Копія
Справа № 822/2160/13-а
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 травня 2013 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіСалюка П.І. при секретарі Репецькій І. Ю. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "ПКТ" до Державної податкової служби у м. Хмельницькому про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Хмельницького окружного адміністративного суду із позовом до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому, у якому посилаючись на невідповідність дій відповідача вимогам чинного законодавства просить суд: визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Хмельницької області Державної податкової служби України по зменшенню податкових зобов'язань задекларованих у податковій декларації з ПДВ Приватного підприємства «ПКТ» за жовтень 2012 року на загальну суму 833 грн.; визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Хмельницької області Державної податкової служби України по зменшенню податкових зобов'язань задекларованих у Додатку 5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» до декларації з ПДВ Приватного підприємства «ПКТ» за жовтень 2012 року на загальну суму 2910860 грн.; визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Хмельницької області Державної податкової служби України по зменшенню податкового кредиту задекларованого у податковій декларації з ПДВ Приватного підприємства «ПКТ» за жовтень 2012 року на загальну суму 359 грн.; визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Хмельницької області Державної податкової служби України по зменшенню податкового кредиту задекларованого у Додатку 5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» до декларації з ПДВ Приватного підприємства «ПКТ» за жовтень 2012 року на загальну суму 2910392 грн.; зобов'язати Державну податкову інспекцію у м. Хмельницькому Хмельницької області Державної податкової служби України вчинити певні дії шляхом вилучення інформації про результати проведеної з 28.02.2013 р. по 11.03.2013 р. документальної позапланової виїзної перевірки Приватного підприємства «ПКТ», за наслідками якої складено Акт від 18.03.2013 р. № 939/22-3/37864462, з інформаційних баз, перелік яких визначений центральним органом Державної податкової служби України; стягнути з Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Хмельницької області Державної податкової служби України сплачений Приватним підприємством «ПКТ» судовий збір у розмірі 2294 грн.
Представники позивача у судовому засіданні надали суду пояснення стосовно суті спору, позовні вимоги просили задоволити у повному обсязі, виходячи із підстав, викладених у позовній заяві.
Представники відповідача заперечували проти задоволення заявлених позовних вимог, позицію відповідача викладено у письмових запереченнях, які долучені до матеріалів справи. У задоволенні позовних вимог просили відмовити у повному обсязі.
Заслухавши доводи представників сторін, дослідивши матеріали справи та надані докази у їх єдності, взаємному зв'язку та сукупності, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що ДПІ у м. Хмельницькому здійснено аналіз співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України (додаток 5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту») ПП «ПКТ» за період з 01.10.2012 р. по 31.10.2012 р. та встановлено факт формування податкового кредиту за рахунок операцій з ризиковими контрагентами: ТОВ «Флаверз Лайф» (код 37747707 ) Київська обл. Бориспільський р-н, с. Мартусівка та ПП «Опт-Бест» (код ЄДРПОУ 36832340) м. Вишгород, Київська обл.
На підставі п. п. 20.1.1, п. п. 20.1.6 п.20.1 ст. 20, п.п.78.1.1 п.78.1 ст. 78 Податкового Кодексу України ДПІ у м. Хмельницькому представнику ПП «ПКТ» ОСОБА_4 вручено запит № 24317/10/15-2 від 27.12.2012 р. щодо надання пояснення та їх документальне підтвердження (завірені копії документів, згідно переліку наведеного у додатку) стосовно цивільно-правових відносин із ПП «Опт-Бест» (код ЄДРПОУ 36832340), ТОВ «Флаверс Лайф» (код ЄДРПОУ 37747707) в жовтні 2012 р.
ПП «ПКТ» до ДПІ у м. Хмельницькому надано завірені копії документів, що свідчать про взаємовідносини з ТОВ «Флаверс Лайф» (код ЄДРПОУ 37747707), а саме:
- договір поставки № 04/09 від 04.09.2012р.,
- видаткові накладні за жовтень 2012 р. у кількості 16 шт.,
- податкові накладні за жовтень 2012 р. у кількості 9 шт.
Окрім цього, позивач повідомив податковий орган, що між ПП «ПКТ» та ПП «Опт-Бест» цивільно-правових відносин у жовтні 2012 р. не виникало.
Жодних інших документів у відповідь на запит ДПІ у м. Хмельницькому не надано.
ДПІ у м. Хмельницькому здійснено аналіз наданих документів з питань відносин з ТОВ «Флаверс Лайф» (код ЄДРПОУ 37747707) та ПП «Опт-Бест» (код ЄДРПОУ 36832340). Із даного аналізу податковим органом встановлено, що обсяг наданих документів не відповідає переліку наведеного у запиті, оскільки на вимогу ДПІ у м. Хмельницькому не надано:
- фінансово-господарські документи, що підтверджують передачу товарів, виконання робіт (надання послуг) за вчиненим правочином - довіреності на отримання товарно-матеріальних цінностей, акти приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг);
- документи, що засвідчують про транспортування продукції (товарно-транспортні накладні, залізничні накладні, а у разі перевезення продукції власним транспортом - шляхові листи);
- товарно-супровідну документацію яка підтверджує виконання вимог ст. 662 Цивільного Кодексу України, ст. 13 Закону України "Про підтвердження відповідності" та Декрету Кабінету Міністрів України "Про стандартизацію та сертифікацію" від 10.05.93 р. №46-93 (висновки про відповідність технічних умов виробництва , зберігання, а також підтверджуючих документів (ДСТ, ГОСТ, ТУ, марки, типу, заводу виробника), сертифікати якості, сертифікати походження товару тощо);
- відомості щодо відображення операцій із придбання (продажу) ТМЦ в складському обліку;
- документи що засвідчують про проведення розрахунків (платіжні доручення, виписки банківських установ, прибуткові та видаткові касові ордери тощо);
- відомості щодо наявності (відсутності) заборгованості по проведених операціях на початок та відповідно кінець періоду в якому вони були здійснені, а також стан розрахунків на дату надання пояснень;
- реєстри отриманих податкових накладних;
- відомості та документальні підтвердження щодо відображення господарських операцій із вищевказаними контрагентами в бухгалтерському та податковому обліку підприємства, із зазначенням кореспонденцій рахунків бухгалтерського обліку та інформації щодо відображення проведених операцій у складі звітності з податку на прибуток (у складі валових доходів/валових витрат);
- формування та економічне обґрунтування ціни реалізації товару;
- відомості щодо наявності власних або орендованих виробничих потужностей, складських приміщень та підтверджуючі документи.
Стаття 78 Податкового Кодексу України регламентує порядок проведення документальних позапланових виїзних перевірок. Так, документальна позапланова перевірка здійснюється у випадку, якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Оскільки позивачем до ДПІ у м. Хмельницькому документальні підтвердження здійснення операцій із ризиковим контрагентом надано не в повному обсязі, суд приходить до висновку, що у відповідача були усі достатні підстави для проведення перевірки.
Відповідачем, відповідно до п.75.1 ст.75, пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового Кодексу України видано наказ від 28.02.2013 р. № 511 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП «ПКТ» з питань достовірності нарахування різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту по податку на додану вартість за жовтень 2012 р.. Копію даного наказу було вручено повноважному представнику ПП "ПКТ", про що свідчить підпис на наказі.
Відповідно до п. 81.1 ст. 81 Податкового кодексу України, посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення документальної виїзної перевірки за наявності підстав для її проведення, визначених цим Кодексом, і фактичної перевірки, яка проводиться з підстав, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється), мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби.
Непред'явлення платнику податків (його посадовим (службовим) особам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) направлення на проведення перевірки або пред'явлення направлення, оформленого з порушенням вимог, установлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
На підставі направлень від 28.02.2013р. №003659, №003660 та направлення на продовження терміну проведення перевірки від 07.03.2013 р. № 003693 виданих ДПІ у м. Хмельницькому посадовим особам відповідача згідно з п. 75.1 ст.75, п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78, п. 82.1 ст. 82 Податкового Кодексу України та відповідно до наказу ДПІ у м. Хмельницькому від 28.02.2013 р., № 511 та наказу про продовження терміну проведення перевірки № 549 від 06.03.2013 р., проведено документальну позапланову виїзну перевірку Приватного підприємства «ПКТ» з питань достовірності нарахування різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту по податку на додану вартість за жовтень 2012 р.
Направлення від 28.02.2013 р. №003659, №003660 на проведення перевірки пред'явлено 28.02.2013р. представнику ПП «ПКТ» за довіреністю від 30.09.2011 р. ОСОБА_4, про що свідчить підпис на наказі.
Відмови посадових осіб ПП «ПКТ» у допуску до проведення перевірки не було. До ДПІ у м. Хмельницькому не надходило будь-яких повідомлень щодо не допуску посадових осіб ДПІ у м. Хмельницькому до проведення перевірки.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що наказ від 28.02.2013 р. № 511 та направлення від 28.02.2013р. №003659, №003660 є правомірними, оскільки представниками відповідача у судовому засіданні доведено, що перевірка проводилась уповноваженими представниками податкового органу, у відповідності до вимог чинного законодавства, із застосуванням методичних рекомендацій.
За результатами проведеної перевірки, 18.03.2013 р. складено Акт «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ПП «ПКТ» (код ЄДРПОУ 37864462) з питань достовірності декларування різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту по податку на додану вартість за жовтень 2012р.».
Вказаним Актом встановлено наступні порушення:
1. У ПП «ПКТ» відсутні об'єкти оподаткування податком на додану вартість по операціях з продажу товарів (робіт, послуг) підприємствам-покупцям в розумінні ст.22, 185, 187, 188, 189 Податкового Кодексу України за жовтень 2012 року;
2. На порушення п. 185.1, ст. 185, п.187.1 ст.187, п. 188.1 ст. 188, п. 189.4 ст. 189 Податкового Кодексу України, ПП «ПКТ» завищено обсяг операцій з поставки товарів (робіт, послуг), що призвело до:
- завищення податкових зобов'язань на загальну суму ПДВ 833 грн., задекларованих, у податковій декларації з ПДВ за жовтень 2012 року (вх. від 17. 11 .2012р. № 9072407665);
- завищення податкових зобов'язань на загальну суму 2910860 грн., задекларованих у Додатку 5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» до декларації з ПДВ за жовтень 2012 року (вх. від 17.11.2012 р. № 9072407659);
3. На порушення п.198.1, п.198.3, п. 198.6 ст.198, п.201.1 ст.201 Податкового Кодексу України, ПП «ПКТ» завищено обсяг операцій з придбання товарів (робіт, послуг), що призвело до:
- завищення податкового кредиту на загальну суму 359 грн., задекларованого у податковій декларації з ПДВ за жовтень 2012 року (вх. від 17.11.2012 р. № 9072407665),
- завищення податкового кредиту на загальну суму 2910392 грн., задекларованого у Додатку 5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» за жовтень 2012 року (вх. від 17.11.2012р. № 9072407659).
На підставі вказаного Акту перевірки податковим органом не було винесено податкових повідомлень-рішень в силу наступних фактів.
Відповідно до п. 2.1 Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, затв. Наказом Міністерства фінансів України від 28.11.2012р. № 1236, зареєстрованого в Мін'юсті України від 20.12.2012р. № 2135/22447 орган державної податкової служби визначає суму нарахування (зменшення) грошового зобов'язання, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість та складає податкове повідомлення-рішення у випадках, якщо: а) платник податків не подає в установлені строки податкову декларацію; б) дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових деклараціях, уточнюючих розрахунках; в) згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є орган державної податкової служби; ґ ) рішенням суду, що набрало законної сили, особу визнано винною в ухиленні від сплати податків; г) дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб, таким податковим агентом; д) в інших випадках, коли здійснення такого розрахунку передбачено статтею 58 глави 4 розділу II Кодексу.
Пунктом 2.2 цього Порядку визначено випадки, коли відповідний структурний підрозділ органу державної податкової служби складає податкове повідомлення-рішення: за формою згідно з додатком 1 для платників податків-фізичних осіб (форма "Ф"), якщо відповідно до законодавства орган державної податкової служби самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків з причин, не пов'язаних із порушенням податкового або іншого законодавства; за формою згідно з додатком 2 за наслідками перевірок (форма "Р"); за формою згідно з додатком 3 за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (форма "Ш"); за формою згідно з додатком 4 за самостійне відчуження майна, яке перебуває у податковій заставі, та потребує обов'язкової попередньої згоди органу державної податкової служби на таке відчуження (форма "З"); за формою згідно з додатком 5 про перевищення заявленої суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість (форма "В1"), у тому числі, якщо заявлені до відшкодування суми податку на додану вартість на момент перевірки відшкодовані платнику податку; за формою згідно з додатком 6 про заниження заявленої суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість (форма "В2"); за формою згідно з додатком 7 про відмову у наданні бюджетного відшкодування податку на додану вартість (форма "ВЗ"); за формою згідно з додатком 8 про зменшення від'ємного значення суми податку на додану вартість платника (форма "В4"); за формою згідно з додатком 9 про зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток (форма "П"); за формою згідно з додатком 10 про застосування штрафної (фінансової) санкції (штрафу) за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби (форма "С"); за формою згідно з додатком 11 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) та/або пені за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (форма "У").
Відповідно до п. п. 14.1.157 п.14.1 ст.14 Податкового Кодексу України, податкове повідомлення-рішення - це письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.
Згідно з п.п.14.1.39. п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Проаналізувавши вищевикладені норми чинного законодавства у кореспонденції із обставинами справи, суд дійшов висновку, що законодавчо обумовлені підстави для винесення податкового повідомлення - рішення за результатами позапланової виїзної перевірки ПП «ПКТ» з питань декларування різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту по податку на додану вартість за жовтень 2012 року на підставі Акту № 939/22-3/37864462 від 18.03.2013 р. відсутні.
Разом з тим, у ході проведення перевірки виявлено, що згідно Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України, реєстру виданих податкових накладних за жовтень 2012 року та додатку 5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» до декларації з ПДВ за жовтень 2012 р. встановлено, що до переліку покупців, що мали значні обсяги придбання товарів (чай) від ПП "ПКТ" у жовтні 2012 р. відносяться наступні підприємства на загальну суму ПДВ - 2910860,00 грн., а саме:
- ПП "КАПІТАЛ-АГРО", м. Київ, код ЄДРПОУ 37688406, на загальну суму ПДВ - 999900,00 грн.;
- ТОВ "ТРІЛІНІС". м. Київ, код ЄДРПОУ 38239525, на загальну суму ПДВ - 1033352,88 грн.;
- ТОВ "ЧАЙНА-СІТІ". м. Київ, код ЄДРПОУ 37982958, на загальну суму ПДВ - 355093,46 грн.
По взаємовідносинах ПП «ПКТ» з ПП "КАПІТАЛ-АГРО" в жовтні 2012 р. до перевірки не надано, а перевіркою не виявлено жодних первинних документів.
Щодо взаємовідносин позивача із контрагентами ТОВ "ТРІЛІНІС" та ТОВ "ЧАЙНА-СІТІ" в жовтні 2012 р. для перевірки було надано податкові накладні відповідно по контрагентах на суму ПДВ - 1033353,00 грн. та 355093,50 грн.
Як свідчить реєстр виданих податкових накладних ПП «ПКТ» за жовтень 2012 р., ПП «ПКТ» виписано податкові накладні на адресу:
- ПП "КАПІТАЛ-АГРО" на загальну суму ПДВ - 999900,00 грн.,
- ТОВ "ТРІЛІНІС" на загальну суму ПДВ - 1033353,00 грн.,
- ТОВ "ЧАЙНА-СІТІ" на загальну суму ПДВ - 355093,50 грн.
Відповідно до додатку 5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» до Декларації з ПДВ за жовтень 2012 р. задекларовано суму ПДВ по вищезазначених контрагентах на відповідні суми.
Перевіркою податкових зобов'язань, відображених в рядках 1-9 Декларації за жовтень 2012 р. встановлено невідображення позивачем у складі податкових зобов'язань суму ПДВ по операціях з контрагентами ПП "КАПІТАЛ-АГРО" на загальну суму ПДВ - 999900,00 грн., ТОВ "ТРІЛІНІС" на загальну суму ПДВ - 1033353,00 грн., ТОВ "ЧАЙНА-СІТІ" на загальну суму ПДВ - 355093,50 грн.
Разом з тим, в ході проведення перевірки встановлено, що відповідно до реєстру виданих податкових накладних за жовтень 2012 р., ПП «ПКТ» виписано податкові накладні на адресу ФОП Галенко (податковий номер платника ПДВ не зазначено) на загальну суму ПДВ - 521680,76 грн. та на адресу ПП «Аквалон» (податковий номер платника ПДВ не зазначено) на загальну суму ПДВ - 833,33 грн. Відповідно до додатку 5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» до Декларації з ПДВ за жовтень 2012 р. задекларовано суму ПДВ - 522514,09 грн. як по операціях з «Іншими покупцями».
Перевіркою податкових зобов'язань, відображених в рядках 1-9 Декларації за жовтень 2012 р. встановлено невідображення ПП «ПКТ» у складі податкових зобов'язань суму ПДВ 521680,76 грн. по операціях з ФОП Галенко (податковий номер платника ПДВ не зазначено), проте до складу податкових зобов'язань декларації з ПДВ за жовтень 2012 р. віднесено лише суму ПДВ - 833,33 грн. по операціях з ПП «Аквалон».
Директором ПП «ПКТ» ОСОБА_5 надано пояснення, щодо розбіжностей між даними рядків розділу І «Податкові зобов'язання» податкової декларації з ПДВ за жовтень 2012 р. та рядків розділу І «Податкові зобов'язання» додатку 5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» до Декларації з ПДВ за жовтень 2012 р. Основним аргументом розбіжностей є те, що ПП «ПКТ» при укладенні договорів купівлі-продажу та постачання товарів діяло як комісіонер і отримувало ці товари в межах договорів комісії.
У відповідності з п. 14.1.202 ст.14 ПК України, продаж (реалізація) товарів - будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів. Не вважаються продажем товарів операції з надання товарів у межах договорів комісії, поруки, схову, доручення, довірчого управління, оперативного лізингу (оренди), інших цивільно-правових договорів, які не передбачають передачі прав власності на такі товари.
При визначенні обсягу постачання товарів/послуг у колонці «А» рядка 1 декларації з ПДВ «Обсяг постачання товарів без ПДВ» за звітний (податковий) період ПП «ПКТ» враховано значення терміна «постачання товарів», тому у розділі І «Податкові зобов'язання» рядок «Усього за місяць «рядок 1 декларації» додатку 5 до Декларації з ПДВ вказана сума комісійної винагороди та суми по операціям з надання товарів у межах договорів комісії, а в рядку 1 Декларації з ПДВ вказана сума комісійної винагороди».
Згідно п. 185.1 ст. 185 Податкового Кодексу України об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.
Як зазначає п. п. 14.1.191 п.14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України, постачання товарів - будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.
З метою застосування терміна «постачання товарів» електрична та теплова енергія, газ, пар, вода, повітря, охолоджене чи кондиційоване, вважаються товаром. Постачанням товарів також вважаються передача товарів згідно з договором, за яким сплачується комісія (винагорода) за продаж чи купівлю.
Відповідно до п. 189.4 ст.189 Податкового Кодексу України базою оподаткування для товарів/послуг, що передаються/отримуються у межах договорів комісії (консигнації), поруки, довірчого управління, є вартість постачання цих товарів, визначена у порядку, встановленому статтею 188 цього Кодексу.
Дата збільшення податкових зобов'язань та податкового кредиту платників податку, що здійснюють постачання/отримання товарів/послуг у межах договорів комісії (консигнації), поруки, доручення, довірчого управління, інших цивільно-правових договорів та без права власності на такі товари/послуги, визначається за правилами, встановленими статтями 187 і 198 цього Кодексу.
Пункт 187.1 ст.187 Податкового Кодексу України вказує, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно п. 201.4 ст. 201 Податкового Кодексу України податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг.
Податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною. Відповідно до п.46.5 ст.46 Податкового Кодексу України, форма податкової декларації встановлюється центральним органом державної податкової служби за погодженням з Міністерством фінансів України.
Відповідно до п.3.1 Наказу Міністерства фінансів України від 25.11.2011р. №1492, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 лютого 2011 р. за №197/18935, «Про затвердження форм та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість», у рядках 1-6 колонки А декларації вказуються загальні обсяги постачання звітного періоду, які оподатковуються за основною ставкою, за нульовою ставкою, звільнені від оподаткування відповідно до статті 197 розділу V Кодексу, тимчасово звільнені від оподаткування відповідно до підрозділу 2 розділу XX Кодексу, звільнені від оподаткування відповідно до міжнародних договорів (угод), та обсяги постачання, що не є об'єктом оподаткування відповідно до статті 196 розділу V Кодексу, та ті, що не оподатковуються у зв'язку з визначенням місця постачання послуг за межами митної території України відповідно до пунктів 186.2, 186.3 статті 186 розділу V Кодексу або постачання послуг за межами митної території України.
При визначенні обсягу постачання товарів/послуг за звітний (податковий) період платник зобов'язаний враховувати значення терміна «постачання товарів» відповідно до вимог підпункту 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 розділу І Кодексу та значення терміну «постачання послуг» відповідно до вимог підпункту 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 розділу І Кодексу.
Як передбачає п. 46.4 ст. 46 Податкового Кодексу України, якщо платник податків вважає, що форма податкової декларації, визначена центральним контролюючим органом, збільшує або зменшує його податкові зобов'язання, всупереч нормам цього Кодексу з такого податку чи збору, він має право зазначити цей факт у спеціально відведеному місці в податковій декларації. Якщо необхідно, платник податків може подати разом з такою податковою декларацією доповнення до неї, які складені за довільною формою та вважатимуться невід'ємною частиною податкової декларації. Дане доповнення подається з поясненням мотивів його подання.
Проведеною перевіркою Декларації з ПДВ за жовтень 2012 р. не встановлено подані ПП «ПКТ» разом з такою податковою декларацією доповнення до такої декларації довільної форми щодо включення до складу податкового зобов'язання з ПДВ за жовтень 2012 р. суми по операціях з постачання товарів у межах договорів комісії та мотивів його подання.
Таким чином, перевіркою Декларації з ПДВ за жовтень 2012 р. встановлено невключення ПП «ПКТ» до складу податкового зобов'язання з ПДВ за жовтень 2012 р. суми по операціях з постачання товарів у межах договорів комісії у відповідності до п. п. 14.1.191 п.14.1 ст. 14, п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п.189.4. ст.189 Податкового кодексу України.
Згідно Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України, реєстру виданих податкових накладних за жовтень 2012 року та додатку 5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» до Декларації з ПДВ за жовтень 2012 р. встановлено, що до переліку постачальників ТМЦ (чай, картопля) на адресу ПП "ПКТ" жовтні 2012 р. відносяться наступні підприємства на загальну суму ПДВ - 2910392,00 грн., а саме:
- ТОВ "Флаверз Лайф", м. Запоріжжя, код ЄДРПОУ 37747707, на загальну суму ПДВ - 100313,39 грн. (чай);
- ПП "Опт-Бест", м. Вишгород. код ЄДРПОУ 36832340, на загальну суму ПДВ - 2809719,00 грн., в т.ч. по податкових накладних виданих за січень 2012 р. - 2809719,00 грн. (картопля свіжа);
- Хмельницька Філія ПАТ «УСК «Гарант-Авто». м. Київ, код ЄДРПОУ 16467237, на загальну суму ПДВ - 342,54 грн.;
- ПП «Палей», м. Житомир, код ЄДРПОУ 22047108, на загальну суму ПДВ - 17,18 грн.
Стосовно взаємовідносин ПП «ПКТ» з ТОВ "ФЛАВЕРЗ ЛАЙФ" у відповідь на запит ДПІ у м. Хмельницькому №24317/10/15-2 від 27.12.2012 р. було надано лист із копіями документів, які використано під час проведення перевірки - договір поставки товару №09/04т від 04.09.2012 р. згідно якого: ТОВ «Флаверз Лайф» - Продавець та ПП «ПКТ» - Покупець. На виконання умов договору поставки товару №09/04т від 04.09.2012 р. ТОВ «Флаверз Лайф» поставлено товари, на що виписано (оформлено) податкові накладні на загальну суму - 601880,30 грн., в т.ч. ПДВ - 100313,40 грн. Дані податкові накладні, виписані ТОВ «Флаверз Лайф» на адресу ПП «ПКТ» включені до реєстру отриманих податкових накладних ПП «ПКТ» за жовтень 2012 р. на загальну суму ПДВ - 100313,40 грн.
Відповідно до додатку 5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» до Декларації з ПДВ за жовтень 2012 р. задекларовано суму ПДВ - 100313,40 грн. по операціях з ТОВ «Флаверз Лайф». Перевіркою податкового кредиту, відображених в рядках 10-17 Декларації з ПДВ за жовтень 2012 р. встановлено невідображення ПП «ПКТ» у складі податкового кредиту суму ПДВ 100313,40 грн. по операціях з ТОВ «Флаверз Лайф».
Для перевірки посадовими особами не надано, а перевіркою не встановлено документів, оформлених відповідно з вимогами чинного законодавства, що могли надати підтвердження отримання товару ПП "ПКТ" від ТОВ «Флаверз Лайф», оскільки у видаткових накладних в графі «Отримав» проставлено лише підпис, а прізвище особи, яка приймала товар відсутнє. Крім того на видаткових накладних відсутні номер та дата довіреності, згідно якої ТМЦ було отримано.
На видаткових накладних №313, 314, 315, 316, 317, 318 від 29.10.2012 р. відсутні печатки покупця - ПП "ПКТ" та постачальника - ТОВ «Флаверз Лайф».
Згідно оборотно-сальдової відомості по рахунку 644 «податковий кредит» за жовтень 2012 р. встановлено: сальдо на початок періоду (К-т) - 43014,57 грн., оборот по Д-ту - 210455,86 грн., оборот по К-ту - 100313,38 грн., сальдо на кінець періоду (Д-т)- 153157,05 грн.
Фактично, під час здійснення перевірки взаємовідносин ПП «ПКТ» із ТОВ «Флаверз Лайф» не встановлено, а позивачем не надано документи щодо транспортування товару, документи щодо зберігання товару, журнал видачі довіреностей на отримання ТМЦ, акти прийому-передачі товару, документи щодо якості товару, документи, що засвідчують факт оплати товару за період з 01.10.2012 р. по 31.10.2012 р., заборгованості на початок та кінець періоду, що перевіряється.
По взаємовідносинах ПП "Опт-Бест" в жовтні 2012 р. до перевірки було надано податкові накладні на загальну суму 16858314 грн., в т.ч. сума ПДВ - 2809719 грн. Вищенаведені податкові накладні за січень 2012 р., виписані ПП "Опт-Бест" на адресу ПП «ПКТ» включені до реєстру отриманих податкових накладних ПП «ПКТ» за жовтень 2012 р. на загальну суму ПДВ - 2809719,00 грн.
Як свідчить додаток 5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» до Декларації з ПДВ за жовтень 2012 р. задекларовано суму ПДВ - 2809719,00 грн. по операціях з ПП "Опт-Бест" за січень 2013 р.
Перевіркою податкового кредиту, відображених в рядках 10-17 Декларації з ПДВ за жовтень 2012 р. встановлено невідображення ПП «ПКТ» у складі податкового кредиту суму ПДВ 2809719,00 грн. по операціях з ПП "Опт-Бест" за січень 2012 р.
Згідно оборотно-сальдової відомості по рахунку 644 «податковий кредит» за жовтень 2012 р. встановлено: сальдо на початок періоду (Д-т) - 2809719,00 грн., оборот по Д-ту - 0 грн., оборот по К-ту - 2809719,00 грн., сальдо на кінець періоду (К-т)- 0 грн.
Крім того, згідно листа, отриманого ДПІ у м. Хмельницькому від ДПС у Київській області №2064/7/09 від 22.08.2012 р., встановлено, що в провадженні СУ ДПС у Київській області знаходиться кримінальна справа №28-3809, порушена щодо невстановлених осіб за фактом пособництва в умисному ухиленні від сплати податків в особливо великих розмірах, використовуючи підприємство ПП «Опт-Бест», для незаконного формування податкового кредиту з ПДВ, за ознаками злочину передбаченого ч.5 ст. 27 ч. 3 ст. 212 КК України.
По взаємовідносинах ПП «ПКТ» з ПАТ «УСК «Гарант-Авто» в жовтні 2012 р. до перевірки не надано, а перевіркою не виявлено жодних первинних документів. Податкові накладні, виписані ПАТ «УСК «Гарант-Авто» на адресу ПП «ПКТ» включені до реєстру отриманих податкових накладних ПП «ПКТ» за жовтень 2012 р. на загальну суму ПДВ - 342,54 грн., в т.ч. по податкових накладних за вересень 2012 р. - 161,45 грн., за жовтень 2012 р. - 180,77 грн.
Відповідно до додатку 5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» до Декларації з ПДВ за жовтень 2012 р. задекларовано загальну суму ПДВ - 342,54 грн. по операціях з ПАТ «УСК «Гарант-Авто», в т.ч. по податкових накладних за вересень 2012 р. - 161,45 грн., за жовтень 2012 р. - 180,77 грн.
Перевіркою податкового кредиту, відображених в рядках 10-17 Декларації з ПДВ за жовтень 2012 р. встановлено відображення ПП «ПКТ» у складі податкового кредиту суму ПДВ 342,54 грн. по операціях з ПАТ «УСК «Гарант-Авто».
Згідно оборотно-сальдової відомості по рахунку 644 «податковий кредит» за жовтень 2012 р. встановлено: сальдо на початок періоду (Д-т) - 773,95 грн., оборот по Д-ту - 342,22 грн., оборот по К-ту - 342,22 грн., сальдо на кінець періоду (Д-т)- 773,95 грн.
Під час здійснення перевірки взаємовідносин ПП «ПКТ» із ПАТ «УСК «Гарант- Авто» не встановлено, а підприємством не надано: договори, податкові та видаткові накладні, документи щодо транспортування товару, документи щодо зберігання товару, журнал видачі довіреностей на отримання ТМЦ, акти прийому-передачі товару, документи щодо якості товару, документи, що засвідчують факт оплати товару, заборгованості на початок та кінець періоду, що перевіряється.
Стосовно взаємовідносин ПП «ПКТ» з ПП «Палей» в жовтні 2012 р. до перевірки не надано, а перевіркою не виявлено жодних первинних документів.
Податкові накладні, виписані ПП «Палей» на адресу ПП «ПКТ» включені до реєстру отриманих податкових накладних ПП «ПКТ» за жовтень 2012 р. на загальну суму ПДВ - 17,18 грн. Додатком 5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» до Декларації з ПДВ за жовтень 2012 р. задекларовано загальну суму ПДВ - 17,18 грн. по операціях з ПП «Палей».
Перевіркою податкових зобов'язань, відображених в рядках 1-9 Декларації за жовтень 2012 р. встановлено відображення ПП «ПКТ» у складі податкового кредиту суму ПДВ 17,18 грн. по операціях з ПП «Палей».
Згідно оборотно-сальдової відомості по рахунку 644 «податковий кредит» за жовтень 2012 р. встановлено: сальдо на початок періоду (Д-т) - 0 грн., оборот по Д-ту - 17,18 грн., оборот по К-ту - 17,8 грн., сальдо на кінець періоду (Д-т)- 0 грн
Фактично, під час здійснення перевірки взаємовідносин ПП «ПКТ» із ПАТ «УСК «Гарант-Авто» не встановлено та підприємством не надано: договори, податкові та видаткові накладні, документи щодо транспортування товару, документи щодо зберігання товару, журнал видачі довіреностей на отримання ТМЦ, акти прийому-передачі товару, документи щодо якості товару, документи, що засвідчують факт оплати товару, заборгованості на початок та кінець періоду, що перевіряється.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 Податкового Кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Відповідно до п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу).
Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового Кодексу України, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріпленою печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках: а) порядковий номер податкової накладної, б) дата виписування податкової накладної, в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість-продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); г) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку, д) повна або скорочена назва, назва зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значені; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору.
З метою перевірки повноти включення до складу податкового зобов'язання сум ПДВ та до складу податкового кредиту сум ПДВ, правомірності визначення дати виникнення податкових зобов'язань та податкового кредиту, та відповідно дати виписки податкових накладних та на підставі п. п. 20.1.1, п. п. 20.1.6 п.20.1 ст. 20, п.п.78.1.1 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, ДПІ у м. Хмельницькому представнику ПП «ПКТ» - ОСОБА_4 вручено запит вручено запит щодо надання до документальної позапланової виїзної перевірки документів, що підтверджують здійснення фінансово-господарської діяльності ПП «ПКТ» за період: з 01.10.2012 р. по 31.10.2012 р., а саме: установчі документи; первинні документи за період: з 01.10.2012 р. по 31.10.2012 р.; бухгалтерські документи за період: з 01.10.2012 р. по 31.10.2012 р.; договори що укладені ПП «ПКТ» та діють за період з 01.10.2012р.по 31.10.2013р.; банківські документи за період з 01.10.2012 р. по 31.10.2012 р.
Відповідно до п. п. 85.2 ст.85 Податкового Кодексу України платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам органів державної податкової служби у повному обсязі всі документи, що належать до предмету перевірки або пов'язані з ним. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.
Згідно п. п. 85.3 ст. 85 Податкового Кодексу України документи, що містять комерційну таємницю або є конфіденційними, передаються окремо із зазначенням посадової (службової) особи, що їх отримала. Передача таких документів для їх огляду, вивчення і їх повернення оформляються актом у довільній формі, який підписують посадова (службова) особа органу державної податкової служби та платник податків (його представник).
Під час здійснення перевірки взаємовідносин ПП «ПКТ» із ПП "КАПІТАЛ-АГРО", ТОВ "ТРІЛІНІС", ТОВ "ЧАЙНА-СІТІ", ФОП "Галенко", ПП "Аквалон", ПАТ "УСК "Гарант- Авто", ПП "Палей", ТОВ "Флаверз Лайф", ПП "Опт-Бест" не встановлено та позивачем не надано: договори, податкові та видаткові накладні, акти виконаних робіт (послуг), звіти комісіонера, документи щодо транспортування товару, довіреностей на отримання ТМЦ, документів, що засвідчують факт оплати товару за період з 01.10.2012 р. по 31.10.2012 р. заборгованості на початок та кінець періоду, що перевіряється.
У зв'язку з ненаданням ПП "ПКТ" для здійснення перевірки даних бухгалтерського та податкового обліку: головної книги, журналів-ордерів та картки рахунків № 311 «Поточні рахунки у національній валюті», 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями та замовниками», 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками та підрядниками», 681 «Розрахунки за авансами одержаними», 37 «Розрахунки з різними дебіторами», 28 «Товари», 15 «Капітальні інвестиції», 20 «Виробничі запаси», 22 «МШП», 91 «Загально виробничі витрати», 92 «Адміністративні витрати», 93 «Витрати на збут», 024 «Товари, прийняті на комісію», 70 «Дохід від реалізації», 71 «Інший операційний дохід», 74 «Інші доходи», 90 «Собівартість реалізації»; договори купівлі-продажу, комісії з додатками та специфікаціями і документи, які підтверджують виконання договору або наявність яких є обов'язковою згідно із змістом договору; видаткові накладні, акти виконаних робіт (послуг); звіти комісіонера; довіреності на отримання ТМЦ; документи, що підтверджують транспортування (перевезення) товарів (договори перевезення, транспортного експедирування та документи про їх виконання: товарно-транспортні накладні, акти виконаних робіт, акти приймання-передачі); документи, що підтверджують зберігання ТМЦ та інші первинні документи, що засвідчують факт здійснення господарських операцій в жовтні 2012 р., складено акт про ненадання для проведення перевірки первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством №88 від 01.03.2013 р.
Виходячи з вимог п.2 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п. 1.2 ст.1, п. 2.1 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.95 р. за № 168/704, де зазначено, що первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.
Статтею 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Такі первинні документи повинні мати обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Згідно з п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995р. за №168/704, первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.
Відповідно до п. 2.15 вищевказаного Положення первинні документи підлягають обов'язковій перевірці працівниками, які ведуть бухгалтерський облік, за формою і змістом.
Враховуючи вимоги п. п. 2.16 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, «забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим і нормативним актам, встановленому порядку приймання, зберігання і витрачання грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей та іншого майна, порушують договірну і фінансову дисципліну, завдають шкоди державі, власникам, іншим юридичним і фізичним особам».
У ході проведення перевірки ПП "ПКТ" з'ясовано, що операції із придбання та реалізації товарно-матеріальних цінностей не мали реального товарного характеру, оскільки фактів передачі та отримання товару встановлено не було.
Здійснення поставки товарів на будь-яких умовах не звільняє учасників господарської операції від складання первинних документів, які передбачені законодавством про бухгалтерський облік, відтак, відсутність первинних, бухгалтерських документів у платника податку під час його перевірки, свідчить про нездійснення самих господарських операцій.
Відповідно до п. 44.1 ст.44 Податкового Кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Згідно п.44.6 Податкового Кодексу України у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому п.44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам органу державної податкової служби, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складання такої звітності.
Суттєвою обставиною суд вважає той факт, що за результатами аналізу документів, які є в обліковій справі підприємства, даних податкової звітності та інформації з зовнішніх джерел, встановлено, що згідно Звіту за формою № 1ДФ ПП «ПКТ» до ДПІ у м. Хмельницькому станом на дату написання акту чисельність працюючих становить 4 чоловік.
Згідно баз даних АІС «Податки» ДПІ у м. Хмельницькому відсутні дані щодо чисельності працюючих. Наявність основних засобів у ПП «ПКТ» неможливо встановити, у зв'язку з відсутністю додатку АМ до декларації з податку на прибуток за IV квартал 2012 року.
До УДАІ УМВС України у Хмельницькій області направлено запит від 11.03.2013 р. №4818/10/22-3 про надання відомостей щодо зареєстрованих транспортних засобів за ПП «ПКТ». Відповідачем отримано відповідь №5/2741 від 13 березня 2013 р. на запит від 11.03.2013р. № 4818/10/22-3 відповідно до якого згідно автоматизованої бази даних ДАІ Хмельницької області «Автомобіль», зареєстрованих автотранспортних засобів за ПП «ПКТ», фактів реєстрації транспортних засобів не виявлено.
До реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції направлено запит від 11.03.2013 р. № 4827/10/22-3 про надання інформації про будівлі і споруди, які належать на праві власності ПП «ПКТ». ДПІ у м. Хмельницькому отримано відповідь №862402 від 13 березня 2013 р. на запит від 11.03.2013 р. № 4827/10/22-3 відповідно до якого, у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні відомості щодо наявності нерухомого майна у ПП «ПКТ».
Таким чином, за результатами аналізу документів, які є в обліковій справі підприємства, даних податкової звітності та інформації з зовнішніх джерел, встановлено відсутність: достатньої кількості трудових ресурсів, виробничого обладнання, транспортних засобів та торгівельного обладнання, що дає змогу ставити під сумнів факт здійснення суб'єктом господарювання, задекларованого основного виду діяльності.
У відповідності до ст. 42 Господарського Кодексу України, підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Для досягнення такої мети дії платника податку мають бути обґрунтовані наміром одержати економічний ефект, і тому націлені на максимальне зниження витрат, у тому числі у частині придбання ТМЦ, основних засобів чи послуг шляхом пошуку на ринку якнайдешевших пропозицій.
Відповідно до Національного Класифікатора України, прийнятого наказом Держспоживстандарту України від 26.12.2005 N 375 із змінами та доповненнями, економічна діяльність - процес виробництва продукції (товарів та послуг), який здійснюється з використанням певних ресурсів: сировини, матеріалів, устаткування, робочої сили, технологічних процесів тощо. Економічна діяльність характеризується витратами на виробництво, процесом виробництва та випуском продукції.
Перевіркою встановлено, що у ПП «ПКТ» відсутні фізичні, технічні та технологічні можливості до вчинення задекларованих господарських операцій, оскільки відсутній кваліфікований персонал при тому, що статутна діяльність потребує участі більш значної кількості людей за спеціального освітою; відсутні основні фонди, у тому числі транспортні засоби, приміщення для зберігання товарів.
Таким чином, проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, наведені обставини ставлять під сумнів факт здійснення господарської діяльності зазначеного підприємства.
З огляду на вищевикладені факти, суд приходить до переконання, що висновки, викладені у Акті перевірки відповідають вимогам чинного законодавства, а вчинені посадовими особами дії по проведенню перевірки та складанню акта є активними діями, що спрямовані на ефективне та законне виконання вимог податкового законодавства, а тому не можуть розцінюватись судом як неправомірні, а невинесення податкового повідомлення-рішення жодним чином не порушує права позивача, в силу того, що Податковим Кодексом України не передбачено окремий вид податкового повідомлення-рішення для порушення, яке зафіксовано Актом перевірки.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Завданням адміністративного судочинства, згідно ч.1 ст.2 КАС України, є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно - правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Частина 2 цієї статті вказує, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 186 255, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "ПКТ" до Державної податкової служби у м. Хмельницькому про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 27 травня 2013 року
Суддя "Згідно з оригіналом" Суддя П.І. Салюк
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2013 |
Оприлюднено | 18.06.2013 |
Номер документу | 31850728 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Салюк П.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні