ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
м. Сімферополь
15 березня 2013 р. (14:44 год.) Справа №2а-9591/12/0170/18
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Панова О.І., при секретарі Карпенко Л.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Публічного акціонерного товариства "Бром"
до Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень
представники сторін:
від позивача - Оніщенко Лариса Володимирівна, довіреність №б/н від 02.01.2013р.;
від позивача - Дерев'янко Олександр Михайлович, довіреність №б/н від 02.01.2013р.;
від відповідача - Безверха Юлія Анатолівна, довіреність №750/8/10-1003 від 22.01.2013р.;
від відповідача - Чекамов Олег Анатолійович, довіреність №2/10/10 від 03.01.2013р.
Суть справи: До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшла позовна заява Публічного акціонерного товариства "Бром" (далі - Позивач) до Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби (далі - Відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 15 серпня 2012 року № 0000431502, № 0000401502, № 0000421502, № 0000411502.
Позовні вимоги мотивовані тим, що під час проведення відповідачем позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства були неправомірно прийняті оскаржувані рішення.
Ухвалами від 04.09.2012 р. відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження, справа призначена до судового розгляду.
Ухвалою суду від 17.01.2013р. суддею Пановим О.І. було прийнято до провадження адміністративну справу 2а-9591/12/0170/18, у зв'язку з тривалою відпусткою судді Папуші О.В.
Представники позивача у судовому засіданні 15.03.2013 р. наполягали на задоволенні позовних вимог у повному обсязі, посилаючись на необґрунтованість висновків відповідача, викладених в акті перевірки.
Представники відповідача проти позову заперечували, просили у задоволенні позову відмовити. Правова позиція викладена відповідачем у письмових запереченнях на адміністративний позов (том І а.с.160-162). Представники відповідача вважають, що підстави для задоволення позовних вимог відсутні, оскільки оскаржувані рішення прийняті ним на підставі встановлених перевіркою порушень з боку позивача норм діючого законодавства на момент виникнення спірних правовідносин, обґрунтовано та з додержанням вимог чинного законодавства.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Публічне акціонерне товариство "Бром" є юридичною особою, зареєстрованою 15.08.1996 року виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 063426 (місце знаходження: АР Крим, м. Красноперекопськ, вул. Північна, б. 1).
Відповідач провів документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово - господарських операцій з ТОВ "Бренд Строй", ПП "Скипер", ПП "Команд", ПП "Кримторг", ТОВ "Кримстройіндустрія", КП "Альянс", ПП "Пан Буд", ПП "Алексгрупп" за період з 01.01.2009 р. по 31.03.2012 р., за результатами якої 25.07.2012 р. склав акт № 874/15-02/05444552. У зазначеному акті зафіксовано порушення податкового законодавства, а саме:
1. п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємства" від 22.05.9 р. №283/97 ( зі змінами та доповненнями ) який діяв в 2009 р., 2010 р. та п.п.139.1.1 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ, який діяв в 2011р., 1 кв. 2012р., в результаті чого позивачем занижено податок на прибуток у Декларації з податку на прибуток підприємств на загальну суму 591340,42 грн.;
2. ч. 1, ч. 5 ст. 203, ст. 215, ст. 228, ст. 655, ст. 656, ст. 662 Цивільного кодексу України в частині здійснення правочинів, зміст яких суперечить інтересам держави і суспільства, його моральним засадам, таких, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків;
3. пп. 7.4.1, пп. 7.4.4 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997р. №168/97-ВР із змінами та доповненнями, який діяв в 2009р. та 2010 р., п. 198.3 ст. 198 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ (зі змінами та доповненнями), який діяв в 2011 та 2012 роках, в результаті чого позивачем завищено податковий кредит з податку на додану вартість за період з 01.01.2009р. по 31.03.2013р. на загальну суму 505391,67 грн.;
4. пп. 7.4.1, пп. 7.4.4 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997р. №168/97-ВР із змінами та доповненнями, який діяв в 2009р. та 2010 р., п. 198.3 ст. 198, п. 200.1, п. 200.3 ст .200 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ (зі змінами та доповненнями), який діяв в 2011 та 2012 роках, в результаті чого позивачем завищено від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, податковий кредит, який входить до складу наступного звітного (податкового) періоду за період з 01.01.2009р. по 31.03.2012р. на 423754,02 грн.;
5. абз. "а" п.п. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997р. №168/97-ВР із змінами та доповненнями, який діяв в 2009р. та 2010 р., п. 200.4 ст. 200розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ (зі змінами та доповненнями), який діяв в 2011 та 2012 роках, в результаті чого позивачем завищено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню за період з 01.01.2009 р. по 31.03.2012р. на 360076,54 грн.
Після вивчення матеріалів зазначеної перевірки відповідачем 15.08.2012 р. були прийняті:
- податкове повідомлення - рішення №0000431502, згідно з яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення податку на додану вартість в сумі 495207 грн., в т.ч. за 2009 рік січень 40819, березень 33833, квітень 24795, вересень 11540, жовтень 2010; 2010 рік березень 5000, квітень 12338, травень 23541, червень 16376, липень 35189, серпень 28896, вересень 19291, жовтень 7972, листопад 5048; 2011 рік березень 14530, квітень 44483, травень 22474, червень 20310, липень 31308, серпень 25868, вересень 12893, жовтень 18395, листопад 27298, грудень 2667; 2012 рік січень 8333;
- податкове повідомлення - рішення № 0000401502, згідно з яким позивачу зменшено розмір заявленого до відшкодування податку на додану вартість в сумі 331466 грн., в т.ч. за 2009 рік квітень 33833, липень 10185, жовтень 11539, листопад 2009; 2010 рік квітень 5000, травень 12338, червень 23541, липень 16375, серпень 35188, вересень 28895, жовтень 19291, листопад 7972, грудень 5047; 2011 рік травень 81487, вересень 25868, листопад 12893 та застосовані штрафні (фінансові) санкції (штраф) в сумі 72186 грн., в т.ч. за 2009 рік квітень 6446,5, липень 8458,3, жовтень 2546,3, листопад 2884,9; 2010 рік квітень 502,43, травень 1250, червень 3084,5, липень 5885,3, серпень 12934, вересень 1, жовтень 4093,95, листопад 8797,15, грудень 7223,95; 2011 рік травень 1993,03, вересень 4822,79, листопад 1261,95;
- податкове повідомлення - рішення № 0000421502, згідно з яким позивачу збільшено розмір грошового зобов'язання податку на додану вартість в сумі 51619 грн., в т.ч. за 2011 рік червень 20311, липень 31308 та застосовані штрафні (фінансові) санкції (штраф) в сумі 15655 грн., в т.ч. за 2011 рік червень 1, липень 15654;
- податкове повідомлення - рішення № 0000411502, згідно з яким позивачу збільшено розмір грошового зобов'язання податку на прибуток приватних підприємств в сумі 454301 грн., в т.ч. за 2009 рік 9 місяців 14424, рік 16937; 2010 рік 1 квартал 6250, півріччя 71569, 3 квартал 73202, рік 192063; 2011 рік 2-3 квартали 180938, 2-4 квартали 236551; 2012 рік 1 квартал 8750 та застосовані штрафні (фінансові) санкції (штраф) в сумі 56626 грн., в т.ч. за 2009 рік 9 місяців 3606, рік 4234,25; 2010 рік 1 квартал 1562,50, півріччя 17892,25, 3 квартал 18300,50, рік 48015,75; 2011 рік 2-3 квартали 1, 2-4 квартали 0; 2012 рік 1 квартал 4375.
Перевіряючи обґрунтованість зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 495207,00 грн., зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 331466,00 грн., збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 51619,00 грн. та збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 454301,00 грн. ПАТ "Бром", суд зазначає наступне.
Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно.
Тому, вирішуючи справу стосовно позовних вимог позивача щодо скасування податкових повідомлень - рішень, суд зобов'язаний перевірити, чи є правомірними дії відповідача у зв'язку прийняттям таких повідомлень -рішень, якими позивачеві визначені податкові зобов'язання з податку на додану вартість та податку на прибуток та нараховані штрафні санкції.
Так, приймаючи рішення про зменшення позивачеві суми від'ємного значення різниці між податковими зобов'язаннями та податковим кредитом поточного звітного (податкового) періоду податку на додану вартість, зменшення розміру заявленого до відшкодування податку на додану вартість, збільшення розміру грошового зобов'язання податку на додану вартість, збільшення розміру грошового зобов'язання податку на прибуток приватних підприємств відповідач в кожному випадку врахував укладення в письмовій формі договорів з контрагентами ТОВ "Бренд Строй", ПП "Скипер", ПП "Команд", ПП "Кримторг", ТОВ "Кримстройіндустрія", КП "Альянс", ПП "Пан Буд", ПП "Алексгрупп" на постачання товару, виконання робіт, наявність первинних документів по їх виконанню, що відображено в акті перевірки арк. 25 - 78, наданих розрахунках сум повідомлень - рішень (том ІІ а. с. 12-14).
Договори, первинні документи про отримання товару (робіт), їх оплату, податкові накладні наявні і в матеріалах справи (том ІІ а.с. 27-306).Зокрема, між позивачем та TOB "Бренд Строй" (Підрядник) укладено договір "Про підряд на виконання робіт по капітальному ремонту основних фондів підприємства" від 11.11.2009 р. .№ 124/ОГМ/6 згідно якого: Замовник доручає, а Підрядник зобов'язується виконати роботи по капітальному ремонту основних фондів, які розташовані за адресою: м. Красноперекопськ, вул. Північна, 1. Вартість робіт визначається договірною ціною, яка встановлюється по кожному об'єкту окремо на підставі проектно смітної документації та складає 472738,80 гри., у тому числі ПДВ 20% - 78 789,80 гри. Здавання - приймання виконаних робіт після їх виконання здійснюється за актами форми КБ-2в та КБ-3.
Згідно Додаткової угоди № 1 від 09.06.2010 р. до вказаного договору вартість робіт по реконструкції трубопроводу перекачування рапи складає 150130,80 гри., у т.ч. ПДВ 25 021,80 гри.
Згідно Додаткової угоди № 1а від 14.09.2010 р. до вказаного договору вартість робіт по техпереобладнанню діючого виробництва складає 500 тис.грн., у т.ч. ПДВ 83 333,00 грн.
У періоді з 01.01.2009 р. по 31.03.2012 р. позивачем сформовано податковий кредит згідно податкових накладних, виданих TOB "Бренд Строй" у сумі 324782,00 грн.
Згідно Довідок, які складені за типовою формою № КБ-3, що затверджена наказом Державного комітету статистики України та Державного комітету України по будівництву та архітектури від 21.06.2002 р. № 237/5, вартість виконаних підрядних робіт складає:
за квітень 2010 р.-104028 грн., ПДВ-17338 грн.
за травень 2010 р.-52882,8 грн., ПДВ-8813,8 грн.
за травень 2010 р.-88364,4 грн., ПДВ-14727,4 грн.
за червень 2010 р.-98254,8 грн., ПДВ-16375,8 грн.
за липень 2010 р.-150130,8 грн., ПДВ-25021,8 грн.
за липень 2010 р.-61000,8 грн., ПДВ-10166,8 грн.
за серпень 2010 р.-173374,8 грн., ПДВ-28895,8 грн.
за вересень 2010 р.-98812,8 грн., ПДВ-16468,8 грн.
за березень 2011 р.-87178,8 грн., ПДВ-14529,8 грн.
за квітень 2011 р.-123499,2 грн., ПДВ-20583,2 грн.
за травень 2011 р.-164846,4 грн., ПДВ-27474,4 грн.
за червень 2011 р.-106263,6 грн., ПДВ-17710,6 грн.
за липень 2011 р.-55678,8 грн., ПДВ-9279,8 грн.
за липень 2011 р.-92430 грн., ПДВ-15405 грн.
за серпень 2011 р.-155209,2 грн., ПДВ-25868,2 грн.
за вересень 2011 р.-77355,6 грн., ПДВ-12892,6 грн.
за жовтень 2011 р.-101667,6 грн., ПДВ-16944,6 грн.
за листопад 2011р.-91713,6 грн., ПДВ-15285,6 грн.
за березень 2012р.-90982,8 грн., ПДВ-15163,8 грн.
Згідно Актів виконаних підрядних, робіт:
№ 7 за квітень 2010 року вартість виконаних підрядних робіт складає 77904 грн., ПДВ 12984 грн.
№ 8 за квітень 2010 року вартість виконаних підрядних робіт складає 26124 грн., ПДВ 4354 грн.
б/н за травень 2010 року вартість виконаних підрядних робіт складає 52882,8 грн., ПДВ-8813,8 грн.
№ 21 за травень 2010 року вартість виконаних підрядних робіт складає 51884,4 грн., ПДВ 8647,4 грн. № 22 за травень-2 2010 року вартість виконаних підрядних робіт складає 36480 грн., ПДВ 6080 грн.
№ 36 за червень 2010 року вартість виконаних підрядних робіт складає 32707,2 грн., ПДВ 5451,2 грн. № 36 за червень 2010 року вартість виконаних підрядних робіт складає 65547,6 грн., ПДВ 10924,6 грн. № 61 за липень 2010 року вартість виконаних підрядних робіт складає 150130,8 грн., ПДВ 25021,8 грн. № 38 за липень 2010 року вартість виконаних підрядних робіт складає 61000,8 грн., ПДВ 10166,8 грн. № 66 за серпень 2010 року вартість виконаних підрядних робіт складає 173374,8 грн, ПДВ 28895,8грн.
№ 85 за вересень 2010 року вартість виконаних підрядних робіт складає 27384 грн., ПДВ 4564 грн.
№ 84 за вересень 2010 року вартість виконаних підрядних робіт складає 57106,8 грн., ПДВ 9517,8 грн. № 93 за вересень 2010 року вартість виконаних підрядних робіт складає 14322 грн., ПДВ 2387 грн.
№ 121 за листопад 2010 року вартість виконаних підрядних робіт складає 6069,6 грн,, ПДВ 1011,6 грн, б/н за березень 2011 року вартість виконаних підрядних робіт складає 87178,8 грн., ПДВ 14529,8 грн. б/н за квітень 2011 року вартість виконаних підрядних робіт складає 53244 грн., ПДВ 8874 грн.
б/н за квітень 2011 року вартість виконаних підрядних робіт складає 70255.2 гри., ПДВ 11709,2 грн.
№ 33 за травень 2011 року вартість виконаних підрядних робіт складає 8912,4 грн., ПДВ 1485,4 грн.
№ 34 за травень 2011 року вартість виконаних підрядних робіт складає 24361,2 грн., ПДВ 4060,2 грн.
№ 35 за травень 2011 року вартість виконаних підрядних робіт складає 17152,8 грн., ПДВ 2858,8 грн. № 36 за травень 2011 року вартість виконаних підрядних робіт складає 94248 грн., ПДВ 15708 грн.
№ 37 за травень 201 1 року вартість виконаних підрядних робіт складає 20172 грн., ПДВ 3362 грн.
№ 49 за червень 2011 року вартість виконаних підрядних робіт складає 106263,6грн., ПДВ 17710,6грн.
№ 63 за липень 2011 року вартість виконаних підрядних робіт складає 55678,8 грн., ПДВ 9279,8 грн, б/н за липень 201 1 року вартість виконаних підрядних робіт складає 92430 грн.. ПДВ 15405 грн.
№ 79 за серпень 2011 року вартість виконаних підрядних робіт складає 155209,2грн., ПДВ 25868,2грн.
№ 92 за вересень 2011 року вартість виконаних підрядних робіт складає 77355,6 грн., ПДВ 12892,6 грн
№ 109 за жовтень 2011 року вартість виконаних підрядних робіт складає 101667,6грн, ПДВ 16944,6грн
№ 121 за листопад 2011 року вартість виконаних підрядних робіт складає 36345,6грн, ПДВ 6057,6 грн.
№ 120 за листопад 2011 року вартість виконаних підрядних робіт складає 43981,2грн., ПДВ 7330,2грн.
№ 119 за листопад 2011 року вартість виконаних підрядних робіт складає 11386,8 грн, ПДВ 1897,8 грн
№ 23 за березень 2012 року вартість виконаних підрядних робіт складає 90982,8 грн, ПДВ 15163,8 грн.
Сплата відбулася наступними платіжними дорученнями:
№ 143 від 11.03.10 на суму 30000 грн., ПДВ 5000 грн.
№ 17 від 20.04.10 на суму 20000 грн., ПДВ 3333,33 грн.
№ 163 від 27.04.10 на суму 30000 грн., ПДВ 5000 грн.
№ 1615 від 28.04.10 на суму 24028 грн., ПДВ 4004,67 грн.
№ 363 від 14.05.10 на суму 12927,96 грн., ПДВ 2154,66 грн.
№ 1802 від 27.05.10 на суму 39954,84 грн., ПДВ 6659,14 грн.
№ 416 від 14.06.10 на суму 51884,4 грн., ПДВ 8647,4 грн.
№ 41 від 15.06.10 на суму 36480 грн., ПДВ 6080 грн.
№ 2035 від 13.07.10 на суму 94274,29 грн., ПДВ 15712,38 грн.
№ 2074 від 20.07.10 на суму 32707,2 грн., ПДВ 5451,2 грн.
№ 2151 від 11.08.10 на суму 55856,51 грн., ПДВ 9309,42 грн.
№ 522 від 11.08.10 на суму 65547,6 грн., ПДВ 10924,6 гри.
№ 2262 від 20.09.10 на суму 40000 грн., ПДВ 6666,67 грн.
№ 655 від 05.10.10 на суму 61000,8 грн., ПДВ 10166,8 грн.
№ 656 від 05.10.10 на суму 33374,8 грн., ПДВ 5562,47 грн.
№ 2467 від 14.10.10 на суму 20000 грн., ПДВ 3333,33 грн.
№ 691 від 15.10.10 на суму 80000 грн., ПДВ 13333,33 грн.
№ 2645 від 01.12.10 на суму 30000 грн., ПДВ 5000 грн.
№ 2858 від 29.12.10 на суму 50000 грн., ПДВ 8333,33 грн.
№ 155 від 24.03.11 на суму 24426 грн., ПДВ 4071 грн.
№ 156 від 24.03.11 на суму 92127,6 грн., ПДВ 15354,6 грн.
№ 157 від 24.03.11 на суму 18812,8 грн., ПДВ 3135,47 грн.
№ 189 від 24.03.11 на суму 87178,8 грн., ПДВ 14529,8 грн.
№ 477 від 11.04.11 на суму 123499,2 грн., ПДВ 20583,2 грн.
№ 1062 від 23.05.11 на суму 33273,6 грн., ПДВ 5545,6 грн.
№ 1779 від 26.05.11 на суму 10000 грн., ПДВ 1666,67 грн.
№ 478 від 11.04.11 па суму 30000 грн., ПДВ 5000 грн.
№ 1223 від 06.06.11 на суму 60000 грн., ПДВ 10000 грн.
№ 1393 від 17.06.11 на суму 41572,8 грн., ПДВ 6928,8 грн.
№ 1774 від 13.07.11 на суму 106263,6 грн., ПДВ 11710,6 грн.
№ 1879 від 19.07.11 на суму 5797,95 грн., ПДВ 966,33 гри
№ 1934 від 26.07. 11 на суму 92430 грн., ПДВ 15405 грн.
№ 1938 від 26.07.11 на суму 55678,8 грн., ПДВ 9279,8 грн.
№ 2633 від 20.09.11 на суму 70000 грн., ПДВ 11666,67 грн.
№ 2692 від 23.09.11 на суму 85209,2 грн., ПДВ 14201,53 грн.
№ 2704 від 23.09.11 на суму 25000 грн., ПДВ 4166,67 грн.
№ 3166 від 25.10.11 на суму 52355,6 грн., ПДВ 8725,93 грн.
№ 3244 від 28.10.11 на суму 101667,6 грн., ПДВ ! 6944,6 грн.
№ 3790 від 16.12.11 на суму 91713,6 грн., ПДВ 15285,6 грн.
№ 3708 від 08,12.11 на суму 16000 грн., ПДВ 2666,67 грн.
№ 300 від 26.01.12 па суму 50000 грн., ПДВ 8333,33 грн.
Між позивачем та ПП "Кримторг" (Продавець) укладено договір від 01.10.2009 р. № 37 згідно якого: Продавець продає, а Покупець купує Продукцію, згідно додаткової угоди до вказаного договору. Продавець поставляє продукцію на умовах СРТ- м.Красноперекопськ (доставлено на склад покупця за рахунок Продавця)
Згідно Додаткової угоди № 1 від 01.10.2009 р. до вказаного договору
У періоді з 01.01.2009 р. по 31.03.2012 р. позивачем сформовано податковий кредит згідно податкових накладних, виданих ПП "Кримторг" у сумі 2009,72 грн.
Між позивачем та КП "Альянс" (Підрядник) укладено договір "Про підряд на виконання робіт з капітального ремонту основних засобів підприємства" від 01.02.2007 р. .№ 98/ОГМ82 згідно якого: Замовник доручає, а Підрядник зобов'язується виконати роботи по капітальному ремонту з поліпшенням башених систем цеха №1. Вартість робіт - 1000 тис.грн., ПДВ 166,7 тис.грн. Здавання - приймання виконаних робіт після їх виконання здійснюється за актами форми КБ-2в та КБ-3.
Згідно додаткової угоди № 1 від 09.01.2008 р. вартість робіт - 1500 тис.грн., ПДВ 300 тис. грн.
У періоді з 01.01.2009 р. по 31.03.2012 р. позивачем сформовано податковий кредит згідно податкових накладних, виданих КП "Альянс" у сумі 121171,53 грн.
Згідно Довідок, які складені за типовою формою № КБ-3, що затверджена наказом Державного комітету статистики України та Державного комітету України по будівництву та архітектури від 21.06.2002 р. № 237/5, вартість виконаних підрядних робіт складає:
за березень 2009 р.-58557,6 грн., ПДВ-9759 грн.
за березень 2009 р.-98958 грн., ПДВ-16493 грн.
за березень 2009 р.-54138 грн., ПДВ-9023 грн.
за квітень 2009 р.-148767,6 грн., ПДВ-24794,6 грн.
за травень 2009 р.-61111,2 грн., ПДВ-10185,2 грн.
за червень 2009 р.-69237,6 грн., ПДВ-11539,6 грн.
Згідно Актів виконаних підрядних робіт:
№ 127 за січень 2009 року вартість виконаних підрядних робіт складає 244912,8 грн, ПДВ 40818,8 грн. б/н за березень 2009 року вартість виконаних підрядних робіт складає 58557,6 грн., ПДВ 9759 грн.
б/н за березень 2009 року вартість виконаних підрядних робіт складає 98958 грн., ПДВ-16493 грн.
б/н за березень 2009 року вартість виконаних підрядних робіт складає 38394 грн., ПДВ 6399 грн.
б/н за березень 2009 року вартість виконаних підрядних робіт складає 54138 грн., ПДВ 9023 грн.
б/н за квітень 2009 року вартість викопаних підрядних робіт складає 148767,6 грн., ПДВ 24794,6 гри. № 36 за травень 2009 року вартість виконаних підрядних робіт складає 61111,2 грн, ПДВ 10185,2 грн.
№ 86 за вересень 2009 року вартість виконаних підрядних робіт складає 69237,6 грн., ПДВ 11539,6 грн.
Сплата відбулася наступними платіжними дорученнями:
№ 328 від 04.02.09 на суму 244912,8 грн., ПДВ 40818,8 грн.
№ 700 від 05.03.09 на суму 122402,39 грн., ПДВ 20400,40 грн.
№ 820 від 13.03.09 на суму 203000 грн., ПДВ 33833.33 грн.
№ 254 від 01,10.09 на суму 90000 грн., ПДВ 15000 грн.
№ 1055 від 16.10.09 на суму 20646,85 грн., ПДВ 3441,14 грн.
№ 327 від 02.06.09 на суму 60562,02 грн., ПДВ 10093,67 грн.
№ 1054 від 16,10.09 на суму 549,19 грн., ПДВ 91,53 грн.
№ 1056 від 16.10.09 на суму 69237,6 грн., ПДВ 11539,6 грн.
Між позивачем та TOB "Кримстройіндустрія" (Підрядник) укладено договір від 27.10.2011 р. № 143/ОГМ/188 "Про підряд на виконання робіт по дефектоскопії сварочних швів трубопроводів пара та газу котельного корпусу 75 підприємства". Вартість робіт 35116,8 грн., ПДВ 5852,8 грн. Здавання - приймання виконаних робіт після їх виконання здійснюється за актами форми КБ-2в та КБ-3.
У періоді з 01.01.2009 р. по 31.03.2012 р. позивачем сформовано податковий кредит згідно податкових накладних, виданих TOB "Кримстройіндустрія" у сумі 5852,8 грн.
Згідно Довідки, яка складена за типовою формою № КБ-3, що затверджена наказом Державного комітету статистики України та Державного комітету України по будівництву та архітектури від 21.06.2002 р. № 237/5, вартість виконаних підрядних робіт складає за листопад 2011 р.- 35116,8 грн., ПДВ 5852,8 грн.
Згідно Акту виконаних підрядних робіт № 87 за листопад 2009 року вартість виконаних підрядних робіт складає 35116,8 грн., ПДВ 5852,8 грн.
Сплата відбулася платіжним дорученням № 3879 від 27.12.11 на суму 35116,8 грн., ПДВ 5852,8 грн.
Між позивачем та ПП "Скипер" (Продавець) укладено договір від 07.04.2011 р. № 51/20 згідно якого: Продавець продає, а Покупець купує Продукцію, згідно з додатками до вказаного договору. Продавець поставляє продукцію на умовах СРТ- м.Красноперекопськ.
Згідно додатку № 1 від 07.04.2011 до вказаного договору Товар - труба фторпластова у кількості 9 мг на суму 67500 гри,, ПДВ 11250 грн.
У періоді з 01.01.2009 р. по 31.03.2012 р. позивачем сформовано податковий кредит згідно податкових накладних, виданих ПП "Скипер" у сумі 11250 грн.
Сплата відбулася платіжним дорученням від 12.04.2011 р. №505 на суму 67500 грн., ПДВ 11250 грн.
Між позивачем та ПП "Комманд" (Продавець) укладено договір від 08.11.2010 р. № 49/188 згідно якого: Продавець продає, а Покупець купує Продукцію, згідно з додатками до вказаного договору. Продавець поставляє продукцію на умовах СРТ- м.Красноперекопськ.
Згідно додаткової угоди № 1 від 08.11.2010 до вказаного договору
Між позивачем та ПП "Комманд" (Продавець) укладено договір від 14.11.2011 р. № 77/501, згідно якого: Продавець продає, а Покупець купує Товар - вермікуліт у кількості 12 куб.м. за ціною 1300 грн., ПДВ 3120 грн. Продавець поставляє продукцію на умовах СРТ-м.Красноперекопськ (доставлено на склад Покупця за рахунок Продавця). Вартість продукції по договору - 18720 грн., у т.ч. ПДВ.
Між позивачем та ПП "Комманд" (Продавець) укладено договір від 14.11.2011 р. № 78/502, згідно якого: Продавець продає, а Покупець купує Товар - хімфлакон у кількості 8000 шт. за ціною 1,9 грн., ПДВ 3040 грн. Продавець поставляє продукцію на умовах СРТ-м.Красноперекопськ (доставлено на склад Покупця за рахунок Продавця). Вартість продукції по договору - 18240 грн., у т.ч. ПДВ.
У періоді з 01.01.2009 р. по 31.03.2012 р. позивачем сформовано податковий кредит згідно податкових накладних, виданих ПП "Комманд" у сумі 11207,80 грн.
Сплата відбулася наступними платіжними дорученнями від 01.12.2010 р. № 2636 на суму 30286,80 грн., ПДВ 5047,80 грн.; від 22.11.2011 р. № 3529 на суму 18240 грн., ПДВ 3040 грн.; від 22.11.2011 р. № 3530 на суму 18720 грн., ПДВ 3120 грн.
Між позивачем та ПП "Пан Буд" (Продавець) укладено договір від 15.09.2010 р. № 45, згідно якого: Продавець продає, а Покупець купує Товар, згідно додаткам до вказаного договору. Продавець поставляє продукцію на умовах СРТ-м.Красноперекопськ (доставлено на склад Покупця за рахунок Продавця). Вартість продукції по договору - 16934,16 грн., у т.ч. ПДВ.
Згідно додаткової угоди № 1 від 15.09.2010 р. до вказаного договору:
Між позивачем та ПП "Пан Буд" (Продавець) укладено договір від 27.10.2010 р. № 48/62, згідно якого: Продавець продає, а Покупець купує Товар згідно додаткам до вказаного договору. Продавець поставляє продукцію на умовах СРТ-м.Красноперекопськ (доставлено на склад Покупця за рахунок Продавця). Вартість продукції по договору - 47832,76 грн., у т.ч. ПДВ.
Згідно додаткової угоди № 1 від 27.10.2010 р. до вказаного договору:
Між позивачем та ПП "Пан Буд" (Продавець) укладено договір від 06.10.2011 р. № 68/241, згідно якого: Продавець продає, а Покупець купує Товар, згідно додаткам до вказаного договору. Продавець поставляє продукцію на умовах СРТ-м.Красноперекопськ (доставлено на склад Покупця за рахунок Продавця).
Згідно додаткової угоди №1 від 06.04.2011р. до вказаного договору:
Між позивачем та ПП "Пан Буд" (Продавець) укладено договір від 06.10.2011 р. № 69/242, згідно якого: Продавець продає, а Покупець купує Товар, згідно додаткам до вказаного договору. Продавець поставляє продукцію на умовах СРТ-м.Красноперекопськ (доставлено на склад Покупця за рахунок Продавця).
Згідно додаткової угоди №1 від 06.04.2011р. до вказаного договору:
Між позивачем та ПП "Пан Буд" (Продавець) укладено договір від 06.04.2011 р. № 42/63, згідно якого: Продавець продає, а Покупець купує Товар, згідно додаткам до вказаного договору. Продавець поставляє продукцію на умовах СРТ-м.Красноперекопськ (доставлено на склад Покупця за рахунок Продавця).
Згідно додаткової угоди №1 від 05.04.2011р. до вказаного договору:
Між позивачем та ПП "Пан Буд" (Продавець) укладено договір від 10.07.2011 р. № 53/163, згідно якого: Продавець продає, а Покупець купує Товар - лист у кількості 90 кг за ціною 230 грн. Продавець поставляє продукцію на умовах СРТ-м.Красноперекопськ (доставлено на склад Покупця за рахунок Продавця). Загальна вартість договору - 24840 грн., ПДВ 4140 грн.
У періоді з 01.01.2009 р. по 31.03.2012 р. позивачем сформовано податковий кредит згідно податкових накладних, виданих ПП "Пан Буд" у сумі 24034,49 грн.
Сплата відбулася наступними платіжними дорученнями від 05.10.2010 р. № 360 на суму 16934,16 грн., ПДВ 2822,36 грн.; від 09.11.2010 р. № 434 на суму 47832,76 грн., ПДВ 7972,13 грн.; від 12.04.2011 р. № 506 на суму 45900 грн., ПДВ 7650 грн.; від 22.07.2011 р. № 1893 на суму 24840 грн., ПДВ 4140 грн.; від 21.10.2011 р. № 3149 на суму 1800 грн., ПДВ 300 грн.; від 21.10.2011 р. № 3148 на суму 6900 грн., ПДВ 1150 грн.
Між позивачем та ПП "Алексгрупп" (Продавець) укладено договір від 18.04.2011 р. № 18/04-11, згідно якого: Продавець зобов'язаний виготовити та поставити Покупцю піддіон дерев'яний на шашках та вінтованих гвоздях розміром 1100*1100 мм у кількості 3000 шт. Провавець відвантажує товар партіями у попередньо сплаченої кількості на умовах FCA згідно Інкотермс-2000: Херсонська обл., м.Цюрюпінськ, вул.Гвардейська, 103. Ціна 1 піддону - 52 грн. з ПДВ. Загальна вартість договору - 156000 грн. з ПДВ.
У періоді з 01.01.2009 р. по 31.03.2012 р. позивачем сформовано податковий кредит згідно податкових накладних, виданих ПП "Алексгрупп" у сумі 5083,33 грн.
Сплата відбулася наступними платіжними дорученнями від 21.06.2011 р. № 1428 на суму 15600 грн., ПДВ 2600 грн.; від 26.07.2011 р. № 1944 на суму 14900 грн., ПДВ 2483,33 грн.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
На час проведення перевірки та прийняття податкових повідомлень-рішень набрав чинності ПК України, розділ V якого визначає платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування.
У п. 187.1 ст. 187 ПК України зазначено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником додатку.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (п. 198.2 ст. 198 ПК України).
Згідно з п. 198.3 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 ст. 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п. 200.1 ст. 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
У п. 200.2 ст. 200 ПК України встановлено, що при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (п.200.3. ст.200 ПК України).
У п. 200.4 ст. 200 ПК України визначеного якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем товарів/послуг;
б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Розділ III ПК України визначає платників податку на прибуток підприємств, об'єкти, базу та ставки оподаткування.
У п. 134.1 ст. 134 ПК України зазначено, що об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135-137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138-143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.
П. 138.1 ПК України визначає витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування. Згідно п. 138.4. витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, крім нерозподільних постійних загальновиробничих витрат, які включаються до складу собівартості реалізованої продукції в періоді їх виникнення, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг. По п. 138.5. інші витрати визнаються витратами того звітного періоду, в якому вони були здійснені згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку, з урахуванням наступного:
138.5.1. датою здійснення витрат, нарахованих платником податку у вигляді сум податків та зборів, вважається останній день звітного податкового періоду, за який проводиться нарахування податкового зобов'язання з податку та збору;
138.5.2. датою визнання та сумою витрат платника податку від здійснення кредитно-депозитних операцій, у тому числі субординованого боргу, є дата визнання процентів (комісійних та інших платежів, пов'язаних зі створенням або придбанням кредитів, вкладів (депозитів) та їх сума, визначені згідно з правилами бухгалтерського обліку.
Для цілей цієї статті під субординованим боргом розуміються звичайні незабезпечені боргові капітальні інструменти (складові елементи капіталу), які відповідно до договору не можуть бути взяті з банку раніше п'яти років, а у випадку банкрутства чи ліквідації повертаються інвестору після погашення претензій усіх інших кредиторів;
138.5.3. витрати, понесені платником податку, у вигляді благодійних чи інших внесків та/або вартості товарів (робіт, послуг) до неприбуткових організацій, які згідно з нормами цього розділу враховуються для визначення об'єкта оподаткування платника податку, включаються до складу витрат за датою фактичного перерахування таких внесків та/або вартості товарів (робіт, послуг).
Відповідно до п. 146.12 ст.146 ПК України сума витрат, що пов'язана з ремонтом та поліпшенням об'єктів основних засобів, у тому числі орендованих або отриманих у концесію чи створених (збудованих) концесіонером у розмірі, що не перевищує 10 відсотків сукупної балансової вартості всіх груп основних засобів на початок звітного року, відноситься платником податку до складу витрат.
Податковою базою для цілей цього розділу визнається грошове вираження прибутку як об'єкта оподаткування, визначеного згідно із статтею 134 цього Кодексу, з урахуванням положень статей 135-137 та 138-143 цього Кодексу (п. 149.1).
Згідно п. 152.1 податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною пунктом 151.1 статті 151 цього Кодексу, від податкової бази, визначеної згідно зі статтею 149 цього Кодексу.
Аналогічне регулювання містили і Закон України "Про податок на додану вартість" та Закон України "Про оподаткування прибутку підприємств", які діяли до набрання чинності Податковим кодексом України.
По всіх контрагентах ТОВ "Бренд Строй", ПП "Скипер", ПП "Команд", ПП "Кримторг", ТОВ "Кримстройіндустрія", КП "Альянс", ПП "Пан Буд", ПП "Алексгрупп" відповідач посилається на неможливість податкових органів провести зустрічні перевірки господарських відносин, відсутність за місцезнаходженням та недійсність правочинів.
Разом з цим, ні в акті перевірки, ні під час розгляду справи, відповідач не навів норму права, яка податковий облік платника податку ставить в залежність від проведення податковим органом зустрічної перевірки контрагента.
Навпаки, відповідач посилається на п. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", який підставою для бухгалтерського обліку встановлює первинні документи. Згідно п. 2 ст. 3 Закону податкова звітність ґрунтується на даних бухгалтерського обліку. Акт перевірки контрагента податковим органом не належить до первинних документів позивача, в зв'язку з чим не повинен враховуватись в його податковому обліку.
Ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" встановлює, що якщо відомості були внесені до Єдиного державного реєстру, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою.
Згідно п. 184.5 ПК України особа позбавляється права на виписку податкових накладних з моменту анулювання реєстрації особи як платника податку, однією з підстав для чого п.п. 184.1."ж" ПК України передбачає наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання). А п. 183.13 ПК України зобов'язує центральний орган державної податкової служби саме для інформування платників податку щодекадно оприлюднювати на своєму веб-сайті дані з реєстру платників ПДВ, інформацію про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ.
По контрагентам ТОВ "Бренд Строй", ПП "Скипер", ПП "Команд", ТОВ "Кримстройіндустрія", КП "Альянс" в Єдиному державному реєстрі 11.04.12 розміщено інформацію про відсутність за адресою. На веб-сайті Державної податкової служби розміщена інформація і про їх позбавлення реєстрації як платників ПДВ також 11.04.12 з наведеної підстави. По ПП "Кримторг" в Єдиному державному реєстрі 11.04.12 розміщено інформацію про відсутність за адресою, а на веб-сайті Державної податкової служби розміщена інформація і про його позбавлення реєстрації як платника ПДВ ще 21.05.10, але з інших підстав. По ПП "Пан Буд" в Єдиному державному реєстрі 07.05.12 розміщено інформацію лише про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а на веб-сайті Державної податкової служби розміщена інформація і про його позбавлення реєстрації як платника ПДВ 11.05.12 з наведеної підстави. По ПП "Алексгрупп" в Єдиному державному реєстрі остання реєстраційна дія здійснена 02.11.11 і взагалі не містить будь-яких зауважень до діяльності контрагента - підтвердженні відомості про юридичну особу, а на веб-сайті Державної податкової служби розміщена інформація про його позбавлення реєстрації як платника ПДВ 31.10.11 в зв'язку з обсягом постачання платниками податку менше 50 %.
Таким чином, в доступних позивачеві державних базах даних на час проведення господарських операцій була розміщена інформація про належну реєстрацію контрагентів як суб'єктами господарювання, так і платниками ПДВ. І вже по завершенні операцій всім контрагентам анульовано свідоцтва платників ПДВ, а по більшості в Єдиному державному реєстрі здійснено записи про зауваження до суб'єктів господарювання. Як наслідок, дані обставини не можуть бути підставами для недійсності правочинів.
Також суд зазначає, що недійсність правочину відповідач обґрунтовує різними нормами Цивільного кодексу України, в т.ч. ст.215, згідно якій визнання судом недійсності правочину судом не вимагається.
Але відповідач не навів норму права, яка передбачає інший порядок встановлення недійсності правочину. Ст. 19 ч. 2 Конституції України зобов'язує органи державної влади, їх посадових осіб, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Як наслідок, відповідач не має права в акті перевірки встановлювати недійсність правочину.
Разом з цим, ст.9 Цивільного кодексу має назву "Застосування Цивільного кодексу до врегулювання відносин у сферах господарювання". Її п.2 встановлює, що законом можуть бути передбачені особливості регулювання майнових відносин у сфері господарювання. При цьому ст.4 Господарського кодексу України має назву "Розмежування відносин у сфері господарювання з іншими видами відносин". Її п.2 передбачає, що особливості регулювання майнових відносин суб'єктів господарювання визначаються саме Господарським кодексом. Ст.175 п.1 ч.2 Господарського кодексу також передбачає, що майнові зобов'язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом з урахуванням особливостей, передбачених саме Господарським кодексом..
Ст.207 Господарського кодексу України передбачає визнання господарського зобов'язання недійсним виключно судом. Такі рішення суду в матеріали справи не надані.
Відповідач також послався на підписання податкових накладних невідомими особами, оскільки керівники ТОВ "Бренд Строй", ПП "Скипер", ПП "Команд", ПП "Кримторг", ПП "Пан Буд" заявили про непричетність до діяльності підприємств. Вважає порушеним п. 201.1 ПК України - податкові накладні підписані не уповноваженою платником податку особою. Судом досліджені наявні в матеріалах справи протоколи допитів керівників в якості свідків, безпосередньо допитані свідки ОСОБА_6 (керівник ТОВ "Бренд Строй"), ОСОБА_7 (керівник ПП "Скипер") які підтвердили, що господарську діяльність підприємств не здійснювали. Про операції з позивачем ніякої інформації не мають. Допитаний свідок ОСОБА_8 (керівник ПП "Скипер") зайняв посаду вже після завершення господарської операції з позивачем.
Згідно п. 201.1 ПК України надання покупцю заповненої податкової накладної є обов'язком продавця. Податкові накладні по справі заповнені у відповідності до вимог норми права. Відповідач ні в матеріалах перевірки, ні під час розгляду справи не навів норму права, яка зобов'язує покупця після отримання податкової накладної перевіряти достовірність вказаних в ній даних контрагента. Зокрема, наявність у особи повноважень на підписання податкової накладної та належність підпису саме цій особі. Законодавством передбачений один механізм підтвердження цих даних - скріплення податкової накладної печаткою контрагента. Позивачем він дотриманий.
Правомірність дій позивача підтверджує і проведення відповідачем за розглядаємий період з 01.01.2009 р. по 31.03.2012 р. інших чисельних перевірок податкового обліку позивача, під час яких він підтверджував правомірність включення до податкового обліку цих самих документів.
Суд також зазначає, що поточна перевірка позивача проведена по операціям з чітко визначеними контрагентами вже після отримання інформації про ймовірну наявність порушень в цих операціях. Перевірка була виїзною. Однак, ні в акті перевірки, ні під час розгляду справи, відповідач не обґрунтував відсутність отримання позивачем товарів (робіт) від контрагентів, допущення порушень при оформленні отримання первинними документами.
Україна, згідно ст. 1 Конституції, є правовою державою. У разі порушень в діяльності контрагента, відповідальність та негативні наслідки настають саме щодо цієї особи. Ця обставина не є підставою для позбавлення платника податку права на включення документів до податкового обліку у разі, коли цей платник виконав усі передбачені законом умови щодо господарської операції та має необхідні документальні підтвердження.
Така ж позиція викладена Верховним Судом України у постанові від 11.12.2007 р. по справі № 21-1376во06.
Зазначене свідчить про дотримання позивачем вимог законодавства при веденні податкового обліку.
Оскільки штрафні санкції застосовані в зв'язку з вищерозглянутими порушеннями, то враховуючи безпідставність самого порушення, безпідставним є і застосування штрафу.
Відповідно до ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень суб'єкта владних повноважень обов'язок доказування правомірності свого рішення покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем не підтверджено належними та допустимими доказами правомірність та обґрунтованість своїх рішень.
З огляду на зазначене суд вважає, що висновки податкового органу, викладені в акті перевірки № 874/15-02/05444552 від 25.07.2012 р. про порушення платником податків вимог Податкового кодексу України, не відповідають дійсним обставинам справи, в наслідок чого існують підстави для визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень відповідача від 15.08.2012 р. № 0000431502, № 0000401502, № 0000421502 та № 0000411502.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України. Відповідно до листа Вищого адміністративного суду України від 21.11.2011 року № 2135/11/13-11у резолютивній частині судового рішення слід зазначати обов'язок органу Державної казначейської служби України стягнути судові витрати із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень -відповідача.
Під час судового засідання, яке відбулось 15.03.2013 р., були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанову складено 20.03.2013 р.
Керуючись ст.ст. 160-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби від 15 серпня 2012 року №0000431502, №0000401502, №0000421502, №0000411502.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства "Бром" (ЄДРПОУ 05444552) 2146,00 грн. судових витрат шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень -відповідача.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Панов О.І.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2013 |
Оприлюднено | 27.06.2013 |
Номер документу | 32032122 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Панов О.І.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні