Ухвала
від 11.06.2013 по справі 812/3195/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Головуючий у 1 інстанції - Каюда А.М.

Суддя-доповідач - Ляшенко Д.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 червня 2013 року справа №812/3195/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецькій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:судді-доповідача Ляшенка Д.В., суддів Ястребової Л.В., Чумака С.Ю. розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області Державної податкової служби на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 17 квітня 2013 року у справі №812/3195/13-а за позовом Приватного підприємства "Резонанс" до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області Державної податкової служби про визнання дій протиправними, часткове скасування податкових повідомлень-рішень від 01.03.2011 №0000012301/0 в сумі 890,25грн. та №0000022301/0 в сумі 7672,50грн.,-

ВСТАНОВИВ:

В квітні 2013 року Приватне підприємство "Резонанс" звернулось до суду з позовом до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області Державної податкової служби про визнання дій протиправними, та часткове скасування податкових повідомлень-рішень від 01.03.2011 №0000012301/0 в сумі 890,25грн. та №0000022301/0 в сумі 7672,50грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що з 25.01.2011 р. по 14.02.2011 р. Алчевською ОДПІ в Луганській області ДПС України було проведено документальну планову невиїзну перевірку Приватного підприємства "Резонанс" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2008 р. по 30.09.2010 р., результати якої оформлено актом від 21.02.2011 №240/231 - 21808404.

На підставі перевірки були винесені податкові повідомлення-рішення:

1) №0000012301/0 від 01.03.2011, відповідно до якого позивачу визначено грошове зобов'язання з податку на прибуток на суму 7418,75 грн. (за основним платежем - в сумі 5935,00 грн., за штрафними санкціями - в сумі 1483,75 грн.).;

2) №0000022301/0 від 01.03.2011 року відповідно до позивачу збільшено грошове зобов'язання з податку на додану вартість на суму 63937,50 грн. (за основним платежем - в сумі 51150,00 грн., за штрафними санкціями - в сумі 12787,50 грн.).

Штрафні санкції в сумі 12787,50 грн. сплачені позивачем платіжним дорученням №1381 від 09.03.2011 року. Штрафні санкції з податку на прибуток було знято відповідачем з картки особового рахунку, на якій станом на 01.03.2011 року рахувалась переплата.

Позивач зазначив, що правопорушення відбулося на час дії Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами", яким було передбачено розмір штрафної санкції 10% від суми основного зобов'язання. При прийнятті оскаржуваних повідомлень-рішень податковим органом було застосовано штрафну санкцію у розмірі 25% відповідно до статті 123 Податкового кодексу України. Позивач вважає, що податковий орган в силу приписів статті 58 Конституції не мав права застосовувати штрафну санкцію в розмірі 25% до правопорушення, що відбулося до набрання законної сили Податковим кодексом України.

Просив суд визнати протиправними дії Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області Державної податкової служби щодо нарахування Приватному підприємству "Резонанс" штрафу в розмірі 25% суми нарахованого податкового зобов'язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні №0000012301/0 від 01.03.2011 та №0000022301/0 від 01.03.2011 року, скасувати частково податкове повідомлення-рішення Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області ДПС України №0000012301/0 від 01.03.2011 в сумі 890,25 грн., скасувати частково податкове повідомлення-рішення Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області ДПС України №0000022301/0 від 01.03.2011 в сумі 7672,5 грн.

Сума на яку позивач просить скасувати податкові повідомленн-рішення є різницею між нарахованою сумою штрафних санкцій за рішенням в розмірі 25% та сумою, яка на думку позивача підлягала нарахуванню, виходячи з 10%.

Постановою суду 1 інстанції позов задоволено частково. Частково скасовано податкове повідомлення - рішення Алчевської ОДПІ Луганської області ДПС від 01 березня 2011 року №0000012301/0 на суму неправомірно застосованої штрафної санкції в розмірі 890,25грн. (вісімсот дев'яносто гривень 25 коп.) Частково скасовано податкове повідомлення - рішення Алчевської ОДПІ Луганської області ДПС від 01 березня 2011 року №0000022301/0 на сумі неправомірно застосованої штрафної санкції в розмірі 7672,50грн. (сім тисяч шістсот сімдесят дві гривні 50 коп.). Стягнуто з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства "Резонанс" (94344, Луганська область, Перевальський район, смт.Фащівка, вул. Ломоносова, 6, код 21808404) витрати зі сплати судового збору в сумі 57,35грн. (п'ятдесят сім гривень 35 коп.). В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Відповідач вважаючи, що це судове рішення ухвалено з порушенням норм матеріального права, звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій просив постанову суду скасувати та постановити нове рішення яким відмовити у задоволенні вимог в повному обсязі.

Сторони в судове засідання суду апеляційної інстанції не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином. За приписами п.2 ч.1 ст.197 КАС України розгляд справи колегією суддів здійснюється в письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, а постанову суду першої інстанції необхідно залишити без змін з наступних підстав.

Приватне підприємство "Резонанс" зареєстровано в якості юридичної особи Перевальською районною державною адміністрацією Луганської області 20.11.1995 (а.с.10).

У період з 25.01.2011р. по 14.02.2011р. Алчевською ОДПІ Луганської області ДПС за період з 01.01.2008 по 30.09.2010 було проведено документальну планову невиїзну перевірку Приватного підприємства "Резонанс" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства. Перевірку проведено з відома директора ПП "Резонанс" Кліщ О.А. та в присутності головного бухгалтера підприємства Сергейчук О.В. Результати перевірки оформлені актом від 21 лютого 2011 року №240/231-21808404. Вказаною перевіркою податковим органом встановлено порушення ПП "Резонанс" норм податкового законодавства, а саме:

- п.1.32 ст.1, п.5.1, п.п.5.2.1 п.5.2, п.п 5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України від 28.12.94 №334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" у редакції Закону України від 22.05.97 №283/97-ВР 9 зі змінами та доповненнями) в результаті чого занижено податок на прибуток за 3 квартали 2009 року в сумі 5935,00грн.;

- п.п.7.2.1 п.п.7.2.3 п.7.2 ст.7 Закону України від 03.04.1997 №168/97-ВР "Про податок на додану вартість" (зі змінами та доповненнями) та п.18 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженої наказом ДПА України від 30.05.97 за №165, зареєстрованого в Мінюсті України 23.06.97 під №233/2037, в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість в сумі 51150,00грн. в т.ч. по періодах: грудень 2008 року - 39185,00грн., серпень 2009 року - 8617,00грн., листопад 2009 року - 3375,00грн.

- підпункту 6.3.2, підпункту 6.3.3 пункту 6.3 статті 6, абзацу а.) пункту 19.2 статті 19 Закону України від 22.05.03 №889 "Про податок з доходів фізичних осіб - не утримано та своєчасно не перераховано податок з доходів фізичних осіб бюджету на загальну суму 3203,65грн. у тому числі за період: 2008 рік 77,26грн., 2009 рік 2950,65грн., 2010 рік 175,74грн. (а.с.14-30)

За наслідками перевірки податкового органу та на підставі акту перевірки від 21 лютого 2011 року №240/231-21808404, Алчевською об'єднаною податковою інспекцією 01 березня 2011 року було прийнято податкові повідомлення - рішення №0000012301/0 та №0000022301/0, відповідно до яких, позивачу по справі, згідно з ч.1 п.123.1 ст.123 та п.п.54.3.2 Податкового кодексу України, визначено суму грошового зобов'язання за основним платежем з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 5935,00грн. та за штрафними санкціями в розмірі 1483,75грн. та збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем в розмірі 51150,00грн., за штрафними санкціями 12787,50грн. (а.с.31,33).

Позивачем не оскаржуються висновки акту перевірки та прийняті податкові повідомлення-рішення в частині визначення суми основного зобов'язання, спірним є застосуванням штрафної санкції в розмірі 25%, передбаченої статтею 123 Податкового кодексу України, позивач з посиланням на норму статті 58 Конституції України вважав, що податковий орган повинен був застосовувати розмір штрафної санкції 10%, який був передбачений діючим на момент вчинення порушення законодавством (Закон №2181).

Відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Період, який перевірявся, спірні правовідносини регулювалися спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлював порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів - Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-III, 21.12.2000. (далі - Закон №2181)

Відповідно до статті 17 пункту 17.1. Закону №2181 штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.

Пункт 17.1.3. зазначеної статті встановлює, що у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.

З 01.01.2011 вступив в силу Податковий кодекс України.

Згідно до пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України, у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

06.08.2011 набрали чинності зміни, внесені до Податкового кодексу України Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих норм Податкового кодексу України" №3609-VI від 07.07.2011

Так, пунктом 11 підрозділу 10 Перехідних положень Податкового кодексу України визначено, що штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

Тобто, право податкового органу застосовувати ставки штрафних санкцій передбачені Податковим кодексом до правопорушень, вчинених до його прийняття виникло лише з моменту внесення відповідних змін до кодексу, тобто з 06.08.2011 року.

Таким чином, враховуючи що новим законом - Податковим кодексом України, було встановлено розмір штрафної санкції вищий, ніж було передбачено Законом №2181, виходячи з конституційного принципу дії закону у часі, податковий орган не мав права застосовувати розмір штрафу, передбачений Податковим кодексом України до правопорушень, вчинених до набрання ним законної сили.

Як зазначалось оскаржувані податкові повідомлення-рішення були прийняті 01.03.2011, тобто до набрання чинності пунктом 11 підрозділу 10 Перехідних положень Податкового кодексу України, а тому колегія суддів погоджується з висновком суду 1 інстанції про обґрунтованість позовних вимог в частині часткового скасування податкових повідомлень-рішень.

Колегія суддів зазначає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та ухвалено постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі наведеного, керуючись статтями 184, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області Державної податкової служби на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 17 квітня 2013 року у справі №812/3195/13-а - залишити без задоволення, а постанову суду без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили.

Суддя - доповідач Ляшенко Д.В.

Судді Ястребова Л.В.

Чумак С.Ю.

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2013
Оприлюднено19.06.2013
Номер документу31873913
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/3195/13-а

Ухвала від 24.05.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Ухвала від 04.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 11.06.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Ухвала від 24.05.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Постанова від 17.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

Ухвала від 05.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні