Постанова
від 12.06.2013 по справі 826/5837/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

12 червня 2013 року № 826/5837/13

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Федорчука А.Б., розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРОПЄУМ ПРОЕКТ" до третя особаІнспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві Товариство з обмеженою відповідальністю "Вакус-Інвестментс" провизнання протиправним та скасування постанови №99/13 від 08.04.2013р.

На підставі ч. 4 ст. 122 КАС України, Суд розглядає справу у письмовому провадженні.

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "ЄВРОПЄУМ ПРОЕКТ" з адміністративним позовом до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві про визнання протиправною та скасування постанови Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві №99/13 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 08.04.2013 року, якою визнано винним ТОВ "ЄВРОПЄУМ ПРОЕКТ" (код ЄДРПОУ 34543821, місцезнаходження 01010, м. Київ, вул. Івана Мазепи, буд. 12-Б, кв. 30) у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 2. п. 5 ч.3, ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у сумі 424390 (чотириста двадцять чотири тисячі триста дев'яносто) гривень.

В обґрунтування позовних вимоги Позивач зазначає, що висновки Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві, викладені в оскаржуваній постанові від 08.04.2013 року, протоколі від 04.04.2013 року та акті перевірки від 27.11.2012 року в частині віднесення об'єкту, на якому виконувалися виключно ремонтні роботи, до IV категорії складності об'єктів будівництва не відповідають дійсності і також є помилковими, оскільки суперечать вищенаведеним нормам чинного законодавства у сфері містобудівної діяльності, якими визначається порядок віднесення об'єктів будівництва до VI і V категорії складності.

Відповідачем позовні вимоги заперечуються з огляду на те, що оскаржувана постанова прийнята на підставі чинного законодавства, у межах наданих йому повноважень з метою усунення встановлених перевіркою порушень.

В наданих Суду письмових поясненнях представник третьої особи зазначає про необґрунтованість та безпідставність висновків Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві щодо здійснення реконструкції будівлі шляхом надбудови трьох поверхів.

Відповідно до частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України Особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва встановив наступне.

Начальником інспекційного відділу №3 Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві Борисовою С.В. у присутності заступника генерального директора ТОВ "Європєум Проект" Бровко С.Ю., виконроба ТОВ "Європєум Проект" Драчук М.В., довіреної особи ТОВ "Європєум Проект" Марченко Т.І., відповідно до статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та згідно з Порядком здійснення держаного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553, на підставі запиту Управління по боротьбі з організованою злочинністю ГУ МВС України в місті Києві від 08.11.2012 року №3/04-8273 27.11.2012 року було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил ТОВ "Вакус-Інвестментс" власник (бульв. Дружби народів, 19 офіс 106, м. Київ, 01042), ТОВ "Європєум Проект" підрядник (вул. Івана Мазепи, 12-б, кв. 30, м. Київ-юридична особа).

Перевіркою встановлено наступне: "перевіркою з виїздом на місце 26.11.2012 о 12 год. 00 хв. проведеною у присутності заступника генерального директора ТОВ "Європєум Проект" Бровко Сергія Юрійовича, виконроба ТОВ "Європєум Проект" Драчук Миколи Володимировича, встановлено, що на бульв. Дружби народів, 19 розташована восьмиповерхова нежитлова будівля з технічними приміщеннями влаштованими на рівні горища та підвальним поверхом. На внутрішньо дворовій території побудовано вентиляційний канал зазначеної будівлі. На момент перевірки виконуються будівельні роботи із внутрішнього оздоблення приміщень, влаштування перегородок, влаштування внутрішніх інженерних мереж, благоустрою прибудинкової території. При огляді внутрішніх приміщень будівлі встановлено, що влаштовані сходові марші, які огороджені тимчасовими арлюконструкціями, на рівні 6-8 поверхів вільне планування поверхів, через штроби стін під інженерні мережі сходової клітини 5-8 поверхів будівлі виявлено, що на рівні 6-8 поверхів та горища (з урахуванням цегляних перегородок) застосована інша цегляна кладка та цегла (червона) ніж на рівні 5 поверху (жовта). Уповноважених осіб ТОВ "Вакус-Інвестментс" та ТОВ "Європєум Проект" запрошено до Інспекції 27.11.2012 о 10 год. 00 хв. з відповідними документами згідно переліку зазначеному у повідомленні від 26.11.2012. За результатами розгляду представлених до Інспекції копій документів уповноваженою особою ТОВ "Європєум Проект" Марченко Тамарою Іванівною (довіреність від 27.11.2012 № 27/11-1) встановлено, що відповідно до свідоцтва про право власності від 28.12.2011 нежитлова будівля - адміністративний будинок № 19 площею 7053,10 кв.м.. яка розташована в м. Києві по бульв. Дружби народів, 19 (літ. А) належить ТОВ "Вакус-Інвестментс" (КОД 35311383) на праві приватної власності (свідоцтво видане на підставі наказу Головного управління комунальної власності м. Києва від 28.12.2011 № 994-В), земельна ділянка на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку від 22.04.2012 (серія ЯЖ №033853) на бульварі Дружби народів, 19 у Печерському районі міста Києва належить ТОВ "Вакус-Інвестментс" та має цільове призначення - експлуатація та обслуговування адміністративної будівлі. Відповідно до договору підряду № 17/09-01 від 17.09.2012 підрядником на зазначеному об'єкті виступає ТОВ "Європєум Проект" (КОД 34543821).

Крім того, на підставі наявних в Інспекції матеріалів (вх. № 7/26-0911/14), а саме витягу з чергового плану м. Києва по земельній ділянці на бульв. Дружби народів, 19 (робочі матеріали станом від 08.11.2012), викопіювання з планово-картографічного матеріалу в масштабі 1:2000 (станом до 2007 року), топографічного плану масштабу 1:500 (станом до 2007 року) встановлено, що будівля розташована на бульв. Дружби народів, 19, згідно метричних характеристик складалась із п'яти поверхів, стіни цегляні.

Враховуючи викладене вище, за результатами перевірки встановлено, що самовільно виконані будівельні роботи із реконструкції будівлі в частині надбудови трьох поверхів та на момент перевірки виконуються будівельні роботи із внутрішнього оздоблення приміщень зазначеної будівлі, влаштування перегородок, влаштування внутрішніх інженерних мереж, благоустрою прибудинкової території без дозволу на виконання будівельних робіт та затвердженого проекту, чим порушено ч. 1. ст. 34 Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності", ст. 9 Закону України "Про архітектурну діяльність".

Враховуючи вимоги ДБН А. 2.2.2-3-2012 "Склад та зміст проектної документації на будівництва", ДБН В.1.2-14-2009 "Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель і споруд, будівельних конструкцій та основ", Порядок віднесення об'єктів до IV і V категорії складності затверджений постановою КМУ від № 557 клас наслідків (відповідальності) будівлі у разі відмови визначено - СС2, зазначений об'єкт відноситься до IV категорії складності"

Виявлені порушення зафіксовані в Акті перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 27.11.2012 року.

На підставі вищезазначеного акту Начальником інспекційного відділу №3 Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві Борисовою С.В. складено припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають законодавству, будівельним нормам, державним стандартам і правил, архітектурним вимогам, затвердженим проектним рішенням, технічним умовам та іншим нормативно-правовим актам, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або без отримання дозволу на виконання будівельних робіт від 27.11.2012 року з вимогою зупинити будівельні роботи з 30.11.2012 року.

Заступником начальника Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві Алєксєєнко Іваном Олександровичем, на підставі наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 19.11.2012 №187, матеріалів справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності: акту перевірки від 27.11.2012 року, припису від 27.11.2012 року, протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 04.04.2013 року прийнято Постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №99/13.

Відповідачем Постановою №99/13 Позивача визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 2 п. 5 ч. 3 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у розмірі 424390 грн. Примірник зазначеної постанови Позивачу надіслано поштою.

Як вбачається з матеріалів справи, між ТОВ "Вакус-Інвестменгс" як замовником та ТОВ "Європєум Проект" як підрядником укладено Договір підряду №17/09-01 на виконання будівельних робіт від 17.09.2011 р.

Відповідно до п. 1.1. Договору підряду №17/09-01 від 17.09.2011 року Підрядник зобов'язується за дорученням Замовника власними та залученими силами на об'єкті за адресою: м. Київ, бул. Дружби народів, 19 виконати ремонтні роботи згідно Специфікацій, що є невід'ємною частиною даного Договору.

Відповідно до ст. 10 Закону України "Про архітектурну діяльність" № 687-ХІV від 20.05.1999р., для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд здійснює центральний орган виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури. Державний контроль та нагляд у системі центрального органу виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні органи.

Згідно п.3 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України від 02.06.2011 №22 основними завданнями інспекції державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства, а саме: здійснення державного архітектурно-будівельного контролю за дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм.

Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року №553 (надалі по тексту - Порядок), який визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності.

Державний архітектурно-будівельний контроль, у відповідності до п.2 Порядку здійснюється за дотриманням: вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції; порядку здійснення авторського і технічного нагляду, ведення загального та (або) спеціальних журналів обліку виконання робіт (далі - загальні та (або) спеціальні журнали), виконавчої документації, складення актів на виконані будівельно-монтажні та пусконалагоджувальні роботи; інших вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, правилами та проектною документацією, щодо створення об'єкта будівництва.

Згідно пункту 5 Порядку державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за територіальним принципом (у межах областей) у порядку проведення планових та позапланових перевірок.

Плановою перевіркою вважається перевірка, що передбачена планом роботи інспекції, який затверджується керівником відповідної інспекції.

Інспекції проводять планові перевірки об'єктів містобудування не частіше ніж один раз на півроку.

Строк проведення планової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідної інспекції чи його заступника не більше ніж на п'ять робочих днів.

У відповідності до пункту 8 Порядку за результатами перевірки суб'єкта господарювання, який провадить господарську діяльність, пов'язану з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності, складається відповідний акт у двох примірниках.

Зазначений акт є підставою для прийняття органом ліцензування рішення щодо спроможності суб'єкта господарювання провадити господарську діяльність, пов'язану з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності.

Відповідно ж до п. 1 Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 466 від 13.04.2011 р. "Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт": Будівельні роботи - роботи з нового будівництва, реконструкції, технічного переоснащення діючих підприємств, реставрації, капітального ремонту.

В матеріалах справи наявні документи, прийняті за результатами виконання вимог Договору, а саме: акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за березень 2012 р. №1 (поточний ремонт облицювання фасаду гранітними плитами, що включає ремонт фасадно-анкерної системи, кріплення гранітних плит, заміна пошкоджених гранітних плит, заміна утеплювача и герметизація швів); акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за травень 2012 р. №2-1 (поточні ремонтні роботи блоку інкасації, що включає облицювання стін гранітними плитами - підтверджується актом прийому); акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за травень №2-2 (роботи з обслуговування об'єкта, що включає прибирання прилеглої території від сміття роботи електриків і сантехніків охорона об'єкта); акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за серпень 2012 р. №3-1 (поточний ремонт системи вентиляції, що включає заміну пошкоджених повітропроводів, заміна фільтрів, ізоляція поверхонь повітропроводів), акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за вересень 2012 року №3-2 (поточний ремонт системи охоронної сигналізації, що включає заміну адаптерів та простоїв живлення, заміну пошкодження кабелів), акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за вересень 2012 року №3-3 (поточний ремонт системи димовідведення, що включає заміну вентиляторів, заміну повітровідводів з оцинкованої сталі - підтверджується актом прийому-передачі робіт №3-3); акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за вересень 2012 року №3-4 (ремонт штукатурки фасаду, що включає заміну утеплювача, ґрунтовку та фарбування стін), акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за серпень 2012 року №3-5 (ремонтні роботи 3 та 4 поверхів, що включає ґрунтування стін, поклейка шпалер), акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за вересень 2012 року №3-6 (ремонтні роботи 5 та 6 поверхів, що включає ремонт полу та заміну сантехніки), акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за листопад 2012 року №4-1 (ремонтні роботи по підвалу (штукатурка), що включає ремонтні роботи по поверхах будівлі з шпаклювання стін, ґрунтовки стель, фарбування стін та стель), акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за листопад 2012 року №4-2 (ремонтні роботи по сходових клітинах, що включає ґрунтування бетонних та оштукатурених стін, декоративна обробка стін, установка декоративних решіток на радіатори, установка світильників, та інші), акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за листопад 2012 року №4-3 (ремонтні роботи по балконах, що включає улаштування плінтусів, облицювання стелі - підтверджується актом прийому), акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за листопад 2012 року №4-4 (ремонтні роботи по заміні стяжки підлоги, що включає заміну утеплювачів підлоги по поверхах, прибирання приміщення від сміття), акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за листопад 2012 року №4-5 (ремонтні роботи вентиляції 3-го і 1-го пов., що включає заміну жалюзійних решіток, ізоляція поверхонь), акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за листопад 2012 року №4-6 (поточні ремонтні роботи з електрики, що включає заміну пошкоджених кабелів, встановлення вимикачів, тощо), акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за листопад 2012 року №4-7 (поточний ремонт паркану, що включає заміну пошкоджених елементів стовпів та панелей), акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за листопад 2012 року №4-8 (ремонтні роботи в підвалі, що включає шпаклювання стін, фарбування стін), акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за листопад 2012 року №4-9 (ремонтні роботи на 3-му поверсі, що включає фарбування стін, заміну сантехніки та світильників), акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за листопад 2012 року №4-10 (ремонтні роботи в холі бізнес-центру, що включає шпатлювання стін, фарбування стін, тощо), акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за листопад 2012 року №4-11 (ремонтні роботи у головному холі, що включає шпатлювання стін, установку бра та світильників тощо), акт прийому-передачі виконаних будівельних робіт за листопад 2012 року №4-12 (ремонтні роботи прилеглої території, що включає ремонт асфальту).

Виходячи з поняття будівельних робіт та зважаючи, що Актами прийому-передачі здавалась виконана робота щодо виконаних будівельних робіт, а тому Суд приходить до висновку, що Відповідач правомірно прийшов до висновку щодо виконання саме будівельних, а не ремонтних робіт.

В матеріалах справи також наявні матеріали перевірки Інспекції протягом 2011 року, за наслідками якої Позивачу як генпідряднику видано приписи про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил від 14.09.2011 року та 21.09.2011 року.

У відповідь на наведені приписи представник Позивача Листом №12/10-1 від 12.10.2011 року повідомила про здійснення ремонтних робіт без отримання належних дозвільних документів.

В матеріалах справи містяться також вимога Прокуратури Печерського району м. Києва щодо вжиття заходів стосовно призупинення проведення будівельних робіт та вжиття заходів цивільно-правового характеру, прийнята за результатами проведення перевірки та встановлення факту здійснення будівельних робіт без дозволу або без документів, які б надавали право на виконання будівельних робіт та без проекту.

Суд також звертає увагу, що ні Позивачем, ні представником третьої особи не надано жодної інформації та документів на її підтвердження чи спростування стосовно надбудови трьох поверхів та виконавця цієї надбудови в будівлі за адресою: бул. Лесі Українки, 19 у Печерському районі м. Києва.

Оцінивши докази, які є у справі, всебічно, повно, об'єктивно дослідивши та врахувавши всі наведені обставини, Суд вважає, що Позивачем не доведена протиправність винесення оскаржуваних рішень, а отже, позовні вимоги Позивача не підлягають задоволенню.

Згідно з ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно ч.4 ст. 70 КАС України обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Відповідно до ч.1, ч.2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню в повному обсязі.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст.69, 70, 71, 158-163,167 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

П О С Т А Н О В И В :

В задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.

Згідно ст.ст. 185-186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Згідно ст. 254 КАС України Постанова, якщо інше не встановлено КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя А.Б. Федорчук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.06.2013
Оприлюднено17.06.2013
Номер документу31851714
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5837/13-а

Ухвала від 13.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Постанова від 08.08.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська О.А.

Постанова від 12.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 24.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні