ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 червня 2013 р. 11:17 Справа №2а-14004/12/0170/24
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кащеєвої Г.Ю., за участю секретаря Багдасарян Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Євпаторійського міського центру зайнятості
до Підприємства профспілки «Дитячий санаторно-оздоровчий центр «Маяк» Всеукраїнської професійної спілки працівників органів державної податкової служби
про стягнення штрафу в розмірі 126 844,69грн.
за участю представників:
від позивача - Посіпай С.С., посвідчення № 1564 ;
від відповідача - Пісок А.С., паспорт НОМЕР_1;
Обставини справи: До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим звернувся з адміністративним позовом Євпаторійський міський центр зайнятості до Підприємства профспілки «Дитячий санаторно-оздоровчий центр «Маяк» Всеукраїнської професійної спілки працівників органів державної податкової служби про стягнення штрафу в розмірі 126 844,69грн відповідно до п. 5 ст. 20 Закону України від 01.03.1991 №803-ХІІ "Про зайнятість населення" (далі - Закон №803).
Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем п.5 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення» при вивільнені з 01.12.2012р. згідно з п.1 ст.40 КЗпП України: ОСОБА_3 з посади оператора теплового пункту, ОСОБА_4 з посади оператора теплового пункту, ОСОБА_5 з посади оператора теплового пункту, ОСОБА_6 з посади оператора теплового пункту, ОСОБА_7 з посади оператора котельної, ОСОБА_8 з посади оператора котельної, ОСОБА_9 з посади оператора котельної, відносно яких звіт за формою 4-ПН (план) про їх заплановане звільнення до Євпаторійського міського центру зайнятості не подавався. Звіт за формою 4-ПН (план) про фактичне звільнення вказаних працівників був поданий до Євпаторійського міського центру зайнятості 22.12.2011р., тобто з пропущенням десятиденного строку.
Представник відповідача заперечує проти задоволення позову у зв'язку з тим, що позов є безпідставним, не має законодавчого обґрунтування, а також поданий після закінчення строку для подання до адміністративного суду. Також відповідач вважає що у Євпаторійського міського центру зайнятості не має повноважень для подачі адміністративного позову в інтересах Інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення та стягнення коштів.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши доводи представника позивача, відповідача, вивчивши чинне законодавство та оцінивши докази по справі в їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Підприємство профспілки «Дитячий санаторно-оздоровчий центр «Маяк» Всеукраїнської професійної спілки працівників органів державної податкової служби є юридичною особою відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичних осіб підприємців № 11401020000002180 від 25.02.2008р., виданого Виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради Автономної Республіки Крим, код ЄДРПОУ 35236736 (а.с.10).
11 травня 2012 року Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Центру зайнятості Автономної Республіки Крим відповідно до направлення на проведення перевірки № 46 від 07.05.2012 року була проведена планова перевірка додержання законодавства підприємствами, установами та організаціями законодавства України про зайнятість населення Підприємства профспілки «Дитячий санаторно-оздоровчий центр «Маяк» Всеукраїнської професійної спілки працівників органів державної податкової служби.
За результатами перевірки складено Акт № 46 від 11.05.2012р. (а.с.21-24).
Зазначеним Актом перевірки встановлено порушення п.4 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення» у частині ненадання адміністративних даних про прийнятих працівників (звіт за формою 5-ПН). За період з 01.01.2011 по 31.12.2011 підприємством було звільнено 7 робітників згідно з п.1 ст. 40 КЗпП України с порушенням п.5 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення».
Працівники були звільнені з ДСОЦ «Маяк» згідно з Наказом № 164-к від 28.11.2011р. за ст.40 КЗпП України на підставі скорочення штату (а.с. 18).
На підставі акта № 46 Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Центру зайнятості Автономної Республіки Крим 15 травня 2012р. було прийнято рішення № 46/ш про накладення штрафу за порушення законодавства про зайнятість населення (а.с.25).
Зазначеним рішенням застосовано до Підприємства профспілки «Дитячий санаторно-оздоровчий центр «Маяк» Всеукраїнської професійної спілки працівників органів державної податкової служби штрафну санкцію в розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого з порушенням законодавства працівника в сумі 126 844,69 (сто двадцять шість тисяч вісімсот сорок чотири грн.. 69 коп.).
Зазначена вище сума штрафу згідно з розрахунком к Рішенню № 46/ш от 15.05.12р. складається з розмірів нарахованих річних заробітних плат: ОСОБА_3 у сумі 17044,33 грн., ОСОБА_4 у сумі 15681,30 грн., ОСОБА_5 у сумі 16662,76 грн., ОСОБА_6 у сумі 10252,34 грн., ОСОБА_7 у сумі 26125,57 грн., ОСОБА_8 у сумі 20252,34 грн., ОСОБА_9 у сумі 20826,05 грн. (а.с.11-17, 27).
Як наслідок, Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Центру зайнятості Автономної Республіки Крим в Акті було зобов'язано відповідача сплатити штрафні санкції у розмірі 126 844,69 грн.
Вказаний акт був вручений відповідачу 21.05.2012 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 28).
19.11.2012р. на адресу відповідача направлена вимога про відшкодування коштів та запропоновано перерахувати штраф протягом 15 (п'ятнадцяті) днів. Вказану вимогу про відшкодування коштів відповідач отримав 28.11.2012 року, про що свідчить поштове повідомлення про вручення (а.с.29-30).
Як підтверджується наявними матеріалами справи, 22.12.2011р. ДСОЦ «Маяк» був наданий звіт до Євпаторійського міського центру зайнятості за формою 4-ПН (факт) «Звіт про фактичне вивільнення працівників», в якому вказаний наказ про фактичне звільнення працівників № 164-к від 01.12.2011р.
Як вбачається з матеріалів справи рішення про накладення штрафу № 46/ш від 15.05.2012 року на суму 126844,69 грн. та акт оскаржувались відповідачем в судовому порядку.
Відповідно до Ухвали Окружного адміністративного суду АР Крим від 18 квітня 2013 року по справі № 801/3217/13-а позовну заяву Підприємства профспілки «Дитячий санаторно-оздоровчий центр «Маяк» Всеукраїнської професійної спілки працівників органів державної податкової служби до Інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Центру зайнятості Автономної Республіки Крим залишено без розгляду у зв'язку з пропуском строку звернення до адміністративного суду (а.с.111-112).
Відповідач, не погоджуючись із застосуванням штрафних санкцій, не сплатив штраф у встановлений у рішенні № 46/ш місячний термін, що стало підставою для подання адміністративного позову до суду.
Згідно з ч.2 ст. 12 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» №1533-ІІІ від 02.03.2000р. функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості, а тому, вирішуючи питання пропуску строку звернення до суду позивачем, суд приймає до уваги положення частини 4 статті 38 закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" , якою встановлено що строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом та Законом України "Про зайнятість населення", адміністративних штрафів, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.
Відповідно до ст.18 Закону України «Про зайнятість населення» №803-ХІІ 01.03.1991р. для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної політики у сфері зайнятості населення та трудової міграції, реалізації заходів щодо сприяння зайнятості та соціального захисту населення від безробіття, створюється державна служба зайнятості.
Згідно з положенням статті 34 Закону України від 01.03.1991р № 803-XII "Про зайнятість населення" контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення здійснюється місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, відповідними державними органами, інспекціями служби зайнятості та профспілковими об'єднаннями.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 14 вересня 1998 р. N 1435 «Про внесення змін і доповнень до положень про державну службу зайнятості та про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення» внесено зміни до положень про державну службу зайнятості та про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 1991 р. N 47 "Про затвердження положень щодо застосування Закону УРСР "Про зайнятість населення".
А саме, згідно з пунктом 1 державна служба зайнятості складається з Державного центру зайнятості Мінпраці, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення, центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.
До складу державної служби зайнятості входять також навчальні заклади професійної підготовки незайнятого населення, інформаційно-обчислювальні центри, територіальні та спеціалізовані бюро зайнятості, центри реабілітації населення, підприємства, установи та організації, підпорядковані службі зайнятості.
Згідно з Положенням про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 1998 р. N 1435 інспекція по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення (далі - інспекція) входить до складу державної служби зайнятості. Інспекція здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями.
У своїй діяльності інспекція керується Конституцією України, Законом України "Про зайнятість населення", цим Положенням, іншими нормативно-правовими актами і працює у взаємодії з державною податковою адміністрацією, правоохоронними органами, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування".
Відповідно до абзацу 1 п.2 Положенням про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення інспекція складається з інспекції Державного центру зайнятості Мінпраці, інспекцій центрів зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських центрів зайнятості на правах підрозділів відповідних центрів зайнятості".
Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення відповідно до покладених на неї завдань проводяться перевірки додержання законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями, передусім щодо подання державній службі зайнятості інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад), про всіх прийнятих працівників, про наступне вивільнення працівників та фактично вивільнених працівників (абзац шостий підпункту «а» п.6 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого Постановою КМУ від 24 червня 1991 року № 47 в редакції постанови КМУ від 14.09.98р. № 1435).
Відповідно до п. 5 ст. 20 Закону України від 01.03.1991р № 803-XII "Про зайнятість населення" при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.
Відповідно до ч.2 п.5 ст.20 Закону №803 у разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника.
Згідно з статтями 38, 39 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» №1533-ІІІ від 02.03.2000р. центрам зайнятості надано право контролю за належною сплатою страхових внесків і стягнення відповідної заборгованості та адміністративно-господарських санкцій.
Згідно з ч.3 п.7 Положення про Євпаторійський міський центр зайнятості, затвердженого центром зайнятості АР Крим 29.06.2011 року завданням центру є контроль за додержанням законодавства про зайнятість та загальнообов'язкове державне соціальне страхування всіма підприємствами, установами, тощо. Та згідно з ч.4 п.13 Положення відповідно до покладених до нього завдань виконує функції щодо стягнення в установленому порядку штрафні санкції з роботодавців та застрахованих осіб за порушення вимог законодавства у сфері зайнятості.
Таким чином, суд приходить до висновку, що Підприємство профспілки «Дитячий санаторно-оздоровчий центр «Маяк» Всеукраїнської професійної спілки працівників органів державної податкової служби не виконало вимог пункту 5 статті 20 Закону України "Про зайнятість населення".
Представник відповідача підтвердив у судовому засіданні факт пропущення 10-денного строку подання звіту.
Згідно довідок ДСОЦ «Маяк» розмір річної нарахованої заробітної плати ОСОБА_3 у сумі 17044,33 грн., ОСОБА_4 у сумі 15681,30 грн., ОСОБА_5 у сумі 16662,76 грн., ОСОБА_6 у сумі 10252,34 грн., ОСОБА_7 у сумі 26125,57 грн., ОСОБА_8 у сумі 20252,34 грн., ОСОБА_9 у сумі 20826,05 грн. (а.с. 11-17).
За таких обставин, суд приходить до висновку про правомірність накладення на Підприємства профспілки «Дитячий санаторно-оздоровчий центр «Маяк» Всеукраїнської професійної спілки працівників органів державної податкової служби штрафу в розмірі 126844,69грн.
Відповідно до частини першої статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно з ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.. 72 цього Кодексу.
Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог.
Докази, подані відповідачем підтверджують обставини, на які позивач посилається на їх обґрунтування.
Таким чином, суд прийшов до висновку про можливість задовольнити позовні вимоги позивача в повному обсязі та стягнути з Підприємства профспілки «Дитячий санаторно-оздоровчий центр «Маяк» Всеукраїнської професійної спілки працівників органів державної податкової служби суму штрафу за порушення п.5 ст.20 Закону України від 01.03.1991р № 803-XII "Про зайнятість населення" у розмірі 126 844,69грн.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуюче викладене, керуючись ст. ст. 69, 71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
2. Стягнути з Підприємства профспілки «Дитячий санаторно-оздоровчий центр «Маяк» Всеукраїнської професійної спілки працівників органів державної податкової служби (97493, м. Євпаторія, АР Крим, СМТ Заозерне, вул.. Алея Дружби, буд.107, код ЄДРПОУ 35236736) на п/р № 37179305900015, банк ГУ ГКСУ АР Крим м. Сімферополь, МФО - 824026, ЄДРПОУ - 20708592; код платежу 50040500, отримувач: ЗФСС на випадок безробіття м. Євпаторія штраф у розмірі 126 844,69грн.(сто двадцять шість тисяч вісімсот сорок чотири грн., 69 коп.).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кащеєва Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2013 |
Оприлюднено | 19.06.2013 |
Номер документу | 31867476 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кондрак Наталя Йосифівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кондрак Наталя Йосифівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кащеєва Г.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кащеєва Г.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кащеєва Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні