Постанова
від 11.06.2013 по справі 826/7281/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

11 червня 2013 року № 826/7281/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва в складі головуючого судді Качура І.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПОТАПЕНКО ТА ПАРТНЕРИ» до Головного Управління Державної казначейської служби України в місті Києві про визнання бездіяльності незаконною, стягнення помилково сплачених коштів.

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «ПОТАПЕНКО ТА ПАРТНЕРИ» (далі по тексту також - позивач) до Головного Управління Державної казначейської служби України в місті Києві (надалі також - відповідач), в якому просив:

- визнати бездіяльність Головного Управління Державної казначейської служби України в місті Києві (код ЄДРПОУ 37993783) стосовно неповернення помилково оплачених коштів в сумі 27 713,80 грн., (двадцять сім тисяч сімсот тринадцять гривень 80 копійок) незаконною;

- зобов'язати Головне Управління Державної казначейської служби України в місті Києві (код ЄДРПОУ 37993783) перерахувати помилково оплачені кошти в сумі 27 713,80 грн., (двадцять сім тисяч сімсот тринадцять гривень 80 копійок) з помилкового рахунку №3421037870001 на вірний поточний рахунок за наступними реквізитами:

- Одержувач: УДКСУ у Шевченківському районі ГУ ДКСУ у м. Києві,

- код ЄДРПОУ (Одержувача):37995466

- рахунок № 31514969700011

- призначення платежу: сплата єдиного податку з юридичних осіб;

- банк одержувача: ГУ ДКСУ у м. Києві, код банку 820019;

- код платежу 18050400.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідачем в порушення норм чинного законодавства не вчинено жодних дій щодо повернення помилково сплачених позивачем коштів в сумі 27 713,80 грн., незважаючи на неодноразові звернення позивача та позитивний висновок Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва ДПС.

Відповідач позиції щодо заявлених вимог у письмовій формі не виклав, проте в ході судового засідання у справі стверджував про те, що відповідач не матиме змоги повернути заявлену суму коштів поки від Пенсійного фонду України у Шевченківському районі м. Києва не надійде підкріплення коштами необхідними для здійснення їх повернення.

Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про те, що позов задоволенню підлягає з огляду про наступне.

Матеріалами справи підтверджено, позивачем за період з 14.02.2011 року по 04.08.2011 року помилково перераховано кошти в сумі 27 713,80 грн., по сплаті єдиного податку з юридичних осіб. Дані кошти було перераховано на поточний рахунок Управління Державного Казначейства у Шевченківському районі міста Києва за №34210378700011 згідно наступних платіжних доручень: - п/д№30від 14.02.2011 року - 2 255,56 грн.; - п/д№ 68 від 01.03.2011 року -5 081,84 грн.; - п/д№ 122 від 18.04.2011 року -1 717,13 грн.; - п/д№ 167 від 12.05.2011 року-1 756,84 грн.; - п/д№ 216 від 03.06.2011 року - 1 705,07 грн.; - п/д№ 264 від 01.07.2011 року-8 048,97 грн.; - п/д№ 310 від 01.08.2011 року - 7 148,39 грн.

Позивач листами №103/11 від 04.08.2011 року та № 163/12 від 12.12.2012 року звернувся в 2011 році до ДПІ Шевченківського району міста Києва з метою повернення помилково перерахованих на старі рахунки Держказначейства коштів. На підставі зазначених листів ДПІ у Шевченківському районі міста Києва підготувала позитивний висновок за вих. № 2268 від 22.08.2011 року на суму 27 713,80 грн., який передано до Головного Управління Державної казначейської служби України в місті Києві згідно Реєстрів № 1/109 від 22.08.2011 року.

В ході судового розгляду справи встановлено, що листами №7/12 від 25.01.2013 року, №23/13 від 14.02.2013 року, №44/13 від 08.04.2013 року позивач звертався до Головного Управління Державної казначейської служби України в місті Києві з проханням повернути кошти, але позитивної відповіді чи будь-яких дій, пов'язаних з поверненням коштів, відповідачем вчинено не було, що підтверджується листами № 06-08/452-1524 від 06.02.2013 року, №06-08/1115-3542 від 20.03.2013 року).

Вирішуючи спір по суті, суд, керуючись чинним законодавством, в тому числі частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, якою встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, виходить з того, що оскільки позивачем як спосіб захисту порушеного права обрано оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, Окружний адміністративний суд міста Києва досліджуючи надані сторонами докази повинен встановити відповідність дій відповідача чинному законодавству.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Зазначені критерії є вимогами для суб'єкта владних повноважень, який приймає відповідне рішення, вчиняє дії чи допускається бездіяльності.

Правовий механізм повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань визначений Податковим кодексом України (далі по тексту також - ПКУ).

Так, відповідно до п. 43.1 ст. 43 ПКУ, помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

Як встановлено п. 43.3 ст. 43 ПКУ, обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються органом державної податкової служби на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Згідно п. 43.4 ст. 43 ПКУ, платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

При цьому, згідно п. 43.5 ст. 43 ПКУ, контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Згідно з п.5 гл.1 Наказу Державного казначейства України «Про затвердження Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів» № 226 від 10.12.2002 року (надалі - наказ), повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету.

Заява про повернення коштів з бюджету, яка подається до відповідного органу Державного казначейства України, складається платником у довільній формі з обов'язковим зазначенням такої інформації: причини повернення коштів з бюджету, найменування (П. І. Б.) платника, ідентифікаційного коду за ЄДРПОУ, реєстраційного номера облікової картки платника податків з ДРФО, або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті), адреси та номера контактного телефону, суми платежу, що підлягає поверненню, способу перерахування коштів з бюджету - у безготівковій формі із зазначенням реквізитів рахунку одержувача коштів або готівкою шляхом оформлення чека чи поштовим переказом на адресу, визначену в цій заяві.

В ході судового розгляду справи встановлено, що позивачем дотримано всі вимоги законодавства щодо порядку повернення помилково перерахованих коштів з бюджету, зокрема:

- подано заяву до податкового органу, у встановлений законодавством строк;

- отримано позитивний висновок № 2268 від 22.08.2011 року, що переданий на виконання відповідачеві;

- направлено заяву-листа у довільній формі відповідачеві із зазначенням причини повернення та вірних реквізитів рахунку для повернення.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд прийшов до висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими, право на повернення помилково перерахованих коштів у розмірі 27 713,80 грн. підтверджені належними та допустимими доказами.

Відповідно до ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративній справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення сторін. Згідно ч.4 ст. 70 КАС України обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Відповідно до ч. 1 статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Керуючись ст. ст. 2, 69, 70, 71, 72, ч. 6 ст.128, 136, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити.

Визнати бездіяльність Головного Управління Державної казначейської служби України в місті Києві (код ЄДРПОУ 37993783) стосовно неповернення помилково оплачених коштів в сумі 27 713,80 грн., (двадцять сім тисяч сімсот тринадцять гривень 80 копійок) незаконною.

Зобов'язати Головне Управління Державної казначейської служби України в місті Києві (код ЄДРПОУ 37993783) перерахувати помилково оплачені кошти в сумі 27 713,80 грн., (двадцять сім тисяч сімсот тринадцять гривень 80 копійок) з помилкового рахунку №3421037870001 на вірний поточний рахунок за наступними реквізитами:

- Одержувач: УДКСУ у Шевченківському районі ГУ ДКСУ у м. Києві,

- код ЄДРПОУ (Одержувача): 37995466

- рахунок № 31514969700011

- призначення платежу: сплата єдиного податку з юридичних осіб;

- банк одержувача: ГУ ДКСУ у м. Києві, код банку 820019;

- код платежу 18050400.

Зобов'язати Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва стягнути судові витрати в сумі 277грн. 14 коп. на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ПОТАПЕНКО ТА ПАРТНЕРИ» (код ЄДРПОУ 33497172) за №26008300013865 в ПАТ «БАНК ФОРУМ» за рахунок Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунків Головного Управління Державної казначейської служби України в місті Києві (код ЄДРПОУ 37993783).

Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.А. Качур

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.06.2013
Оприлюднено14.06.2013
Номер документу31811667
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7281/13-а

Ухвала від 02.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Ухвала від 17.06.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Ухвала від 09.02.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 05.02.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Чаку Є.В.

Постанова від 11.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні