Справа № 815/2491/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 травня 2013 року
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Балан Я.В.
при секретарі судового засідання - Давтян Л.Г.
за участю сторін:
представник позивача - Безуглий К.В. (за довіреністю)
представник відповідача - Бриленко К.Б. (за довіреністю)
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Люкслайт» (код ЄДРПОУ 37873833) до Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю в Одеській області про визнання протиправним та скасування наказу № 38-Л від 24.10.2012 року, -
ВСТАНОВИВ:
До суду з адміністративним позовом звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Люкслайт» (надалі - ТОВ «Люкслайт» ) до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області (надалі - Інспекція ДАБК в Одеській області ) про визнання протиправним та скасування наказу № 38-Л від 24.10.2012 року в частині анулювання ліцензії на провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури Товариству з обмеженою відповідальністю «Люкслайт». Позовні вимоги обґрунтовує тим, що ліцензію ТОВ «Люкслайт» було анульовано за наслідками перевірки підприємства позивача безпідставно, оскільки позивач не був вчасно повідомлений про її проведення, що позбавило можливості надати необхідні документи під час проведення перевірки.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив суд їх задовольнити з підстав, зазначених в адміністративному позові (аркуші справи 3-5).
Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, мотивуючи необґрунтованість позовних вимог тим, що під час проведення перевірки та прийняття за її наслідками оскаржуваного наказу № 38-Л від 24.10.2012 року порушень чинного законодавства не було, оскільки у Інспекції ДАБК в Одеській області були передбачені п. 6 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затвердженого Кабінетом Міністрів України за № 553 від 23.05.2011 р. підстави для проведення планової перевірки та складення за її наслідками акту, а тому оскаржуваний наказ винесено правомірно, згідно до вимог діючого законодавства України.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши обставини якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, а також докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що в задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю з наступних підстав.
В судовому засіданні встановлено, що Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, відповідно до наказу 9-Л від 25.04.2012 року ТОВ «Люкслайт» видано Ліцензію Серії АД № 035081 на провадження діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури України (аркуш справи 6).
Статтею 4 Закону України № 1775-III від 01.06.2000 р. «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» (надалі - Закон № 1775-III від 01.06.2000 р.) встановлено, що реалізацію державної політики у сфері ліцензування здійснює Кабінет Міністрів України, спеціально уповноважений орган з питань ліцензування, а також органи виконавчої влади, визначені Кабінетом Міністрів України, уповноважені законом державні колегіальні органи, спеціально уповноважені виконавчі органи рад, уповноважені провадити ліцензування певних видів господарської діяльності.
Відповідно до Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України № 439 від 08.04.2011 р. Державна архітектурно-будівельна інспекція України є центральним органом виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства. Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області є територіальним органом зазначеної інспекції.
Відповідно до ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17.02.2011 р. державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил - здійснюється інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 553 від 23.05.2011 р. (надалі - Порядок № 553 від 23.05.2011 р.).
Відповідно до п. 2 Порядку № 553 від 23.05.2011 р., державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за дотриманням: 1) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції; 2) порядку здійснення авторського і технічного нагляду, ведення загального та (або) спеціальних журналів обліку виконання робіт (далі - загальні та (або) спеціальні журнали), виконавчої документації, складення актів на виконані будівельно-монтажні та пусконалагоджувальні роботи; 3) інших вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, правилами та проектною документацією, щодо створення об'єкта будівництва.
З матеріалів справи вбачається, що відповідно до вимог ст. 41 Закону України № 3038-VI від 17.02.2011 року, п. 6 Порядку № 553 від 23.05.2011 року, на підставі наказу начальника Інспекції ДАБК в Jдеській області № 966 від 28.09.2012 року, згідно з планом перевірок дотримання суб'єктами господарювання ліцензійних умов провадження господарської діяльності пов'язаної із створенням об'єктів архітектури на IV квартал 2012 року, у період з 02.10.2012 року по 09.10.2012 року головними державними інспекторами відділу дозвільних документів та ліцензування Інспекції ДАБК в Одеській області проведено планову перевірку ТОВ «Люкслайт» за результатами якої складено Акт № 1089 від 09.10.2012 року (аркуші справи 9, 38, 41-45, 46, 47)
Відповідно до вимог щодо проведення планової перевірки, на адресу позивача (65003, м. Одеса, вул. Чорноморського козацтва, 24 кв. 3) було надіслано повідомлення про проведення планової перевірки № 06/1-6282 від 28.09.2012 року, яке отримано позивачем 02.10.2012 року, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення (аркуш справи 40, 62, 63). Таким чином, суд критично ставиться до твердження позивача щодо його неповідомлення про проведення перевірки, оскільки таке твердження позивача не відповідає дійсним обставинам справи.
Згідно Акту № 1089 від 09.10.2012 року перевіркою встановлено, ненадання у встановлений термін планової перевірки ТОВ «Люкслайт» документів, які підтверджують додержання ліцензійних умов, що є відмовою суб'єкта будівельної діяльності від проведення органом ліцензування планової перевірки згідно з п. 21 Порядку ліцензування певних видів господарської діяльності у будівництві, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 р. за № 1396 «Про ліцензування господарської діяльності пов'язаної зі створенням об'єктів архітектури».
На підставі зазначеного акту перевірки, головними державними інспекторами відділу дозвільних документів та ліцензування Інспекції ДАБК в Одеській області був складений Акт № 1089-1 від 09.10.2012 року про відмову суб'єкта будівельної діяльності від проведення органом ліцензування перевірки, чим порушено положення п. 1 ч. 4 ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п.п. 1, 11 Порядку здійснення архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 23.05.2011 року № 553. Відповідно до ст. 21 Постанови Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 року за № 1396 «Про ліцензування господарської діяльності пов'язаної зі створенням об'єктів архітектури» (аркуш справи 10).
Листом № 05/1-6939 від 17.10.2012 року позивача було запрошено прибути на засідання ліцензійної комісії 19.10.2012 року об 11 год. 00 хв. Зазначений лист надіслано на адресу позивача та отримано уповноваженою його особою 17.10.2012 року (аркуші справи 11, 40, 63).
Проте, як зазначив представник відповідача та не заперечувалось позивачем, на засідання ліцензійної комісії представник ТОВ «Люкслайт» не прибув, що підтверджує відсутність у позивача наміру надання необхідних документів.
За результатами розгляду вищезазначених Актів перевірки, відповідно до ст. 17 Закону України «Про архітектурну діяльність», п.п. 20, 21 Порядку № 1396 від 05.12.2007 року та на підставі висновку Ліцензійної комісії Інспекції ДАБК в Одеській області (протокол №17 від 19.10.2012 року) інспекцією ДАБК в Одеській області Наказом № 38-Л від 24.10.2012 року, на підставі неможливості суб'єкта будівельної діяльності забезпечити виконання ліцензійних умов, анульовано ліцензію ТОВ «Люкслайт» на провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури (аркуш справи 13).
Згідно із Порядком № 553 від 23.05.2011 року державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється Держархбудінспекцією та її територіальними органами, у порядку проведення планових та позапланових перевірок.
Відповідно до п. 6 Порядку № 553 від 23.05.2011 року плановою вважається перевірка, що передбачена планом роботи інспекції, який затверджується керівником відповідної інспекції. Інспекції проводять планові перевірки об'єктів містобудування не частіше ніж один раз на півроку. Строк проведення планової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, у разі потреби може бути одноразово продовжити за письмовим рішенням керівника відповідної інспекції чи його заступника не більше ніж на п'ять робочих днів.
Проаналізувавши зазначену норму, суд не вбачає в діях відповідача будь-яких порушень, які б суперечили приписам п. 6 вказаного Порядку, оскільки зазначена норма не містить посилання на те, що контролюючий орган повинен проводити перевірку після спливу піврічної давності з моменту отримання підприємством ліцензії, а лише встановлює періодичність проведення планових перевірок. Таким чином, суд дійшов висновку, що Інспекцією ДАБК в Одеській області не було допущено порушень діючого законодавства, яке могло призвести до порушень прав позивача, а відтак перевірку було проведено правомірно.
Згідно п. 20 Порядку про ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1396 від 05.12.2077 року (надалі - Порядок № 1396), орган ліцензування має право: анулювати видану ліцензію; зупинити дію ліцензії; прийняти рішення про усунення суб'єктом будівельної діяльності порушень, пов'язаних з додержанням ліцензійних умов провадження будівельної діяльності.
Відповідно до п. 21 Порядку № 1396, підставами для анулювання ліцензії є, зокрема серед іншого, акт про відмову суб'єкта будівельної діяльності від проведення органом ліцензування перевірки.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, які мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема, з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод, та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З урахуванням встановлених в судовому засіданні обставин, вивчивши матеріали справи, дослідивши надані сторонами докази у їх сукупності, на підставі аналізу наведених норм законодавства, суд дійшов висновку щодо недоведеності позивачем позиції щодо неправомірності прийняття наказу відповідача про анулювання ліцензії, з огляду на те, що підстава з якої його було прийнято - акт про відмову суб'єкта будівельної діяльності від проведення органами ліцензування перевірки прямо передбачена Законом України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» та Порядком № 1396 від 05.12.20107 року. Крім того, позивачем не доведено відсутність на час проведення перевірки можливості надати необхідні документи до перевірки та після неї на засідання ліцензійної комісії.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Частиною 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На підставі зазначеного суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Люкслайт» (код ЄДРПОУ 37873833) до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області про визнання протиправним та скасування наказу № 38-Л від 24.10.2012 р. є необґрунтованими, на підставі того що оскаржуваний наказ прийнято на підставі та у межах повноважень, передбачених чинним законодавством, у зв'язку з чим у задоволенні позовних вимог позивача слід відмовити повністю.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 69-71, 86, 159-164, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Люкслайт» (код ЄДРПОУ 37873833) до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області про визнання протиправним та скасування наказу № 38-Л від 24.10.2012 року в частині анулювання ліцензії на провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури Товариству з обмеженою відповідальністю «Люкслайт» - відмовити у повному обсязі.
Постанова суду може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складено та підписано суддею 04 червня 2013 року.
Суддя Я.В. Балан
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2013 |
Оприлюднено | 19.06.2013 |
Номер документу | 31881954 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Балан Я. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні