Рішення
від 19.06.2013 по справі 904/2890/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

19.06.13р. Справа № 904/2890/13

За позовом: Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ

До відповідача-1: Приватного підприємства "Сади Приорілля", с. Молодіжне Царичанського району Дніпропетровської області

До відповідача-2: Цибульківської сільської ради, с. Цибульківка Царичанського району Дніпропетровської області

Про: зобов'язання вчинити певні дії

Суддя: Крижний О.М.

Представники:

Від позивача : Міх В.О., довіреність №122 від 05.09.2012 року, провідний спеціаліст-юрисконсульт;

Від відповідача-1 : Кушнір М.М., довіреність №95 від 18.04.2013 року, заступник виконавчого директора;

Від відповідача-2: Новицький С.В., посвідчення №С-20/11, Цибульківський сільський голова Царичанського району.

СУТЬ СПОРУ:

Регіональне відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області звернулося до господарського суду з позовом, яким просить з урахуванням уточнень просить:

- зобов'язати Приватне підприємство "Сади Приорілля" передати до комунальної власності територіальної громади Цибульківської сільської ради об'єкти інженерної інфраструктури, які обслуговують житловий фонд Цибульківської територіальної громади, а саме: дорога автомобільна 3 км. (інв. №754), телефонну мережу (інв. №759), артскважина (інв. №752), вежа водонапірна (інв. №704), башта Рожановського (інв. №705), колодязь шахтний (інв. №743, 744, 745, 746, 747, 748, 749), каналізація (інв. №739), газопровід (інв. №707), водопровід (інв. №702), незавершене будівництво газифікації (газопровід, інв. №б/н), станція катодна (невстановлене обладнання, інв. №б/н), шафа газова (невстановлене обладнання, інв. №б/н), які перебувають на балансі приватного підприємства „Сади Приорілля" за актом приймання-передачі;

- зобов'язати територіальну громаду Цибульківської сільської ради прийняти до комунальної власності об'єкти інженерної інфраструктури, які обслуговують житловий фонд Цибульківської територіальної громади, а саме: дорога автомобільна 3 км. (інв. №754), телефонну мережу (інв. №759), артскважина (інв. №752), вежа водонапірна (інв. №704), башта Рожановського (інв. №705), колодязь шахтний (інв. №743, 744, 745, 746, 747, 748, 749), каналізація (інв. №739), газопровід (інв. №707), водопровід (інв. №702), незавершене будівництво газифікації (газопровід, інв. №б/н), станція катодна (невстановлене обладнання, інв. №б/н), шафа газова (невстановлене обладнання, інв. №б/н), які перебувають на балансі приватного підприємства „Сади Приорілля" за актом приймання-передачі;

- зобов'язати відповідачів надати до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області примірник акту приймання-передачі вищевказаних об'єктів інженерної інфраструктури після його підписання сторонами;

- судові витрати покласти на відповідачів.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що протоколом засідання комісії за підсумками інвентаризації майна, яке не увійшло до статутного фонду ВАТ „Радгосп ім. Тельмана" від 20.03.2000 року було запропоновано передати житлові будинки та інженерні мережі районному управлінню ЖКГ. Рішенням від 20.09.2000 року Цибульківської сільської ради Дніпропетровської області надано згоду на здійснення безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної інфраструктури ВАТ „Радгосп ім. Тельмана", а саме: амбулаторія з обладнанням, житлові будинки та інженерні мережі, тепломережу, котельну з обладнанням, газопровід, телефонну мережу, дорогу 3 км. Однак на теперішній час питання про передачі об'єктів інженерної інфраструктури, що перебувають на балансі ПП „Сади Приорілля" до комунальної власності Цибульківської сільської ради для обслуговування населення не вирішено відповідачами.

У відзиві на позов, поданий до суду 08.05.2013 року, Приватне підприємство "Сади Приорілля" просило в задоволенні позову відмовити, оскільки вважає, що вчинило усіх дій для передачі об'єктів соціальної інфраструктури до територіальної громади Цибульківської сільської ради.

У той же час 05.06.2013 року відповідачем-1 подано заяву про визнання позову у повному обсязі (а.с. 232).

13.05.2013 року Приватне підприємство "Сади Приорілля" надало пояснення по справі відповідно до яких зазначає, що рішенням дванадцятої сесії третього скликання Цибульківської сільської ради №38 від 20.09.2000 року надано згоду на передачу в комунальну власність об'єктів соціальної інфраструктури, а саме: дорога автомобільна 3 км., телефонна мережа, артскважина, вежа водонапірна, башта Рожновського, колодязі шахтні, каналізація, газопровід, водопровід. Відповідач-1 зазначає, що перелік об'єктів зазначених позивачем у позовній заяві відповідає переліку об'єктів зазначених у рішенні Цибульківської сільської ради №38 від 20.09.2000 року за виключенням: незавершеного будівництва газифікації (газопровід, інв. №б/н), станції катодної (невстановлене обладнання, інв. №б/н), шафа газова (невстановлене обладнання, інв. №б/н). Причини невключення вище згаданих трьох об'єктів в рішення Цибульківської сільської ради №38 від 20.09.2000 року для передачі у комунальну власність відповідачу-1 не відомі.

10.06.2013 року відповідачем-1 подані пояснення, у яких зазначає, що газопровід (інв.№707), незавершене будівництво газифікації (інв.№б/н), станція катодна (невстановлене обладнання інв. №б/н), шафа газова (невстановлене обладнання інв.№б/н) вже передані на баланс Царичанського управління експлуатації газового господарства, про що додає відповідні акти. Відповідач-1 зазначає, що 06.06.2013 року отримав відповідь від комунального підприємства „Царичанське виробниче об'єднання житлово-комунального господарства" Царичанської районної ради, в якій зазначається, що артскважина (інв.№752), вежа водонапірна (інв. №704), башта Рожновського (інв. №705), колодязі шахтні (інв.№№743, 744, 745, 746, 747, 748, 749), каналізація (інв. №739), водопровід (інв. №702) на баланс КП „Царичанського виробничого об'єднання житлово-комунального господарства" не передавався. Також відповідач-1 зазначає. що відповіді від ПАТ „Укртелеком" на лист стосовно передачі телефонної мережі (інв. №759) не отримало.

Цибульківська сільська рада проти позову заперечує, просить в його задоволенні відмовити. У відзиві на позов відповідач-2 зазначає, що рішенням Цибульківської сільської ради від 08.09.2000 року №38 „Про надання згоди сільської ради на здійснення безоплатної передачі об'єктів соціальної інфраструктури ВАТ Радгосп ім. Тельмана у комунальну власність" було прийнято рішення про надання згоди на здійснення безоплатної передачі об'єктів соціальної інфраструктури ВАТ радгосп ім. Тельмана у комунальну власність, зокрема, зазначених у позовній заяві: дороги автомобільної 3 км., телефонної мережі, артскважини, вежі водонапірної, башти Рожновського, колодязів шахтних, каналізації, газопроводу та водопроводу. Але відповідно до п.10 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.1998 року №1482 „Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" до актів приймання-передачі державного майна, що не увійшло до Статутного капіталу господарських товариств, створених у процесі приватизації, корпоратизації, повинні додаватися: зареєстровані в установленому порядку правовстановлюючі документи на нерухоме майно та земельні ділянки; виписка з бухгалтерського балансу, складеного на останню звітну дату, про вартість об'єкта передачі; титули будов та проектно-кошторисна документація - у разі передачі об'єктів незавершеного будівництва. Так як перелічені документи до Цибульківської сільської ради не надходили, немає можливості здійснити приймання зазначених у позовній заяві об'єктів соціальної інфраструктури, які обслуговують житловий фонд Цибульківської територіальної громади.

Розгляд справи був відкладений з 24.04.2013 року на 15.05.2013 року, з 15.05.2013 року на 22.05.2013 року, з 22.05.2013 року на 05.06.2013 року, з 05.06.2013 року на 19.06.2013 року.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 05.06.2013 року строк вирішення спору продовжено на 15 днів.

В судовому засіданні 19.06.2013 року оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача-1, господарський суд, -

В С Т А Н О В И В:

Згідно п.1 наказу Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області від 02.02.2000 року №12/393-АО державне підприємство радгоспу ім. Тельмана Царичанського району Дніпропетровської області було перетворено на відкрите акціонерне товариство "Радгосп ім. Тельмана", засновником якого є Регіональне відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області.

Згідно довідки Приватного підприємства „Сади Приорілля" №109 від 16.05.2013 року, приватне підприємство „Сади Приорілля" утворене на підставі рішення засновників від 09.11.2010 року на виконання рішення загальних зборів відкритого акціонерного товариства „Сади Приорілля" від 24.08.2010 року, які прийняли рішення щодо припинення відкритого акціонерного товариства „Сади Приорілля" шляхом його реорганізації перетворення у приватне підприємство „Сади Приорілля". Приватне підприємство „Сади Приорілля" (ідентифікаційний код 04414753), зареєстроване Царичанською районною державною адміністрацією Дніпропетровської області 22.12.1995 року (розпорядження №339-Р), та засноване відповідно до рішення регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області від 02.02.2000 року №12/393-АО шляхом перетворення радгоспу ім. Тельмана (ідентифікаційний код 04414753) у відкрите акціонерне товариство „Радгосп імені Тельмана" (розпорядження Царичанської районної державної адміністрації Дніпропетровської області від 07.02.2000 року, реєстраційна справа №04052413ю0010060, ідентифікаційний код 00414753), внаслідок передачі йому всього майна, всіх прав та зобов'язань, відповідно до Закону України „Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі" від 10.07.1996 року з подальшим перейменуванням його у відкрите акціонерне товариство „Сади Приорілля". Також правонаступництво Приватного підприємства „Сади Приорілля" просліджується і у п. 1.1 нової редакції Статуту підприємства, копія якого знаходиться в матеріалах справи.

Відтак, приватне підприємство „Сади Приорілля" є правонаступником державного підприємства радгоспу ім. Тельмана Царичанського району Дніпропетровської області.

Розпорядженням Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області від 25.10.1999 року №12/43-РСИ було запропоновано затвердити акт оцінки вартості державного майна радгоспу ім. Тельмана Царичанського району Дніпропетровської області.

25.10.1999 року було складено Акт оцінки вартості цілісного майнового комплексу Радгоспу ім. Тельмана Царичанського району (а.с.17-18) та зміни та доповнення до акту оцінки вартості цілісного майнового комплексу Радгоспу ім. Тельмана Царичанського району (а.с. 19) .

Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області від 24.01.2000 року №12/01-ПП затверджено план приватизації державного майна радгоспу ім. Тельмана Царичанського району Дніпропетровської області.

Згідно актів приймання-передачі житлового фонду у комунальну власність відкрите акціонерне товариство „Сади Приорілля" передало, а Цибульківська сільська рада прийняла у комунальну власність житлові будинки за адресами: с. Молодіжне, вул. Тельмана, 1 (акт від 25.09.2000р.), с. Молодіжне, вул. Тельмана, 2 (акт від 25.09.2000 р.), с. Молодіжне, вул.. Тельмана, 5 (акт від 25.09.2000р.), с. Молодіжне, пер. Кооперативний, 4а (акт від 25.09.2000р.), с. Молодіжне, вул.. Кооперативна, 6 (акт від 25.09.2000р.), вул. Кооперативна, 8 (акт від 25.09.2000р.), с. Молодіжне вул. Мічуріна, 1 (акт від 25.09.2000р.), с. Молодіжне вул. Мічуріна, 2 (акт від 25.09.2000р.), с. Молодіжне вул. Леніна, 2 (акт від 25.09.2000р.), вул. Леніна, 21 (акт від 25.09.2000р.), с. Молодіжне, вул. Леніна, 21-а (акт від 25.09.2000р.), с. Молодіжне, вул. Леніна, 22 (акт від 25.09.2000р.), с. Молодіжне, вул. Леніна, 24 (акт від 25.09.2000р.).

Також відкрите акціонерне товариство „Сади Приорілля" передало у комунальну власність Цибульківській сільській раді: Будинок культури з обладнанням розташованого у с. Молодіжне по вул. Тельмана за актом приймання-передачі від 25.12.2000р.; Молодіжнянську лікарську амбулаторію, розташовану у с. Молодіжне, вул. Тельмана, 7 за актом приймання-передачі від 21.01.2005р.; Будинок котельні з обладнанням та теплотрасу, розташовану у с. Молодіжне по вул. Мічуріна, за актом приймання-передачі від 25.12.2000р.; Дитячий садок, розташований у с. Молодіжне по вул. Леніна за актом приймання-передачі від 24.11.2000р.

Актом перевірки утримання, збереження та використання об'єктів державної власності, які в процесі приватизації не увійшли до статутного капіталу ВАТ „Сади Приорілля", але знаходяться на балансі його правонаступника ПП „Сади Приорілля" встановлено, що в процесі приватизації державного підприємства радгоспу ім. Тельмана, не увійшло до статутного капіталу створеного відкритого акціонерного товариства „Сади Приорілля" та на теперішній час знаходиться на балансі його правонаступника - ПП „Сади Приорілля" (перевірка здійснювалась за період з 16.08.2008 по 21.12.2010р.р.) до статутного капіталу ВАТ „Сади Приорілля" не увійшло 186 об'єктів, а саме: 37 об'єктів державного житлового фонду; 62 об'єктів соціально-побутового призначення та інженерних споруд; 4 об'єкти невстановленого обладнання; 3 об'єкти незавершеного будівництва; 80 об'єктів лінії вторинного виробництва цеху переробки плодів (винцех).

Згідно акту візуального обстеження об'єктів державної власності, які під час приватизації не увійшли до статутного капіталу ВАТ „Сади Приорілля" від 27.12.2010 року, який складено за результатами візуального огляду державного майна, виявлено майно, яке не увійшло до статутного капіталу ВАТ „Сади Приорілля" під час приватизації і є державною власністю, зокрема:

- незавершене будівництво газифікації (газопровід) інв. №б/н - в 2004 році добудоване, використовується за призначенням, стан - добре;

- станція катодна (невстановлене обладнання) інв. №б/н - в 2004 році добудоване, використовується населенням, стан- добре;

- шафа газова (невсавновлене обладнання) інв. №б/н - в 2004 році - добудоване, використовується населенням, стан- добре;

- дорога автомобільна 3 км. Інв. №754 - в наявності, стан - задовільний;

- телефонна мережа інв. №759 - в наявності, працює, використовується населенням, стан - задовільний;

- артскважина інв. №752 - в наявності, стан задовільний, не використовується;

- вежа водонапірна інв. №704 - в наявності, сталева, використовується населенням, стан -добре;

- Башта Рожановського інв. №705 - в наявності, стан - задовільний, використовується населенням, покрита іржею;

- колодязь шахтний інв. №743 - в наявності, стан- задовільний, використовується населенням;

- колодязь шахтний інв. №744 - в наявності, стан- задовільний, використовується населенням;

- колодязь шахтний інв. №745 - в наявності, стан- задовільний, використовується населенням;

- колодязь шахтний інв. №746 - в наявності, стан- задовільний, використовується населенням;

- колодязь шахтний інв. №747 - в наявності, стан- задовільний, використовується населенням;

- колодязь шахтний інв. №748 - в наявності, стан- задовільний, використовується населенням;

- колодязь шахтний інв. №749 - в наявності, стан- задовільний, використовується населенням;

- каналізація інв. №739 - в наявності, стан - задовільний, використовується населенням;

- газопровід інв. №707 - в наявності, стан - задовільний, використовується населенням;

- водопровід інв. №702 - в наявності, в робочому стані, стан-задовільний, використовується населенням, об'єкт - під охороною.

Перебування названих об'єктів на балансі ПП „Сади Приорілля" станом на 27.12.2010 року також підтверджується додатком №1 до акту перевірки стану утримання, збереження та використання державного майна, яке не увійшло до статутного фонду ВАТ „Сади Приорілля".

Позивач просить зобов'язати відповідача-1 передати, а відповідача-2 прийняти до комунальної власності територіальної громади в особі Цибульківської сільської ради по акту приймання-передачі об'єкти інженерної інфраструктури, що обслуговують житловий фонд Цибульківської територіальної громади, а саме: дорога автомобільна 3 км. (інв. №754), телефонну мережу (інв. №759), артскважина (інв. №752), вежа водонапірна (інв. №704), башта Рожановського (інв. №705), колодязь шахтний (інв. №743, 744, 745, 746, 747, 748, 749), каналізація (інв. №739), газопровід (інв. №707), водопровід (інв. №702), незавершене будівництво газифікації (газопровід, інв. №б/н), станція катодна (невстановлене обладнання, інв. №б/н), шафа газова (невстановлене обладнання, інв. №б/н), які перебувають на балансі приватного підприємства „Сади Приорілля".

Відносини, пов'язані з передачею об'єктів права державної власності у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах або у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, а також об'єктів права комунальної власності у державну власність регулюються Законом України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", постановою Кабінету Міністрів України від 06.11.1995 року №891 «Про затвердження Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій», Положенням про управління державним майном, яке не увійшло до статутних фондів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, затвердженим спільним наказом від 19.05.1999 року №908/68 Фонду державного майна України та Міністерства економіки України тощо.

Так, згідно п.1.3 Положення про управління державним майном, яке не увійшло до статутних фондів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, затверджене спільним наказом від 19.05.1999 року №908/68 Фонду державного майна України та Міністерства економіки України, управління державним майном, яке не увійшло до статутних фондів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, полягає у виборі та забезпеченні уповноваженим органом (державні органи приватизації) способу та умов подальшого використання майна у межах чинного законодавства.

Згідно з ч. 2 ст.7 Закону України "Про управління об'єктами державної власності", до повноважень регіонального відділення, яке є одним із суб'єктів управління об'єктами державної власності (п.1 ст.4 цього Закону) відноситься, зокрема, прийняття рішення про передачу об'єктів державної власності в комунальну власність.

Відповідно до вимог ст. 2 та ч. 1 ст. 4 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", передача об'єктів з державної до комунальної власності здійснюється за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій - щодо об'єктів, у тому числі житлового фонду та інших об'єктів соціальної інфраструктури, які перебувають у повному господарському віданні чи оперативному управлінні державних підприємств, установ, організацій або не увійшли до статутних фондів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), у тому числі не завершені будівництвом.

Разом з житловим фондом, відповідно до частини 2 пункту 4 статті 7 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", передаються вбудовані і прибудовані приміщення, зовнішні мережі електро-, тепло-, газо-, водопостачання та водовідведення, а також будівлі, призначені для обслуговування цього фонду (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, обладнання тощо).

Така ж норма передбачена п. 3 Положення про порядок передачі у комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.11.1995 року № 891, згідно якої разом з відомчим житловим фондом передаються відповідним комунальним підприємствам зовнішні мережі електро-, водо- газо, теплопостачання та водовідведення, а також будівлі, призначені для обслуговування цього фонду (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, обладнання, тощо).

Вказані об'єкти інженерної інфраструктури є невід'ємною складовою частиною спірних житлових будинків та забезпечують належне функціонування та використання об'єктів державного житлового фонду.

Конкретний перелік об'єктів інженерної інфраструктури має бути встановлений сторонами під час складення відповідного акту прийому-передачі за наслідками роботи відповідної комісії, як це передбачено ст. 5 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" та Положенням про порядок передачі у комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.11.1995 року № 891.

Відповідно до наказу Фонду Державного майна України від 09.02.2007 року №222 передача об'єктів державного житлового фонду разом з інженерною інфраструктурою, що його обслуговує, а також інших об'єктів соціально-культурного призначення, які не увійшли до статутних фондів господарських товариств у процесі приватизації, але залишились на їх балансі, до комунальної власності здійснюється регіональними відділеннями Фонду Державного майна України за місцем розташування таких об'єктів.

Відповідно до статті 3 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" ініціатива щодо передачі об'єктів права державної та комунальної власності може виходити відповідно від органів, уповноважених управляти державним майном.

Рішенням №38 від 20.09.2000 року Цибульківською сільською радою надано згоду на здійснення безоплатної передачі об'єктів соціальної інфраструктури ВАТ «Радгосп ім. Тельмана» у комунальну власність.

26.02.2004 року постійна комісія з питань житлово-комунального господарства, побутового, торгівельного обслуговування населення прийнято рішення №10 про розгляд клопотання ВАТ „Сади Приорілля" по питанню передачі майна, яке не ввійшло в статутний фонд ВАТ „Сади Приорілля" в комунальну власність, відповідно до якого вирішено: рекомендувати ВАТ „Сади Приорілля" привести у відповідність з вимогами законодавства матеріали по передачі майна, яке не ввійшло в статутний фонд ВАТ „Сади Приорілля", у комунальну власність в 2-х тижневий термін та оформити належним чином документи по передачі газопроводу в с. Молодіжне на баланс управлінню по експлуатації газового господарства. Рекомендовано Цибульківській сільській раді: створити комісію по обстеженню і передачі одноквартирних будинків і шахтних колодязів; обрахувати доцільність створення госпрозрахункового комунального підприємства для обслуговування об'єктів соціальної інфраструктури; розглянути питання на сесії сільської ради про надання згоди на прийняття об'єктів соціальної інфраструктури, які не ввійшли до статутного фонду ВАТ „Сади Приорілля".

05.01.2005 року Царичанська районна рада звернулась до Цибульківської сільської ради з листом №4-71/2-09 у якому просила прийняти мережі водопостачання та каналізації до комунальної власності територіальних громад сільської ради та рекомендувала укласти договір з ВО ЖКГ на обслуговування вказаних об'єктів.

05.05.2005 року відкрите акціонерне товариство „Сади Приорілля" направило Царичанській районній державній адміністрації лист №66 з проханням вирішити питання про передачу зовнішніх мереж - каналізація та водопостачання, що знаходяться на балансі ВАТ „Сади Приорілля" у комунальну власність, оскільки на цей час дане питання не вирішене.

15.12.2006 року відкрите акціонерне товариство „Сади Приорілля" у листі №109 просило Царичанську районну державну адміністрацію вирішити питання про передачу зовнішніх мереж - каналізації та водопостачання, що знаходяться на балансі ВАТ „Сади Приорілля" у комунальну власність та повідомило, що ВАТ „Сади Приорілля" припиняє водопостачання населеному пункту с. Молодіжне з 15.01.2007 року.

15.09.2009 року Регіональне відділення Фонду державного майна по Дніпропетровській області зверталось до Цибульківської сільської ради з листом №05-10-07712 щодо прискорення передачі житлового фонду, об'єктів соціальної інфраструктури до комунальної власності.

10.01.2011 року Відкрите акціонерне товариство „Сади Приорілля" зверталось до регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області, Царичанської районної державної адміністрації, Царичанської районної ради, Цибульківської сільської ради з листом №03, у якому просило вирішити питання про передачу зовнішніх мереж - водопостачання та каналізації, що знаходяться на балансі ВАТ „Сади Приорілля" у комунальну власність, так як підприємство вимушене припинити водопостачання та водовідведення згідно приписів Царичанського міжрайонного управління водного господарства з 01.03.2011 року.

Відкрите акціонерне товариство „Сади Приорілля" у листі №34 від 05.03.2011 року просило регіональне відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області з проханням передати об'єкти держаної власності. Що розташовані в с. Молодіжне Царичанського району і знаходяться на балансі ПП „Сади Приорілля" у комунальну власність.

21.07.2011 року у листі №71 Приватне підприємство „Сади Приорілля" просило Регіональне відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області передати у комунальну власність об'єкти, що не ввійшли в статутний фонд в процесі приватизації та знаходяться на балансі приватного підприжємтсва „Сади Приорілля" Царичанського району Дніпропетровської області і тим самим сприяти виконанню вимог чинного законодавства України.

Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області від 05.08.2011 року №12/10-15-УДМ прийнято управлінське рішення провести роботу по виконанню рішення комісії регіонального відділення від 27.07.2011 року про передачу до комунальної власності територіальної громади с. Цибульківка об'єктів державної власності (згідно додатку до наказу), які не увійшли до статутного капіталу створеного ВАТ „Сади Приорілля" і які на теперішній час значаться на балансі правонаступника - приватного підприємства „Сади Приоріля".

12.10.2011 року Приватне підприємство „Сади Приорілля" зверталося до регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області з листом у якому просило сприяти ПП „Сади Приорілля" у виконанні наказу регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області №12/10-15УДМ від 05.08.2011 року.

В подальшому регіональне відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області зверталося до Цибульківської сільської ради та Приватного підприємства „Сади Приорілля" з листами №71 від 21.07.2011 року, №05-10-06909 від 15.11.2011 року, №05-10-07252 від 01.12.2011 року, №05-10-07234 від 19.12.2012 року щодо прискорення передачі об'єктів державної власності.

25.12.2012 року позивач направив відповідачу-2 претензію №05/11-07352 щодо прискорення передачі до комунальної власності об'єктів інженерної інфраструктури та незавершеного будівництва відповідно до норм чинного законодавства України.

З викладеного вбачається, що відповідач-1 не заперечував проти передачі об'єктів інженерної інфраструктури, які обслуговують житловий фонд Цибульківської територіальної громади до комунальної власності, однак відповідач-2 постійно ухилявся від прийняття цих об'єктів, матеріали справи не містять відповідей на відповідні звернення позивача.

Вищезазначеними зверненнями відповідача-2 було повідомлено про управлінське рішення щодо передачі з державної у комунальну власність об'єктів інженерної інфраструктури, які обслуговують житловий фонд Цибульківської територіальної громади до комунальної власності, які знаходяться на балансі відповідача-1.

Представницькими органами відповідних територіальних громад, які здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією та законами, є органи місцевого самоврядування - сільські, селищні, міські ради (п.1 ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Згідно ч.2 ст.4 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", передача об'єктів з державної у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах здійснюється за наявності згоди відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах рад, якщо інше не передбачено законом.

За змістом пункту 51 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", питання щодо надання згоди на передачу об'єктів з державної у комунальну власність, вирішується виключно на пленарних засіданнях відповідних рад.

20.09.2000 року Цибульківська сільська рада (12 сесія 23 скликання) прийняла рішення №38, яким надала згоду на здійснення безоплатної передачі об'єктів соціальної інфраструктури ВАТ радгосп ім. Тельмана у комунальну власність.

Згідно ч.3 п.9 постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.1998 року №1482 "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" передача майна здійснюється в місячний термін з дня прийняття рішення про передачу.

Між тим, з матеріалів справи вбачається та сторонами не заперечується, що деякі об'єкти інженерної інфраструктури, які позивач просить зобов'язати відповідача-1 передати, а відповідача-2 прийняти вже передані у комунальну власність.

Так, згідно акту приймання-передачі від 20.11.1994 року до комунальної власності передано станцію катодну (невстановлене обладнання інв. №б/н), та актів приймання-передачі від 26.12.2012 року та від 27.12.2012 року до комунальної власності передані газопровід (інв. №707), незавершене будівництво газифікації (газопровід інв. №б/н) та шафа газова (невстановлене обладнання, інв. №б/н).

Доказів передачі відповідачем-1 відповідачу-2, а також прийняття відповідачем-2 від відповідача-1 об'єкти інженерної інфраструктури, які обслуговують житловий фонд Цибульківської територіальної громади, а саме: дорога автомобільна 3 км. (інв. №754), телефонна мережа (інв. №759), артскважина (інв. №752), вежа водонапірна (інв. №704), башта Рожановського (інв. №705), колодязь шахтний (інв. №743, 744, 745, 746, 747, 748, 749), каналізація (інв. №739), водопровід (інв. №702), які перебувають на балансі приватного підприємства „Сади Приорілля" станом на час розгляду справи відповідачами не надано.

З огляду на викладене вище, позовні вимоги про зобов'язання приватного підприємства "Сади Приорілля" передати до комунальної власності територіальної громади Цибульківської сільської ради об'єкти інженерної інфраструктури, які обслуговують житловий фонд Цибульківської територіальної громади, а саме: дорога автомобільна 3 км. (інв. №754), телефонну мережу (інв. №759), артскважина (інв. №752), вежа водонапірна (інв. №704), башта Рожановського (інв. №705), колодязь шахтний (інв. №743, 744, 745, 746, 747, 748, 749), каналізація (інв. №739), які перебувають на балансі приватного підприємства „Сади Приорілля", а Цибульківську сільську раду прийняти ці об'єкти підлягають задоволенню.

При цьому суд зазначає, що пунктами 8 та 10 Положення „Про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємства, установ та організацій" затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.11.1995 року за №891 передбачено, що передача відомчого житлового фонду в комунальну власність провадиться разом з відповідною технічною документацією на будинок (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж та інші), а також документами, що встановлюють право на нього. У разі відсутності необхідної технічної документації вона відновлюється за рахунок підприємства, установи чи організації, що передає відомчий житловий фонд у комунальну власність. Разом з передачею відомчого житлового фонду в комунальну власність передається майно житлово-експлуатаційних та комунальних підприємств, які обслуговували цей фонд, у тому числі основні фонди, ремонтно-будівельні бази, майстерні, транспортні засоби, прибиральна техніка, в частині, що визначається комісією з питань приймання відомчого житлового фонду в комунальну власність.

Таким чином, у разі відсутності технічної документації на об'єкти, які підлягають передачі у комунальну власність, виготовлення такої документації покладається на Приватне підприємство „Сади Приорілля".

Стосовно вимоги позивача щодо зобов'язання відповідачів надати до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області примірник акту приймання-передачі вищевказаних об'єктів інженерної інфраструктури після його підписання сторонами, суд дійшов висновку про відмову в її задоволення, як такої що заявлена передчасно, оскільки на момент розгляду справи такого акту не існує.

З урахуванням викладеного позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

Крім того, статтею 84 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що при задоволенні позову в резолютивній частині рішення, зокрема, вказуються, найменування сторони, на користь якої вирішено спір, і сторони, з якої здійснено стягнення грошових сум або яка зобов'язана виконати відповідні дії, строк виконання цих дій, а також строк сплати грошових сум при відстрочці або розстрочці виконання рішення.

Відповідно до п. 9.10 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 23 березня 2012 року № 6 "Про судове рішення" у рішенні про вчинення певних дій або про припинення певних дій суди повинні зазначати відповідний припис, наприклад: "Такому-то звільнити таке-то приміщення (із зазначенням його найменування, місцезнаходження згідно з поштовою адресою, площі)", "Такому-то припинити такі-то дії, які перешкоджають доступу такого-то у приміщення (із зазначенням тих же даних про приміщення)", строк виконання відповідних дій та/або про видачу наказу про примусове виконання рішення.

Також суд звертає увагу на невірність думки відповідача-2 про пропуск строку позовної давності, який відповідач-2 відраховує з моменту прийняття відповідачем-2 рішення про надання згоди на прийняття майна у комунальну власність. Наявність чи відсутність вказаного рішення ніяк не впливає на встановлений законом обов'язок позивача передати, а відповідача прийняти майно до комунальної власності. Такий обов'язок існує до моменту його виконання. Тому думка відповідача-2 про пропуск строку позовної давності не відповідає дійсності.

Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на сторін пропорційно до задоволених позивних вимог.

Так, Постановою Пленуму Вищого господарського суду України №7 від 21.02.2013 року „Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" регулюються питання порядку та розміру сплати судового збору.

Згідно з п.2.11 вказаної Постанови якщо в позовній заяві об'єднано дві або більше вимог немайнового характеру, пов'язаних між собою підставами виникнення або поданими доказами, судовий збір сплачується окремо з кожної з таких вимог.

При зверненні з позовом до суду позивачем заявлено три вимоги немайнового характеру, у той час як судовий збір сплачено лише за одну вимогу немайнового характеру. Тобто, до державного бюджету додатково підлягає стягненню судовий збір за дві немайнові вимоги у розмірі 2 294 грн., при цьому виходячи з такого розрахунку.

Судом задоволено позов частково, а саме перші дві вимоги підлягають частковому задоволенню, а у третій вимозі - відмовлено.

Відповідно до п.4.1 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №7 від 21.02.2013 року «Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України» у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог; при задоволенні позову в повному обсязі відшкодування витрат позивача, що пов'язані зі сплатою судового збору, покладається на відповідача; в разі відмови у позові повністю ці витрати покладаються на позивача. Такі правила розподілу судового збору застосовуються у спорах як майнового, так і немайнового характеру.

Таким чином, судовий збір за третю вимогу, в якій відмовлено, покладається на позивача.

Судовий збір за першу вимогу, яку задоволено частково, розподіляється між позивачем та відповідачем-1 порівну, тобто по 573,50 грн.

Судовий збір за другу вимогу, яку задоволено частково, розподіляється між позивачем та відповідачем-2 порівну, тобто по 573,50 грн.

На підставі викладеного до бюджету підлягає стягненню судовий збір з позивача у розмірі 1147,00 грн. (573,50 грн. за першу вимогу і 573,50 грн. за другу вимогу), з відповідача-1 у розмірі 573,50 грн. та з відповідача-2 у розмірі 573,50 грн.

Керуючись ст.ст.1, 33, 34, 43, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити частково.

Приватному підприємству «Сади Приорілля» (51033, Дніпропетровська область, Царичанський район, с. Молодіжне, вул. Тельмана, буд. 3, ідентифікаційний код 00414753) передати до комунальної власності територіальної громади Цибульківської сільської ради наступні об'єкти інженерної інфраструктури, які обслуговують житловий фонд Цибульківської територіальної громади, а саме: дорога автомобільна 3 км. (інв. №754), телефонна мережа (інв. №759), артскважина (інв. №752), вежа водонапірна (інв. №704), башта Рожановського (інв. №705), колодязь шахтний (інв. №743, 744, 745, 746, 747, 748, 749), каналізація (інв. №739), водопровід (інв. №702), які перебувають на балансі Приватного підприємства «Сади Приорілля», за актом приймання-передачі у місячний строк з дня набрання рішенням законної сили.

Цибульківській сільській раді (51032, Дніпропетровська область, Царичанський район, с. Цибульківка, вул. Леніна, 5, ідентифікаційний код 04338167) прийняти до комунальної власності наступні об'єкти інженерної інфраструктури, які обслуговують житловий фонд Цибульківської територіальної громади, а саме: дорога автомобільна 3 км. (інв. №754), телефонна мережа (інв. №759), артскважина (інв. №752), вежа водонапірна (інв. №704), башта Рожановського (інв. №705), колодязь шахтний (інв. №743, 744, 745, 746, 747, 748, 749), каналізація (інв. №739), водопровід (інв. №702), які перебувають на балансі Приватного підприємства «Сади Приорілля», за актом приймання-передачі у місячний строк з дня набрання рішенням законної сили.

Стягнути з Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області (49000, м. Дніпропетровськ, вул. Комсомольська, 58, ідентифікаційний код 13467337) в доход Державного бюджету України в особі Управління Державної Казначейської Служби України у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області (49027, м. Дніпропетровськ, пл. Шевченка, 7, рахунок 31214206783005 в Відділенні банку ГУДКСУ у Дніпропетровській області, код ЄДРПОУ 37989269, МФО 805012, КБКД 22030001, ідентифікаційний код суду 03499891, пункт 2.2. з таблиці ставок судового збору, за яким визначено розмір судового збору) судовий збір у розмірі 1 147,00 грн.

Стягнути з Приватного підприємства «Сади Приорілля» (51033, Дніпропетровська область, Царичанський район, с. Молодіжне, вул. Тельмана, буд. 3, ідентифікаційний код 00414753) в доход Державного бюджету України в особі Управління Державної Казначейської Служби України у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області (49027, м. Дніпропетровськ, пл. Шевченка, 7, рахунок 31214206783005 в Відділенні банку ГУДКСУ у Дніпропетровській області, код ЄДРПОУ 37989269, МФО 805012, КБКД 22030001, ідентифікаційний код суду 03499891, пункт 2.2. з таблиці ставок судового збору, за яким визначено розмір судового збору) судовий збір у розмірі 573,50 грн.

Стягнути з Цибульківської сільської ради (51032, Дніпропетровська область, Царичанський район, с. Цибульківка, вул. Леніна, 5, ідентифікаційний код 04338167) в доход Державного бюджету України в особі Управління Державної Казначейської Служби України у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області (49027, м. Дніпропетровськ, пл. Шевченка, 7, рахунок 31214206783005 в Відділенні банку ГУДКСУ у Дніпропетровській області, код ЄДРПОУ 37989269, МФО 805012, КБКД 22030001, ідентифікаційний код суду 03499891, пункт 2.2. з таблиці ставок судового збору, за яким визначено розмір судового збору) судовий збір у розмірі 573,50 грн.

В іншій частині позову - відмовити.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено - 19.06.2013 року.

Суддя О.М. Крижний

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення19.06.2013
Оприлюднено25.06.2013
Номер документу31993510
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/2890/13

Ухвала від 22.08.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Крижний Олександр Миколайович

Ухвала від 15.08.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Крижний Олександр Миколайович

Рішення від 19.06.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Крижний Олександр Миколайович

Ухвала від 05.06.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Крижний Олександр Миколайович

Ухвала від 22.05.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Крижний Олександр Миколайович

Ухвала від 15.05.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Крижний Олександр Миколайович

Ухвала від 24.04.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Крижний Олександр Миколайович

Ухвала від 11.04.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Крижний Олександр Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні