Постанова
від 18.06.2013 по справі 801/3340/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 червня 2013 р. Справа №801/3340/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі

головуючого судді Кащеєвої Г.Ю. за участю секретаря Багдасарян Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби

до Колективного підприємства «Сімферопольський районний комбікормовий завод колективних сільськогосподарських підприємств»

про стягнення 95155,54 гривень,

за участю:

представник позивача - Чакал А.Р., посвідчення № 104017;

представник відповідача 1 - Гаврилюк В.П., НОМЕР_1;

представник відповідача 2 - Мудрова Л. В., НОМЕР_2;

представник відповідача 3 - Ришкевич О.Я., НОМЕР_3;

Обставини справи. Сімферопольська міжрайонна державна податкова інспекція АР Крим Державної податкової служби (далі - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративною позовною заявою до Колективного підприємства "Сімферопольський районний комбікормовий завод колективних сільськогосподарських підприємств" (далі - відповідач) про стягнення податкового боргу у сумі 95155,54 гривень земельного податку з юридичних осіб.

Представник позивача у судовому засіданні 18.06.2013 року позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представники відповідача у судовому засіданні 18.06.2013 проти позовних вимог заперечували.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши пояснення представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 5 частини 2 статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п.п.41.1.1 п.41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Згідно з п.п. 20.1.18 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Отже, Сімферопольська міжрайонна державна податкова інспекція АР Крим ДПС у відносинах з відповідачем реалізує завдання та функції, встановлені законодавством України, є суб'єктом владних повноважень та звертається до суду у межах, наданих чинним законодавством, повноважень.

Судом встановлено, що відповідач - Колективне підприємство "Сімферопольський районний комбікормовий завод колективних сільськогосподарських підприємств" зареєстроване у якості юридичної особи Сімферопольською районною державною адміністрацією 29.05.1991 року, ідентифікаційний код 05532302, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 № 441110, витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 4).

Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючі господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.

Колективне підприємство "Сімферопольський районний комбікормовий завод колективних сільськогосподарських підприємств" взято на податковий облік в органах державної податкової служби 20.02.1995 року за № 287, станом на час розгляду справи знаходиться на податковому обліку в Сімферопольській міжрайонній державній податковій інспекції АР Крим Державної податкової служби.

Таким чином відповідач є суб'єктом господарювання та платником податків відповідно до чинного законодавства України.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).

Відповідно до п. 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до пункту 31.11 статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Статтею 34 Податкового кодексу України встановлено, що податковим періодом може бути календарний рік, календарний квартал, календарний місяць, календарний день.

Порядок, підстави та строки сплати земельного податку передбачені Податковим кодексом України, що набрав чинності з 01.01.2011 року.

Пунктом 285.1 статті 285 Податкового кодексу України передбачено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Згідно з 286.2. ст. 286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно з п. 287.3. ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Виконавчим комітетом Сімферопольської районної (міської) ради депутатів трудящих Сімферопольському міжколгоспному комбікормовому заводу м. Сімферополь Кримської області видано державний акт на право користування землею серії Б № 014749 від 1988 року, для будівництва будівель та споруд заводу (а.с. 58-60).

Рішенням 10 сесії 6 скликання Чистенської сільської ради Сімферопольського району АР Крим від 22.06.2012 року дозволено колективному підприємству "Сімферопольський районний комбікормовий завод колективних сільськогосподарських підприємств" розробку технічної документації з землевпорядкування в частині складання документів для передачі в оренду строком на 20 років земельної ділянки площею 7,5 га для ведення господарської діяльності в с. Фонтани, вул. Чкалова, 67 (а.с. 81).

Судом встановлено, що 26.11.2012 року посадовими особами Сімферопольської міжрайонної Державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової інспекції проведено документальну невиїзну позапланову перевірку КП "Сімферопольський районний комбікормовий завод КСП" код за ЄДРПОУ 05532302, з питання неподання декларації по платі за землю за 2012 рік, за результатами якої складено акт № 2620/15-03/05532302 від 26.11.2012 року.

Згідно з даними земельного кадастру станом на 01.01.2012 року, а також державного акту на право користування землею за КП «Сімферопольський районний комбікормовий завод КСП» рахується земельна ділянка площею 7.5 га на території Чистенської с/р у с. Фонтани у межах населеного пункту. Рішенням 7 сесії 6 скликання Чистенської с/р від 25.11.2011 року було затверджено нормативну грошову оцінку землі у с. Фонтани. Для підтвердження нормативної грошової оцінки вищевказаної земельної ділянки було отримано лист від управління Держкомзему у Сімферопольському районі (вих..№ 1767/10-02-2 від 23.05.2012 року). Згідно даного листа нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 7.5 га по КП «Сімферопольський районний комбікормовий завод КСП» складає 14928750,00 гривень , ціна за 1 кв.м. даної ділянки складає 199,05 гривень. Підпунктом 274.1 ст 274 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755- VI (зі змінами та доповненнями ) встановлено, що ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки. П.п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України передбачено, що підставою для нарахування земельного податку є дані земельного кадастру. Сума земельного податку на 2012 рік складає 149287,50 гривень, місячна сума земельного податку складає 12440,63 гривень.

Таким чином відповідно до акту № 2620/15-03/05532302 від 26.11.2012 року, у 2012 році КП «Сімферопольський районний комбікормовий завод КСП» в порушення вимог п. 286.2 ст.286 розділу XIII Податкового кодексу України не надано до Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби декларацію по платі за землю за травень - вересень 2012 року сумі 62203,15 гривень, у тому числі :

- За травень 2012 року у сумі 12440,63 гривень;

- За червень 2012 року у сумі 12440,63 гривень;

- За липень 2012 року у сумі 12440,63 гривень;

- За серпень 2012 року у сумі 12440,63 гривень;

- За вересень 2012 року у сумі 12440,63 гривень;

На підставі зазначеного Акту прийнято податкове повідомлення - рішення від 14.12.2012 року №0009401503, яким збільшено грошове зобов'язання з земельного податку з юридичних осіб на 93304,74 гривень, у тому числі за основним платежем 62203,15 гривень, за штрафними (фінансовими) санкціями 31101,58 гривень (а.с.11 зворотній бік).

Згідно з п. 58.2. ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Зазначене повідомлення-рішення отримано відповідачем 18.12.12 року, що підтверджується матеріалами справи (а.с. 12).

Крім того відповідачу нарахована пеня за період з 14.12.2012 року по 19.12.2012 року в сумі 1850,81 гривень.

Пунктом 14.1.175. статті 14 ПК України встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Таким чином, грошове зобов'язання платника податку є податковим боргом з моменту його узгодження у порядку, визначеному Податковим кодексом України.

Відповідно до п. 59.1. ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Позивачем відповідно до ст. 59 ПК України надіслано податкову вимогу № 415 від 06.08.2012 року, яка отримана відповідачем 10.08.2012 року (а.с. 13).

Матеріалами справи підтвержується отримання відповідачем податкового повідомлення-рішення № 0009401503 від 14.12.2012 року та податкової вимоги № 415 від 06.08.2012 року, зазначене податкове повідомлення-рішення та податкова вимога відповідачем не оскаржувались.

Відповідно до частини першої статті 138 КАС України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

З огляду на зміст наведеної норми процесуального права та з урахуванням того, що вимогою заявленого позову є стягнення податкового боргу, предметом доказування у даній справі мають бути обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими законом пов'язує можливість стягнення податкового боргу у судовому порядку, встановлення факту його сплати у добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту тощо.

При цьому, питання правомірності донарахування податкових зобовязань з земельного податку та застосування штрафних санкцій не охоплюється предметом даного позову, оскільки рішення суб'єкта владних повноважень, за яким такі суми донараховані та застосовані санкції, не є предметом позову у даній справі, а отже суд не має процесуальних повноважень у межах розгляду даної справи здійснювати його правовий аналіз.

Аналогічна позиція викладена у постанові Вищого адміністративного суду України у справі № К/9991/15364/11.

Враховуючи вищевикладене, податковий борг відповідача у розмірі 95155,54 гривень, у тому числі за основним платежем в сумі 62203,15, за штрафними санкціями в сумі 31101,58 гривень та пені в сумі 1850,81 гривень є узгодженою сумою грошового зобов'язання, добровільно не сплачений відповідачем.

Приймаючи до уваги те, що податковий борг відповідача станом на день розгляду справи є узгодженою сумою грошового зобов'язання, добровільно не сплачений відповідачем, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України у справах, яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідач - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати відшкодуванню не підлягають.

У судовому засіданні 18.06.2013 року оголошена вступна та резолютивна частина постанови, згідно з ст. 160 КАСУ постанова складена у повному обсязі 21.06.2013 року.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2. Стягнути з Колективного підприємства "Сімферопольський районний комбікормовий завод колективних сільськогосподарських підприємств" (97578, АР Крим, Сімферопольський район, с. Фонтани, вул. Чкалова, буд. 65, ЄДРПОУ 05532302, р/р 26004440027030 Крим Рес.Ф. ПАТ «УСБ» м. Сімферополь, МФО 324010; р/р 26009000130143 ПАТ «ЧБРР», МФО 384577; р/р 26043000130143 ПАТ «ЧБРР», МФО 384577) податковий борг з земельного податку з юридичних осіб у сумі 95155,54 гривень. Отримувач: місцевий бюджет Чистенської сільської ради, банк отримувача: ГУ ДКСУ в АРК, м. Сімферополь, МФО 824026, ОКПО 37978655, код платежу 13050100.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кащеєва Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.06.2013
Оприлюднено26.06.2013
Номер документу32008797
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/3340/13-а

Ухвала від 09.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Ухвала від 19.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Ухвала від 04.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Ухвала від 16.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Постанова від 18.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні