Ухвала
від 18.06.2013 по справі 805/5922/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Волгіна Н.П.

Суддя-доповідач - Нікулін О.А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2013 року справа №805/5922/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Нікуліна О.А.

суддів: Лях О.П., Попова В.В.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбас-Мотор» на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 24 травня 2013 року у справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в Кіровському району м. Донецька Донецької області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбас-Мотор» про стягнення збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, -

В С Т А Н О В И В :

У квітні 2013 року позивач звернувся з адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбас-Мотор» про стягнення збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 24 травня 2013 року позов задоволено.

Суд першої інстанції стягнув з Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбас-Мотор» (код ЄДРПОУ 25605197) на користь Управління Пенсійного фонду України в Кіровському району м. Донецька Донецької області (код ЄДРПОУ 21982562) збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 5 115,00 грн.

З постановою суду першої інстанції не погодився відповідач та звернувся з апеляційною скаргою на неї, в якій зазначено, що суд першої інстанції порушив норми матеріального та процесуального права внаслідок чого неправильно вирішив справу, вважає, що постанова підлягає скасуванню.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з наступного.

Стаття 58 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року № 1058-IV, що визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом на Пенсійний фонд покладене керівництво та управління солідарною системою, збір, акумуляція та облік страхових внесків, призначення пенсії та підготовка документів для її виплати, забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, здійснення контролю за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду, вирішення питань, пов'язаних з веденням обліку пенсійних активів застрахованих осіб на накопичувальних пенсійних рахунках, здійснення адміністративного управління Накопичувальним фондом та інші функції, передбачені Законом і статутом ПФУ.

У відповідності до ст. 12 Прикінцевих положень зазначеного Закону, у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм цього Закону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положення про Пенсійний фонд України, яке затверджує Президент України. Бюджет Пенсійного фонду України в зазначений період затверджує Кабінет Міністрів України.

Згідно зі ст. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 року № 121/2001, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та готує документи для їх виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших соціальних виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України.

Відповідно до ст. 15 цього Положення Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві, Севастополі, та управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах.

У відповідності до п. 5 ст. 4 вказаного Положення, Пенсійний фонд України відповідно до покладених на нього завдань організовує, координує та контролює роботу органів Пенсійного фонду України щодо, зокрема, забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства про пенсійне забезпечення; забезпечення збирання та акумулювання страхових внесків, інших надходжень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не сплачених сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування; призначення і виплати пенсій; забезпечення повного та своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій, допомоги на поховання та інших соціальних виплат, що здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України.

Таким чином, позивач у справі, Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м. Донецька, є органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього ст. 12 Прикінцевих положень Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 01.03.2001 року № 121/2001.

Відповідно до отриманої інформації з веб-сайту Державного підприємства «Інформаційно-ресурсний центр», який є технічним адміністратором Єдиного державного реєстру (Наказ Міністерства юстиції України № 2009/5 від 19.08.2011 року), відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Донбас-Мотор», є юридичною особою, код ЄДРПОУ 25605193, зареєстровано виконавчим комітетом Донецької міської ради 06.07.1998 року, місцезнаходження: 83004, Донецька область, м. Донецьк, Київський район, вул. Артема, буд. 136 (а.с. 15-17).

22.05.2012 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Донбас-Мотор» (Продавець за договором) та ОСОБА_2 (покупець за договором) був укладений договір № 00012493, відповідно до якого покупцем було придбано легковий автомобіль HONDA CIVIC 4D 2012 року випуску, тип 2012, CIVIC 4D LS, AT 5, 1.8, NH-700М за ціною 204 600,00 гривень (а.с. 6-7).

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 05.07.2012 року по справі № 2а/0570/6643/2012 адміністративний позов ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України у Кіровському районі м. Донецька про стягнення суми сплаченого збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 5 115,00 грн. - задоволений. Стягнуто з Державного бюджету України на користь ОСОБА_22 кошти в розмірі 5 115,00 грн. (а.с. 8-11).

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 23.10.2012 року постанова суду першої інстанції від 05.07.2012 року залишена без змін (а.с. 12-13).

Відповідно до довідки управління Державної казначейської служби в Кіровському районі м. Донецька № 57/02-47/287 від 20.03.2013 року ОСОБА_2 було повернуто 03.10.2012 року суму збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 5115,00 грн. (а.с.5).

Статтею 3 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» № 400/97-ВР (в редакції яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що збір на обов`язкове державне пенсійне страхування платники збору сплачують до Пенсійного фонду України у порядку, визначеному законодавством України.

Згідно п. 7 цього Закону платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є юридичні та фізичні особи при відчуженні легкових автомобілів, крім автомобілів, якими забезпечуються інваліди, та тих автомобілів, які переходять у власність спадкоємцям за законом.

Відповідно до цього Закону (в редакції яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) обов'язок зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування покладається на осіб, які відчужують автотранспортний засіб.

03.11.1998 року Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову «Про порядок сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій» № 1740 від 03.11.1998 року, яким врегульований порядок та строки сплати збору.

Згідно з п. 14 Порядку, органи державтоінспекції здійснюють реєстрацію легкових автомобілів лише за умови сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що підтверджується документом про сплату цього збору.

Відповідно до п. 15 Порядку, суми збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій з відчуження легкових автомобілів сплачуються платниками цього збору на рахунки з обліку коштів спеціального фонду державного бюджету, відкриті в управліннях Державного казначейства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, за місцем реєстрації легкового автомобіля (а не за місцем реєстрації продавця чи покупця).

Постановою Кабінету Міністрів України «Про порядок спалити збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій» № 1740 від 03.11.1998 року врегульована процедура сплати цього збору, рахунки на які повинен сплачуватись цей збір та порядок його сплати.

Відповідно до п. 15 Порядку № 1740, суми збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій з відчуження легкових автомобілів сплачуються платниками цього збору на рахунки з обліку коштів спеціального фонду державного бюджету, відкриті в управліннях Казначейства в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, за місцем реєстрації легкового автомобіля.

Відповідно до постанови Донецького окружного адміністративного суду від 05.07.2012 року по справі № 2а/0570/6643/2012 ОСОБА_2 був сплачений збір при купівлі автомобіля у відповідача в розмірі 5 115,00 грн. на користь місцевого бюджету Кіровського району м. Донецька (абз. 11, 12 а.с. 9).

Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію транспортного засобу легкового автомобіля HONDA CIVIC 4D 2012 року випуску, тип 2012, CIVIC 4D LS, AT 5, 1.8, NH-700М, зазначений транспортний засіб зареєстровано в Кіровському районі м. Донецька (а.с. 48).

Місцем реєстрації автомобіля є Кіровський район м. Донецька, то управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м. Донецька є повноважним органом щодо забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства про пенсійне забезпечення; забезпечення збирання та акумулювання страхових внесків, інших надходжень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не сплачених сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, відповідно до Положення про Пенсійний фонду України.

Згідно п. 16 Порядку № 1740, суми збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що сплачуються платниками з торгівлі ювелірними виробами із золота (крім обручок), платини і дорогоцінного каміння, з відчуження легкових автомобілів, з операцій купівлі-продажу нерухомого майна, з надання послуг стільникового рухомого зв'язку (додаткові збори на виплату пенсій), зараховуються в установленому порядку до загального фонду державного бюджету і використовуються згідно із Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік.

Суд дійшов правильного висновку, що позов Управління Пенсійного фонду України в Кіровському району м. Донецька Донецької області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбас-Мотор» про стягнення збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 5 115,00 грн. підлягає задоволенню.

З урахуванням викладеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дотримався норм матеріального та процесуального права під час вирішення справи, тобто відсутні підстави для скасування або зміни судового рішення.

Керуючись ст. 198, 200, 205, 206 КАС України суд ,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбас-Мотор» на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 24 травня 2013 року у справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в Кіровському району м. Донецька Донецької області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбас-Мотор» про стягнення збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 24 травня 2013 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь в справі, та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Колегія суддів О.А.Нікулін

О.П.Лях

В.В.Попов

Дата ухвалення рішення18.06.2013
Оприлюднено21.06.2013
Номер документу31943553
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування

Судовий реєстр по справі —805/5922/13-а

Ухвала від 12.06.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 16.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 18.06.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 12.06.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 03.06.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 26.04.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Постанова від 24.05.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні