Постанова
від 03.02.2011 по справі 2а-10080/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 лютого 2011 р. № 2а-10080/10/1370

ПП "Ігромакс" Львівський окружний адміністративний суд

в складі: головуючої cудді -Потабенко В.А.

за участю секретаря судового засідання -Занов 'як О.П.,

за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_1, згідно довіреності,

від відповідачів -1, -2, -3: не з 'явились,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом приватного підприємства «Ігромакс»до Калуської об'єднаної державної податкової інспекції, Головного управління державного казначейства в Івано-Франківській області, Калуського управління державного казначейства про стягнення коштів,

в с т а н о в и в :

ПП «Ігромакс»звернулось до Львівського окружного адміністративного суду з позовом, в якому, згідно поданої заяви про уточнення позовних вимог від 28.01.2001 року, просить стягнути з місцевого бюджету на свою користь надмірно сплачену суму коштів за торгові патенти в розмірі 12600,00 грн.

В обґрунтування своїх вимог покликається на те, що у відповідності до вимог Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності»та Порядку взаємодії органів державної податкової служби України, фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) платникам податків, який затверджено наказом Державної податкової адміністрації України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України від 3 лютого 2005 р. N 58/78/22 , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 лютого 2005 р. за N 247/10527, позивач звернувся до Калуської ОДПІ із заявою про повернення суми надмірно сплачених коштів за торгові патенти. Враховуючи той факт, що відповідачами не були виконані вимоги вищенаведених нормативно-правових актів щодо повернення коштів за сплачені торгові патенти, позивач просить стягнути надмірно сплачену суму коштів за торгові патенти в судовому порядку.

Представник відповідача- 1 в судове засідання не з ,явився, хоча належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи. Проти позову заперечив з підстав, наведених у запереченні на позов від 25.01.2001 року, суть якого зводиться до наступного. Калуською ОДПІ 24.07.2009 року та 20.08.2009 року було сформовано висновки №№ 129, 178, які передано для погодження міському фінансовому управлінню Калуської міської ради. Однак, такі були повернуті без погодження в зв'язку з недовиконанням бюджету міста по доходах загального фонду. Таким чином, Калуською ОДПІ виконано всі дії, передбачені Порядком взаємодії органів державної податкової служби України, фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) платникам податків № 58/78/22. Відтак, позивачем безпідставно визначено статус Калуської ОДПІ як відповідача. В зв'язку з наведеним просить у задоволенні позову відмовити.

Представник відповідача- 2 в судове засідання не з ,явився, хоча належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи, подав суду заяву про розгляд справи у відсутності свого представника. В запереченні на позов від 08.12.2010 року зазначив, на момент подання позивачем позову до суду ГУДКУ у Івано-Франківській області жодних прав та інтересів ПП «Ігромакс»не порушувало. Кошти, сплачені за торгові патенти, не є помилково або зайво зарахованими до бюджету міста, про що свідчить відсутність письмового підтвердження податкового органу. Просить у задоволенні позову відмовити.

Представник відповідача- 3 у судове засідання не з ,явився, хоча належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи. Письмових заперечень проти позову суду не направив.

На підставі ст. 71 КАС України суд вважає за можливе справу розглядати у відсутності представників відповідача-1, -2, -3 за наявними в матеріалах справи доказами.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини справи, суд виходив з наступного.

Як свідчать матеріали справи, позивач ПП «Ігромакс»здійснював діяльність з надання послуг у сфері грального бізнесу.

Порядок патентування торговельної діяльності за готівкові кошти, а також з використанням інших форм розрахунків та кредитних карток, діяльності у сфері торгівлі іноземною валютою, діяльності з надання послуг у сфері грального бізнесу та побутових послуг, що провадиться суб'єктами підприємницької діяльності встановлено Законом України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності»(надалі -Закон).

За змістом ч. 5 ст. 5 Закону, оплата вартості торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу провадиться щоквартально до 15 числа місяця, що передує звітному кварталу. Під час придбання торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу суб'єкт підприємницької діяльності вносить одноразову плату у розмірі вартості торгового патенту за 3 місяці. На суму, сплачену під час придбання торгового патенту, зменшується розмір плати за торговий патент, яка підлягає внесенню в останній квартал його дії.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем були придбані патенти на об'єкти по наданню послуг у сфері грального бізнесу, розташовані у м. Калуші. Вартість 12 торгових патентів становить 12600.00 грн.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Закону, суб'єкт підприємницької діяльності, який припинив діяльність, яка відповідно до цього Закону підлягає патентуванню, до 15 числа місяця, що передує звітному, письмово повідомляє про припинення такої діяльності відповідний державний податковий орган. При цьому торговий патент підлягає поверненню до державного податкового органу, що видав його, а суб'єкту підприємницької діяльності повертається надмірно сплачена сума вартості торгового патенту.

Листом № 20/28 від 25.10.2010 року позивач просив Калуську ОДПІ повернути надмірно сплачені кошти за невикористані патенти, що були повернуті до органів ДПС згідно з діючим законодавством.

Сума надмірно сплачених коштів за невикористані патенти в розмірі 12600.00 грн. не заперечується відповідачем- 1 та підтверджується наявним у матеріалах справи доказами, зокрема, зворотнім боком облікової картки платника станом на 24.01.2011 року, висновками про повернення з бюджету вартості торгових патентів на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу № 129 від 24.07.2009 року, № 202 від 02.11.2009 року та реєстрами висновків за платежами, належними місцевим бюджетами.

Взаємовідносини органів державної податкової служби України, районних (міських) фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів), надходження яких контролюється органами державної податкової служби України врегульовано Порядком взаємодії органів державної податкової служби України, фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) платникам податків, який затверджено наказом Державної податкової адміністрації України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України від 3 лютого 2005 р. N 58/78/22 , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 лютого 2005 р. за N 247/10527 (далі - Порядок).

Плата за торговий патент на деякі види підприємницької діяльності, зокрема, на здійснення діяльності у сфері грального бізнесу відповідно до п. 18 ч. 1 ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування»відноситься до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до ч. 5 Порядку повернення помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) у випадках, передбачених податковими законами, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб), яка може бути подана не пізніше 1095 дня, наступного за днем виникнення такої переплати.

Орган державної податкової служби України на підставі даних особових рахунків платників готує висновки (додаток 1), два примірники Реєстру висновків за платежами, належними державному бюджету (додаток 2), та три примірники Реєстру висновків за платежами, належними місцевим бюджетам (додаток 3). Згідно з зазначеними реєстрами орган державної податкової служби України, відповідний районний (міський) фінансовий орган та орган Державного казначейства України проводять приймання-передавання висновків про повернення помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів). За платежами, належними місцевим бюджетам, орган державної податкової служби України в термін не пізніше ніж п'ять робочих днів від дати отримання заяви платника передає висновки згідно з Реєстром висновків для погодження відповідному районному (міському) фінансовому органу. Районний (міський) фінансовий орган у термін не пізніше ніж два робочих дні здійснює погодження отриманих висновків шляхом завірення підписом керівника районного (міського) фінансового органу, засвідченим печаткою, та повертає їх згідно з Реєстром висновків відповідному органу державної податкової служби України. Орган державної податкової служби України не пізніше ніж наступного робочого дня від дати отримання висновку, погодженого районним (міським) фінансовим органом, передає його згідно з Реєстром висновків територіальному органу Державного казначейства України.

Висновки про повернення помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) реєструються органами Державного казначейства України в Журналі обліку висновків (додаток 4). На підставі отриманих висновків органи Державного казначейства України протягом п'яти робочих днів здійснюють повернення помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) платникам податків відповідно до Порядку повернення платникам помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом Державного казначейства України від 10 грудня 2002 року N 226 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 грудня 2002 року за N 1000/7288 (ч.7 -9 Порядку).

Як свідчать обставини справи, податковим органом були підготовлені висновки № 129 від 24.07.2009 року та № 202 від 02.11.2009 року про повернення позивачу плати за придбання торгового патенту в сумі 12600.00 грн., які разом з реєстрами висновків були передані фінансовому управлінню Калуської міської ради.

Однак, висновки були повернуті без виконання Калуській ОДПІ з посиланням на суттєве недовиконання бюджету міста по доходах загального фонду.

За наведених обставин та правових норм, приймаючи до уваги, що висновок податкового органу на підставі даних особового рахунку платника є підставою для проведення відшкодування надмірно сплаченої суми вартості торгових патентів з бюджету, непогодження такого висновку міським фінансовим органом саме по собі є порушенням права платника податку на повернення надмірно сплачених до бюджету коштів.

Повернення помилково або надмірно зарахованих до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджету здійснюється з того бюджету, до якого зараховується у поточному бюджетному році платіж, який підлягає поверненню (ч. 4 Порядку).

Відповідно до п. 4 Порядку виконання рішень про стягнення коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти державного та місцевого бюджетів, або бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.07.2008р. № 609, юридичні та фізичні особи, на користь яких прийняті судові рішення про стягнення коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти бюджету, подають ці рішення органам державного казначейства, що здійснюють безспірне списання, у разі повернення за рішенням суду, зокрема, надмірно та/або помилково сплачених до бюджетів податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджету.

Враховуючи все вищенаведене, а також те, що матеріалами справи підтверджується факт надмірно сплаченої суми вартості торгових патентів в сумі 12600.00 грн., яка не повернута позивачу, суд вважає позов обґрунтованим.

Відповідно до вимог пунктів 1, 4 Положення про Державне казначейство України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 № 1232, «Типового положення про Головне управління Державного казначейства України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 04.04.2006 № 332 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.04.2006 за № 454/12328, територіальні органи Державного казначейства України, яке є урядовим органом державного управління, повертають кошти, помилково або надмірно зараховані до бюджету, за поданням органів стягнення, яким відповідно до законодавства надано право стягнення до бюджетів податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших надходжень.

Таким чином, відповідачем у зазначеній категорії справ виступає орган державного казначейства, який безпосередньо перераховує суми відшкодування з бюджетного рахунку.

З огляду на наведене, порушене право позивача підлягає відновленню шляхом стягнення з місцевого бюджету Калуського району Івано-Франківської області через Головне управління Державного казначейства України у Івано-Франківської області надміру сплачених коштів за торгові патенти в сумі 12600.00 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Враховуючи викладене, судові витрати, понесені позивачем на сплату державного мита за подання адміністративного позову в сумі 129.40 грн. підлягають відшкодуванню з бюджету.

Керуючись ст. ст. 7-14, 18, 18, 69-71, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з місцевого бюджету Калуського району Івано-Франківської області через Головне управління Державного казначейства України у Івано-Франківської області на користь приватного підприємства «Ігромакс»надмірно сплачені кошти за торгові патенти за здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу в сумі 12600 (дванадцять тисяч шістсот) гривень рівно на на р/р №26008100000171 в ЛФ АКБ «Індустріалбанк», МФО 385424, ЗКПО 33562995.

Стягнути з Державного бюджету України на користь приватного підприємства «Ігромакс»судовий збір в сумі 129.40 грн.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст.ст. 186, 254 КАС України.

Повний текст постанови складено 08.02.2011 року.

Суддя Потабенко В.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.02.2011
Оприлюднено30.10.2015
Номер документу52757346
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10080/10/1370

Постанова від 03.02.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 30.05.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Олендер І.Я.

Ухвала від 11.01.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 05.11.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 05.11.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні