ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 січня 2010 р. м. Ч ернівці Справа № 2а-401/10/2470
Чернівецький окр ужний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Дембіц ького П.Д.,
при секретарі судового засідання Левчуку Д.С.,
розглянувши у відк ритому судовому засіданні ад міністративну справу за адм іністративним позовом малог о приватного підприємства «Д жокер»до Державної податков ої інспекції у м. Чернів ці про скасування рішень щод о застосування штрафних (фін ансових) санкцій,
за участю:
представника позивача: Сав ицького Ю.В.
представника відповідача: Чебана В.І.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Мале приватне підприєм ство “Джокер” звернулося до суду з адміністративним позо вом про визнання протиправни м рішення суб' єкта владних повноважень - державної пода ткової інспекції у м. Чернівц і та скасування рішень про за стосування частини штрафних (фінансових) санкцій, а саме :
- рішення за № 000446234/0 від 09 лютог о 2009 року у сумі 1360 грн.
- рішення за № 0006140234/0 від 19 берез ня 2009 року у сумі 3400 грн.
- рішення за № 0005800234/0 від 10 берез ня 2009 року у сумі 2380 грн.
- рішення за № 0006110234/0 від 19 берез ня 2009 року у сумі 1360 грн.
- рішення за № 0006100234/0 від 19 берез ня 2009 року у сумі 1360 грн.
Обґрунтовуючи позовні вим оги, позивач посилається на т е, що для здійснення розрахун ків із споживачем забезпечив гральний зал належним чином зареєстрованим та опломбова ним реєстратором розрахунко вих операцій, тобто спеціалі зованим електронним контрол ьно - касовим апаратом для к азино та гральних автоматів , який працює у фіскальному ре жимі, здійснюючи при цьому об лік руху грошових коштів, роз рахунок прибутку гравців за підсумками гри, зберігання д аних кожного касового чеку т ощо. В позовній заяві зазнача є, що вини позивача щодо відсу тності в кожному гральному а втоматі фіскальної пам' яті немає, оскільки, всупереч По станові КМУ №121 “Про переведен ня суб' єктів підприємницьк ої діяльності на облік розра хункових операцій у готівков ій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій” (да лі Постанова КМУ №121), Міністер ство промислової політики на момент проведення перевірки не організувало розробку та ких пристроїв, які б відповід али нормам чинного законодав ства. У зв' язку з вказаними о бставинами, оскаржувані ріш ення вважає такими, що підл ягають скасуванню.
19 січня 2010 року представник п озивача в судовому засіданні позов підтримав повністю та пояснив, що вини позивача щод о відсутності в кожному грал ьному автоматі фіскальної па м' яті немає, оскільки, всупе реч Постанові КМУ №121 “Про пер еведення суб' єктів підприє мницької діяльності на облік розрахункових операцій у го тівковій та безготівковій фо рмі із застосуванням реєстра торів розрахункових операці й” (далі Постанова КМУ №121), Міні стерство промислової політи ки на момент проведення пере вірки не організувало розро бку таких пристроїв, які б від повідали нормам чинного зако нодавства. Крім того, предста вник позивача зазначив, що ви робник не має можливості пі дключити до гральних автома тів ГА-2М систему «Фіскал» у з в' язку з принциповою відмін ністю та несумісністю даних системи (JACKPOT Extema v. 5.0. та Фіскал), а т акож через відсутність на г ральних автоматах кредитних та тестових електронних зам ків, купюро приймачів. Також зазначив, що гральний автома т ГА-2М - не є реєстратором ро зрахункових операцій тобто у ньому не реалізовані фіскал ьні функції і він не призначе ний для реєстрації розрахунк ових операцій при наданні по слуг. А згідно з Положенням пр о Державний реєстр реєстрато рів розрахункових операцій ( Загальна частина) не зазначе но про застосування фіскаліз ації, тому із зазначеними вищ е обставинами, оскаржувані р ішення вважає такими, що під лягають скасуванню.
Представник відповідача п роти позову заперечував. У пи сьмових запереченнях відпов ідач зазначає, що у відповідн ості до вимог Постанови КМУ № 121, позивач був зобов' язаний перейти на облік розрахунко вих операцій із застосування РРО до 31.12.2006 р. Невиконання Міні стерством промислової політ ики обов' язку щодо забезпеч ення до 01.02.2003 р. організації роз роблення автоматів з продажу товарів (послуг), які відповід атимуть зазначеним вимогам, а також запам' ятовуючих при строїв (фіскальної пам' яті) для оснащення автоматів, що в же діють, на думку відповідач а, не тягне за собою скасуванн я положень постанови КМУ № 121. К рім того, відповідач в запере ченнях стверджує, що позивач мав можливість використовув ати в якості РРО гральні авто мати, обладнані запам' ятову ючими пристроями (фіскально ю пам'яттю) та обліковувати ко жну розрахункову операцію од ночасно з її здійсненням, оск ільки в Державному реєстрі р еєстраторів розрахункових о перацій з 01.07.2008р. комп' ютерно - касова система “Фіскал” доз воляє використовувати граль ні автомати в якості РРО.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника позивача, представ ника відповідача, встановивш и фактичні обставини у справ і, оцінивши докази, що мають юр идичне значення для розгляду справи, проаналізувавши зак онодавство, яке регулює спір ні правовідносини, значення для розгляду справи, проанал ізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідноси ни, суд доходить висновку, що а дміністративний позов підля гає задоволенню.
ВСТАНОВИВ:
Мале приватне підприє мство "Джокер" (зареєстровано Виконавчим комітетом Чернів ецької міської ради 20.11.2003 року с відоцтво № А00 №706633 за юридичною адресою: вул. Шолом-Алейхема, 17, м. Чернівці, 58000, ідентифікацій ний код в ЄДРЮОФО - підприємці в 32726279).
01 червня2006 року Міністерство м Фінансів України МПП «Джок ер» видано ліцензію серії А/Б № 082936 для організації діяльнос ті з проведення азартних іго р (діяльність з організації т а проведення азартних ігор н а гральних автоматах).
13 червня 2007 року Чернівецько ю ОДА МПП «Джокер» видано ліц ензію серії А/Б № 124282 д ля організації та утримання гральних закладів.
31 січня 2009 року працівниками державної податкової інспек ції у м. Чернівці було проведе но перевірку залу гральних а втоматів, розташованого за а дресою м. Чернівці, вул. Ентуз іастів, 2 а. За результатами пе ревірки було складено акт пе ревірки за дотриманням суб' єктами господарювання поряд ку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог регулю вання обігу готівки, наявнос ті торгових патентів і ліцен зій Акт перевірки № 379/24/12/23/32726279 від 31 січня 2009 року. У ході перевір ки було встановлено порушенн я п.1,2,3 ст.3, ст.2 Закону України “П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг”, поста нови Кабінету Міністрів Укра їни “Про затвердження вимог щодо реалізації фіскальних ф ункцій реєстраторами розрах ункових операцій для різних сфер застосування” від 18.02.2002 ро ку № 199, Порядку реєстрації, оп ломбування та застосування реєстраторів розрахункови х операцій за товари (послуги ), Закону України “Про ліцензу вання певних видів господарс ької діяльності”.
У ході перевірки встановле но, що у залі на час перевірки знаходились 4 гральних автом ати на яких проводиться гра. Г ральні автомати підключені до електромережі, нефіскаліз овані. Крім того, п. 2.1.1. вказаног о акту вбачається наявність реєстраційного посвідчення на реєстратора розрахункови х операцій «Марія 701.01», версія внутрішнього програмного за безпечення «М 301 Т 6», а у п. 2.2.9. заз начено, що фіскальний режим р оботи реєстратора розрахунк ових операцій - без порушен ь, п. 2.2.11 зазначено про наявніст ь цілісність пломб реєстрат ора розрахункових операцій п ломби наявні, цілісні.
Рішенням ДПІ у м. Черн івці № 000446234/0 від 09.02.2009 року на підс таві акта перевірки № 379/24/12/23/3272627 9 від 31 січня 2009 року, згідно з п.2 ст.17 Закону України “Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг” до позивача за стосовано штрафні (фінансові ) санкції в сумі 1360 грн., а саме д вадцять неоподатковуваних м інімумів доходів громадян за застосування при здійсненні розрахункових операцій непе реведеного у фіскальний режи м роботи, незареєстрованого, неопломбованого, або опломб ованого з порушенням встанов леного порядку реєстратора р озрахункових операцій.
05 березня 2009 року працівника ми державної податкової інсп екції у Глибоцькому районі б уло проведено перевірку залу гральних автоматів, розташо ваного за адресою смт. Глибок а, вул. Базарна,12. За результата ми перевірки було складено а кт перевірки за дотриманням суб' єктами господарювання порядку проведення розрахун ків за товари (послуги), вимог регулювання обігу готівки, н аявності торгових патентів і ліцензій Акт перевірки від 0 5 березня 2009 року № 0012/24/03/23/32726279. У ході перевірки було встановлено порушення п.1,2,3 ст.3, ст.2 Закону У країни “Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг ”, постанови Кабінету Мініст рів України “Про затвердженн я вимог щодо реалізації фіск альних функцій реєстраторам и розрахункових операцій для різних сфер застосування” в ід 18.02.2002 року № 199, Порядку реєстр ації, опломбування та засто сування реєстраторів розра хункових операцій за товари (послуги), Закону України “Про ліцензування певних видів г осподарської діяльності”.
У ході перевірки встановле но, що у залі на час перевірки знаходились 15 гральних автом атів із яких 10 гральних автома тів підключені до електроме режі, нефіскалізовані. Крім т ого у п. 2.1.1. вказаного акту зазн ачено наявність реєстраційн ого посвідчення на реєстрато ра розрахункових операцій «Д атекс МР 5000 І», версія внутрішн ього програмного забезпечен ня «МР 5000 - І - 01.10», а у п. 2.2.9. зазн ачено, що фіскальний режим ро боти реєстратора розрахунко вих операцій - забезпечено, п. 2.2.11 зазначено про наявність цілісність пломб реєстрато ра розрахункових операцій.
Рішенням ДПІ у м. Чернівці з а № 0006140234/0 від 19 березня 2009 року на п ідставі акта перевірки № 0012/24/03/2 3/32726279 від 05 березня 2009 року, згідно з п.2 ст.17 Закону України “Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг” до позивач а застосовано штрафні (фінан сові) санкції в сумі у сумі 3400 г рн., а саме двадцять неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян за застосування пр и здійсненні розрахункових о перацій непереведеного у фіс кальний режим роботи, незаре єстрованого, неопломбованог о, або опломбованого з поруше нням встановленого порядку р еєстратора розрахункових оп ерацій.
06 березня 2009 року працівника ми державної податкової інсп екції у м. Чернівці було прове дено перевірку залу гральних автоматів, розташованого за адресою м. Чернівці, вул. Стас юка, 10. За результатами переві рки було складено акт переві рки за дотриманням суб' єкта ми господарювання порядку пр оведення розрахунків за това ри (послуги), вимог регулюванн я обігу готівки, наявності то ргових патентів і ліцензій А кт перевірки № 1029/24/12/23/32726279 від 06 бе резня 2009 року. У ході перевірки було встановлено порушення п.1,2,3 ст.3, ст.2 Закону України “Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг”, постан ови Кабінету Міністрів Украї ни “Про затвердження вимог щ одо реалізації фіскальних фу нкцій реєстраторами розраху нкових операцій для різних с фер застосування” від 18.02.2002 рок у № 199, Порядку реєстрації, опл омбування та застосування р еєстраторів розрахункових о перацій за товари (послуги), За кону України “Про ліцензуван ня певних видів господарсько ї діяльності”.
На час перевірки у залі знах одились 18 гральних автоматів , з яких 7 гральних автоматів п ідключені до електромережі , нефіскалізовані. Крім того, п . 2.1.1. вказаного акту вбачається наявність реєстраційного по свідчення на реєстратора роз рахункових операцій «Марія 7 01», версія внутрішнього прогр амного забезпечення «М 301 Т 6», а у п. 2.2.9. зазначено, що фіскальн ий режим роботи реєстратора розрахункових операцій - з астосовано, п. 2.2.11 зазначено пр о наявність цілісність плом б реєстратора розрахункових операцій - пломби цілісні, на явні.
Рішенням ДПІ у м. Чернівці № 0005800234/0 від 10 березня 2009 року на під ставі акта перевірки № 1029/24/12/23/327262 79 від 06 березня 2009 року, згідно з п.2 ст.17 Закону України “Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг” до позивача з астосовано штрафні (фінансов і) санкції в сумі у сумі 2380 грн., а саме двадцять неоподатков уваних мінімумів доходів гро мадян за застосування при зд ійсненні розрахункових опер ацій непереведеного у фіскал ьний режим роботи, незареєст рованого, неопломбованого, а бо опломбованого з порушення м встановленого порядку реєс тратора розрахункових опера цій.
07 березня 2009 року працівника ми державної податкової інсп екції у м. Кам' янець - Подільс ький було проведено перевірк у залу гральних автоматів, ро зташованого за адресою м. Кам ' янець - Подільський, вул. Гру шевського, 36а. За результатами перевірки було складено акт перевірки за дотриманням су б' єктами господарювання по рядку проведення розрахункі в за товари (послуги), вимог ре гулювання обігу готівки, ная вності торгових патентів і л іцензій Акт перевірки № 0170/22/09/23/32 726279 від 07 березня 2009 року. У ході п еревірки було встановлено по рушення п.1,2,3 ст.3, ст.2 Закону Укр аїни “Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг”, постанови Кабінету Міністрі в України “Про затвердження вимог щодо реалізації фіскал ьних функцій реєстраторами р озрахункових операцій для рі зних сфер застосування” від 18.02.2002 року № 199, Порядку реєстраці ї, опломбування та застосув ання реєстраторів розрахун кових операцій за товари (пос луги), Закону України “Про ліц ензування певних видів госпо дарської діяльності”.
У ході перевірки встановле но, що у залі на час перевірки знаходились 4 гральних автом ати, які надавали послуги гри . Гральні автомати підключен і до електромережі, нефіскал ізовані. Крім того, п. 2.1.1. вказан ого акту вказано наявність р еєстраційного посвідчення н а реєстратора розрахункових операцій «Марія», версія вну трішнього програмного забез печення «М 301 Т 6», а у п. 2.2.9. зазнач ено, що фіскальний режим робо ти реєстратора розрахункови х операцій - фіскалізовано, п. 2.2.11 зазначено про наявність цілісність пломб реєстрато ра розрахункових операцій пл омби наявні, цілісні.
Рішенням ДПІ у м. Чернівці № 0 006110234/0 від 19 березня 2009 року на під ставі акта перевірки № 0170/22/09/23/327262 79 від 07 березня 2009 року, згідно з п.2 ст.17 Закону України “Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг” до позивача з астосовано штрафні (фінансов і) санкції в сумі 1360 грн., а саме д вадцять неоподатковуваних м інімумів доходів громадян за застосування при здійсненні розрахункових операцій непе реведеного у фіскальний режи м роботи, незареєстрованого, неопломбованого, або опломб ованого з порушенням встанов леного порядку реєстратора р озрахункових операцій.
07 березня 2009 року працівника ми державної податкової інсп екції у м. Кам' янець - Подільс ький було проведено перевірк у залу гральних автоматів, ро зташованого за адресою м. Кам ' янець - Подільський, вул. Гру шевського, 23. За результатами перевірки було складено акт перевірки за дотриманням суб ' єктами господарювання пор ядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог рег улювання обігу готівки, наяв ності торгових патентів і лі цензій Акт перевірки № 0171/22/09/23/32 726279 від 07 березня 2009 року. У ході п еревірки було встановлено по рушення п.1,2,3 ст.3, ст.2 Закону Укр аїни “Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг”, постанови Кабінету Міністрі в України “Про затвердження вимог щодо реалізації фіскал ьних функцій реєстраторами р озрахункових операцій для рі зних сфер застосування” від 18.02.2002 року № 199, Порядку реєстраці ї, опломбування та застосув ання реєстраторів розрахун кових операцій за товари (пос луги), Закону України “Про ліц ензування певних видів госпо дарської діяльності”.
У ході перевірки встановле но, що у залі на час перевірки знаходились 4 гральних автом ати, які надавали послуги гри . Гральні автомати підключен і до електромережі, нефіскал ізовані. Крім того, у п. 2.1.1. вказа ного акту вказано наявність реєстраційного посвідчення на реєстратора розрахункови х операцій «Марія 701», версія в нутрішнього програмного заб езпечення «М 301 Т 6», а у п. 2.2.9. зазн ачено, що фіскальний режим ро боти реєстратора розрахунко вих операцій - фіскалізован о, п. 2.2.11 зазначено про наявніст ь цілісність пломб реєстрат ора розрахункових операцій п ломби без порушень.
Р ішенням ДПІ у м. Чернівці № 000610023 4/0 від 19 березня 2009 року на підст аві акта перевірки № 0171/22/09/23/32726279 ві д 07 березня 2009 року, згідно з п.2 с т.17 Закону України “Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг” до позивача заст осовано штрафні (фінансові) с анкції в сумі 1360 грн., а саме два дцять неоподатковуваних мін імумів доходів громадян за з астосування при здійсненні р озрахункових операцій непер еведеного у фіскальний режим роботи, незареєстрованого, н еопломбованого, або опломбов аного з порушенням встановле ного порядку реєстратора роз рахункових операцій.
Судом звернуто увагу на те, що в рішеннях про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій від 09 лютого 2009 року, від 10 та 19 березня 2009 року встановлено порушення п. 2 ст. 3 Закону Украї ни “Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг”, то бто невиконання обов' язку в идавати особі, яка отримує аб о повертає товар, отримує пос лугу або відмовляється від н еї, розрахунковий документ в становленої форми на повну с уму проведеної операції.
Дослідивши вищевказані ак ти перевірок, встановлено, що в залах гральних автоматів з астосовувався реєстратор ро зрахункових операцій під час проведення перевірок, розра хункові документи видавалис я. Вищевказані гральні зали з абезпечено зареєстрованим т а опломбованим реєстратором розрахункових операцій типу «Марія 701» та «Датекс МР 5000 І» (в ідповідно Державного реєстр у реєстраторів розрахункови х операцій, затвердженого На казом ДПА України від 08.06.2007 року № 341 який був чинним на момент п роведення перевірки вказано , що сфера застосування РРО - к азино, зали гральних автомат ів, торгівля та послуги граль них закладів).
Моделі реєстраторів розра хункових операцій типу «Марі я 701» та «Датекс МР 5000 І» сертифі ковані, відповідають вимогам нормативних актів Україні і дозволені чинним законодав ством для застосування у дан ій сфері. У актах перевірки за значено, що ДПІ у м. Чернівці видало реєстрацій ні посвідчення на реєстратор и розрахункових операцій тип у «Марія 701» та «Датекс МР 5000 І», реєстратори розрахункових о перацій опломбовані, порушен ь пломб не виявлено, працюють у фіскальному режимі і викор истовувались належним чином та зареєстровані у податков ому органі.
Окрім того, під час проведен ня вищевказаних перевірок у жодному вищезазначеному акт і перевірок не встановлено і дентифікаційних ознак - зав одських номерів гральних авт оматів. Відповідно представн ики податкових органів не вс тановили підприємство вироб ника та не довели, що гральні а втомати серії ГА-2М є реєстрат ором розрахункових операцій та саме у яких гральних автом атах можливо встановити сист ему «Фіскал».
Крім того встановлено, що в ищевказані перевірки та скла дання актів перевірки, а саме - акт перевірки № 379/24/12/23/32726279 від 31 січня 2009 року, № 0012/24/03/23/32726279 від 05 бер езня 2009 року, № 1029/24/12/23/32726279 від 06 бере зня 2009 року, № 0170/22/09/23/32726279 від 07 берез ня 2009 року, № 0171/22/09/23/32726279 від 07 березн я 2009 року проведено в порушенн я п. п. 1.15 - 1.16 розділу 2 «Проведенн я перевірок та реалізація їх матеріалів» Додатку 1 до Нака зу ДПА України від 27 травня 2008 р оку № 355, Методичних рекоменда цій щодо порядку взаємодії м іж підрозділами органів держ авної податкової служби Укра їни при організації та прове денні перевірок платників по датків. Вказані перевірки бу ли проведені у відсутності п осадових осіб платника подат ків. У ході проведення переві рок не були вжиті заходи щодо встановлення їх місцезнаход ження та не забезпечили їх уч асть у проведенні перевірок. Ці обставини позбавили суб' єкта господарювання надати в ідповідні документи, а саме т ехнічну документацію на грал ьні автомати, акти вводу їх в е ксплуатацію, які необхідні д ля дослідження на предмет мо жливого встановлення систем и «Фіскал», а в подальшому вра хувати при прийнятті рішень про застосування штрафних (ф інансових) санкцій.
Отже слід прийти до висновк у, перевірки вказаних обстав ин проведені поверхово, без з добутих належним чином доказ ів із порушенням вимог Закон у.
Внаслідок порушень допуще них під час проведення вищез азначених перевірок виникли спірні питання щодо можливо сті чи не можливості підключ ити до гральних автоматів се рії ГА-2М систему «Фіскал», а т ому вказані вище рішення про застосування частини штрафн их (фінансових) санкцій, були п рийняті з порушенням вимог п .п. 1.24-1.29 Додатку 1 до Наказу ДПА Ук раїни від 27 травня 2008 року № 355.
Крім того, дослідженням мат еріалів встановлено, що грал ьні автомати, які знаходилис ь у залі гральних автоматів з а адресою м. Чернівці, вул. Ент узіастів, 2-1а були забезпечені паспортами виробника, а тако ж відповідними серійними но мерами. Так гральні автомати серії ГА-2М заводські номери № 330, № 331, № 332, № 333, № 334 виготовлені 18 .01.2008 року, відповідали технічн им умовам та визнані придатн ими до експлуатації. Вказані гральні автомати відповідно до Актів від 24 березня 2008 року введені в експлуатацію як ос новні засоби. 24 грудня 2008 року Д ПІ у м. Чернівці суб' єкту під приємницької діяльності МПП «Джокер» видано торгові па тенти № 304021, № 304022, № 304023, № 304024, які над авали власнику право на здій снення підприємницької діял ьності у сфері грального біз несу. На вказані гральні авто мати надавались для перевірк и ліцензії на організацію та проведення азартних ігор.
Також встановлено, що граль ні автомати, які знаходились у залі гральних автоматів за адресою смт. Глибока, вул. Баз арна,12 були забезпечені паспо ртами виробника, а також відп овідними серійними номерами . Так гральні автомати серії Г А-2М заводські номери № 203, № 204, № 205, № 206, № 207, № 208, № 209, № 210, № 211, № 212, виго товлені 01.07.2007 року, відповідали технічним умовам та визнані придатними до експлуатації. Вказані гральні автомати ві дповідно до Актів від 01 вересн я 2007 року введені в експлуатац ію як основні засоби. 25 грудня 2008 року ДПІ у м. Чернівці суб' єкту підприємницької діяльн ості МПП «Джокер» видано то ргові патенти № 379606, № 379607, № 379608, № 379609 , а 03.11.2006 року були видані торгов і патенти № 665672, № 665673, № 665674, № 665675, які н адавали власнику право на зд ійснення підприємницької ді яльності у сфері грального б ізнесу. На вказані гральні ав томати надавались для переві рки ліцензії на організацію проведення азартних ігор.
Разом з тим встановлено, що гральні автомати, які знаход ились у залі гральних автома тів за адресою м. Чернівці, вул . Стасюка,10 були забезпечені п аспортами виробника, а також відповідними серійними ном ерами. Так гральні автомати с ерії ГА-2М заводські номери № 3 43, № 344, № 345, № 346, № 347, № 348, № 349 виготовл ені 30.01.2008 року, відповідали тех нічним умовам та визнані при датними до експлуатації. Вка зані гральні автомати відпов ідно до Актів від 09 лютого 2009 ро ку введені в експлуатацію як основні засоби. 09 лютого 2009 рок у ДПІ у м. Чернівці суб' єкту підприємницької діяльн ості МПП «Джокер» видано то ргові патенти № 304207, № 304208 , № 304209, № 304216, які надавали власник у право на здійснення підпри ємницької діяльності у сфері грального бізнесу. На вказан і гральні автомати надавалис ь для перевірки ліцензії на о рганізацію та проведення аза ртних ігор.
Також встановлено, що граль ні автомати, які знаходились у залі гральних автоматів за адресою м. Кам' янець - Поді льський, вул. Грушевського, 36А були забезпечені паспортами виробника, а також відповідн ими серійними номерами. Так г ральні автомати серії ГА-2М за водські номери № 335, № 336, № 337, № 338 ви готовлені 28.01.2008 року, відповіда ли технічним умовам та визна ні придатними до експлуатаці ї. Вказані гральні автомати в ідповідно до Актів від 06 червн я 2009 року введені в експлуатац ію як основні засоби. 28 травня 2008 року ДПІ у м. Чернівці суб' єкту підприємницької діяльн ості МПП «Джокер» видано то ргові патенти № 143960, № 143961, № 143962, № 1439 63, які надавали власнику право на здійснення підприємницьк ої діяльності у сфері гральн ого бізнесу. На вказані граль ні автомати надавались для п еревірки ліцензії на організ ацію та проведення азартних ігор.
Крім того, дослідженням мат еріалів встановлено, що грал ьні автомати, які знаходилис ь у залі гральних автоматів з а адресою м. Кам' янець - Под ільський, вул. Грушевського, 23 були забезпечені паспортами виробника, а також відповідн ими серійними номерами. Так г ральні автомати серії ГА-2М за водські номери № 339, № 340, № 341, № 342 ви готовлені 25.01.2008 року, відповіда ли технічним умовам та визна ні придатними до експлуатаці ї. Вказані гральні автомати в ідповідно до Актів від 06 червн я 2009 року введені в експлуатац ію як основні засоби. 28 травня 2008 року ДПІ у м. Чернівці суб' єкту підприємницької діяльн ості МПП «Джокер» видано то ргові патенти № 143956, № 143957, № 143958, № 1439 59, які надавали власнику право на здійснення підприємницьк ої діяльності у сфері гральн ого бізнесу. На вказані граль ні автомати надавались для п еревірки ліцензії на організ ацію та проведення азартних ігор.
17 липня 2008 року за № 17/17/1 директ ор МПП «Джокер» звернувся до ДПА України з запитом про над ання інформації щодо моделей гральних автоматів у сфері г рального бізнесу щодо обладн ання фіскальними блоками та окремими модифікації запам' ятовуючих пристроїв (фіскаль ної пам' яті) для обладнання діючих автоматів внесених д о Державного реєстру реєстра торів розрахункових операці й. А також чи є інформація про виробника, котрий би здійсню вав серійний випуск зазначен их автоматів, пристроїв. Одна к конкретної інформації щодо моделей гральних автоматів серії ГА-2М, які можуть бути об ладнані фіскальними блоками та окремими модифікації зап ам' ятовуючих пристроїв (фіс кальної пам' яті), не має.
Суд доходить висновку, що за конодавством не передбачено вимоги щодо обов' язковості використання саме грального автомату в якості РРО та забо рони щодо використання елек тронного контрольно - касов ого апарату для обліку розр ахункових операцій при надан ні послуг у сфері грального б ізнесу.
05 вересня 2008 року за № 05/09/2 дире ктор МПП «Джокер» звернувся до виробника гральних автома тів ПП ОСОБА_1 на предмет в становлення комп' ютерно-ка сової системи фіскал «Фіскал » (виробник ТОВ «Експпотрейд ») у гральні автомати серії ГА -2М, ГА-2Е та з їх технічною суміс ністю з системою «Фіскал».
Відповідно до відповіді ви робника гральних автоматів с ерії ГА-2М, ГА-2Е встановлено, що гральні автомати ГА-2М підклю чені до системи JACKPOT Extema v. 5.0., яка є о кремим програмним продуктом стороннього виробника, цей п рограмний продукт проінстал ьваний в систему плати кожно го грального автомату. Систе ма JACKPOT Extema v. 5.0 здійснює контроль та управлінням залом гральни х автоматів, без встановленн я на останні кредитних і тест ових електронних замків, окр ім дублюючих механічних ключ ів, які забезпечують альтерн ативний вівід грошових замін ників. Виробник не має можлив ості підключити до гральних автоматів ГА-2М систему «Фіс кал» у зв' язку з принципово ю відмінністю та несумісніст ю даних системи (JACKPOT Extema v. 5.0. та Фіс кал), а також через відсутніст ь на гральних автоматах кре дитних та тестових електронн их замків, купюроприймачів.
Гральні автомати ГА-2М - не є реєстратором розрахункови х операцій тобто у ньому не ре алізовані фіскальні функції і він не призначений для реєс трації розрахункових операц ій при наданні послуг. Дані пі дтверджуються технічними ум овами та сертифікатом відпов ідності грального автомату Г А-2М.
З урахуванням відповіді ви робника, слід прийти до висно вку, що згадана комп' ютерна система не є сумісною з усіма гральними автоматами, які вв едені в експлуатацію. Зазнач ений факт виключає висновок про вчинення правопорушення суб' єктом господарювання, чиї гральні автомати не є сум існими з комп' ютерно - кас овою системою «Фіскал» з тех нічних причин.
Разом з тим, слід зазначити, що правові засади застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг визначено Законом У країни “Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г”.
У відповідності до ст.1 цьог о Закону, реєстратори розрах ункових операцій застосовую ться фізичними особами - суб'є ктами підприємницької діяль ності або юридичними особами (їх філіями, відділеннями, інш ими відокремленими підрозді лами), які здійснюють операці ї з розрахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жето нів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг, а також уповноваже ними банками та суб'єктами пі дприємницької діяльності, як і виконують операції купівлі -продажу іноземної валюти.
Статтею 3 Закону України “П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг”, зокре ма п.п.1, 2,3 цієї статті, порушенн я яких встановлено в акті пер евірки, передбачено, що суб'єк ти підприємницької діяльнос ті, які здійснюють розрахунк ові операції в готівковій та /або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних кар ток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (над анні послуг) у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг зобов'язані:
1) проводити розрахункові оп ерації на повну суму покупки (надання послуги) через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій, або у випадках, передбач ених цим Законом, із застосув анням зареєстрованих у встан овленому порядку розрахунко вих книжок;
2) видавати особі, яка отриму є або повертає товар, отримує послугу або відмовляється в ід неї, розрахунковий докуме нт встановленої форми на пов ну суму проведеної операції;
3) застосовувати реєстратор и розрахункових операцій, що включені до Державного реєс тру реєстраторів розрахунко вих операцій, з додержанням в становленого порядку їх заст осування.
Дослідивши акти перевірок , встановлено, що в залах граль них автоматів позивачем заст осовувалися належним чином з ареєстровані та опломбовани й реєстратор розрахункових о перацій.
Таким чином, суд вважає, що п озивачем було дотримано вимо ги зазначених норм Закону Ук раїни “Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг” .
Статтею 17 Закону України “П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг” встано влено відповідальність суб' єктів господарювання за недо тримання порядку використан ня РРО.
Пунктом 1 частини другої до датка до постанови Кабінету Міністрів України від 7 лютог о 2001 року № 121 “Про переведення с уб' єктів підприємницької д іяльності на облік розрахунк ових операцій у готівковій т а безготівковій формі із зас тосуванням реєстраторів роз рахункових операцій” встано влено, що до 31 грудня 2006 року всі гральні автомати повинні бу ти переведені в режим застос ування РРО.
У зв' язку з цим, з 1 січня 2007 р оку у суб' єктів господарюва ння, що надають послуги у сфер і грального бізнесу, виникає обов' язок застосовувати г ральні автомати, що виконуют ь фіскальні функції. Невикон ання цього обов' язку може б ути підставою для накладення на суб' єкта господарювання штрафних (фінансових) санкці й, передбачених статтею 17 Зак ону України “Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг”.
Зазначені санкції, у відпов ідності до ст. 238 Господарсько го кодексу України, є адмініс тративно - господарськими. Відповідно до вимог ст. 218 цьог о Кодексу підставою господар ської відповідальності учас ника господарських відносин , у тому числі для застосуванн я господарських санкцій, є вч инене таким суб' єктом госпо дарське правопорушення. Згід но ч.2 зазначеної статті учасн ик господарських відносин ві дповідає за порушення правил здійснення господарської ді яльності, якщо не доведе, що ни м ужито всіх залежних від ньо го заходів для недопущення г осподарського правопорушен ня. При цьому слід ураховуват и, що елементами правопоруше ння є вина та наявність причи нного зв' язку між самим пор ушенням та його наслідками.
Таким чином, вина позивача у недотриманні вимог щодо вик ористання гральних автоматі в, які виконують фіскальні фу нкції, може бути наявна лише в тому випадку, коли існувала о б' єктивна можливість ужити всіх заходів для забезпечен ня використання таких пристр оїв.
Статтею 12 Закону України “П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг” передб ачено, що на території Україн и дозволяється реалізовуват и та застосовувати лише ті ре єстратори розрахункових опе рацій вітчизняного та інозем ного виробництва, які включе ні до Державного реєстру реє страторів розрахункових опе рацій та конструкція і прогр амне забезпечення яких відпо відає конструкторсько-техно логічній та програмній докум ентації виробника.
Отже, судом встановлено, що позивачем виконано зазначен у норму Закону, оскільки грал ьні зали було забезпечено за реєстрованими та опломбован им реєстратором розрахунков их операцій типу Марія 701. Вказ аний РРО був включений до Дер жавного реєстру реєстраторі в розрахункових операцій, за твердженого Наказом ДПА Укра їни від 08.06.2007 року № 341, який був чи нним на момент проведення пе ревірок. Сфера застосування зазначеного РРО - казино, зали гральних автоматів, торгівл я та послуги гральних заклад ів.
Пунктом 2 постанови Кабінет у Міністрів України від 7 люто го 2001 року № 121 “Про переведення суб' єктів підприємницької діяльності на облік розраху нкових операцій у готівковій та безготівковій формі із за стосуванням реєстраторів ро зрахункових операцій” на Мін істерство промислової політ ики було покладено обов' язо к забезпечити до 01 лютого 2003 ро ку організацію розроблення а втоматів з продажу товарів (п ослуг), які відповідатимуть н еобхідним вимогам, а також за пам' ятовуючих пристроїв (фі скальної пам' яті) для оснащ ення автоматів, які вже діють . Однак, на момент проведення п еревірки вищевказаних перев ірок - цього зроблено не бул о.
Суд вважає безпідставним п осилання відповідача на те, щ о позивач зобов' язаний був використовувати саме комп' ютерно - касову систему “Фіс кал”, яка дозволяє використо вувати гральні автомати в як ості РРО.
Вказана комп' ютерно - ка сова система була включена д о Державного реєстру реєстра торів розрахункових операці й Наказом ДПА України від 01.07.2008р . №430. Таким чином, суд вважає, що починаючи з моменту включен ня комп' ютерно - касової си стеми “Фіскал” до Державного реєстру реєстраторів розрах ункових операцій, тобто з 01.07.200 8 року, суб' єкт господарюван ня не повинен вводити в експл уатацію ті гральні автомати, що не забезпечують можливос ті застосування цієї системи , оскільки вони об' єктивно м ожуть забезпечити дотриманн я вимог Закону України “Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг”. Водночас, н есумісність комп' ютерно - касової системи “Фіскал” із введеними раніше в експлуат ацію гральними автоматами ви ключає можливість вчинення п равопорушення тими суб' єкт ами господарювання, чиї грал ьні автомати є несумісними з комп' ютерно - касовою сис темою “Фіскал” з технічних причин.
Частиною 1 статті 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України передбачено, що за вданням адміністративного с удочинства є захист прав, сво бод та інтересів фізичних ос іб, прав та інтересів юридичн их осіб у сфері публічно-прав ових відносин від порушень з боку органів державної влад и, органів місцевого самовря дування, їхніх посадових і сл ужбових осіб, інших суб' єкт ів при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Згідно частини 2 статті 71 Код ексу адміністративного судо чинства України, в адміністр ативних справах про протипра вність рішень, дій чи бездіял ьності суб'єкта владних повн оважень обов'язок щодо доказ ування правомірності свого р ішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача , якщо він заперечує проти адм іністративного позову. В той же час, доказів щодо правомір ності своїх дій відповідач с уду, не надав.
Конституція України прого лосила Україну правовою держ авою, в якій визнається і діє п ринцип верховенства права. З гідно із закріпленими Консти туцією України основами прав ового порядку в Україні орга ни державної влади зобов'яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а Законами України.
Статтею 10 Закону України «П ро державну службу» №3723-XII від 16. 12.1993 року встановлено, що держа вний службовець повинен діят и в межах своїх повноважень.
Статтею 19 Господарського ко дексу України передбачено, щ о незаконне втручання та пер ешкоджання господарській ді яльності суб' єктів господа рювання з боку органів держа вної влади, їх посадових осіб при здійсненні ними державн ого контролю та нагляду забо роняються.
Органи державної влади і по садові особи зобов' язані зд ійснювати інспектування та п еревірки діяльності суб' єк тів господарювання неуперед жено, об' єктивно і оператив но, дотримуючись вимог закон одавства, поважаючи права і з аконні інтереси суб' єктів г осподарювання.
Частиною 1 статті 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
При перевірці рішення суб' єкта владних повноважень вст ановлено, що дії працівників податкової служби при прове денні перевірки проведені з порушенням вимог частини 2 ст . 19 Конституції України, ст. 10 За кону України «Про державну с лужбу», ст. 19 Господарського к одексу України. Крім цього, рі шення прийнято:
- необґрунтовано;
- недобросовісно;
- нерозсудливо, оскільки заг альновідомо, що не існує обов ' язку виконати неможливе а обов' язок зробити неможлив е не має сили. Тому суд вважає, що до позивача були застосов ані штрафні (фінансові) санкц ії за невиконання неможливог о;
- з порушенням принципу проп орційності. При цьому неспри ятливі наслідки для господар ської діяльності Позивача є непропорційними цілям, на до сягнення яких спрямоване це рішення.
Статтею 162 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни передбачено, у разі задово лення адміністративного поз ову суд може прийняти постан ову про визнання протиправни м рішення суб' єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльнос ті і скасування рішення чи ок ремих його положень.
За таких обставин дії посад ових осіб Державної податков ої інспекцією у м. Чернівці пр и прийняті рішення № 000446234/0 від 09 лютого 2009 року, № 0006140234/0 від 19 бере зня 2009 року, № 0005800234/0 від 10 березня 2009 року, № 0006110234/0 від 19 березня 2009 ро ку, № 0006100234/0 від 19 березня 2009 року пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій стосовно МП П «Джокер» слід визнати прот иправними. Тому позовні вимо ги позивача підлягають задов оленню, а оскаржуване рішенн я - скасуванню.
Відповідності до ст. 94 Кодек су адміністративного судочи нства України, якщо судове рі шення ухвалене на користь ст орони, яка не є суб'єктом владн их повноважень, суд присуджу є всі здійснені нею документ ально підтверджені судові ви трати з Державного бюджету У країни.
У процесі розгляду справи н е встановлено інших фактични х обставин, що мають суттєве з начення для правильного вирі шення спору, і доказів на підт вердження цих обставин.
Керуючись ст. ст. 2, 3, 6-12, 17, 18, 69-72, 86, 94, 1 58-163, 167, 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд дя,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позо в задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та с касувати винесене Державною податковою інспекцією у м. Чернівці - рішення за № 00044623 4/0 від 09 лютого 2009 року про засто сування частини штрафних (фі нансових) санкцій у сумі 1360 грн . до МПП«Джокер» м. Чернівці ву л. Шолом-Алейхема, 17, код ЄРДПОУ 32726279). В іншій частині зазначен е рішення залишити без змін.
3. Визнати протиправним та с касувати винесене Державною податковою інспекцією у м. Чернівці - рішення за № 00 06140234/0 від 19 березня 2009 року про зас тосування частини штрафних ( фінансових) санкцій у сумі 3400 г рн. до МПП «Джокер» м. Чернівці вул. Шолом-Алейхема, 17, код ЄРДП ОУ 32726279). В іншій частині зазнач ене рішення залишити без змі н.
4. Визнати протиправним та с касувати винесене Державною податковою інспекцією у м. Чернівці - рішення за № 000580 0234/0 від 10 березня 2009 року про заст осування частини штрафних (ф інансових) санкцій у сумі 2380 гр н. до МПП «Джокер» м. Чернівці вул. Шолом-Алейхема, 17, код ЄРДП ОУ 32726279). В іншій частині зазначе не рішення залишити без змін .
5. Визнати протиправним та с касувати винесене Державною податковою інспекцією у м. Чернівці - рішення за № 00 06110234/0 від 19 березня 2009 року про зас тосування частини штрафних ( фінансових) санкцій у сумі 1360 г рн. до МПП «Джокер» м. Чернівці вул. Шолом-Алейхема, 17, код ЄРДП ОУ 32726279) . В іншій частині зазнач ене рішення залишити без змі н.
6. Визнати протиправним та с касувати винесене Державною податковою інспекцією у м. Чернівці - рішення за № 00061002 34/0 від 19 березня 2009 року про заст осування частини штрафних (ф інансових) санкцій у сумі 1360 гр н. до МПП «Джокер» м. Чернівці вул. Шолом-Алейхема, 17, код ЄРДП ОУ 32726279). В іншій частині зазнач ене рішення залишити без змі н.
7. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Мало го приватного підприємства « Джокер» (ХОФ АКБ «Укрсоцбан к» р/р 26006925399041, МФО 315018, код ЄДРПОУ 327262 79) судовий збір у сумі 3,40 грн.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки. У р азі подання апеляційної скар ги постанова, якщо її не скасо вано, набирає законної сили п ісля закінчення апеляційног о розгляду справи.
Відповідно до частини перш ої статті 185, частини першої-тр етьої, п' ятої статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, сторони які бе руть участь у справі, мають пр аво оскаржити в апеляційному порядку дану постанову повн істю або частково шляхом под ання заяви про апеляційне ос карження та апеляційної скар ги до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Чернівецький окружний ад міністративний суд.
Заява про апеляційне оскар ження даної постанови подаєт ься протягом десяти днів з дн я її проголошення, а в разі скл адання постанови у повному о бсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного с удочинства України, з дня її с кладання. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційн е оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я її подання.
У судовому засіданні 19 січн я 2010 року проголошено вступну та резолютивну частини пост анови.
Постанову складено в повн ому обсязі 25 січня 2010 р..
Суддя П.Д. Дембіцький
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.01.2010 |
Оприлюднено | 17.06.2010 |
Номер документу | 7758161 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні