Ухвала
від 06.06.2013 по справі 2а-169/09
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 червня 2013 року м. Київ К/9991/43463/11

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:

Головуючої: Гончар Л.Я.,

Суддів: Гордійчук М.П.,

Конюшка К.В.

розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу за касаційною скаргою Управління Пенсійного фонду України у Роздольненському районі Автономної Республіки Крим на постанову Роздольненського районного суду Автономної Республіки Крим від 18 червня 2009 року та постанову Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 22 квітня 2010 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України у Роздольненському районі Автономної Республіки Крим про зобов'язання вчинити певні дії, -

в с т а н о в и л а:

ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України у Роздольненському районі Автономної Республіки Крим про зобов'язання нарахувати на користь ОСОБА_2 недоплачену йому як дитині війни щомісячну державну соціальну допомогу за 2006-2008 роки, мотивуючи позовні вимоги тим, що він є дитиною війни і відповідно до статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" має право на отримання щомісячного підвищення пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком.

Постановою Роздольненського районного суду Автономної Республіки Крим від 18 червня 2009 року позов задоволено частково: зобов'язано Відповідача нарахувати ОСОБА_2 недоплачену суму щомісячної держаної соціальної допомоги як дитині війни за період з 01.03.2008 року по 31.12.2008 року в розмірі 970,60 гривень; в іншій частині позову відмовлено.

Постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 22 квітня 2010 року постанову Роздольненського районного суду Автономної Республіки Крим від 18 червня 2009 року змінено: зобов'язано Управління Пенсійного фонду України у Роздольненському районі АРК відповідно до статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" перерахувати ОСОБА_2 пенсію з підвищенням її на 30% мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру, встановленого частиною 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» і з урахуванням виплачених сум провести відповідні виплати за період травень-грудень 2008 року; в іншій частині постанову суду першої інстанції залишено без змін.

У поданій касаційній скарзі Управління Пенсійного фонду України у Роздольненському районі Автономної Республіки Крим із посиланням на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просило скасувати оскаржувані судові рішення та постановити нове, яким у задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, правильність правової оцінки обставин справи та застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_2 перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України у Роздольненському районі Автономної Республіки Крим та відноситься до соціальної групи дітей війни.

Відповідно до статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Пунктом 17 статті 77 Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік", який набрав чинності з 01.01.2006, зупинено на 2006 рік дію статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни". Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік", який набрав чинності з 02.04.2006, пункт 17 статті 77 виключений, стаття 110 Закону викладена у новій редакції, згідно з якою пільги дітям війни, передбачені статтею 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", запроваджуються у 2006 році поетапно, за результатами виконання бюджету у першому півріччі, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.

Враховуючи те, що Кабінетом Міністрів України в 2006 році так не визначено порядку виплати 30% надбавки до пенсії "дітям війни", колегія суддів вказує на обґрунтованість висновків судів першої та апеляційної інстанцій щодо відсутності підстав для задоволення позовних вимог позивача за 2006 рік.

На 2007 рік дію статті 6 Закону України «Про соціальній захи_'f2 дітей війни» зупинено згідно із Законом України від 19.12.2006 №489-V «Про державний бюджет України на 2007 рік».

У свою чергу, Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 №6-рп/2007 визнано неконституційним положення пункт 12 статті 71 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" щодо зупинення на 2007 рік дії статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", з урахуванням статті 111 цього Закону, згідно з якою у 2007 році підвищення дітям війни пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, відповідно до статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", виплачується особам які є інвалідами, (крім тих на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту") у розмірі 50% від розміру надбавки, встановленої для учасників війни.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 №10-рп/2008 визнано неконституційним положення пункту 41 розділу ІІ Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", згідно з яким дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту") до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни, яка, відповідно до частини четвертої статті 14 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", становить 10 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

З ухваленням Конституційним Судом України рішення про визнання неконституційними положень Законів України про Державний бюджет України на 2007, 2008 роки ці норми втрачають чинність та не підлягають застосуванню з дня ухвалення рішення про їх неконституційність.

Враховуючи положення Конституції України щодо дії нормативно-правових актів у часі, положення статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" у редакції 2004 року поновили свою дію у 2007 році - з 09.07.2007, у 2008 році - з 22.05.2008, отже, право на здійснення перерахунку підвищення до пенсії у розмірах, визначених Законом України "Про соціальний захист дітей війни", мають діти війни: за 2007 рік - з 09.07.2007 до 31.12.2007, за 2008 - з 22.05.2008 до 31.12.2008. Відповідно, у 2007 році у період із 01.01.2007 до 08.07.2007 та у 2008 році -з 01.01.2008 до 21.05.2008 положення законів про Державний бюджет на ці роки були чинними та підлягали виконанню.

Враховуючи викладене, а також зважаючи на те, що позивачем не доведено поважності причин пропуску нею річного строку звернення до суду, встановленого частиною другою статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів погоджується з позицією суду апеляційної інстанції щодо наявності підстав для задоволення позову за період з травня по грудень 2008 року.

Правова оцінка встановлених обставин справи судами першої та апеляційної інстанцій дана вірно, порушень норм матеріального чи процесуального права при ухваленні оскаржуваних судових рішень судами не допущено.

Доводи касаційної скарги висновків судів першої та апеляційної інстанцій не спростовують.

Відповідно до частини третьої статті 220-1 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.

Керуючись статтями 160, 167, 220, 220-1, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А :

Касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України у Роздольненському районі Автономної Республіки Крим відхилити, а постанову Роздольненського районного суду Автономної Республіки Крим від 18 червня 2009 року, змінену постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 22 квітня 2010 року, та постанову Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 22 квітня 2010 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копії особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута в порядку ст.ст. 235-238 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення06.06.2013
Оприлюднено01.07.2013
Номер документу32064132
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-169/09

Ухвала від 19.04.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

Ухвала від 18.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ніколін В.В.

Ухвала від 22.03.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький В.З.

Ухвала від 08.04.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Р.М.

Ухвала від 22.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс В.М.

Ухвала від 06.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 03.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 08.10.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Левицька Н.Г.

Ухвала від 06.06.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш М.А.

Ухвала від 18.04.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні