ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 червня 2013 року справа № 823/1532/13-а
м. Черкаси
12 год. 20 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Чубар Т.М.,
при секретарі - Нестеренко В.О.,
за участю представника позивача державного підприємства «Підприємство Уманської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Черкаській області (№ 129)» Данілейченка А.М. - за довіреністю № 115 від 15.05.2013р.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом державного підприємства «Підприємство Уманської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Черкаській області (№ 129)» до управління Пенсійного фонду України в м. Умані та Уманському районі Черкаської області про скасування рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулося державне підприємство «Підприємство Уманської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Черкаській області (№ 129)», в якому просить скасувати рішення управління Пенсійного фонду України в м. Умані та Уманському районі Черкаської області № 78 від 14.03.2013р. про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, обґрунтовуючи їх тим, що 14.03.2013р. управлінням Пенсійного фонду України в м. Умані та Уманському районі Черкаської області винесено рішення № 78 про застосування до державного підприємства «Підприємство Уманської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Черкаській області (№ 129)» штрафних санкцій в розмірі 350 грн. 35 коп. та пені в розмірі 28 грн. 03 коп. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску. Представник позивача зазначає, що дане рішення є протиправним та підлягає скасуванню, адже суми єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування були помилково сплачені на неналежний рахунок, але в межах строку, визначеного Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». Також, представник позивача вказує, що представник управління Пенсійного фонду України в м. Умані та Уманському районі Черкаської області не повідомив про зміну рахунку, на який належить сплачувати суми єдиного внеску, що й призвело до сплати коштів на інший рахунок. Не погоджуючись з винесеним відповідачем рішенням № 78 від 14.03.2013р. позивачем направлені листи № 8/2-61 від 21.03.2013р. та № 8/2-66 від 01.04.2013р. щодо надання роз'яснення з приводу нарахування штрафних санкцій та пені. Листом управління Пенсійного фонду України в м. Умані та Уманському районі Черкаської області № 37 від 04.04.2013р. повідомило позивача, що нарахування штрафних санкцій та пені відбулося на законних підставах.
Представник відповідача, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи, в судове засідання не з'явився, на адресу суду направив заперечення проти адміністративного позову, мотивоване тим, що відповідно до п. 2 ч.11 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» за несвоєчасну (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Згідно з ч. 10 та 13 статті 25 даного Закону на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно. Відповідно до п. 1 ч. 10 статті 9 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки Пенсійного фонду вважається день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок Пенсійного фонду. Механізм перерахування на належний рахунок коштів визначений Порядком зарахування в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення помилково сплачених коштів, який затверджено постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010р. № 21-1 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.10.2010р. за № 955/18250. Згідно пункту 9 даного Порядку помилково сплачені суми єдиного внеску та/або фінансових санкцій на неналежний рахунок органу Пенсійного фонду, перераховується шляхом оформлення органом Пенсійного фонду розрахункового документа про перерахування коштів на відповідний рахунок органу Пенсійного фонду за заявою платника не пізніше наступного робочого дня з дня надходження такої заяви. Позивачем до управління Пенсійного фонду України в м. Умані та Уманському районі Черкаської області заява про перерахування сум єдиного внеску, сплачених позивачем на неналежний рахунок, подана лише 27.02.2013р. Також, згідно списку платників, які отримали повідомлення про нові розрахункові рахунки, встановлено, що 10.01.2013р. державним підприємством «Підприємство Уманської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Черкаській області (№ 129)» отримано повідомлення про нові розрахункові рахунки для сплати єдиного внеску, що засвідчено підписом представника позивача. Таким чином, рішення управління Пенсійного фонду України в м. Умані та Уманському районі Черкаської області № 78 від 14.03.2013р. про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску є правомірним та винесено відповідно до вимог чинного законодавства України.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що позивач - державне підприємство «Підприємство Уманської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Черкаській області (№ 129)» зареєстрований як юридична особа виконавчим комітетом Уманської міської ради Черкаської області 06.08.2012р., ідентифікаційний код 08681074.
14 березня 2013 року управлінням Пенсійного фонду України в м. Умані та Уманському районі Черкаської області винесено рішення № 78 про застосування до державного підприємства «Підприємство Уманської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Черкаській області (№ 129)» за період з 20.02.2013р. до 28.02.2013р. штрафних санкцій в розмірі 350 грн. 35 коп. та нарахування пені в розмірі 28 грн. 03 коп. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яке отримане уповноваженою особою позивача 21.03.2013р.
21 березня 2013 року державним підприємством «Підприємство Уманської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Черкаській області (№ 129)» направлено на адресу управління Пенсійного фонду України в м. Умані та Уманському районі Черкаської області лист № 8/2-61 щодо надання роз'яснення з приводу нарахування штрафних санкцій та пені.
01 квітня 2013 року державним підприємством «Підприємство Уманської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Черкаській області (№ 129)» повторно направлено на адресу управління Пенсійного фонду України в м. Умані та Уманському районі Черкаської області лист № 8/2-66 щодо надання роз'яснення з приводу нарахування штрафних санкцій та пені.
02 квітня 2013 року управлінням Пенсійного фонду України в м. Умані та Уманському районі Черкаської області направлено на адресу державного підприємства «Підприємство Уманської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Черкаській області (№ 129)» лист № 6598/01, згідно якого відповідач зазначив, що відповідно до списку платників, які отримали повідомлення про нові розрахункові рахунки, встановлено, що 10.01.2013р. державним підприємством «Підприємство Уманської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Черкаській області (№ 129)» отримано повідомлення про нові розрахункові рахунки для сплати єдиного внеску, що засвідчено підписом представника позивача. Таким чином, рішення управління Пенсійного фонду України в м. Умані та Уманському районі Черкаської області № 78 від 14.03.2013р. про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску є правомірним та винесено відповідно до вимог чинного законодавства України.
Вирішуючи даний спір, з огляду на аргументацію позивача, суд враховує, що спеціальним законом, який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, є Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464-VI від 08.07.2010р. (далі по тексту - Закон № 2464), що набрав чинності з 01.01.2011р.
Відповідно до статті 1 Закону № 2464 єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування згідно статті 4 Закону № 2464 є, зокрема:
- роботодавці:
підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами;
фізичні особи - підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців);
фізичні особи, які забезпечують себе роботою самостійно, та фізичні особи, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) тощо;
- фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та члени сімей цих осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності;
- особи, які забезпечують себе роботою самостійно - займаються незалежною професійною діяльністю, а саме науковою, літературною, артистичною, художньою, освітньою або викладацькою, а також медичною, юридичною практикою, в тому числі адвокатською, нотаріальною діяльністю, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід безпосередньо від цієї діяльності, за умови, що такі особи не є найманими працівниками чи підприємцями.
Страхувальниками, в свою чергу, вважаються роботодавці та інші особи, які відповідно до Закону № 2464 зобов'язані сплачувати єдиний внесок.
Статусу платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування зазначені вище суб'єкти господарювання набувають з дня взяття їх на облік Пенсійним фондом, зокрема на підставі відповідної заяви або відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
Відповідно до ч. 2 статті 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування зобов'язаний, зокрема:
своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок;
вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством;
подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики тощо.
Так, згідно ч. 8 статті 9 Закону № 2464 платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.
При цьому платники-роботодавці, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.
Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для платників - роботодавців - фізичних осіб-підприємців, які використовують працю інших осіб, та фізичних осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, - календарний рік.
Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (ч. 12 статті 9 Закону № 2464).
Частинами 5 та 7 статті 9 Закону № 2464 встановлено, що сплата єдиного внеску здійснюється виключно у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування. Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунка.
Відповідно до пункту 1 частини 10 статті 9 Закону № 2464 у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунка платника на відповідні рахунки Пенсійного фонду днем сплати єдиного внеску вважається день списання банком або Державним казначейством України суми платежу з рахунка платника незалежно від часу її зарахування на рахунок Пенсійного фонду.
Отже, наведені норми Закону № 2464 встановлюють, що обов'язковою умовою є перерахування сум єдиного внеску на відповідні рахунки органу Пенсійного фонду. Тобто, обов'язком позивача є своєчасна сплата сум єдиного внеску на відповідні рахунки управління Пенсійного фонду України в м. Умані та Уманському районі Черкаської області. Помилки в рахунках тягнуть за собою не зарахування органом Пенсійного фонду України відповідної суми єдиного соціального внеску на відповідний окремий розрахунковий рахунок, а тому така сума в розумінні Закону № 2464 буде вважатись несвоєчасно сплаченою.
Механізм перерахування на належний рахунок коштів визначений Порядком зарахування в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення помилково сплачених коштів, який затверджено (далі - Порядок).
Згідно пункту 9 Порядку помилково сплачені суми єдиного внеску та/або фінансових санкцій на неналежний рахунок органу Пенсійного фонду, перераховуються шляхом оформлення органом Пенсійного фонду розрахункового документа про перерахування коштів на відповідний рахунок органу Пенсійного фонду за заявою платника не пізніше наступного робочого дня з дня надходження такої заяви.
Позивачем до управління Пенсійного фонду України в м. Умані та Уманському районі Черкаської області заява про перерахування сум єдиного внеску, сплачених позивачем на неналежний рахунок, подана 27.02.2013р. Як наслідок, зараховано відповідну суму єдиного внеску 28.02.2013р.
Відповідно до п. 2 ч. 11 статті 25 Закону № 2464 за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Згідно з частинами 10 та 13 статті 25 Закону на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.
За таких обставин, з урахуванням наведених норм, суд вважає, що відповідачем правомірно застосовано до позивача оскаржуваним рішенням штрафні санкції та нараховано пеню за несвоєчасну сплату єдиного внеску за період з 20.02.2013р. по 28.02.2013р.
На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Т.М. Чубар
Повний текст постанови виготовлений 20 червня 2013 року.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2013 |
Оприлюднено | 26.06.2013 |
Номер документу | 31974249 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Т.М. Чубар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні