Постанова
від 17.06.2013 по справі 2011/8586/12
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 2-А/638/112/13

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 червня 2013 року Дзержинський районний суд міста Харкова у складі:

Головуючого - судді - Григор'євої А.О.

при секретарі - Виставной А.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 від свого імені та в інтересах малолітніх дітей ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_2, ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_3, до Харківського міського голови Кернеса Геннадія Адольфовича, Харківської міської ради, виконавчого комітету Харківської міської ради, Начальника управління квартирного обліку та розподілу житлової площі Департаменту житлово - комунального господарства та енергетики виконавчого комітету Харківської міської ради, Голови комісії з питань захисту прав дитини виконавчих органів Харківської міської ради Дзержинського району міста Харкова Котковського В.Р., Департаменту праці та соціальної політики виконавчого комітету Харківської міської ради, треті особи: Уповноважений Президента України з прав дитини Павленко Юрій Олексійович, Центр соціальних служб для сімї, дітей та молоді Дзержинського району міста Харкова, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16 про визнання дій незаконними та зобов'язання вчинити певні дії,

Установив:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом від свого імені та в інтересах малолітніх дітей ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_2, ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_3, в якому просить визнати дії Харківського міського голови Кернеса Геннадія Адольфовича, Харківської міської ради, виконавчого комітету Харківської міської ради, начальника Управління квартирного обліку житлової площі Департаменту житлово-комунального господарства та енергетики виконавчого комітету Харківської міської ради Половянської Надії Георгіївни у наданні земельних ділянок, розташованих за адресою: АДРЕСА_2; АДРЕСА_3; АДРЕСА_4; АДРЕСА_5; АДРЕСА_6; АДРЕСА_7 поза черги незаконними, зобов'язати Харківського міського голову Кернеса Геннадія Адольфовича, Харківську міську раду, виконавчий комітет Харківської міської ради, начальника Управління квартирного обліку житлової площі Департаменту житлово-комунального господарства та енергетики виконавчого комітету Харківської міської ради Половянську Надію Георгіївну розподілити земельні ділянки, що розташовані за адресою: АДРЕСА_2; АДРЕСА_3; АДРЕСА_4; АДРЕСА_5; АДРЕСА_6; АДРЕСА_7 серед черговиків, в порядку черговості, визнати бездіяльність Комісії з питань захисту прав дитини виконавчих органів Харківської міської ради Дзержинського району, Департаменту праці та соціальної політики виконавчого комітету Харківської міської ради у створенні засідання Комісії з питання захисту його малолітніх дітей від правового нігілізму та беззаконня, що здійснюють представники з «партії регіонів», яка у 2010 році висунула в кандидати Президента України нинішнього «гаранта» та з питання відмови Харківським міським головою Кернесом Геннадієм Адольфовичем, Харківською міською радою, виконавчим комітетом Харківської міської ради, начальником Управління квартирного обліку житлової площі Департаменту житлово-комунального господарства та енергетики виконавчого комітету Харківської міської ради Половянською Надією Георгіївною вирішити складні житлові умови його малолітніх дітей незаконною, зобов'язати Комісію з питань захисту прав дитини виконавчих органів Харківської міської ради Дзержинського району, Департамент праці та соціальної політики виконавчого комітету Харківської міської ради створити засідання Комісії з питання захисту його малолітніх дітей від правового нігілізму та беззаконня, що здійснюють представники з «партії регіонів», яка у 2010 році висунула в кандидати Президента України нинішнього «гаранта» та з питання відмови Харківським міським головою Кернесом Геннадієм Адольфовичем, Харківською міською радою, виконавчим комітетом Харківської міської ради, начальником Управління квартирного обліку житлової площі Департаменту житлово-комунального господарства та енергетики виконавчого комітету Харківської міської ради Половянською Надією Георгіївною вирішити складні житлові умови його малолітніх дітей, визнати бездіяльність Департаменту праці та соціальної політики виконавчого комітету Харківської міської ради у наданні новорічних подарунків в грудні 2011 року його малолітнім дітям ОСОБА_3 та ОСОБА_4 незаконною.

Свої позовні вимоги обґрунтовує тим, що у нього багатодітна, малозабезпечена сім'я, яка мешкає в кімнаті 11,70 кв.м. комунальної квартири. Всі його звернення до відповідачів у надані допомоги в поліпшенні житлових умов ігноруються. Відповідачі замість надання допомоги у вирішенні складних житлових умов ставлять йому та його багатодітній, малозабезпеченій сім'ї перешкоди в отримані земельної ділянки, що суперечить Основному Закону. Він кілька років поспіль намагався довести до відповідачів неможливість проживання його малолітніх дітей в кімнаті 11,70 кв.м., що не відповідає санітарно-гігієнічним умовам, але це марно. Відповідачі кажуть, що черга на отримання житла ще не підійшла, а надати його багатодітній, малозабезпеченій сім'ї житло раніше сімей, які знаходяться в черзі попереду нього незаконно по відношенню до цих сімей, а самі надають квартири поза черги. Прикладом чого слугує рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 22.04.2010 № 145 «Про розгляд протоколу № 4 міської громадської комісії з житлових питань від 20.04.2010», яким у 2010 році сім'ї ОСОБА_18 була надана однокімнатна ізольована квартира АДРЕСА_1 за рік, як ОСОБА_18 був взятий на квартирний облік у 2009 році - незаконно поза черги. Таким чином, видача відповідачами поза черги однокімнатної ізольованої квартири ОСОБА_18 є незаконною дією по відношенню до його багатодітної, малозабезпеченої сім'ї, яка була взята на квартирний облік раніше за ОСОБА_18 Такі незаконні дії призвели до того, що його черга на отримання житла не рухається, а це вимушує його багатодітну, малозабезпечену сім'ю скитатися по рідним та знайомим у пошуках житла. Надавши ОСОБА_18 однокімнатну ізольовану квартиру поза черги відповідачі порушили вимоги статті 43 ЖК України, в якій регламентовано, що громадянам, які перебувають на обліку потребуючих поліпшення житлових умов, жилі приміщення надаються в порядку черговості.

Але не тільки незаконна видача однокімнатної ізольованої квартири сім'ї ОСОБА_18 порушує конституційні права його багатодітної, малозабезпеченої сім'ї на житло.

Відповідачі незаконною бездіяльністю у покращенні житлових умов його малолітнім дітям порушують вимоги ч. 1, 2 ст. 47 Конституції України. Відповідно до наведеної норми Основного Закону кожен має право на житло. Держава створює умови, за яких кожний громадянин матиме змогу побудувати житло, придбати його у власність або взяти в оренду. Громадянам, які потребують соціального захисту, житло надається державою та органами місцевого самоврядування безоплатно або за доступну для них плату відповідно до закону. Не зважаючи на наведену норму відповідачі цинічно порушують земельне законодавство. Так, «Положенням про порядок надання у власність громадян земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд» (далі - Положення), затвердженого Харківською міською радою 23.06.2004 № 86/04 передбачений облік громадян, бажаючих одержати земельні ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд. В пункті 2.1 Положення передбачено, що Головне управління економіки та комунального майна подає до Головного управління містобудування, архітектури та земельних відносин запит на оформлення актів погодження земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, згідно черговості. Відповідно до п. 2.3. Положення земельні ділянки розподіляються між черговиками в такому порядку: 50% - для черговиків загального списку; 25% - для черговиків, які мають право на позачергове одержання земельних ділянок; 25% - для черговиків, які мають право на першочергове одержання земельних ділянок. 20 лютого 2009 року виконавчий комітет Харківської міської ради прийняв рішення № 83 «Про затвердження Порядку обліку громадян, які бажають одержати у власність земельні ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд» (далі - Порядок). Згідно п. 1.6. Порядку у відповідності з проектами забудови кварталів індивідуального житлового будівництва Департамент містобудування, архітектури та земельних відносин щороку передає до Управління квартирного обліку та розподілу житлової площі Департаменту житлового господарства схему перспективного розміщення земельних ділянок, в якій вказує орієнтовну площу та кількість ділянок, що передаються для розподілу згідно черговості громадян, які знаходяться в списках обліку на одержання земельних ділянок. Відповідно до п. 1.7. Порядку земельні ділянки розподіляються між черговиками в такому порядку: 50% - для черговиків загального списку; 25% - для черговиків, які мають право на позачергове одержання земельних ділянок; 25% - для черговиків, які мають право на першочергове одержання земельних ділянок. Аналізуючи приведені акти Харківського місцевого самоврядування можна зробити висновок, що земельні ділянки в м. Харкові повинні розподілятися між черговиками в порядку черговості, про що йому відповідачі неодноразово вказували у своїх листах. Хоча із прийняттям цих рішень Харківське місцеве самоврядування убезпечило себе від надання земельних ділянок всім бажаючим. Принаймні у період з 2007 - 2011 років жодному черговику Харківські місцеві посадовці не надали жодної земельної ділянки, розподіляючи землю тільки між тими, хто, напевно, має більш високий соціальний статус за черговиків, порушуючи при цьому принцип рівності громадян.

Рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 27.12.2006 № 1295 він був включений в загальноміські списки черговиків на одержання земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, де його черга в загальноміських списках черговиків складає 2438, в списках першочерговиків - 206. За п'ять років знаходячись в таких списках його черговість не зрушилася з місця. Зараз у нього номер у загальноміських списках складає 2438, номер у списках першочерговиків складає 206. Він постійно звертався до відповідачів із заявами надати йому земельну ділянку для будівництва, але мені постійно відмовляють посилаючись на те, що черга для отримання земельної ділянки ще не підійшла, про що йдеться вище. Тобто, відповідачі створеною чергою відсторонили його - аборигена від користування землею, на якій жили його предки. Згідно ч. 2 ст. 13 Конституції України кожний громадянин має право користуватися природними об'єктами права власності народу відповідно до закону. Замість цього відповідачі самостійно звільнили його від такого права та незаконно відсторонили його багатодітну, малозабезпечену сім'ю від поліпшення житлових умов без додержання вимог земельного законодавства та всупереч Конституції України. Всі дії відповідачів направлені на те, аби його малолітні діти залишилися без підтримки та допомоги. Відповідачі грубо та зухвало не виконують вимоги Державної житлової політики, схваленої Постановою Верховної Ради України від 30.06.1995 № 254/95-ВР, яка діє у часі і в якій йдеться про безумовне забезпечення земельними ділянками під індивідуальну забудову громадян, які потребують поліпшення житлових умов. В Земельному Кодексі України взагалі відсутнє посилання на те, що для одержання земельної ділянки громадянину України необхідно знаходитися в черзі. Таким чином, відповідачі нахабно, не відчуваючи покарання за свідоме порушення земельного законодавства України, демонструючи при цьому правовий нігілізм відмовляють йому в отримані земельної ділянки, що не призводить до поліпшення вкрай тяжких житлових умов його багатодітної, малозабезпеченої сім'ї. В додатку 1 до рішення 14 сесії Харківської міської ради 6 скликання «Про передачу у власність та надання в оренду громадянам земельних ділянок» від 22.02.2012 № 628/12 громадянам України були надані земельні ділянки: ОСОБА_11 - площею 0,0982 га (кадастровий номер 6310138200:03:042:0050) по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка); ОСОБА_12 - площею 0,0685 га АДРЕСА_3 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка); ОСОБА_13 - площею 0,1000 га (кадастровий № 6310138200:07:005:0139) по АДРЕСА_4 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка); ОСОБА_14 - земельну ділянку 1 площею 0,1000 га (кадастровий номер 6310136300:11:001:0486) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) та земельну ділянку 2 площею 0,0517 га (кадастровий номер 6310136300:11:001:0487) для ведення садівництва по АДРЕСА_11; ОСОБА_15 - площею 0,1000 га (кадастровий № 310136600:08:001:0128) по АДРЕСА_6 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка); ОСОБА_16 - площею 0,1000 га (кадастровий № 6310136600:08:001:0127) по АДРЕСА_7 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) - відповідно до пунктів 4, 18, 27, 29.1., 31, 32, додатку. Всього було надано шість земельних ділянок поза черги.

Якщо б відповідачі додержувалися нормативно-правових актів, які регламентують земельні питання і які вони колегіально приймали тоді вони надавали би земельні ділянки в порядку черговості, а номер моєї загальної черги на отримання земельної ділянки становив би 2435, у списках першочерговиків становив би 205 - виходячи з розрахунку, приведеному в «Положенні про порядок надання у власність громадян земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд» та в «Порядку обліку громадян, які бажають одержати у власність земельні ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд».

6-50%=3 - для черговиків загального списку; 6-25%=1,5 - для черговиків, які мають право на позачергове одержання земельних ділянок; 6-25%=1,5 - для черговиків, які мають право на першочергове одержання земельних ділянок. Розрахунок його черги становить: 2438-3=2435 (загальні списки); 206-1,5?205 (списки першочерговиків). Надаючи земельні ділянки поза черги відповідачі геть відмовилися додержуватися принципів, які викладені в ч. 1, 2 ст. 24 Конституції України, де передбачено, що громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками. Відповідачі обмежили його право на отримання земельної ділянки, чим додатково змушують його малолітніх дітей скитатися по рідним та знайомим. Згідно пп. 3.1.24. п. 3.1. розділу 3 «Положення про Управління обліку та розподілу житлової площі Департаменту житлового господарства Харківської міської ради», затвердженого рішенням Харківської міської ради від 24.11.2010 № 07/10 «Про затвердження положень виконавчих органів Харківської міської ради 6 скликання» Управління: здійснює ведення загальноміської черговості на надання земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва у межах міста та підготовка в межах повноважень інших матеріалів з цього приводу. Відступлення від порядку ведення черговості на отримання земельних ділянок громадянами України та надання земельних ділянок поза черги є відвертим беззаконням до якого безпосередньо причетний відповідач - начальник Управління квартирного обліку та розподілу житлової площі Департаменту житлово-комунального господарства та енергетики виконавчого комітету Харківської міської ради Половянська Надія Георгіївна. Відповідно до пп. 5.2.2. п.5.2. наведеного рішення начальник Управління: несе персональну відповідальність за виконання покладених на нього завдань, реалізацію його повноважень та виконання обов'язків. Незаконне надання відповідачами земельних ділянок поза черги створює хаос у суспільному житті та є відволіканням у вирішенні вкрай тяжких житлових умов його багатодітної, малозабезпеченої сім'ї. Земельна черга, в якій він знаходиться протягом п'яти років не рухається завдяки зухвалому нехтуванню відповідачами земельного законодавства України. Висаджений «партією регіонів» в м. Харкові «десант» налаштований на створення припонів для людини користатися конституційними правами щодо своїх соціальних благ, які гарантуються Конституцією України, що відчувають його малолітні діти. Самозванці з «партії регіонів» обманюють харківську громаду, що вони, нібито, піклуються про людину, а самі тальки роблять все аби людина почувала себе в м. Харкові незахищеною та невільною. Харківська місцева влада є антинародною і протиукраїнською. Відповідачі свідомо порушуючи норми поведінки становляться провідниками правового нігілізму та свавілля в державі не відчуваючи санкцій суспільства та залишаються безкарними від розгнузданості та тиранства.

Незаконна відмова відповідачів вирішувати складні житлові умови його багатодітної, малозабезпеченої сім'ї завдає шкоду його малолітнім дітям. Згідно ч. 1 ст. 18 Закону України «Про охорону дитинства» (із змінами) від 26.04.2001 № 2402-III держава забезпечує право дитини на проживання в таких санітарно-гігієнічних та побутових умовах, що не завдають шкоди її фізичному та розумовому розвитку. Санітарно-гігієнічні та побутові умови в кімнаті, де мешкає його багатодітна, малозабезпечена сім'я зовсім відсутні. На одну людину в кімнаті припадає 1,68 кв.м., а норма жилої площі законодавчо встановлена в розмірі 13,65 кв.м. на одну особу, що закріплено в ст. 47 ЖК України.

Не зважаючи на житлову проблему в м. Харкові відповідачі одноосібно відмовилися виконувати приписи Закону України «Про житловий фонд соціального призначення» (із змінами) від 12.01.2006 № 3334-IV та досі не сформували житловий фонд соціального призначення, що зобов'язує стаття п'ята та частина 5 Прикінцевих положень Закону. Крім того, відповідачі не створили облік громадян, які мають право на отримання соціального житла. Незаконна бездіяльність відповідачів у забезпечені конституційного захисту на повноцінне житло його малолітніх дітей призводить до того, що його малолітні доньки ОСОБА_2 і ОСОБА_3 з-за несприятливих житлових умов хворіють і з-за чого знаходяться на диспансерному обліку в дитячій поліклініці № 4 м. Харкова. ОСОБА_4 вже двічі хворіла бронхітом. Не маючи можливості змінити тяжкі житлові умови, перепони на що йому ставлять відповідачі, його діти розраховуються за це своїм здоров'ям, бо вимушені скитатися. Відповідачі не виконали п. 1.8.4 рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 22.06.2011 № 452 «Про розгляд протоколу № 7 міської громадської комісії з житлових питань від 21.06.2011», в якому комісія запропонувала: виконавчому комітету Харківської міської ради повернутися до розгляду питання покращення житлових умов сім'ї ОСОБА_1 при наявності житла (за конкретною адресою), у т.ч. із звільненого житлового фонду, та до підходу черги, до кінця поточного року.

10 січня 2012 року він звернувся до Голови Комісії з питань захисту прав дитини виконавчих органів Харківської міської ради Дзержинського району із заявою, в якій просив ініціювати засідання Комісії з питання захисту його малолітніх дітей від правового нігілізму та беззаконня, що здійснюють представники з «партії регіонів», яка у 2010 році висунула в кандидати Президента України нинішнього «гаранта». Доводи щодо порушення прав його малолітніх дітей на проживання в таких санітарно-гігієнічних та побутових умовах, що не завдають шкоди їх фізичному та розумовому розвитку надані вище, але Служба у справах дітей Дзержинського району м. Харкова в листі від 26.01.2012 № Ко-1-7/0/185-12.02-10 звернула його увагу на те, що, згідно повноважень, до компетенції Комісії не відноситься розгляд питань, зазначених в його заяві. Таке ствердження є відстороненням органу по захисту прав дитини від житлової проблеми, яку його багатодітна, малозабезпечена сім'я самостійно вирішити не може. Комісія з питань захисту прав дитини виконавчих органів Харківської міської ради Дзержинського району своєю незаконною відмовою у створенні засідання Комісії грубо порушила вимоги ст.ст. 2, 3, 4 Конвенції про права дитини, ратифікованою Постановою Верховної Ради України № 789-XII (789-12) від 27.02.1991. Згідно ст. 3 наведеної Конвенції в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини. Держави-учасниці зобов'язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов'язки її батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї за законом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів. Держави-учасниці забезпечують, щоб установи, служби і органи, відповідальні за піклування про дітей або їх захист, відповідали нормам, встановленим компетентними органами, зокрема, в галузі безпеки й охорони здоров'я та з точки зору численності і придатності їх персоналу, а також компетентного нагляду. Відповідач своєю незаконною відмовою у створенні засідання Комісії відмовився виконувати приписи абзацу першого та другого частини першої статті четвертій Закону України «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей» (із змінами) від 24.01.1995 № 20/95-ВР, де передбачено, що основними завданнями спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у справах сім'ї, дітей та молоді, уповноваженого органу влади Автономної Республіки Крим у справах сім'ї, дітей та молоді, служб у справах дітей є: розроблення і здійснення самостійно або разом з відповідними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей; координація зусиль центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності. Відмовляючи йому у створенні Комісії відповідач відмовився надати його багатодітній, малозабезпеченій сім'ї соціальну підтримку та соціальне забезпечення, що не відповідає пункту 4.1. Загальнодержавній програмі «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2016 року, затвердженої Законом України від 05.03.2009 № 1065-VI. Відповідач відмовився виконувати п. 2.1. «Положення про Комісію з питань захисту прав дитини виконавчих органів Харківської міської ради Дзержинського району», затвердженого рішенням Харківської міської ради від 26.01.2011 № 12 «Про організацію діяльності, пов'язану із захистом прав дітей». Відповідно до вказаної правової норми основним завданням Комісії є сприяння забезпеченню реалізації прав дитини на життя, охорону здоров'я, освіту, соціальний захист, сімейне виховання та всебічний розвиток. Згідно пп. 3.3.1. п. 3.3. наведеного Положення Комісія зобов'язана: забезпечити своєчасний та якісний розгляд на засіданні Комісії питань та документів, які надійшли від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів, громадян, громадських об'єднань, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, що стосуються соціально-правового захисту дітей. На незаконну відмову відповідача у створенні Комісії він звертався до Харківського міського голови Кернеса Г.А. із скаргою, яка Департаментом праці та соціальної політики Харківської міської ради залишилася без задоволення. Згідно пп. 3.2.1. п. 3.2. «Положення про Управління служб у справах дітей Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради», затвердженого рішенням 1 сесії Харківської міської ради 6 скликання «Про затвердження положень виконавчих органів Харківської міської ради 6 скликання» від 24.11.2010 завданням діяльності Управління є: вирішення життєво важливих проблем дітей, забезпечення, в межах своєї компетенції та встановлених законодавством України гарантій щодо соціально-правового захисту дітей у м. Харкові, дотримання та реалізації їх прав.

19 грудня 2011 року ЦСССДМ Дзержинського району м. Харкова звернувся до заступника директора Департаменту - начальнику управління праці та соціальних питань виконавчого комітету Харківської міської ради Болговій Л.В. із клопотанням надати його багатодітній, малозабезпеченій сім'ї матеріальну допомогу для придбання новорічних подарунків малолітнім дітям, яке залишилося без реагування. В кошторисі витрат на виконання «Програми сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення м. Харкова на 2011-2012 роки» на 2011 рік за рахунок коштів бюджету м. Харкова, передбаченого у додатку 4 до рішення 5 сесії Харківської міської ради 6 скликання «Про внесення змін до рішень сесій Харківської міської ради 6 скликання з соціальних питань» на придбання новорічних дитячих подарунків (солодощів) було виділено 99 000 (грн.). Але його малолітні діти ОСОБА_3 та ОСОБА_4 директором Департаменту праці та соціальної політики Харківською міською радою Болговою Л.В. були цинічно позбавлені новорічних подарунків. В листі від 04.01.2012 № 16/0/147-12 Болгова Л.В. його повідомила, що під час новорічної ялинки, яка відбулася 26.12.2011 у Палаці Спорту дітям, зокрема, з багатодітних та малозабезпечених сімей були надані новорічні подарунки, але, Болгова Л.В. не запросила його малолітніх дітей ОСОБА_3 та ОСОБА_4 на новорічну ялинку, про що її просив ЦСССДМ Дзержинського району м. Харкова в листі від 19.12.2011, про який вказується вище. Не отримавши новорічних подарунків від Харківського місцевого самоврядування, яке бреше, що воно піклується про дітей, його малолітні діти ОСОБА_3 та ОСОБА_4 відчули свою непотрібність державі Україна.

Його багатодітна, малозабезпечена сім'я знаходиться під соціальним супроводом в центрі соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді Дзержинського району м. Харкова, який цим центром не здійснюється.

Згідно пункту першому «Положення про Уповноваженого Президента України з прав дитини», затвердженого Указом Президента України від 11.08.2011 № 811/2011 Уповноважений Президента України з прав дитини (далі - Уповноважений) забезпечує здійснення Президентом України конституційних повноважень щодо забезпечення додержання конституційних прав дитини, виконання Україною міжнародних зобов'язань у цій сфері. Основними завданнями Уповноваженого є постійний моніторинг додержання в Україні конституційних прав дитини, виконання Україною міжнародних зобов'язань у цій сфері та внесення в установленому порядку Президентові України пропозиції щодо припинення і запобігання повторенню порушень прав і законних інтересів дитини, що передбачено пп. 1) п. 3 зазначеного Положення.

Згідно ч. 1 ст. 74 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (із змінами) від 21.05.1997 № 280/97-ВР органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами. Згідно ч. 1 ст. 76 наведеного Закону органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність у разі порушення ними Конституції або законів України.

Відповідачі свідомо цинічно та підло порушили право моїх дітей на проживання в сприятливих житлових умовах, що є антиукраїнською дією проти його багатодітної, малозабезпеченої сім'ї, у зв'язку з чим він звернувся до суду з дійсним позовом.

Позивач ОСОБА_1 у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.

Представник відповідачів Харківської міської ради, Харківського міського голови, Виконавчого комітету Харківської міської ради, начальника управління обліку та розподілу житлової площі Департаменту житлового господарства Мирося С.В. у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, заперечував проти їх задоволення, вважаючи їх незаконними, безпідставними та необґрунтованими.

Представник відповідача Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради Каденко Н.М. у судовому засіданні позовні вимоги не визнала, заперечувала проти їх задоволення.

Уповноважений Президента України з прав дитини Павленко Ю. надіслав суду листа, у якому просив розглянути дану справу за його відсутності, ухвалити рішення у відповідності до законодавства України.

Відповідач Голова комісії з питань захисту прав дитини виконавчих органів Харківської міської ради Дзержинського району у судове засідання не з'явився, причини своєї неявки суду не повідомив, про день та час розгляду справи був повідомлений своєчасно та належним чином.

Треті особи Центр соціальних служб для сімї, дітей та молоді Дзержинського району міста Харкова, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16 у судове засідання не з'явилися, причини своєї неявки суду не повідомили, про день та час розгляду справи були повідомлені своєчасно та належним чином.

Суд, вислухавши сторони, дослідивши матеріали справи, прийшов до наступного.

В Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування відповідно до статті 7 Конституції України.

Згідно статті 19 Конституції України та статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Харківська міська рада діє в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією України і законами України, та керується у своїй роботі Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Згідно зі статтею 142 Конституції України матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є власністю територіальної громади.

Відповідно до статті 83 Земельного кодексу України всі землі в межах відповідних населених пунктів є комунальною власністю.

Згідно п.34 ч.1 ст.26 та ч.1 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» вирішення питання щодо регулювання земельних відносин, відповідно до закону, вирішується виключно на пленарних засіданнях міської ради, яка в межах своїх повноважень, приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до ст.12 та перехідних положень Земельного кодексу України, ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів відносяться до компетенції сільських, селищних, міських рад.

Рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 20.02.2009 року № 83 затверджено «Порядок обліку громадян, які бажають одержати у власність земельні ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд».

Згідно зазначеного Порядку, облік громадян, які бажають одержати земельні ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд ведеться управлінням обліку та розподілу житлової площі Департаменту житлового господарства міської ради.

Для включення до загальноміських списків обліку на одержання у власність земельної ділянки громадяни подають заяву на ім'я міського голови, до заяви додаються необхідні документи, які встановлені Порядком.

Заява після розгляду міським головою передається для опрацювання до Департаменту житлового господарства. Зареєстровані заяви з доданими документами в 30-ти денний термін передається на розгляд міської громадської комісії з житлових питань. За результатами розгляду управлінням квартирного обліку та розподілу житлової площі готує пропозиції виконавчому комітету Харківської міської ради для прийняття рішення про включення до загальноміських списків на одержання у власність земельної ділянки або про відмову щодо включення до таких списків. При позитивному рішенні громадянин включається до списків обліку на одержання у власність земельної ділянки для будівництва по даті прийняття рішення виконавчого комітету Харківської міської ради та в порядку черговості поданих заяв.

Право на першочергове одержання земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд передбачено для громадян, які мають особливі заслуги перед батьківщиною; учасників бойових дій; учасників та інвалідів війни в ДРА та інших.

Право на позачергове одержання земельної ділянки передбачене для громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Станом на 22.11.2012 року, в загальноміському списку та списку першочерговиків також перебувають громадяни, які були включені в нього раніше позивача ОСОБА_1, відповідно до рішень виконавчого комітету Харківської міської ради від 13.12.1995 року № 952 «Про затвердження положення про порядок передачі у власність громадян земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку і господарських будівель».

Враховуючи кількість громадян, які бажають отримати земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд передбачена черговість громадян на отримання земельної ділянки для вищевказаних цілей. Питання надання земельних ділянок громадянам, розглядаються тільки на підставі затвердженого порядку.

Рішенням 43 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 24.12.2008 року № 364/08 затверджено «Положення про порядок передачі у власність та (або) надання в оренду громадянам земельних ділянок і споруд, обслуговування індивідуальних капітальних гаражів та ведення садівництва».

Згідно цього порядку громадянин звертається до Харківської міської ради із заявою (клопотанням) про вибір місця розташування земельної ділянки. До заяви (клопотання) громадянином додаються: обґрунтування необхідності надання (відведення) земельної ділянки; позначене на відповідному графічному матеріалі бажане місце розташування земельної ділянки з її орієнтовними розмірами та площею в масштабі 1:500, 1:2000, погоджене управлінням містобудуванням та архітектури; копія паспорта громадянина України; копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера; довідка Харківської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» про відсутність або наявність державної реєстрації права власності або права користування на земельну ділянку, яку бажає отримати громадянин; довідка Харківської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» про відсутність або наявність у громадянина, який бажає отримати земельну ділянку, державної реєстрації раніше придбаного права власності на землю; довідка КП «Харківське міське бюро технічної інвентаризації» (при необхідності) про наявність або відсутність на земельній ділянці, яку бажає отримати громадянин, будіель і споруд та їх державної реєстрації; нотаріально посвідчена відмова землекористувача від права користування землею у разі, якщо земельна ділянка буде надаватися громадянину за рахунок раніше наданої.

Тільки після додання громадянином вказаних вище документів до своєї заяви, управління земельних відносин Харківської міської ради, який є її виконавчим органом, на підставі Положення про управління земельних відносин Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради, затвердженого рішення 1 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 24.11.2010 року № 07/10 готує проект рішення Харківської міської ради про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки, який після погодження у встановленому порядку виноситься на розгляд пленарного засідання сесії Харківської міської ради.

Суду не надано доказів про те, що позивач ОСОБА_1 надав вищевказані документи до Харківської міської ради.

Таким чином, суд прийшов до висновку, що Харківська міська рада діє виключно в межах повноважень та у спосіб передбачений чинним законодавством, не порушуючи прав та інтересів позивача та його малолітніх дітей.

Крім того, 24 січня 2012 року Комісією з питань захисту прав дитини виконавчих органів Харківської міської ради Дзержинського району була розглянута заява ОСОБА_1 від 10.01.2012 року щодо ініціювання засідання Комісії з питань захисту його малолітніх дітей від правового нігілізму та беззаконня, що здійснюють представники з Партії регіонів, а також щодо вирішення жилого питання.

26 січня 2012 року ОСОБА_1 та ОСОБА_26 була направлена відповідь заступника голови Комісії з питань захисту прав дитини виконавчих органів Харківської міської ради Дзержинського району Гладченко Н.О. із роз'ясненнями щодо відсутності компетенції у розгляді питання правового нігілізму та беззаконня. Крім того, заявникам було повідомлено, що питання поліпшення житлових умов вже було розглянуто на засідання Комісії з питань захисту прав дитини виконавчих органів Харківської міської ради Дзержинського району 26.05.2011 року. За наслідками розгляду був підготовлений висновок про те, що сім'я ОСОБА_1 потребує поліпшення житлових умов.

Згідно ст.6 Закону України «Про охорону дитинства» держава сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.

Статтею 12 зазначеного Закону визначені пільги багатодітним сім'ям та дітям з багатодітних сімей, до яких отримання новорічних подарунків дітьми не віднесено.

На виконання п.22 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», яким до компетенції міських рад віднесено затвердження програм соціально - економічного розвитку відповідних адміністративно - територіальних одиниць, рішенням 2 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 22.12.2010 року № 58/10 була прийнята Програма сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення м. Харкова на 2011-2012 роки (далі Програма).

У межах Програми під час проведення Новорічних та Різдвяних свят протягом грудня 2011 року - січня 2012 року 4569 дітей були забезпечені новорічними подарунками.

До Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради напередодні Новорічних та Різдвяних свят не надходило звернення позивача та його дружини про забезпечення всіх його дітей новорічними подарунками.

В сім'ї ОСОБА_1 виховуються троє малолітніх дітей, які станом на 01.01.2012 року мали вік: ОСОБА_2 - 7 років, навчається в Харківській загальноосвітній школі № 105; ОСОБА_3 - 4 роки, виховується дома; ОСОБА_4 - 6 місяців.

До списків Департаменту освіти Харківської міської ради на отримання новорічних подарунків від Харківського міського голови включені учні загальноосвітніх навчальних закладів міста із малозабезпечених та багатодітних сімей, серед яких була і донька позивача ОСОБА_2. У грудні 2011 року 100 % учнів початкових класів загальноосвітніх шкіл отримали солодкі подарунки від Харківського міського голови.

22.12.2011 року в загальноосвітній школі № 105, де навчається донька позивача ОСОБА_2 пройшло новорічне свято, на якому остання отримала солодкий подарунок.

26.12.2011 року в Палаці спорту пройшли Новорічні заходи, на яких були присутні учні пільгових категорій, зазначені у списках, наданих управлінням освіти адміністрації районів Харківської міської ради. Зважаючи на те, що ОСОБА_2 захворіла і не була присутня на заходах, її класний керівник ОСОБА_19 відвідала дитину вдома і передала їй солодкий подарунок від міського голови.

Департаментом праці та соціальної політики Харківської міської ради було отримано клопотання Центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді Дзержинського району міста Харкова від 19.12.2011 року № 548 щодо надання матеріальної допомоги сім'ї ОСОБА_1 для придбання новорічних подарунків малолітніх дітям.

З метою підтримки соціально незахищених мешканців міста Харкова, Харківською міською радою була прийнята програма, додатком 8 до якої є Положення про надання одноразової грошової допомоги громадянам міста Харкова, які опинились в скрутній життєвій ситуації, за зверненням до міського голови (ділі - Положення).

Відповідно до п.1.6 Положення питання щодо надання одноразової адресної грошової допомоги громадянам міста, які опинились в скрутній життєвій ситуації, розглядаються Комісією по розгляду питань щодо надання одноразової адресної грошової допомоги громадянам міста, які потрапили в скрутну життєву ситуацію, при наявності наступних документів: особистої заяви громадянина на ім'я міського голови; довідки про склад сім'ї (оригінал); довідки про доходи всіх членів сім'ї (оригінал); копії наст порту (1,2,11 сторінки) заявника; копії довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру заявника.

Особистого звернення позивача ОСОБА_1 до Харківського міського голови про надання його сім'ї матеріальної допомоги у зв'язку зі скрутною життєвою ситуацією не надходило, а надання матеріальної допомоги для придбання новорічних подарунків не передбачено Положенням, у зв'язку з чим суд прийшов до висновку про те, що Департамент праці та соціальної політики Харківської міської ради діяв в межах визначених законодавством України повноважень, за відсутності порушень будь - яких прав чи охоронюваних законом інтересів позивача та членів його сім'ї - малолітніх дітей.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, відсутністю доказів про порушення прав ОСОБА_1, членів його сім'ї - малолітніх дітей з боку відповідачів, суд прийшов до висновку про відмову у задоволенні даного позову.

Керуючись ст.ст.2,8,9,11,17, 69-71,159-163 КАС України, ст.ст.121-123 ЗК України, Положенням про порядок передачі у власність та (або) надання в оренду громадянам земельних ділянок і споруд, обслуговування індивідуальних капітальних гаражів та ведення садівництва, суд

ПОСТАНОВИВ:

Відмовити ОСОБА_1 в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Дзержинський районний суд міста Харкова протягом 10 днів з дня проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Григор'єва А.О.

СудДзержинський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення17.06.2013
Оприлюднено01.10.2013
Номер документу31867085
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2011/8586/12

Постанова від 17.06.2013

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Григор'єва А. О.

Постанова від 17.06.2013

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Григор'єва А. О.

Ухвала від 18.03.2013

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Григор'єва А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні