Постанова
від 20.06.2013 по справі 2а-401/10/2470
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 червня 2013 року Справа № 24198/10

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Затолочного В.С.,

суддів Качмара В.Я., Мікули О.І.,

розглянувши у письмовому провадженні в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Чернівці на постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 19.01.2010 року в справі за позовом Малого приватного підприємства «Джокер» до Державної податкової інспекції у м. Чернівці про визнання протиправними та скасування рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, -

В С Т А Н О В И В :

Мале приватне підприємство «Джокер» звернулося до суду з адміністративним позовом про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень - державної податкової інспекції у м. Чернівці та скасування рішень про визнання протиправними та скасування рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, а саме:

- рішення за № 000446234/0 від 09 лютого 2009 року у сумі 1360 грн.

- рішення за № 0006140234/0 від 19 березня 2009 року у сумі 3400 грн.

- рішення за № 0005800234/0 від 10 березня 2009 року у сумі 2380 грн.

- рішення за № 0006110234/0 від 19 березня 2009 року у сумі 1360 грн.

- рішення за № 0006100234/0 від 19 березня 2009 року у сумі 1360 грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що для здійснення розрахунків із споживачем забезпечив гральні зали належним чином зареєстрованими та опломбованими реєстраторами розрахункових операцій, тобто спеціалізованими електронними контрольно-касовими апаратами для казино та гральних автоматів, які працюють у фіскальному режимі, здійснюючи при цьому облік руху грошових коштів, розрахунок прибутку гравців за підсумками гри, зберігання даних кожного касового чеку тощо. Вини позивача у відсутності в кожному гральному автоматі фіскальної пам'яті немає, оскільки Міністерство промислової політики на момент проведення перевірки не організувало розробку таких пристроїв, які б відповідали нормам чинного законодавства. Виробник гральних автоматів не має можливості підключити до гральних автоматів, які використовуються позивачем на законних підставах, систему «Фіскал» у зв'язку з принциповою відмінністю та несумісністю даних системи, а також через відсутність на гральних автоматах кредитних та тестових електронних замків, купюроприймачів. Також зазначив, що гральні автомати, які використовуються позивачем, не є реєстраторами розрахункових операцій тобто у них не реалізовані фіскальні функції і вони не призначені для реєстрації розрахункових операцій при наданні послуг.

Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 19.01.2010 року позов задоволено повністю, визнані протиправними та скасовані оспорювані рішення в частині оспорюваних сум.

Рішення суду першої інстанції мотивоване тим, що позивачем застосовувалися належним чином зареєстровані та опломбовані реєстратори розрахункових операцій, включеними до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій. Позивач, на думку суду, не був зобов'язаний використовувати саме комп 'ютерно-касову систему «Фіскал», яка дозволяє використовувати гральні автомати в якості РРО. Тому позивачем було дотримано вимоги норм Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Відповідач, не погодившись з даним судовим рішенням, оскаржив його в апеляційному порядку, зазначивши в скарзі, що у відповідності до вимог чинного законодавства позивач був зобов'язаний перейти на облік розрахункових операцій із застосування РРО. Позивач мав можливість використовувати в якості РРО гральні автомати, обладнані запам'ятовуючими пристроями (фіскальною пам'яттю) та обліковувати кожну розрахункову операцію одночасно з її здійсненням, оскільки зареєстрована в Державному реєстрі реєстраторів розрахункових операцій з 01.07.2008р. комп'ютерно-касова система «Фіскал» дозволяє використовувати гральні автомати в якості РРО. Просить скасувати постанову від 19.01.2010 року та ухвалити нове рішення про відмову в позові.

Сторони правом на участь у судовому засіданні не скористалися, у зв'язку з чим справа розглядалася в порядку письмового провадження.

Вислухавши суддю-доповідача, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.

На підставі повно та всебічно досліджених доказів, суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, відповідно до яких Мале приватне підприємство «Джокер» зареєстроване Виконавчим комітетом Чернівецької міської ради 20.11.2003 року.

01.06.2006 року Міністерством Фінансів України МПП «Джокер» видано ліцензію серії А/Б № 082936 для організації діяльності з проведення азартних ігор (діяльність з організації та проведення азартних ігор на гральних автоматах).

13.06.2007 року Чернівецькою ОДА МПП «Джокер» видано ліцензію серії А/Б № 124282 для організації та утримання гральних закладів.

31.01.2009 року працівниками державної податкової інспекції у м. Чернівці було проведено перевірку залу гральних автоматів, розташованого за адресою м. Чернівці, вул. Ентузіастів, 2-а. За результатами перевірки було складено акт перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій (Акт перевірки № 379/24/12/23/32726279 від 31.01.2009 року). У ході перевірки було встановлено порушення ст. 2, пунктів 1-3 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон № 265/95-ВР), постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування» від 18.02.2002 року № 199 (далі - Постанова № 199), Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Державної податкової служби України від 01.12.2000 року № 614 (далі - Порядок № 614), Закону України від 01.06.2000 року № 1775-ІІІ «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» (далі - Закон № 1775-ІІІ).

Зокрема, було встановлено, що у залі на час перевірки знаходились 4 гральних автомати, на яких проводиться гра. Гральні автомати підключені до електромережі, не фіскалізовані.

Рішенням ДПІ у м. Чернівці № 000446234/0 від 09.02.2009 року на підставі акта перевірки № 379/24/12/23/32726279 від 31.01.2009 року до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 1360 грн., а саме двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за застосування при здійсненні розрахункових операцій непереведеного у фіскальний режим роботи, незареєстрованого, неопломбованого, або опломбованого з порушенням встановленого порядку реєстратора розрахункових операцій.

05.03.2009 року працівниками державної податкової інспекції у Глибоцькому районі було проведено перевірку залу гральних автоматів, розташованого за адресою смт Глибока, вул. Базарна, 12. За результатами перевірки було складено акт перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій (Акт перевірки від 05.03.2009 року № 0012/24/03/23/32726279). У ході перевірки було встановлено порушення статті 2, пунктів 1-3 статті 3 Закону № 265/95-ВР, Постанови № 199, Порядку № 614, Закону № 1775-ІІІ.

Зокрема, було встановлено, що у залі на час перевірки знаходились 15 гральних автоматів, із яких 10 гральних автоматів підключені до електромережі, не фіскалізовані.

Рішенням ДПІ у м. Чернівці за № 0006140234/0 від 19.03.2009 року на підставі акта перевірки № 0012/24/03/23/32726279 від 05.03.2009 року до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі у сумі 3400 грн., а саме двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за застосування при здійсненні розрахункових операцій непереведеного у фіскальний режим роботи, незареєстрованого, неопломбованого, або опломбованого з порушенням встановленого порядку реєстратора розрахункових операцій.

06.03.2009 року працівниками державної податкової інспекції у м. Чернівці було проведено перевірку залу гральних автоматів, розташованого за адресою м. Чернівці, вул. Стасюка, 10. За результатами перевірки було складено акт перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій (Акт перевірки № 1029/24/12/23/32726279 від 06.03.2009 року). У ході перевірки було встановлено порушення ст.. 2, пунктів 1-3 ст. 3 Закону № 265/95-ВР, Постанови № 199, Порядку № 614, Закону № 1775-ІІІ.

На час перевірки у залі знаходились 18 гральних автоматів, з яких 7 гральних автоматів підключені до електромережі, не фіскалізовані.

Рішенням ДПІ у м. Чернівці № 0005800234/0 від 10.03.2009 року на підставі акта перевірки № 1029/24/12/23/32726279 від 06.03.2009 року до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі у сумі 2380 грн., а саме двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за застосування при здійсненні розрахункових операцій непереведеного у фіскальний режим роботи, незареєстрованого, неопломбованого, або опломбованого з порушенням встановленого порядку реєстратора розрахункових операцій.

07.03.2009 року працівниками державної податкової інспекції у м. Кам'янець-Подільському було проведено перевірку залу гральних автоматів, розташованого за адресою м. Кам'янець-Подільський, вул. Грушевського, 36а. За результатами перевірки було складено акт перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій (Акт перевірки № 0170/22/09/23/32726279 від 07 березня 2009 року). У ході перевірки було встановлено порушення ст.. 2, пунктів 1-3 ст. 3 Закону265/95-ВР, Постанови № 199, Порядку № 614, Закону № 1775-ІІІ.

Зокрема, встановлено, що у залі на час перевірки знаходились 4 гральних автомати, які надавали послуги гри. Гральні автомати підключені до електромережі, не фіскалізовані.

Рішенням ДПІ у м. Чернівці № 0006110234/0 від 19.03.2009 року на підставі акта перевірки № 0170/22/09/23/32726279 від 07.03.2009 року до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 1360 грн., а саме двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за застосування при здійсненні розрахункових операцій непереведеного у фіскальний режим роботи, незареєстрованого, неопломбованого, або опломбованого з порушенням встановленого порядку реєстратора розрахункових операцій.

07.03.2009 року працівниками державної податкової інспекції у м. Кам'янець-Подільському було проведено перевірку залу гральних автоматів, розташованого за адресою м. Кам'янець-Подільський, вул. Грушевського, 23. За результатами перевірки було складено акт перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій (Акт перевірки № 0171/22/09/23/32726279 від 07.03.2009 року). У ході перевірки було встановлено порушення ст.. 2, п. 1-3 ст. 3 Закону 265/95-ВР, Постанови № 199, Порядку № 614, Закону № 1775-ІІІ.

Так, встановлено, що у залі на час перевірки знаходились 4 гральних автомати, які надавали послуги гри. Гральні автомати підключені до електромережі, не фіскалізовані.

Рішенням ДПІ у м. Чернівці № 0006100234/0 від 19.03. 2009 року на підставі акта перевірки № 0171/22/09/23/32726279 від 07.03.2009 року до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 1360 грн., а саме двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за застосування при здійсненні розрахункових операцій непереведеного у фіскальний режим роботи, незареєстрованого, неопломбованого, або опломбованого з порушенням встановленого порядку реєстратора розрахункових операцій.

Встановлено також, що в залах гральних автоматів застосовувався реєстратор розрахункових операцій, розрахункові документи видавалися. Вищевказані гральні зали забезпечено зареєстрованим та опломбованим реєстратором розрахункових операцій типу «Марія 701» та «Датекс МР 5000 І» (відповідно Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого Наказом ДПА України від 08.06.2007 року № 341, який був чинним на момент проведення перевірки вказано, що сфера застосування РРО - казино, зали гральних автоматів, торгівля та послуги гральних закладів).

Моделі реєстраторів розрахункових операцій типу «Марія 701» та «Датекс МР 5000 І» сертифіковані, відповідають вимогам нормативних актів Україні і дозволені чинним законодавством для застосування у даній сфері. У актах перевірки зазначено, що ДПІ у м. Чернівці видало реєстраційні посвідчення на реєстратори розрахункових операцій типу «Марія 701» та «Датекс МР 5000 І», реєстратори розрахункових операцій опломбовані, порушень пломб не виявлено, працюють у фіскальному режимі і використовувались належним чином та зареєстровані у податковому органі.

На гральні автомати надавались для перевірки ліцензії на організацію та проведення азартних ігор.

Повно та правильно встановивши обставини справи, суд першої інстанції допустився помилки в їх оцінці та застосуванні норм матеріального права.

Суть порушень, за які застосовані штрафні санкції, полягають у тому, що в ході перевірок було встановлено, що позивач здійснює свою діяльність у сфері грального бізнесу через незареєстровані не переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій, тобто гральні автомати не оснащені запам'ятовуючим пристроєм (фіскальною пам'яттю).

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі РРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначені Законом № 265/95-ВР.

Відповідно до статті 3 Закону України № 265/95-ВР на суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій формі при наданні послуг у сфері грального бізнесу, законодавець покладає обов'язок проводити розрахункові операції через зареєстровані, опломбовані в установленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО.

Терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) із застосуванням РРО встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики, Державної податкової адміністрації України та Національного банку України (стаття 11 Закону № 265/95).

Пунктом 6 додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2001 року № 121 «Про терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій» (далі - постанова № 121) встановлено термін переведення суб'єктів підприємницької діяльності, які працювали у сфері грального бізнесу із використанням гральних автоматів, до 31.12.2006 року.

Статтею 12 Закону № 265/95-ВР передбачено, що на території України дозволяється реалізовувати та застосовувати лише ті РРО вітчизняного та іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру та конструкція і програмне забезпечення яких відповідає конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника.

Пунктом 2 постанови № 121 на Міністерство промислової політики України було покладено обов'язок забезпечити організацію розроблення автоматів з продажу товарів (послуг), які відповідатимуть зазначеним вимогам, а також запам'ятовуючих пристроїв (фіскальної пам'яті) для оснащення автоматів, що вже діють.

Наказом Державної податкової адміністрації України від 1 липня 2008 року № 430 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції» до Державного реєстру було включено комп'ютерно-касову систему «Фіскал», яка призначена для фіскалізації гральних автоматів, автоматизації збору, обліку і контролю даних про функціонування залів гральних автоматів.

Таким чином, з викладеного вище випливає, що держава виконала взятий на себе обов'язок щодо забезпечення переведення суб'єктів господарювання на облік розрахункових операцій у готівковій формі при використанні гральних автоматів із застосуванням РРО.

У справі, яка розглядається, встановлено, що перевірки були проведені в січні та березні 2009 року, тобто після включення зазначеної комп'ютерно-касової системи до Державного реєстру, а відтак вина позивача у порушенні ним порядку використання РРО має місце.

Отже суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про протиправність оскаржуваних рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій.

Є безпідставними висновки суду першої інстанції про порушення порядку проведення перевірок співробітниками позивача, оскільки такі були допущені до проведення перевірок і здійснювали їх в присутності працівників позивача.

Також неправомірно суд першої інстанції посилається на відповідь виробника гральних автоматів про те, що вони не є реєстраторами розрахункових операцій і вони не призначені для реєстрації розрахункових операцій при наданні послуг, оскільки законодавством прямо встановлено необхідність обладнання всіх гральних автоматів системами фіскалізації.

Враховуючи, що суд першої інстанції повно встановив фактичні обставини справи, проте його висновки не відповідають обставинам справи, а також допустився порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, оскаржувана постанова підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення про відмову в позові.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, апеляційний суд -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Чернівці задовольнити, а постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 19.01.2010 року в справі № 2а-401/10/2470 скасувати.

Винести нову постанову, якою в задоволенні позову Малому приватному підприємству «Джокер» до Державної податкової інспекції у м. Чернівці про визнання протиправними та скасування рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий: В.С. Затолочний

Судді : В.Я. Качмар

О.І. Мікула

Дата ухвалення рішення20.06.2013
Оприлюднено27.06.2013
Номер документу32050145
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-401/10/2470

Постанова від 20.06.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Затолочний В.С.

Постанова від 19.01.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні