Ухвала
від 12.09.2013 по справі 826/6546/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/6546/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Васильченко І.П.

Суддя-доповідач: Губська О.А.

У Х В А Л А

Іменем України

12 вересня 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Губської О.А.

суддів Грибан І.О., Беспалова О.О.

при секретарі Бабенко Д.В.

за участю:

представника позивача Атаманюк І.О.

представника відповідача Іщенко Г.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Транспортник" на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 червня 2013 року за позовом Заступника прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Печерської районної державної адміністрації до Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Транспортник" про припинення юридичних дій, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом до Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Транспортник", в якому просив визнати недійсним запис № 10701020000028754 від 15.06.2007 про державну реєстрацію обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Транспортник»; визнати недійсною державну реєстрацію обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Транспортник»; припинити у зв'язку з ліквідацією, не пов'язаною з банкрутством юридичну особу - обслуговуючий кооператив житлового кооперативу «Транспортник».

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 червня 2013 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив його скасувати та постановити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

В судове засідання з'явився представник відповідача, апеляційну скаргу підтримав та просив її задовольнити з підстав, викладених в апеляційній скарзі.

Представник позивача до суду з'явився, проти апеляційної скарги заперечував та просив відмовити в її задоволенні.

Заслухавши суддю-доповідача, представника позивача, представника відповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, постанова суду - скасуванню, а позовна заява - залишенню без розгляду з таких підстав.

Суд першої інстанції прийшов до висновку про задоволення позовних вимог.

Колегія суддів не може погодитися з вказаним висновком суду, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією 15.06.2007 року проведено державну реєстрацію юридичної особи ОКЖК «Транспортник» (номер запису державної реєстрації -10701020000028754).

Загальними зборами засновників 19.02.2009 року прийнято рішення про внесення змін до статуту кооперативу шляхом затвердження його у новій редакції. Нову редакцію статуту кооперативу 17.06.2009 року зареєстровано у Печерській районній у місті Києві державній адміністрації.

Постановою заступника прокурора міста Києва від 05.03.2013 року про проведення перевірки у порядку нагляду за додержанням і застосуванням законів на підставі ч. 3 ст.21 Закону України «Про прокуратуру» було постановлено провести перевірку в порядку прокурорського нагляду за додержанням та застосуванням законів під час державної реєстрації обслуговуючих кооперативів житлових кооперативів, серед яких вказано в тому числі «Транспортник», з метою отримання ними у власність земельних ділянок на території міста Києва.

В ході проведеної перевірки прокуратурою міста Києва виявлені порушення Закону України «Про кооперацію», Житлового кодексу УРСР та прийнятого на його основі Примірного статуту житлово-будівельного кооперативу під час державної реєстрації обслуговуючого кооперативу «Транспортник».

З цих підстав 30.04.2013 року Заступник прокурора міста Києва, діючи в інтересах держави в особі Печерської районної у місті Києві Державної адміністрації, звернувся до суду з позовом, в якому просив визнати недійсним запис № 10701020000028754 від 15.06.2007 року про державну реєстрацію обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Транспортник»; визнати недійсною державну реєстрацію обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Транспортник»; припинити у зв'язку з ліквідацією, не пов'язаною з банкрутством юридичну особу - обслуговуючий кооператив житлового кооперативу «Транспортник».

Таким чином, з матеріалів вбачається, що прокуратурою в квітні 2013 року оскаржується рішення щодо реєстрації обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Транспортник», здійсненої в червні 2007 року.

З цього приводу колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до частини першої статті 99 КАС адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Крім того, чинними положеннями частини першої статті 100 КАС передбачено, що адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд за заявою особи, яка його подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

Під час вирішення питання про відкриття провадження у справі суду необхідно перевіряти додержання строку звернення до суду. У разі пропуску такого строку та визнання вказаних особою причин пропуску строку неповажними суд повинен залишити адміністративний позов без розгляду.

Якщо провадження у справі було помилково відкрито за адміністративним позовом, поданим із порушенням строку звернення до адміністративного суду, питання про поновлення якого судом не вирішувалося, і про пропуск строку стало відомо у ході розгляду справи, суд перевіряє поважність причин пропуску строку на звернення до суду і в разі визнання їх неповажними залишає адміністративний позов без розгляду.

Так, в позовній заяві, позивач просив поновити строк на звернення до адміністративного суду, в обґрунтування чого послався на ту обставину, що про порушення норм законодавства під час реєстрації ОКЖК «Транспортник», прокуратурою міста Києва виявлено у березні 2013 року в ході проведення перевірки.

Під час розгляду справи судом апеляційної інстанції, представником позивача та представником відповідача було подано письмові пояснення, з яких вбачається, що доводи прокуратури стосовно поважності причин пропуску строку на звернення до суду є аналогічними, викладеним в позовній заяві. Представник відповідача посилався на рішення Господарського суду міста Києва, яке було переглянуто в порядку апеляційного та касаційного провадження, з якого, зокрема вбачається, що правомірність створення ОКЖК «Транспортник» вже була предметом судового провадження у господарській справі № 5/18 (Реєстраційний номер рішення ЄДРСР 1341274 ) за позовом заступника прокурора міста Києва в інтересах державі в особі Міністерства охорони навколишнього природного середовища України до Київської міської ради, третя особа - ОКЖК «Транспортник» про визнання недійсним рішення Київради від 01.10.2007 року № 351/3185 «Про передачу земельних ділянок ОКЖК «Транспортник» для житлової забудови на 21-му км Столичного шосе у Голосіївському районі міста Києва».

Крім того, 01.04.2011 року Господарським судом міста Києва було розглянуто справу № 22/110 за позовом Заступника Генерального прокурора України в інтересах держави в особі Державного комітету із земельних ресурсів до Київської міської ради, Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу КМР (КМДА), ОКЖК «Транспортник», ТОВ «Будівельна асоціація», ТОВ «Трестбуд», ТОВ «Берегове» про визнання недійсним рішення, актів на право власності, відсутності прав та зобов'язання вчинити дії (реєстраційний номер рішення ЄДРСР 14695810 ). Із зазначеного рішення Господарського суду міста Києва вбачається, що в рамках вирішення спору, крім іншого, досліджувалися обставини утворення та реєстрації ОКЖК «Транспортник».

Відповідно до положень п.1 ч.1 ст. 6 Закону України «Про прокуратуру» органи прокуратури України становлять єдину централізовану систему, яку очолює Генеральний прокурор України, з підпорядкуванням нижчестоящих прокурорів вищестоящим.

Згідно з ч. 1 ст. 13 вказаного Закону, систему органів прокуратури становлять: Генеральна прокуратура України, прокуратури Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя (на правах обласних), міські, районні, міжрайонні, районні в містах. У разі необхідності Генеральний прокурор України може створювати спеціалізовані прокуратури на правах обласних, міських, районних та міжрайонних прокуратур.

Враховуючи, що органи прокуратури становлять єдину централізовану систему, а також те, що в процесі розгляду зазначених вище справ № 5/18 за позовом Заступника прокурора міста Києва та № 22/110 за позовом Заступника Генерального прокурора України, які розглядалися в порядку господарського судочинства, досліджувалися обставини утворення та реєстрації ОКЖК «Транспортник», колегія суддів критично оцінює доводи позивача, що порушення норм законодавства під час реєстрації ОКЖК «Транспортник», прокуратурою міста Києва виявлено у березні 2013 року в ході проведення перевірки.

За таких обставин, оскільки питання про поновлення строку судом першої інстанції не вирішувалося, про пропуск строку стало відомо у ході розгляду справи, колегія суддів, перевіривши поважність причин пропуску строку на звернення до суду, прийшла до висновку про визнання їх неповажними, тому вважає за необхідне залишити адміністративний позов без розгляду у відповідності до вимог абз. 2 ч. 2 ст. 99 та ч. 1 ст. 100 КАС України.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст.ст. 198, ч. 1 ст. 203 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції має право скасувати постанову суду і залишити позовну заяву без розгляду або закрити провадження у справі.

Керуючись ст.ст. 17, 157, 160, 195, 196, 198, 203, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Транспортник" на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 червня 2013 року за позовом Заступника прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Печерської районної державної адміністрації до Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Транспортник" про припинення юридичних дій - задовольнити частково .

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 червня 2013 року скасувати, адміністративний позов - залишити без розгляду .

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення Ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя О.А. Губська

Суддя І.О. Грибан

Суддя О.О. Беспалов

Повний текст ухвали виготовлено 13 вересня 2013 року

Головуючий суддя Губська О.А.

Судді: Беспалов О.О.

Грибан І.О.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.09.2013
Оприлюднено24.09.2013
Номер документу33638745
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/6546/13-а

Ухвала від 12.09.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська О.А.

Постанова від 12.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Ухвала від 14.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні