УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 травня 2013 року Справа № 30136/11/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді Олендера І.Я.,
суддів Кузьмича С.М., Матковської З.М.,
розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління державного казначейства України в Івано-Франківській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду Львівської області від 03 лютого 2011 року в справі за позовом Приватного підприємства «Ігромакс» до Калуської об'єднаної державної податкової інспекції, Головного управління державного казначейства України в Івано-Франківській області, Калуського управління державного казначейства України в Івано-Франківській області, про стягнення коштів,
в с т а н о в и в :
Позивач - ПП «Ігромакс» звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом, в якому, згідно поданої заяви про уточнення позовних вимог від 28.01.2011 року, просив стягнути з місцевого бюджету на свою користь надмірно сплачену суму коштів за торгові патенти в розмірі 12600,00 грн.
В обгрунтування своїх вимог покликається на те, що у відповідності до вимог Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності» та Порядку взаємодії органів державної податкової служби України, фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) платникам податків, який затверджено наказом Державної податкової адміністрації України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України від 03 лютого 2005 р. N 58/78/22, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 лютого 2005 р. за N 247/10527, позивач звернувся до Калуської ОДПІ із заявою про повернення суми надмірно сплачених коштів за торгові патенти. Враховуючи той факт, що відповідачами не були виконані вимоги вищенаведених нормативно-правових актів щодо повернення коштів за сплачені торгові патенти, позивач просить стягнути надмірно сплачену суму коштів за торгові патенти в судовому порядку.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 03.02.2011 року позовні вимоги задоволені.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, Головне управління Державного казначейства України у Івано-Франківської області оскаржило його в апеляційному порядку, оскільки вважає, що постанова прийнята з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що судом першої інстанції не враховано, що Калуська ОДПІ мала подати до Калуської міської ради висновки на погодження. Погоджені висновки Калуська міська рада мала повернути податковій інспекції, а Калуська ОДПІ в свою чергу мала направити їх до територіального органу Державного казначейства для повернення з місцевого бюджету м. Калуш надмірно сплаченої вартості торгових патентів. Не виконаних висновків Калуської ОДПІ щодо повернення вартості торгових патентів по ПП «Ігромакс» Головне управління Державного казначейства України в Івано-Франківській області та Калуське УДК не має. Відтак, Головне управління Державного казначейства України в Івано-Франківській області будь-яких протиправних дій відносно позивача не здійснювало. З огляду на викладене, апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволені позовних вимог в повному обсязі.
На підставі ст. 55 КАС України, в процесі апеляційного розгляду проведено процесуальне правонаступництво, а саме заміну відповідачів Головного управління державного казначейства України в Івано-Франківській області його правонаступником Головним управлінням державної казначейської служби України в Івано-франківській області та Калуського управління державного казначейства України в Івано-Франківській області його правонаступником Калуським управлінням державної казначейської служби України в Івано-Франківській області.
На підставі п. 1 ч. 1 ст.197 КАС України апеляційний розгляд справи проведено в порядку письмового провадження, оскільки справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів.
Заслухавши доповідь судді Львівського апеляційного адміністративного суду, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з наступних підстав.
Як свідчать матеріали справи, позивач ПП «Ігромакс» здійснював діяльність з надання послуг у сфері грального бізнесу. Позивачем були придбані патенти на об'єкти по наданню послуг у сфері грального бізнесу, розташовані у м. Калуші. Вартість 12 торгових патентів становить 12600.00 грн.
Листом № 20/28 від 25.10.2010 року позивач просив Калуську ОДПІ повернути надмірно сплачені кошти за невикористані патенти, що були повернуті до органів ДПС згідно з діючим законодавством.
Сума надмірно сплачених коштів за невикористані патенти в розмірі 12600.00 грн. не заперечується Калуською ОДПІ та підтверджується наявним у матеріалах справи доказами, зокрема, зворотнім боком облікової картки платника станом на 24.01.2011 року, висновками про повернення з бюджету вартості торгових патентів на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу № 129 від 24.07.2009 року, № 202 від 02.11.2009 року та реєстрами висновків за платежами, належними місцевим бюджетами.
Однак надмірно сплачена сума вартості торгового патенту позивачу не була повернута.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що матеріалами справи підтверджується факт надмірно сплаченої суми вартості торгових патентів в сумі 12600.00 грн., яка не повернута позивачу, від так порушене право позивача підлягає відновленню шляхом стягнення з місцевого бюджету Калуського району Івано-Франківської області через Головне управління Державного казначейства України у Івано-Франківської області надміру сплачених коштів за торгові патенти в сумі 12600.00 грн.
Суд апеляційної інстанції вказані висновки суду першої інстанції вважає правильними. При цьому колегія суддів зазначає наступне.
Порядок патентування торговельної діяльності за готівкові кошти, а також з використанням інших форм розрахунків та кредитних карток, діяльності у сфері торгівлі іноземною валютою, діяльності з надання послуг у сфері грального бізнесу та побутових послуг, що провадиться суб'єктами підприємницької діяльності встановлено Законом України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності» (надалі - Закон).
За змістом ч. 5 ст. 5 Закону, оплата вартості торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу провадиться щоквартально до 15 числа місяця, що передує звітному кварталу. Під час придбання торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу суб'єкт підприємницької діяльності вносить одноразову плату у розмірі вартості торгового патенту за 3 місяці. На суму, сплачену під час придбання торгового патенту, зменшується розмір плати за торговий патент, яка підлягає внесенню в останній квартал його дії.
Відповідно до ч. З ст. 2 Закону, суб'єкт підприємницької діяльності, який припинив діяльність, яка відповідно до цього Закону підлягає патентуванню, до 15 числа місяця, що передує звітному, письмово повідомляє про припинення такої діяльності відповідний державний податковий орган. При цьому торговий патент підлягає поверненню до державного податкового органу, що видав його, а суб'єкту підприємницької діяльності повертається надмірно сплачена сума вартості торгового патенту.
Плата за торговий патент на деякі види підприємницької діяльності, зокрема, на здійснення діяльності у сфері грального бізнесу відповідно до п. 18 ч. 1 ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування» відноситься до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів).
Взаємовідносини органів державної податкової служби України, районних (міських) фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів), надходження яких контролюється органами державної податкової служби України врегульовано Порядком взаємодії органів державної податкової служби України, фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) платникам податків, який затверджено наказом Державної податкової адміністрації України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України від 3 лютого 2005 р. N 58/78/22 , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 лютого 2005 р. за N 247/10527 (далі - Порядок).
Відповідно до ч. 5 Порядку повернення помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) у випадках, передбачених податковими законами, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб), яка може бути подана не пізніше 1095 дня, наступного за днем виникнення такої переплати.
Орган державної податкової служби України на підставі даних особових рахунків платників готує висновки (додаток 1). два примірники Реєстру висновків за платежами, належними державному бюджету (додаток 2), та три примірники Реєстру висновків за платежами, належними місцевим бюджетам (додаток 3). Згідно з зазначеними реєстрами орган державної податкової служби України, відповідний районний (міський) фінансовий орган та орган Державного казначейства України проводять приймання-передавання висновків про повернення помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів). За платежами, належними місцевим бюджетам, орган державної податкової служби України в термін не пізніше ніж п'ять робочих днів від дати отримання заяви платника передає висновки згідно з Реєстром висновків для погодження відповідному районному (міському) фінансовому органу. Районний (міський) фінансовий орган у термін не пізніше ніж два робочих дні здійснює погодження отриманих висновків шляхом завірення підписом керівника районного (міського) фінансового органу, засвідченим печаткою, та повертає їх згідно з Реєстром висновків відповідному органу державної податкової служби України. Орган державної податкової служби України не пізніше ніж наступного робочого дня від дати отримання висновку, погодженого районним (міським) фінансовим органом, передає його згідно з Реєстром висновків територіальному органу Державного казначейства України.
Висновки про повернення помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) реєструється органами Державного казначейства України в Журналі обліку висновків. (додаток 4) На підставі отриманих висновків органи Державного казначейства України протягом п'яти робочих днів здійснюють повернення помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) платникам податків відповідно до Порядку повернення платникам помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом Державного казначейства України від 10 грудня 2002 року N 226 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 грудня 2002 року за N 1000/7288 (ч.7 -9 Порядку).
Як свідчать обставини справи, податковим органом були підготовлені висновки № 129 від 24.07.2009 року та № 202 від 02.11.2009 року про повернення позивачу плати за придбання торгового патенту в сумі 12600.00 грн., які разом з реєстрами висновків були передані фінансовому управлінню Калуської міської ради.
Однак, висновки були повернуті без виконання Калуській ОДПІ з посиланням на суттєве недовиконання бюджету міста по доходах загального фонду.
За наведених обставин та правових норм, приймаючи до уваги, що висновок податкового органу на підставі даних особового рахунку платника є підставою для проведення відшкодування надмірно сплаченої суми вартості торгових патентів з бюджету, непогодження такого висновку міським фінансовим органом саме по собі є порушенням права платника податку на повернення надмірно сплачених до бюджету коштів.
Повернення помилково або надмірно зарахованих до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджету здійснюється з того бюджету, до якого зараховується у поточному бюджетному році платіж, який підлягає поверненню (ч. 4 Порядку).
Відповідно до п. 4 Порядку виконання рішень про стягнення коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти державного та місцевого бюджетів, або бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.07.2008р. № 609, юридичні та фізичні особи, на користь яких прийняті судові рішення про стягнення коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти бюджету, подають ці рішення органам державного казначейства, що здійснюють безспірне списання, у разі повернення за рішенням суду, зокрема, надмірно та/або помилково сплачених до бюджетів податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджету.
Враховуючи вищенаведене, а також те, що матеріалами справи підтверджується факт надмірно сплаченої суми вартості торгових патентів в сумі 12600.00 грн., яка не повернута позивачу, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що надмірно сплачені кошти за невикористані патенти, що були повернуті до органів ДПС згідно діючим законодавством підлягають поверненню позивачу.
Згідно ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду першої інстанції без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.160, ст.195, ст.197, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.206, ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
у х в а л и в :
Апеляційну скаргу Головного управління державної казначейської служби України в Івано-Франківській області залишити без задоволення , а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 03 лютого 2011 року в справі 2а-10080/10/1370 - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий : Олендер І.Я.
Судді : Кузьмич С.М.
Матковська З.М.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2013 |
Оприлюднено | 19.06.2013 |
Номер документу | 31900081 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Олендер І.Я.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні