cpg1251 Головуючий у 1 інстанції - Солоніченко О.В.
Суддя-доповідач - Нікулін О.А.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 червня 2013 року справа №812/3868/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Нікуліна О.А.
суддів: Лях О.П., Попова В.В.
при секретарі судового засідання: Турко І.Б.
за участю:
представника позивача: Рибаса А.С., Черепнова С.О.
представника відповідача : не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області Державної податкової служби на постанову луганського окружного адміністративного суду від 24 травня 2013 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю науково виробнича фірма «Делос» до Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 19.02.13 № 0000111710 на суму 510,00 грн., -
В С Т А Н О В И В :
У квітні 2013 року позивач звернувся з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 19.02.13 № 0000111710 на суму 510,00 грн.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 24 травня 2013 року позов задоволено.
Суд першої інстанції визнав протиправним та скасував податкове повідомлення-рішення державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області Державної податкової служби від 19.02.13 № 0000111710 на суму 510,00 грн.
З постановою суду першої інстанції не погодився відповідач та звернувся з апеляційною скаргою на неї, в якій зазначено, що суд першої інстанції порушив норми матеріального та процесуального права внаслідок чого неправильно вирішив справу, вважає, що постанова підлягає скасуванню.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції правильно встановив правовідносини між сторонами по справі, застосував відповідні норми матеріального та процесуального права та виходив з наступного.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю науково-виробнича фірма «Делос», ідентифікаційний код 20152545, зареєстровано в якості юридичної особи Виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської Ради 30.03.1993, внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 30.03.1993, перебуває на податковому обліку у ДПІ у м. Сєвєродонецьку Луганської області з 29.04.1993 (а.с. 20-28).
Позивачем до відповідача - Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області Державної податкової служби було подано податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, а також сум нарахованого та утриманого з них податку Форми 1ДФ: 15.04.2011. - за 1 квартал 2011 року; 06.07.2011 - за 2 квартал 2011 року; 10.10.2011 - за 3 квартал 2011 року; 12.01.2012 - за 4 квартал 2011 року; 04.04.2012 - за 1 квартал 2012 року; 02.07.2012. - за 2 квартал 2012 року; 04.10.2012. - за 3 квартал 2012 року (а.с. 29-35).
21 листопада 2012 року позивачем було подано до відповідача уточнюючі розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, а також сум нарахованого та утриманого з них податку за вказані податкові періоди (а.с. 36-42).
Відповідачем проведено камеральну перевірку щодо виявлених помилок вказаних уточнюючих податкових розрахунків, за результатами якої складено акт за № 131/17-20152545 від 29.01.2013. (а.с. 10-11).
Перевіркою встановлено порушення позивачем вимог п.49.18 ст. 49, п. 51.1 ст. 51, пп. «б» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України. Як зазначено в акті перевірки, Зміст виявлених порушень полягає в тому, що в кожному із звітних податкових розрахунків, наданих позивачем, по реєстраційному номеру облікової картки 2847318516 зазначено суму доходу 600,00 грн. з ознакою доходу «101» - доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту).
В уточнюючих розрахунках, поданих позивачем 21.11.12. по реєстраційному номеру облікової картки 2847318516 суму доходу 600,00 грн. з ознакою доходу «101» вилучено.
В уточнюючих розрахунках зазначено по реєстраційному номеру облікової картки 2847318516 суму доходу з ознакою доходу «102» - суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору.
На підставі акта перевірки та норм п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України відповідачем прийнято податкове повідомлення рішення від 19.02.13 № 0000111710 про застосування до позивача штрафних санкцій за подання з помилками податкової звітності про суми доходів нарахованих (сплачених) на користь платників податків, а також сум нарахованого та утриманого з них податку на суму 510,00 грн.(а.с. 18-19).
Згідно зі ст. 49 ПК України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, в тому числі, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Стаття 51 ПК України визначає порядок подання відомостей про суми виплачених доходів платникам податків - фізичним особам.
Податковий агент зобов'язаний подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, а також сум нарахованого та утриманого з них податку органу державної податкової служби за місцем свого обліку.
Відповідно до п. 176.1 ст. 176 ПК України платники податку зобов'язані вести облік доходів і витрат в обсягах, необхідних для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу, у разі якщо такий платник податку зобов'язаний відповідно до цього розділу подавати декларацію або має право на таке подання з метою повернення надміру сплачених податків, у тому числі при застосуванні права на податкову знижку, подавати податкову декларацію за встановленою формою у визначені строки у випадках, коли згідно з нормами цього розділу таке подання є обов'язковим.
Відповідно до п. 176.2. ст. 176 ПК України, особи, які мають статус податкових агентів, зобов'язані:
а) своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок;
б) подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до органу державної податкової служби за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності з зазначених питань не допускається.
Правила та порядок складання та подання податкових розрахунків затверджені наказом ДПА України від 24.12.2010р. №1020 «Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку» (надалі - Порядок).
Відповідно до Порядку податковий розрахунок подається окремо за кожний квартал (податковий період) протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного кварталу. Окремий податковий розрахунок за календарний рік не подається.
Розрахунок надається до органу ДПС за місцезнаходженням податкового агента - юридичної особи або її відокремлених підрозділів чи до органу державної податкової служби за податковою адресою фізичної особи - податкового агента. Він може бути наданий органу державної податкової служби в електронній формі за добровільним рішенням податкового агента.
Пунктом 171.1 ст.171 ПК України передбачено, що особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку.
Позивачем подано до відповідача податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платника податку і сум утриманого з них податку за 1-4 квартали 2011 року та 1-3 квартали 2012 року. Крім того, позивачем було подано до відповідача уточнюючі податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за вказані податкові періоди. Саме у зв'язку з отриманням уточнюючих розрахунків відповідачем проведено камеральну перевірку. Тобто позивачем уточнюючі розрахунки подано до проведення перевірки, що не заперечувалось представником відповідача.
Пунктом 50.1 ст. 50 ПК України передбачено, у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначенихст.102 цього Кодексу) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені.
Платник податків, який самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний, за винятком випадків, установлених пунктом 50.2 цієї статті:
а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку;
б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання з цього податку.
Якщо після подачі декларації за звітний період платник податків подає нову декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період, то штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються.
Відповідальність за податкові правопорушення в частині неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку передбачена п. 119.2 ст.119 ПК України.
Наведена норма передбачає застосування штрафних санкцій, в тому числі, за подання податкової звітності з помилками.
Суд правильно не погодився з доводами відповідача, що подання звітності із помилками є порушенням само по собі незалежно від їх усунення та настання будь-яких наслідків, оскільки наведені норми ст. 119 ПК України слід застосовувати у сукупності із іншими приписами цього Кодексу.
Положеннями ст.109 ПК України встановлено, що податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Вчинення платниками податків, їх посадовими особами та посадовими особами контролюючих органів порушень законів з питань оподаткування та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.
Податкове правопорушення це діяння яке посягає на суспільні відносини, порушення яких є шкідливим як для держави так і суспільства.
Протиправність податкового правопорушення є діянням, яке призвело до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених ПК України, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Податковим Кодекс України вимагає від податкових агентів своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку, своєчасно подавати у строки податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до органу державної податкової служби за місцем свого розташування та усувати самостійно виявлені помилки.
Позивачем своєчасно подано до податкового органу відповідну звітність, самостійно усунуто виявлені помилки, крім того, згідно з висновком податкового органу, бюджет не зазнав втрат, суд правильно вважав необґрунтованим рішення податкового органу про застосування до позивача штрафних санкцій.
З урахуванням викладеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дотримався норм матеріального та процесуального права під час вирішення справи, тобто відсутні підстави для скасування або зміни судового рішення.
Керуючись ст. 198, 200, 205, 206 КАС України суд ,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області Державної податкової служби на постанову луганського окружного адміністративного суду від 24 травня 2013 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю науково виробнича фірма «Делос» до Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 19.02.13 № 0000111710 на суму 510,00 грн. - залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 24 травня 2013 року - залишити без змін.
Ухвала за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого Адміністративного суду України протягом 20 днів з дня складення у повному обсязі.
Ухвала у повному обсязі складена 26 червня 2013 року.
Колегія суддів О.А.Нікулін
О.П.Лях
В.В.Попов
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2013 |
Оприлюднено | 27.06.2013 |
Номер документу | 32052458 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Нікулін О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні