Постанова
від 10.06.2013 по справі 801/3850/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 червня 2013 р. 14:49 Справа №801/3850/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Трещової О.Р., при секретарі Проніні Є.С., за участю:

представника відповідача - Ведутової З.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Колективного сільськогосподарського підприємства "Агрофірма-колгосп імені Крупської" до Управління Пенсійного фонду України в Нижньогірському районі АРК про визнання протиправними дій,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим надійшов адміністративний позов Колективного сільськогосподарського підприємства "Агрофірма-колгосп імені Крупської" до Управління Пенсійного фонду України в Нижньогірському районі АРК про визнання протиправними та незаконними дій Управління Пенсійного фонду України в Нижньогорському районі АР Крим з нарахування та направлення розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсії ОСОБА_2 та ОСОБА_3.

В адміністративному позові позивач зазначив, що 31.01.2013 р. та 07.03.2013 р. відповідачем були складені розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Також позивач зазначив, що відповідач при нарахуванні пільгової пенсії громадянам ОСОБА_2 та ОСОБА_4 за період роботи у Колективному сільськогосподарському підприємстві "Агрофірма - колгосп імені Крупської" з січня 1980 року по січень 2001 року на посаді тракториста, не врахував, що посада (професія) "тракториста" та "тракториста-машиніста" є за своєю суттю окремими, тому дії відповідача з нарахування та направлення позивачеві розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсії ОСОБА_4 та ОСОБА_2 вважає незаконними.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 15.05.2013 року відкрито провадження в адміністративній справі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 15.05.2013 року закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.

У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечував. Зазначив, що 05.11.2012 року пенсіонери ОСОБА_2 та ОСОБА_4 звернулися за призначенням пенсії за віком на пільгових умовах як тракторист. Відповідно до п. 20 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою КМУ від 12 серпня 1993 р. № 637, у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників. Позивачем були надані довідка про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії ОСОБА_2 від 14.12.2012 року № 507 та довідка про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії ОСОБА_4 від 14.12.2012 року № 506.

Відповідач пояснив, що з урахуванням довідки № 507 від 14.12.12 р. обчислений пільговий стаж роботи ОСОБА_2 та призначена йому пенсія за віком на пільгових умовах від 16.09.2012 р. Також з урахуванням довідки № 506 від 14.12.2012 р. обчислений пільговий стаж роботи ОСОБА_4 та призначена йому пенсія за віком на пільгових умовах від 05.11.2012 року.

Відповідач пояснив, що у зв'язку з видачею позивачем таких довідок, вони і зобов'язані відшкодовувати відповідачу витрати на виплату та доставку пільгових пенсій, тому всі дії є правомірними.

У судове засідання яке відбулось 10.06.2013 року представник позивача не з'явився, повідомлений належним чином про місце, дату та час проведення судового засідання. Надіслав клопотання про зупинення провадження по справі у зв'язку з неможливістю прибути у судове засідання, яке відхилено судом в судовому засіданні.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, на підставі статті 128 КАС України суд ухвалив розглядати справу за відсутністю представника позивача, повідомленого належним чином про дату та місце розгляду справи.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи та оцінивши доказів в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Пунктом 7 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до пунктів 1, 3 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством, а також забезпечує збір, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою

Згідно з пунктом 1.1 Положення про Управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.05.2002 за № 442/6730, (далі - Положення про Управління Фонду) Управління Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підвідомчими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що разом з цими управліннями утворюють систему органів Фонду.

Відповідно до підпункту 6 пункту 2.2 Положення про Управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань, контролює надходження страхових внесків та інших платежів до Фонду від підприємств, установ, організацій та громадян, збирає у встановленому порядку відповідну звітність, проводить планові та позапланові перевірки фінансово-бухгалтерських документів, звітів та інших документів щодо правильності обчислення та сплати страхових внесків, цільового використання коштів Фонду в організаціях, що здійснюють виплату і доставку пенсій.

Таким чином, Управління Пенсійного фонду України в Нижньогірському районі АРК, реалізуючі свої завдання та функції в правовідносинах з фізичними та юридичними особами виступає як суб'єкт владних повноважень, який здійснює владну компетенцію.

Компетенцію адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ визначено статтею 17 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з пунктом 5 частини 2 якої компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичним, юридичними особами та органами Пенсійного фонду України, у тому числі стосовно правомірності розрахунку пільгових пенсій, являється публічно правовим та має розглядатися в порядку адміністративного судочинства.

Оцінюючи правомірність дій відповідача, суд керувався критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта.

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 1 та 2 статті 5 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-ІV від 09.07.2003 року (далі -Закон) всі відносини, які виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування регулюються виключно зазначеним законом, яким також визначаються порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками, організація та порядок здійснення управління в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.

Згідно з п.1 частини 1 статті 14 Закону страхувальниками визнаються роботодавці підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами).

Частиною 1 статті 15 Закону визначено, що платниками страхових внесків є страхувальники, зазначені у статті 14 Закону № 1058-ІV.

Судом встановлено, що Колективне сільськогосподарське підприємство "Агрофірма-колгосп імені Крупської" являється юридичною особою, зареєстрованою 25.12.1995 року Нижньогірською районною державною адміністрацією АРК з ідентифікаційним кодом юридичної особи - 03759346 згідно зі свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 587868, довідкою про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України Відділу статистики у Нижньогірському районі серії АБ № 435768, випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії ААБ № 403974.

Отже, Колективне сільськогосподарське підприємство "Агрофірма-колгосп імені Крупської" являється страхувальником.

Перевіряючи наявність законодавчо встановленого обов'язку у Колективного сільськогосподарського підприємства "Агрофірма-колгосп імені Крупської" для відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах встановлено наступне.

Відповідно до ст.8 Закону України "Про пенсійне забезпечення" виплата пенсій здійснюється з коштів Пенсійного фонду України. Відшкодуванню підлягають витрати ПФУ на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", в частині пенсій, призначених згідно п.б -з ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Відповідно до розділу 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення".

Таким чином, суд зазначає, що відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до п. "б"-"з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Відповідно до ст.62 Закону України „Про пенсійне забезпечення" основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.

Постановою КМУ від 12.08.93 року № 637 затверджено порядок підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній. Згідно з п. 20 цього порядку у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників.

Відповідно до п. в ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991 року № 1788 -XII на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи трактористи-машиністи, безпосередньо зайняті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, - чоловіки після досягнення 55 років і при загальному стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 20 років на зазначеній роботі.

Порядок призначення пенсій на пільгових умовах цій категорії працівників роз'яснено у листі Міністерства соціального забезпечення України від 20 січня 1992 року №7.

До трактористів-машиністів, безпосередньо зайнятих у виробництві сільгосппродукції, належать працівники, які оформлені на роботу трактористами-машиністами, мають відповідні посвідчення, постійно зайняті на тракторах та інших самохідних сільськогосподарських машинах протягом повного сезону сільгоспробіт в рослинництві та тваринництві.

Трактористам-машиністам, які відпрацювали повний польовий період на тракторах та інших самохідних сільськогосподарських машинах, весь рік роботи зараховується до стажу, який дає право на пільгове пенсійне забезпечення, і в тому випадку, якщо в між польовий або міжсезонний період вони виконували інші роботи на стаціонарних і причіпних установках та агрегатах, з ремонту сільськогосподарської техніки, на тваринницьких фермах тощо.

Віднесення господарства до сільгосппідприємств, трактористи-машиністи яких мають право на пільгову пенсію, здійснюється відповідно до класифікатора галузей народного господарства.

До сільськогосподарських належать підприємства, які виробляють продукцію рослинництва і тваринництва.

Єдина назва професії „тракторист-машиніст", запроваджена в 1961 році, охоплює такі професії: бульдозерист, бульдозерист-скреперист, грейдерист; комбайнер; машиніст дощувальної установки, змонтованої на базі трактора; машиніст скрепера, скреперист; машиніст чаєзбиральної машини; машиніст екскаватора; машиніст-водій льонозбиральної машини, самохідної широкозахватної сінокосарки; механік-комбайнер, тракторист, тракторист-бульдозерист. До числа трактористів-машиністів, безпосередньо зайнятих у виробництві сільгосппродукції, віднесено працівників, прийнятих на роботу трактористами-машиністами, які мають про це відповідні посвідчення. Для призначення пенсії на пільгових умовах марка трактора, на якому працює тракторист-машиніст значення не має.

Відповідно до класифікатора професій ДК 003:2010 тракторист, тракторист (лісозаготівельні роботи), тракторист-машиніст сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва відносяться до 8 розділу, а саме: робітники з обслуговування, експлуатації та контролювання за роботою технологічного устаткування, складання устаткування та машин та мають загальний КОД КП - 8331.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 з 1979 до 2001 року працював в КСП "Агрофірма-колгосп імені Крупської".

Згідно атестату ПТУ № 4 Кримської області № 5385 від 27.08.1975 року ОСОБА_2 отримав спеціальність тракторист-машинист 3 класу

Суд зазначає, що ОСОБА_2 16.09.2012 року призначено пенсію за віком згідно п. в) ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Судом встановлено, що КСП "Агрофірма-колгосп імені Крупської" була видана ОСОБА_2 довідка № 507 від 14.12.2012р. про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки чи відповідних записів у ній.

В довідці зазначено, що ОСОБА_2 працював повний робочий день в колгоспі ім. Крупської, Агрофірма "колгосп імені Крупської", КСПХ "Агрофірма - колгосп імені Крупськой" і за період з січня 1979 року по грудень 1983 року; з січня 1986 року по квітень 1992 року; з січня 1995 року по січень 2001 року виконував роботу тракториста і був безпосередньо зайнятий на виробництві сільськогосподарської продукції у рослинництві.

В довідці також зазачено, що ОСОБА_2 займав професію тракторист, що передбачено пунктом «В» ст.. 13 ЗУ "Про пенсійне забезпечення" та має пільговий стаж за період з січня 1979 року по грудень 1983 року - 4 р., з січня 1986 року по квітень 1992 року - 6 р. 4 міс., з січня 1995 року по січень 2001 - 6 р. 1 міс., підстава для видачі особовий рахунок за 1979-1983; 1986-1992; 1995-2001 рр.

Судом встановлено, що вказано довідка була отримана УПФУ в Нижньогірському районі АРК 14.12.2012 року та зареєстрована за вхідним номером 1205/01-29.

Судом також встановлено, що 04.01.2013 року КСП "Агрофірма-колгосп імені Крупської" видала уточнену довідку про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки чи відповідних записів у ній, в якій зазначено, що ОСОБА_2 працював повний робочий день у ТОВ "Агрофірма ім.. Крупської", за період з лютого 2001 р. по лютий 2006 р. виконував роботу тракториста-машиніста сільськогосподарського виробництва та був безпосередньо зайнятий у виробництві сільськогосподарської продукції в перебігу повного польового періоду у рослинництві та протягом календарного року у тваринництві, у відпустках без збереження заробітної плати не знаходився, на інші праці не залучався, за професією - тракторист-машиніст, що передбачено п. в) ст.. 13 ЗУ "Про пенсійне забезпечення", за період з лютого 2001 р. по лютий 2006 р. - 5 років 25 днів, підстава для видачі - особовий рахунок за 2001 -2006 рр.

Судом встановлено, що ОСОБА_5 з 1985 до 2001 року працював в КСП "Агрофірма-колгосп імені Крупської".

Згідно посвідчення № 957619 від 28.03.1985 року, виданого Інспекцією Держсільтехнагляду ОСОБА_4 отримав спеціальність тракторист-машинист 2 класу

Суд зазначає, що ОСОБА_5 05.11.2012 року призначено пенсію за віком згідно п. в) ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Судом також встановлено, що КСП "Агрофірма-колгосп імені Крупської" була видана ОСОБА_5 довідка № 506 від 14.12.2012р. про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки чи відповідних записів у ній.

В довідці зазначено, що ОСОБА_5 працював повний робочий день в колгоспі ім. Крупської, Агрофірма "колгосп імені Крупської", КСПХ "Агрофірма - колгосп імені Крупськой" і за період з серпня 1985 року по січень 2001 року виконував роботу тракториста і був безпосередньо зайнятий на виробництві сільськогосподарської продукції у рослинництві.

В довідці зазначено, що він займав посаду тракторист, що передбачено пунктом В, ст.. 13 ЗУ "Про пенсійне забезпечення", та дає право на пільговий стаж за період з серпня 1985 року по січень 2001 року - 15 р. 6 міс.

Судом встановлено, що вказано довідка була отримана УПФУ в Нижньогірському районі АРК 14.12.2012 року та зареєстрована за вхідним номером 1205/01-29.

Судом також встановлено, що 04.01.2013 року КСП "Агрофірма-колгосп імені Крупської" видала уточнену довідку про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки чи відповідних записів у ній, в якій зазначено, що ОСОБА_4 працював повний робочий день у ТОВ "Агрофірма ім.. Крупської", за період з лютого 2001 р. по червень 2008 р. виконував роботу тракториста-машиніста сільськогосподарського виробництва та був безпосередньо зайнятий у виробництві сільськогосподарської продукції у перебігу повного польового періоду у рослинництві та протягом календарного року у тваринництві, у відпустках без збереження заробітної плати не знаходився, на інші праці не залучався, за професією - тракторист-машиніст, що передбачено п. в) ст.. 13 ЗУ "Про пенсійне забезпечення", за період з лютого 2001 р. по червень 2008 р. - 7 років 4 міс. 29 днів, підстава для видачі - особовий рахунок за 2001 -2008 рр.

Судом встановлено, що на підставі довідок КСП "Агрофірма-колгосп імені Крупської" від 14.12.2012 року та 04.01.2013 року УПФУ в Нижньогірському районі 31.01.2013 р. та 07.03.2013 р. на адресу позивача надіслані розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Так, відповідно до розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування " в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б-з" статті 13 Закону України " Про пенсійне забезпечення " від 31.01.2013 року, КСП "Агрофірма-колгосп імені Крупської" зобов'язане відшкодувати УПФУ в Нижньогірському районі з лютого 2013 року фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій ОСОБА_2 в сумі 699,47 гривень, що складає 78,24 % від загального розміру призначеної пенсії з урахуванням стажу, що відпрацьований пенсіонером на вказаному підприємстві.

Відповідно до розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування " в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б-з" статті 13 Закону України " Про пенсійне забезпечення " від 07.03.2013 року, КСП "Агрофірма-колгосп імені Крупської" зобов'язане відшкодувати УПФУ в Нижньогірському районі з березня 2013 року фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій ОСОБА_2 в сумі 677,81 гривень, що складає 78,24 % від загального розміру призначеної пенсії з урахуванням стажу, що відпрацьований пенсіонером на вказаному підприємстві, та ОСОБА_4 в сумі 587,73 гривень, що складає 78,22 % від загального розміру призначеної пенсії з урахуванням стажу, що відпрацьований пенсіонером на вказаному підприємстві. .

Судом встановлено, що позивач 12.03.2013 року надіслав до УПФУ в Нижньогріському районі АРК лист, згідно якого КСП "Агрофірма-колгосп імені Крупської" відкликало довідки, які видавалися раніше для підтвердження пільгового стажу ОСОБА_4 та ОСОБА_2

Судом встановлено, що 12.03.2013 року позивач надав нові довідки про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки чи відповідних записів у ній, в яких зазначено, що ОСОБА_4 та ОСОБА_2 працювали на посаді тракториста, але в довідках відсутнє посилання на п. в) ст.. 13 ЗУ "Про пенсійне забезпечення".

Судом встановлено, що після отримання вказаних нових довідок, відповідач з квітня 2013 року призупинив виплату пенсіонерам пільгових пенсій та не надсилає КСП "Агрофірма-колгосп імені Крупської" розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій.

У той же час, позивач звернувся до суду з позовом, в якому він просить визнати протиправними дії Управління Пенсійного фонду України в Нижньогорському районі АР Крим з нарахування та направлення розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсії від 31.01.2013 р. та 07.03.2013 р.

Згідно до положення пенсія призначається на підставі документів про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.93 N 637, а саме згідно з довідкою підприємств, установ, організацій та їх правонаступників про підтвердження наявного трудового стажу.

Проаналізувавши викладене, суд зазначає, що за наявності довідки № 507 від 14.12.2012р про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки чи відповідних записів у ній ОСОБА_2 та довідки про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки чи відповідних записів у ній від 04.01.2013 року за період з лютого 2001 р. по лютий 2006 р. УПФУ в Нижньогірському районі АРК правомірно призначило пенсію ОСОБА_2 на підставі п. в ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Також суд зазначає, що за наявності довідки № 506 від 14.12.2012р про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки чи відповідних записів у ній ОСОБА_4 та довідки про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки чи відповідних записів у ній від 04.01.2013 року за період з лютого 2001 р. по червень 2008 р. УПФУ в Нижньогірському районі АРК правомірно призначило пенсію ОСОБА_4 на підставі п. в ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", у зв'язку з чим суд зазначає наступне.

Отже, відповідач правомірно 31.01.2013 р. та 07.03.2013 р. надіслав КСП "Агрофірма-колгосп імені Крупської" розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій на підставі довідок від 14.12.2012 року та 04.01.2013 які були видані самим позивачем.

Суд також зазначає, що розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій здійснений відповідачем правильно з урахуванням стажу, що відпрацьований пенсіонером на КСП "Агрофірма-колгосп імені Крупської".

Таким чином, позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 94 КАС України, якщо судовим рішенням позивачеві відмовлено у задоволенні позову повністю, сплачений ним судовий збір не повертається.

Під час судового засідання, яке відбулось 10.06.2013 року були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено 15.06.2013 року.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України,

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення10.06.2013
Оприлюднено26.06.2013
Номер документу32020723
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/3850/13-а

Ухвала від 04.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Ухвала від 14.08.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Ухвала від 25.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Постанова від 10.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

Ухвала від 10.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні