 11.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Ухвала від 29.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Прохорчук О.В.

Постанова від 29.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Прохорчук О.В.

Ухвала від 13.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Прохорчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні