Постанова
від 16.05.2013 по справі 801/1054/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 травня 2013 р. Справа №801/1054/13

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді - Кудряшової А.М.,

при секретарі судового засідання - Ждані В.Є.,

за участю представників сторін:

від позивача - не з'явився;

від відповідача - Теня В.С.;

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Сакської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Саки чисте місто»

про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Сакська об'єднана державна податкова інспекція АР Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Саки чисте місто" про стягнення податкового боргу в сумі 91360,24 гривень. Позовні вимоги мотивовані тим, що Товариства з обмеженою відповідальністю «Саки чисте місто» є платником податків та зборів, у зв'язку з чим повинно декларувати податкові зобов'язання, які має самостійно сплачувати у повному обсязі у встановлений законодавством строк. Відповідачем було подано в 2012 році декларації з податку на додану вартість та з екологічного податку, однак, самостійно задекларовані податкові зобов'язання ним сплачено не було. Позивачем на адресу підприємства надсилалась податкова вимог, яка була отримана відповідачем, однак заборгованість добровільно сплачена не була.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, надав клопотання про розгляд справи за його відсутністю, у тому числі зазначив, що заборгованість у розмірі 91360,24 гривень відповідачем не сплачена, тому наполягає на задоволені позовних вимог у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнав у повному обсязі, вказав, що заборгованість виникла у зв'язку із скрутним матеріальним становищем.

Суд, враховуючі клопотання позивача щодо розгляду справи за його відсутністю, враховуючі, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, керуючись ч.4 ст. 122, ст.128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутності не з'явившихся учасників процесу.

Дослідивши подані документи та матеріали справи, всебічно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлене наступне.

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 5 частини 2 статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Частиною 1,3 статті 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 року № 509-ХІІ Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Згідно з п.п. 20.1.18 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Отже, органи державної податкової служби у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктами владних повноважень.

Таким чином, судом встановлено, що Сакська об'єднана державна податкова інспекція АР Крим Державної податкової служби є органом виконавчої влади та суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Саки чисте місто» (код ЄДРПОУ 38006229, юридична адреса: 96500, АР Крим, м. Саки, вул. Піонерська, буд. 1, приміщення 92) зареєстровано 10.02.2012 року виконавчим комітетом Сакської міської ради АР Крим, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.5-6). Відомості щодо виключення із Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України відповідача та про зміну юридичної адреси на час розгляду справи у суду відсутні.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з п. 15.1. та 16.1 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Платник податків зокрема зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п. 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до пункту 31.11 статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Згідно з пп. 46.1 ст. 46 ПК України, податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання.

Відповідно до пункту 31.11 статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Статтею 34 Податкового кодексу України встановлено, що податковим періодом може бути календарний рік, календарний квартал, календарний місяць, календарний день.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Саки чисте місто», є юридичною особою, яка перебуває на податковому обліку в Сакській ОДПІ АР Крим ДПС з 14.02.2012 року, та є платником податку на додану вартість (а.с. 7).

Відповідно до п. 203.1 ст. 203 ПК України податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 ст. 203 ПК України для подання податкової декларації.

Судом встановлено, що ТОВ «Саки чисте місто» були подані до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби податкові декларації з податку на додану вартість в яких відповідач самостійно задекларував свої податкові зобов'язання з ПДВ а саме:

- податкова декларація за листопад 2012 року №9080186801 від 19.12.2012 року, у сумі 58831,00 гривень (а.с. 15-16);

- податкова декларація за жовтень 2012 року №9073311778 від 20.11.2012 року, у сумі 33819,00 гривень (а.с.17-18);

Як свідчать матеріали справи, задекларована сума податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 92650 гривень була частково сплачена відповідачем в сумі 11490,52 гривень.

Таким чином, сума податкового зобов'язання з податку на додану вартість залишилась несплаченою в розмірі 81159,48 гривень.

Також відповідачем самостійно розрахована сума податкових зобов'язань з екологічного податку за податковою декларацією №9070410972 від 09.11.2012 року в сумі 9755,73 гривень. (а.с.10-13).

Однак, задекларована сума податкового зобов'язання з екологічного податку в розмірі 9755,73 гривень відповідачем у встановлені п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України строки сплачена не була.

Згідно з пп. 129.1.1 п.129.1 ст. 129 ПК України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

З розрахунку суми заборгованості відповідача вбачається, що у зв'язку з закінченням встановлених строків погашення узгоджених податкових зобов'язань відповідачу за період з 01.11.2012 року по 11.01.2013 року була нарахована пеня в розмірі 941,51 гривень та з урахуванням часткового погашення в розмірі 46,48, залишок несплаченої пені склав 445,03 гривень.

Таким чином, судом встановлено, що на час розгляду справи загальна сума заборгованості відповідача перед бюджетом, з урахуванням часткової сплати, складає 91360,24 гривень.

Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до п. 14.1.153. ПК України податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Судом встановлено, що на адресу відповідача була направлена податкова вимога №254 від 05.11.2012 року на суму 49963,25 гривень, яка була отримана відповідачем 07.11.2012 року, що підтверджується підписом на корінці податкової вимоги (а.с.19).

Згідно з п.п. 59.5 ст.59 ПК України у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Судом встановлено, що згідно з даними облікової картки платника, відповідачем сума податкового боргу, що заявлений в позові, не погашена та виникла після надіслання відповідачу податкової вимоги.

З моменту виставлення позивачем вимоги податковий борг відповідачем в повному обсязі не сплачувався.

На час розгляду справи у суду відсутні відомості щодо оскарження відповідачем зазначеної вимоги у встановленому діючим законодавством порядку.

За таких обставин, враховуючи, що відповідачем позовні вимоги визнані у повному обсязі, приймаючи до уваги, що сума заборгованості з узгоджених податкових зобов'язань по екологічному податку та з податку на додану вартість відповідачем у повному обсязі не сплачена, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ст. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючі, що позивач звільнений від сплати судових витрат, вони не підлягають стягненню з відповідача.

У судовому засіданні, яке відбулось 16.05.2013 року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлений та підписаний 21.05.2013 року.

З урахуванням викладеного, керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Саки чисте місто» (код ЄДРПОУ 38006229, юридична адреса: 96500, АР Крим, м. Саки, вул. Піонерська, буд. 1, приміщення 92) заборгованість перед бюджетом у розмірі 91360 (дев'яносто одна тисяча триста шістдесят) гривень 24 копійки з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю «Саки чисте місто» та перерахувати на:

- р/р 31117029700021, ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026, код платежу 14010101, ЄДРПОУ 38006171, Державний бюджет м. Саки - податок на додану вартість в сумі 81604 (вісімдесят одна тисяча шістсот чотири) гривні 51 копійка;

- р/р 33116363700021, ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026, код платежу 19010200, ЕДРПОУ 38006171, Місцевий бюджет м. Саки - екологічний податок в сумі 9755 (дев'ять тисяч сімсот п'ятдесят п'ять) гривень 73 копійки.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кудряшова А.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.05.2013
Оприлюднено20.06.2013
Номер документу31919892
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/1054/13-а

Ухвала від 15.08.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 19.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Постанова від 16.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

Ухвала від 12.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

Ухвала від 24.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні