Миколаївський окружний адміністративний суд вул. Заводська, 11, м. Миколаїв, 54001 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Миколаїв.
06 червня 2013 року Справа № 814/2370/13-а
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Устинова І.А. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Сандора",
доОкружної Державної податкової служби - Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби, проскасування податкового повідомлення - рішення від 14.05.2013р. №0000233930, В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сандора» (далі - Позивач, ТОВ "Сандора") звернулось до суду з позовною заявою до Окружної Державної податкової служби-Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби (далі-Відповідач) з вимогами визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення № 0000233930 від 14.05.2013 року.
В обґрунтування заявлених позовних вимог Позивач зазначив, що податкове повідомлення-рішення суперечить вимогам чинного законодавства, оскільки підприємство має право на реалізацію продукції власного виробництва без застосування РРО.
Представник Позивача надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач у судове засідання не прибув, заперечень проти позову не надав. Про дату, час і місце судового розгляду попереджений належним чином.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні. Суд вважає, що в адміністративній справі достатньо матеріалів для її розгляду в письмовому провадженні.
Дослідивши всі матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд встановив наступне.
Посадовими особами Державної податкової служби у Харківський області (далі -ДПС у Харківській обл.) проведено фактичну перевірку щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, наявності документа, що підтверджує державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідно до закону, ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), та складено акт від 17.04.2013 року.
У акті перевірки від 17.04.2013 року ДПС у Харківській обл. зазначила, що ТОВ «Сандора» здійснювало реалізацію продукції власного виробництва не за юридичною адресою підприємства без застосування РРО у період з 01.04.2013 р. по 06.04.2013 р., включно з 09.04.2013 р.-13.04.2013 р., включно та з 15.04.2013 р. по 16.04.2013 р. на загальну суму 2219637,93 грн.
У висновках акту зазначені дії позивача ДПС у Харківській обл. визначено як порушення п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зі змінами та доповненнями №265/95-ВР від 06.07.1995 р. (арк. спр. 10-13).
Контролюючий орган направив Позивачу податкове повідомлення-рішення №0000233930 від 14.05.2013 р. (арк. спр. 16), яке прийнято на підставі акту перевірки №0018/28/10/39/224430008 від 24.04.2013 р.
На підставі акту перевірки відповідачем прийняте податкове повідомлення-рішення №0000233930 від 14.05.2013 р. встановлено порушення п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», та на підставі п.п. 54.3.3. п. 54.3. ст.54 Податкового кодексу України та згідно з п. 1 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосовано суму штрафних санкцій 1 грн. (одна гривня)
Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Відповідно до п.п. 54.3.3. п. 54.3. ст. 54 Податкового кодексу України згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Відповідно до п. 1 ст. 17 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» за порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:1) у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті, а в разі використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня; не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об'єкті такого суб'єкта господарювання: вчинене вперше - 1 гривня; вчинене вдруге - 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг); за кожне наступне вчинене порушення - у п'ятикратному розмірі вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг).
Підставою для висновків контролюючого органу про порушення законодавства розрахункових операцій, наявності документа, є те, що ТОВ «Сандора» здійснювало реалізацію продукції власного виробництва не за юридичною адресою підприємства без застосування РРО. Жодних інших порушень, зокрема щодо оприбуткування коштів, тощо прегіркою не встановлено.
Однак, статтею 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено винятки із зазначеного загального правила про обов`язкове застосування РРО.
Відповідно до п.1 ст. 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва та наданні послуг підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку.
При цьому, зазначена пряма норма ст.9 Закону не містить обмежень щодо її застосування лише за юридичною адресою підприємства. Не застосування РРО в цьому випадку не ставиться в залежність від юридичної адреси (місцезнаходження) підприємства.
Позивач є виробничим підприємством, одним з національних лідерів виробництва сокової продукції та безалкогольних напоїв, та не заперечує проти того що ним дійсно здійснювалась реалізація продукції власного виробництва без застосування РРО.
Як встановлено в п.2.1.10. Акту від 17.04.2013 р. - на підприємстві наявна касова книга, яка ведеться відповідно до чинного законодавства, порушень щодо оприбуткування грошових коштів в касі підприємства на підставі прибуткових касових ордерів не встановлено.
Таким чином, на думку суду Позивача відповідає нормам законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій. А тому податкове повідомлення-рішення №0000233930 від 14.05.2013 року підлягає скасуванню.
Відповідно до положень ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем в ході розгляду справи правомірність винесеного податкового повідомлення-рішення не доведено.
Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Судові витрати покласти на відповідача.
Керуючись ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити.
2. Скасувати податкове повідомлення-рішення Окружної Державної податкової служби - Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби №0000233930 від 14.05.2013 року.
3. Відшкодувати судові витати в сумі 114,70 гривень, сплачені згідно квитанції № 1285679571 від 17.05.2013 р. з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання з рахунку Окружної Державної податкової служби - Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби (код ЄДРПОУ 26088707) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Сандора" (код ЄДРПОУ 22430008).
Постанова набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня проголошення/отримання постанови, якщо протягом цього часу не буде подано апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постанови за наслідками апеляційного провадження.
Порядок та строки апеляційного оскарження визначені ст. 186 КАС України.
Суддя І. А. Устинов
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2013 |
Оприлюднено | 26.06.2013 |
Номер документу | 31940311 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Устинов І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні