Ухвала
від 13.06.2013 по справі 1570/1701/2012
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 червня 2013 р.Справа № 1570/1701/2012

Категорія: 8.1.1 Головуючий в 1 інстанції: Соколенко О. М.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

доповідача - судді Стас Л.В.

суддів- Турецької І.О, Косцової І.П.

розглянувши у письмовому провадженні справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2013 року по справі за позовом приватного підприємства «Сан - Ойл» до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання дії протиправними

ВСТАНОВИВ:

Позивач - приватне підприємство «Сан-Ойл» (далі -ПП «Сан-Ойл») звернувся з позовом до державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси (далі -ДПІ у Київському районі м. Одеси), в якому просив визнати протиправними дії ДПІ у Київському районі м. Одеси щодо проведення позапланової документальної невиїзної перевірки ПП «Сан-Ойл» з питань правових відносин з ТОВ «Транс-Трейд-Ком» за період серпень 2010 року, визнати протиправними дії ДПІ у Київському районі м. Одеси щодо визнання правочинів нікчемними по правовим відносинам у фінансово-господарських операціях між ПП «Сан-Ойл» з ТОВ «Транс-Трейд-Ком», ДП «Херсонський Річковий Порт» АСК «Укррічфлот», ТОВ «Кримська Водочна Компанія», ДП «Гарантія-Маркет» за період серпень 2010 року, викладені в акті перевірки ПП «Сан-Ойл» від 27.12.2011 року №3771/23-34/32600222/82.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2013 року - позов задоволено частково. Визнано протиправними дії державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси щодо проведення з 14.12.2011 року по 20.12.2011 року позапланової документальної невиїзної перевірки ПП «Сан-Ойл» з питань правових відносин з«Транс-Трейд-Ком» за період серпень 2010 року. В іншій частині позовних вимог - відмовлено.

В апеляційній скарзі, ДПІ у Київському районі м. Одеси, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить постанову суду від 13.02.2013 року -скасувати, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позову.

Колегія суддів, заслухавши доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ДПІ у Київському районі м. Одеси з 14.12.2011 року по 20.12.2011 року проведена позапланова документальна невиїзна перевірка ПП «Сан-Ойл» з питань правових відносин з товариством з обмеженою відповідальністю «Транс-Трейд-Ком» , за період серпень 2010 року, за результатом якої відповідачем складено акт перевірки від 27.12.2011 року №3771/23-34/32600222/82 (т.1, а.с.11-30).

З акта перевірки вбачається, що перевірка проводилась на підставі рішення керівника ДПІ у Київському районі м. Одеси, оформленого наказом ДПІ у Київському районі м. Одеси від 14.12.2011 року №1113-п та відповідно до п. 75.1 ст. 75 , пп. 78.1.1 ст. 78 , п. 79.1 ст. 79 Податкового кодексу України за результатами отриманих матеріалів невиїзної документальної перевірки ТОВ «Транс-Трейд-Ком» з питань формування податкового кредиту за рахунок контрагентів, відображених у податкових деклараціях з ПДВ за травень, червень, серпень, вересень 2010 року (акт від 27.01.2011 року № 282/232-100/36621969 ДПІ у Заводському районі м. Миколаєва, надісланий листом №3706/7/234-11 від 06.07.2011 року по запиту, наданому в ході виїзної позапланової документальної перевірки з питань достовірності відображення податкового кредиту з податку на додану вартість по деклараціях з ПДВ за травень, серпень, листопад 2010 року згідно з абз.4, пп. 3.1.5. п. 3.1. р. 3 Регламенту комплексного відпрацювання сум податкового кредиту з ПДВ, затвердженого наказом ДПА України від 25.01.2011 року № 34).

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 ПК України , органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.

Згідно з пп. 75.1.2. п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Згідно з п.79.1. ст.79 Податкового кодексу України , документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу . Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

З аналізу наведених статей вбачається, що проведення позапланової невиїзної документальної перевірки допускається лише при наявності підстав (обставин) для проведення позапланової перевірки, вичерпний перелік яких наведений у п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України .

Як вбачається з акту перевірки позивача, вказана перевірка проведена ДПІ у Київському районі м. Одеси за наслідками перевірки контрагента позивача ТОВ «Транс-Трейд-Ком», за результатами якої ДПІ у Заводському районі м. Миколаєва складено акт від 27.01.2011 року №282/232-100/36621969 «Про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ «Транс-Трейд-Ком» з питань формування податкового кредиту за рахунок контрагентів, відображених у податкових деклараціях з ПДВ за травень, червень, серпень, вересень 2010 року» (т.1, а.с.141-180).

Згідно з пп. 78.1.1. п.78 якої документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Тобто, підпунктом 78.1.1. п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України , який визначений відповідачем як підстава для проведення ним позапланової невиїзної документальної перевірки ПП "Сан-Ойл", проведення перевірки ставиться у залежність не лише у зв'язку із отриманням результатів перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації, в яких встановлені факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а ще із ненаданням платником податку пояснень та їх документальних підтверджень на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Зі змісту цієї норми права випливає, що вказана норма може використовуватись як підстава для проведення позапланової перевірки, за умови, якщо проведенню такої перевірки обов'язково передує направлення відповідного запиту платнику податків, отримання ним цього запиту, а також ненадання на нього обґрунтованої відповіді із доданням необхідних документів протягом 10 днів з моменту отримання запиту.

Судом також встановлено, що при проведенні відповідачем з 14.12.2011 року по 20.12.2011 року перевірки ПП «Сан-Ойл», відповідачем взагалі не направлявся запит на адресу ПП «Сан-Ойл» з приводу надання письмових пояснень та їх документальних підтверджень по взаємовідносинам з ТОВ «Транс-Трейд-Ком».

Тобто, податковим органом не дотримано всіх умов, за наявності яких виникають підстави для проведення перевірки відповідно до пп. 78.1.1. п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України .

Колегія суддів погоджується з думкою суду першої інстанції стосовно недоречності посилання відповідача на направлення запиту на адресу позивача від 07.02.2011 року № 3206/15-02/691 як на підставу виконання ним вимог пп. 78.1.1. п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України оскільки, запит, на який посилається відповідач, датований 07.02.2011 року, проте акт перевірки контрагента позивача направлено на адресу відповідача тільки 06.07.2011 року, та отримано останнім 07.07.2011 року.

Відповідно до п.78.4 ст.78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Поряд з цим, пунктом 79.2. ст.79 Податкового кодексу України визначено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Судом встановлено, що головою комісії з проведення реорганізації ДПІ у Київському районі м. Одеси 14 грудня 2011 року за № 1113-п прийнято наказ «Про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки», яким визначено організувати проведення позапланової невиїзної документальної перевірки ПП «Сан-Ойл» з питань правових відносин з ТОВ «Транс-Трейд-Ком» за період серпень 2010 року (т.1, а.с.138). Разом з цим, головою з комісії з проведення реорганізації ДПІ у Київському районі м. Одеси на підставі вказаного наказу виписано повідомлення від 14 грудня 2011 року №179 про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки ПП «Сан-Ойл» з 14 грудня 2011 року (т.1, а.с.139), в якому зазначено, що відповідно до п. 85.2 ст. 85 ПК України , починаючи з 14.12.2011 року ПП «Сан-Ойл» необхідно забезпечити надання всіх необхідних документів, що підтверджують дані податкових декларацій (розрахунків), зокрема фінансову, статистичну та іншу звітність, регістри податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, а також первинні та інші документи, які використовувались в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

При цьому, на підтвердження направлення вказаного наказу та повідомлення про проведення перевірки позивачем надано до суду копію повідомлення про вручення поштового відправлення, з якого вбачається, що вказані документи були направлені на адресу ПП «Сан-Ойл» 14 грудня 2011 року та отримані останнім 11.01.2012 року.

Тобто, наказ та повідомлення про проведення перевірки були направлені на адресу позивача 14.12.2011 року, тобто в день початку проведення перевірки, а отримані позивачем 11.01.2012 року, тобто вже після проведення перевірки та складання акту про її проведення.

Отже, суд дійшов вірного висновку, що ДПІ у Київському районі м. Одеси при проведенні перевірки порушило вимоги ст. 79 ПК України щодо надіслання позивачу наказу про проведення перевірки та повідомлення про її проведення, оскільки наказ та повідомлення були спрямовані на адресу позивача в день проведення перевірки, а отримані позивачем вже після її проведення та складання акту перевірки.

Таким чином, колегія суддів погоджується з посиланням суду першої інстанції, що недотримання відповідачем зазначених вимог Податкового кодексу України дає суду підстави для висновку про неправомірність дій відповідача при проведенні перевірки ПП «Сан-Ойл», оформленої актом від 27.12.2011 року №3771/23-34/32600222/82.

Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив всі обставини справи, прийняв постанову з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ч. 1 ст. 195, п.1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. 254 КАС України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби - залишити без задоволення.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2013 року по справі за позовом приватного підприємства «Сан - Ойл» до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання дії протиправними - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає чинності негайно, однак може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з моменту виготовлення її в повному обсязі.

Головуючий:

Судді:

Дата ухвалення рішення13.06.2013
Оприлюднено21.06.2013
Номер документу31958814
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дії протиправними

Судовий реєстр по справі —1570/1701/2012

Ухвала від 21.03.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 27.03.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

Ухвала від 13.06.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 20.03.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Постанова від 18.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

Ухвала від 07.03.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні