Постанова
від 12.06.2013 по справі 826/6546/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 12 червня 2013 року                                      № 826/6546/13-а Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Васильченко І.П., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Заступника прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Печерської районної державної адміністрації   до Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Транспортник» проприпинення юридичної особи, встановив: Заступника прокурора міста Києва звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва в інтересах держави в особі Печерської районної державної адміністрації з адміністративним позовом до Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Транспортник» (далі - відповідач) в якому просив: визнати недійсним запис № 10701020000028754 від 15.06.2007 про державну реєстрацію обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Транспортник» (01042, м.Київ, вул. Чигоріна, 18, ідентифікаційний код 35265442); визнати недійсною державну реєстрацію обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Транспортник» (01042, м. Київ, вул. Чигоріна,18, ідентифікаційний код 35265442); припинити у зв'язку з ліквідацією, не пов'язаною з банкрутством юридичну особу – обслуговуючий кооператив житлового кооперативу «Транспортник» (01042, м. Київ, вул. Чигоріна, 18, ідентифікаційний код 35265442). Позовні вимоги обґрунтовані тим, що при державній реєстрації кооперативу допущені порушення положень статей 133,135 та 137 Житлового Кодексу УРСР (ЖК), які не можна усунути, оскільки засновники кооперативу не проживають у районі його створення та не перебувають на квартирному обліку, а також ними допущено порушення вимог абзацу другого пункту з примірного статуту житлово – будівельного кооперативу щодо мінімальної можливої кількості осіб для організації кооперативу (не менше п'яти). Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.05.2013 року відкрито провадження в адміністративній справі. Справу призначено до судового розгляду на 03.06.2013 року. В судове засідання 03.06.2013 року відповідач не з'явився,  про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином, про причини неявки суд не повідомив, заперечень на адміністративний позов не надіслав. У зв'язку з неявкою відповідача, розгляд справи судом відкладений на 12.06.2013 року в порядку статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України. В судовому засіданні 12.06.2013 року представник прокуратури позовні вимоги підтримав, просив адміністративний позов задовольнити повністю. Представник відповідача в судове засідання 12.06.2013 року повторно не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином, про причини неявки суд не повідомив. Оскільки в судове засідання не прибули особи, що беруть участь у справі, суд, в порядку частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України,  ухвалив розглядати справу в письмовому провадженні. Дослідивши матеріали адміністративної справи, оцінивши наявні в ній докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, що мають значення для прийняття рішення, судом встановлено наступне. Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією 15.06.2007 проведено державну реєстрацію юридичної особи ОКЖК «Транспортник»  (номер запису державної реєстрації -10701020000028754). Загальними зборами засновників 19.02.2009 прийнято рішення про внесення змін до статуту кооперативу шляхом затвердження його у новій редакції. Нову редакцію статуту кооперативу 17.06.2009 зареєстровано у Печерській районній у місті Києві державній адміністрації. Відповідно до статті 5 Закону України «Про кооперацію» законодавство про кооперацію базується на нормах Конституції України і Цивільного кодексу України, цього Закону, інших нормативно-правових актів з питань кооперації. До таких інших нормативно-правових актів з питань кооперації відноситься, зокрема, і Житловий кодекс Української РСР (далі – ЖК України), глава 5 якого регулює відносини щодо забезпечення громадян жилими будинками в будинках житлово-будівельних кооперативів і користування ними, зокрема, щодо обліку, умов прийому, черговості прийому громадян, які бажають вступити до ЖБК, порядку організації і діяльності ЖБК, тощо. Вирішуючи спір по суті, суд вважає, що норми ЖК України мають пріоритет як спеціальні над нормами Закону України «Про кооперацію» є загальними. Оскільки саме норми ЖК України визначать такий вид кооперативу як житловий, мету, порядок (включаючи вимоги для цього) створення, суб'єктний склад. В той же час, як випливає з преамбули Закону України «Про кооперацію», останній визначає лише правові, організаційні, економічні та соціальні основи функціонування кооперації в Україні. Тобто визначає загальні умови до кооперації як такої, проте такі вимоги не можуть бути застосовані всупереч вимог спеціального законодавства щодо конкретного кооперативу, яким в даному випадку є ЖК України в силу свого змісту та статті 5 Закону України «Про кооперацію».   Так, п. 2.1 поданого для державної реєстрації юридичної особи статуту ОКЖК «Транспортник» передбачено, що метою його створення є забезпечення житлом членів кооперативу та членів їх сімей шляхом будівництва багатоквартирного жилого будинку (будинків), будівництва одноквартирних і двоквартирних жилих будинків садибного типу або багатоквартирних блокованих жилих будинків з надвірними будівлями, або котеджів за власні кошти кооперативу або за допомогою банківського кредиту, наступної експлуатації та управління будинками кооперативу. Частина 1 статті 6 Закону України «Про кооперацію» встановлює, що кооператив є первинною ланкою системи кооперації і створюється внаслідок об'єднання фізичних та/або юридичних осіб на основі членства для спільної господарської та іншої діяльності з метою поліпшення свого економічного стану. Відповідно до статті 7 Закону України «Про кооперацію» кооператив створюється його засновниками на добровільних засадах. Стаття 133 ЖК України визначає, що вступити до житлово-будівельного кооперативу і одержати в ньому квартиру вправі громадяни, які потребують поліпшення житлових умов. Відповідно до статті 134 ЖК України на облік бажаючих вступити до житлово-будівельного  кооперативу беруться громадяни, які постійно проживають у даному населеному пункті (якщо інше не встановлено законодавством Союзу РСР і Української РСР) і потребують поліпшення житлових умов. Потребуючими поліпшення житлових умов визнаються громадяни, які мають право бути взятими на облік для одержання жилих приміщень у будинках державного і громадського житлового фонду, а також громадяни, забезпечені жилою площею нижче за рівень, що визначається Радою Міністрів Української РСР і Українською республіканською радою професійних спілок. Законодавством Союзу РСР і Української РСР може бути встановлено й інші підстави для взяття громадян на облік бажаючих вступити до житлово-будівельного кооперативу. Облік громадян, які бажають вступити до житлово-будівельного кооперативу, здійснюється у виконавчому комітеті районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів. Облік бажаючих вступити до житлово-будівельного кооперативу громадян, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях, при яких організуються кооперативи, здійснюється за місцем роботи, а за їх бажанням - також у виконавчому комітеті Ради народних депутатів. Нарівні з ними беруться на облік громадяни, які залишили роботу на цих підприємствах, в установах, організаціях у зв'язку з виходом на пенсію, а також особи, зазначені в частині другій статті 37 цього Кодексу. Порядок обліку громадян, які бажають вступити до житлово-будівельного кооперативу, встановлюється законодавством Союзу РСР і Української РСР. Правила обліку громадян, які бажають вступити до житлово-будівельного кооперативу, затверджуються Радою Міністрів Української РСР і Українською республіканською радою професійних спілок. Громадяни, які перебувають на обліку бажаючих вступити до житлово-будівельного кооперативу, вносяться до єдиного державного реєстру громадян, які потребують поліпшення житлових умов. Відповідно до частини 2 статті 135 ЖК України до членів житлово-будівельного кооперативу приймаються громадяни, які постійно проживають у даному населеному пункті (якщо інше не встановлено законодавством Союзу РСР і Української РСР) і перебувають на обліку бажаючих вступити до житлово-будівельного кооперативу та внесені до єдиного державного реєстру громадян, які потребують поліпшення житлових умов, або користуються правом позачергового прийому до членів кооперативу, а також громадяни, зазначені в частині першій статті 143, частині другій статті 145 і частині першій статті 146 цього Кодексу. Судом встановлено, що члени (засновники) станом на день створення і державної реєстрації ОКЖК «Транспортник» на квартирному обліку не перебували, а отже і не потребували поліпшення житлових умов, що підтверджується листами районних у місті Києві державних адміністрацій, які містяться у матеріалах справи. Тому суд приходить до висновку, що члени (засновники) відповідача не відповідають вищезазначеним вимогам  ЖК України, а отже не мали права створювати та здійснювати державну реєстрацію ОКЖК «Транспортник». Відповідно до статті 137 ЖК України порядок організації та діяльності житлово-будівельних кооперативів установлюється законодавством Союзу РСР, цим Кодексом, Примірним статутом житлово-будівельного кооперативу та іншими актами законодавства Української РСР. Житлово-будівельний кооператив діє на основі статуту, прийнятого відповідно до Примірного статуту житлово-будівельного кооперативу загальними зборами громадян, які вступають до організовуваного кооперативу, і зареєстрованого в установленому порядку. Підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 статуту відповідача визначено, що метою створення кооперативу є, зокрема, будівництво одноквартирних і двоквартирних жилих будинків садибного типу. Відповідно до абз. 2 п. 3 Примірного статуту житлово-будівельного кооперативу, затвердженого постановою Ради Міністрів УРСР при будівництві одно- і двоквартирних жилих будинків садибного типу число громадян, необхідне для організації кооперативу, визначається виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів, але не може бути менше 5 чоловік. При цьому засновниками ОКЖК «Транспортник» виступили 4 особи і на станом на день звернення до суду кількість його членів становить 4 особи, що підтверджується матеріалами справ, а відповідачем не спростовано. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується, зокрема, за рішенням суду про визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом. Частиною 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» встановлено, що підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути. З огляду на вищевикладене, суд доходить висновку про те, що позовні вимоги про визнання недійсною державної реєстрації та припинення обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Транспортник» (01042, м. Київ, вул. Чигоріна, 18, ідентифікаційний код 35265442) підлягають задоволенню, оскільки при його створенні допущені порушення, які неможливо усунути. Вони полягають у тому, що (засновники) відповідача станом на день його створення і державної реєстрації не відповідали визначеним ЖК України вимогам, а саме не перебували на квартирному обліку, тобто не були визнані такими, що потребують поліпшення житлових умов. Поряд з цим, враховуючи мету створення відповідача, були порушені вимоги щодо кількості членів кооперативу.         Керуючись ст. ст. 69, 70, 71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд постановив: Адміністративний позов задовольнити повністю. Визнати недійсним запис № 10701020000028754 від 15.06.2007 про державну реєстрацію обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Транспортник» (01042, м.Київ, вул. Чигоріна, 18, ідентифікаційний код 35265442). Визнати недійсною державну реєстрацію обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Транспортник» (01042, м. Київ, вул. Чигоріна,18, ідентифікаційний код 35265442). Припинити у зв'язку з ліквідацією, не пов'язаною з банкрутством юридичну особу – обслуговуючий кооператив житлового кооперативу «Транспортник» (01042, м. Київ, вул. Чигоріна, 18, ідентифікаційний код 35265442). Постанова відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.                      Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.             Суддя                                                                                               І.П. Васильченко                               

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.06.2013
Оприлюднено14.06.2013
Номер документу31815913
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/6546/13-а

Ухвала від 12.09.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська О.А.

Постанова від 12.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Ухвала від 14.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні